Sergio 03.10.2005 09:21:30 | |
---|
Tota, katoin eilen kakkoselta Iron Maidenin konsertin ja huomasin kuinka oudosti on aseteltu setti, Esim: yks ride on yhden tomin päällä kokonaan ja muutenki symbaalit on tosi korkealla. Eli kysymys. Onko noita rumpuja sitten helppo soittaa, mitä ootte mieltä? (Tiedän että ette oo kokeillu, mutta jos jollain on jotain kokemusta tommosesta settiasettelusta, niin avautukaa tänne) kiitos. |
rm_wispila 03.10.2005 10:13:18 | |
---|
Voisin veikata, että Nickolla on vaan jäänyt tuo settiasettelu aloittelija-ajoista. Kukaan ei ole asiasta huomauttanut (uskaltanut?), ja ehkä "läpi harmaan kiven"-tyylillä mies on opetellut settiään näin soittamaan. Nykyään voisi olla lähes mahdotonta sitten omaksua mitään "ergonomisempaa" soittoasentoa / settiasettelua - eikä ole tarvettakaan, koska homma toimii. Eli, se sopii Nickolle, mutta sitä ei kannata kopioida omalle treenikämpälle vaan hakea se ihan oma asettelunsa. Kyllä noita matalalla istuvia kavereita on muitakin, ja se johtaa aina tuonnäköiseen asetteluun. Näillä kavereilla on sitten lisäksi tuota hilpetööriä niin että riittää. Itse oudoksun eniten virveliä, joka on huomattavan vinossa. MNetissäkin on laajalti tarjoiltu settiasettelusta ohjeita, joten niiden pohjalta kannattaa lähteä sitä omintakin hakemaan. Asettelu vaikuttaa aina soittamisen vaatimaan energiaan; jos ergonomia on huono, kuluu energia turhaan- ja se on aina soitosta pois. Vaikka itsekin pidän Maidenista, en settiäni lähtisi tuolla tavoin asettelemaan. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
18is9 03.10.2005 11:28:19 | |
---|
Joo, isossa setissä on aina se ongelma että tuppaa puolet tavarasta olemaan sellaisessa paikassa ettei niihin meinaa edes osua. Kieltämättä Nicon setti on aika ihmeellisen oloinen, varsinkin Ride(t) näyttävät olevan lähes pystysuorassa. Itse ajattelen isomman setin kanssa niin että basari, ride, haitsu ja virveli oikeille paikoilleen, ja pari eniten käytettyä tomia sekä pari crashiä. Niihin ei kosketa, ja muut kilkkeet laitetaan minne ne sitten mahtuvat. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
hollmi-5 03.10.2005 11:29:22 | |
---|
Setti on aseteltu tomien ehdolla. Ei se komppipelti ihan kokonaan sitä tomin kalvoa peittänyt. Se vain toisesta kuvakulmasta näytti siltä. Oikeastaan kyseessä oli viiden rummun perussettaus, johon oli sitten laitettu vasemmalle ja oikealle lisää tomeja. Mika Hollström |
Youni 03.10.2005 11:32:58 | |
---|
Mikä hauskinta Nicko ei käytä räkkiä. Tuossa muuten kuvaa Nickon uudesta setistä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Järvihirviö 03.10.2005 11:40:19 | |
---|
Tuossa muuten kuvaa Nickon uudesta setistä. Missä? |
lkx 03.10.2005 12:50:52 | |
---|
Ride on peittää muistaakseni kahdesta eri tomista suunnilleen puolet. :D Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Youni 03.10.2005 14:20:40 | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Tanakkala 03.10.2005 16:24:21 | |
---|
No on ne aika mielen kiintoisesti aseteltu. En kyllä omiani tuollai laittas. Soittamisestahan tulisi tuskaa. Ei edes yksinäisyys tule yksin |
rbt 03.10.2005 17:20:04 (muokattu 03.10.2005 17:25:46) | |
---|
Itseasiassa soittaminen on helppoa tolla setupilla. Ainakin itse sen olen todennut kun joskus tuli kokeiltua. |
Ar1 03.10.2005 17:52:00 | |
---|
Itseasiassa soittaminen on helppoa tolla setupilla. Ainakin itse sen olen todennut kun joskus tuli kokeiltua. -yAH, FOSURE!! What you mean i hurt your feelings, i didnt know you had any feelings.
"Dave Mustaine" |
Sergio 03.10.2005 17:53:54 | |
---|
No juu. Vois hankkii kolme traxin settii ja kokeilla jotain vastaavaa. Vitsi vitsi.. :) |
Brother Michael 03.10.2005 18:55:18 | |
---|
No arvasinhan minä, että joku pistää topicin Nickon setistä pystyyn... Omasta mielestäni homma on vaan niin, että ei ole olemassa sitä yhtä ainoaa oikeaa tyyliä pistää setti kasaan, vaikka M-netissä tuntuukin sellainen ilmapiiri vallitsevan. Jos homma kerta hänelle toimii, niin suotakoon Nickolle tuollainen asettelu. Itsekin olen soitellut hieman valtavirrasta poikkeavalla setillä pakonkin edestä (katsokaa omakuva), mutta kaikkeen tottuu, eikö totta ?? Moni kyllä kiskoo herneitä ja muuta erinäköisiin onteloihin mielipiteitteni takia, mutta minkäs teet. Ei pitäisi ketään pakottaa soittamaan "ergonomisesti" jos homma ei toimi sillälailla. Avautukaa. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
savopie 03.10.2005 19:11:20 (muokattu 03.10.2005 19:11:36) | |
---|
roisto PERKELEE!!! |
Sergio 03.10.2005 19:25:17 | |
---|
Sanotaan näin, kunhan se ei saundiin vaikuta ni hyvä on. Itse kyllä tykkään Mcbrainin soitosta, lahjakas tyyppi. |
Roberto 03.10.2005 19:29:42 | |
---|
Joo-o.. noissa alkaa aina hanuri painumaan maata lähemmäs ja polvet nousee suuhun.. jos ikäänkuin vipuvarsi-pohjalta ajattelee niin aika tehoton ja rasittava asento, mutta kaikkeen tottuu (ehkä). |
Youni 03.10.2005 20:40:18 | |
---|
tuolla pari järkyttävää lisäkuvaa naamasta Nickolla ei ole yhtään asiallista ilmettä millään keikalla. Ei ihme, että polvet menee suuhun kun se on niin ammollaan. Jätkä on aivan fiiliksissä biisistä riippumatta. Ja Dave Murraynkin ilme sooloa vetäessä on jotain hämärää. Mutta mikäs siinä, antaa äijien vetää. Setuppi sopii Iron Maidenille paremmin kuin mikään muu setuppi. Olisi se nyt aika orpoa, jos Nickolla olisi tällainen "oikeanlainen" setuppi. Ei se olisi niin mahtipontista. Ja Nicko on sentään maailman paras Iron Maiden-rumpali. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Brother Michael 03.10.2005 20:52:15 | |
---|
Ja Nicko on sentään maailman paras rumpali ;) One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
hollmi-5 03.10.2005 20:56:45 | |
---|
Nicko näkyy edelleen nauttivan soitosta. Se on kuitenkin hieno asia, kun aavistaa, kuinka raskaita nämä kiertueet ovat. Mika Hollström |
VeeKoo 03.10.2005 21:10:37 | |
---|
Miehellä on kauniit trikoot jalassa soittaessa :) Ei pidä vetää hernettä nenään jos joku fanittaa herraa. hehe |