Aihe: Yamahan haikkatelineet
1
grind
26.09.2005 17:33:55
Nyt olis vuorossa haikkaständin uusiminen, onko porukalla millaisia kokemuksia jammun hs1000 tai 1100 malleista?

Tuskin kovin vikatikki on kumpikaan noista, kaksijalkaisuus on plussa, ja ainut varsinainen ero näyttää olenvan tuo nivelsysteemi tuossa pedaalipäässä 1100:en eduksi.

Käyttökokemuksia, mahdollisia epäkohtia?
Incarnate deathrash.
Niskamies
26.09.2005 18:35:30
Mulla on HS-1000. Todella hyvä ostos, en ole katunut hetkeäkään. Paras haikkaständi jota olen tähänasti kokeillut.

Valitsin ton HS-1100:n sijaan, koska pidin enemmän tosta perinteisestä jalkaratkaisusta. Pahaa sanottavaa ei oikeastaan löydy.
Meitsi on meshissä!
Youni
26.09.2005 19:21:10 (muokattu 26.09.2005 19:30:07)
Kun tässä olet etsimässä hyvää haikkaständiä, niin voin suositella Iron Cobraa: http://www.tamadrum.co.jp/world/distributors/frame_lo.html

Todella hyvä tatsi ja pedaalin liikeradan pituuskin on säädettävissä. Pienen vipuvarren ansiosta ei tarvitse jalkalihaksilta suurtakaan työtä kiinnipitäessä. Itse en omista, mutta soittelin koko kevään tällaisella 3 tuntia viikossa. Mielestäni mainio teline.

Oma Premierinikin on alkanut palauttaa hitaammanpuoleisesti. Lienee minullakin sama hankinta edessä, kunhan vaan rahaa irtoaa. Tai sitten yritän epätoivoista korjausta.

E: Nyt kun tutkin, niin taitaa Yamaha olla fiksumpi valinta ainakin rahallisesti. Thomannilla hinta vain 145 e ja mukaan tulee oikein kantopussikin. Taman Iron Cobra maksaa 209 e.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
ddrum54
26.09.2005 23:08:53
Mulla on hs1000. Pätevä peli, suosittelen.
2`n 4
grind
27.09.2005 11:29:45
E: Nyt kun tutkin, niin taitaa Yamaha olla fiksumpi valinta ainakin rahallisesti. Thomannilla hinta vain 145 e ja mukaan tulee oikein kantopussikin. Taman Iron Cobra maksaa 209 e.

Nojoo, toi 145€ tuosta lippulaivasta ei sinänsä vaikuta pahalta, jos vaikka tuon gobran hintaan vertaa. Onhan tuossa 1100 tuo sama vipusysteemi, eli vähällä vaivalla toimii tuo liike.

Pitääpä käydä Kokkolan laitehävityksessä jos siellä olis edes toinen noista testattavana. Melkein tuon jammun jo uskaltaisi sokkonakin tilata, silti.
Incarnate deathrash.
afro
23.10.2005 00:40:42 (muokattu 23.10.2005 00:45:39)
Herättelenpä tämän ketjun, kun en uuttakaan näin vähäpätöisen asian takia kehtaa tehdä.
Elikkäs, mitenkä olette lyhentäneet haitsuständienne tikkuja tai tappeja tai mitä ne nyt on? Rodia siis? Kun se tuppaa olemaan aivan liian pitkä, mutta kun en tietämättömänä kehtaisi sahaillaakaan.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
grind
23.10.2005 00:54:33 (muokattu 23.10.2005 01:01:07)
Herättelenpä tämän ketjun, kun en uuttakaan näin vähäpätöisen asian takia kehtaa tehdä.
Elikkäs, mitenkä olette lyhentäneet haitsuständienne tikkuja tai tappeja tai mitä ne nyt on? Rodia siis? Kun se tuppaa olemaan aivan liian pitkä, mutta kun en tietämättömänä kehtaisi sahaillaakaan.

Eipä siinä taida paljoa vaihtoehtoja olla, kuin katkaisu ja leikkuujäljen siistiminen. Sain tosiaan tuon hs-1100:en eilen ja jouduin pidentämään sitä rodia. Se kävi helposti jatkomutterin ja jengatangonpätkän avulla. Yläputkessa oli varaa n.10cm korotukselle mutta tosiaan tanko loppui kesken.

EDIT: Niin no eiköhän tuohon hommaan voimapihdit/rälläkkä/rautasaha sovellu...
Incarnate deathrash.
Niskamies
23.10.2005 10:12:32

Yamahassa on vakiona aika asiallisen mittainen putki. Ei ole luokkaa Iron Cobra, vaan erittäin sopiva. Ei ole tullut itselle tarvetta katkoa.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
TheImp
23.10.2005 14:01:43
hs-1100 löytyy. Aivan loistava ja tukeva vehje. Ja hintakaan ei ole paha verrattuna muiden merkkien parhaimpiin ständeihin.
The Gods made heavymetal
HCW
23.10.2005 15:10:38
Toisen reenikämpän setissä on tommonen jammun teline. Pätevä peli. Tekee mitä täytyy. Itsellä on tuo Pearlin eliminator-sarjan hh-teline kahtena versiona, normina ja kaapelimallina. Päteviä nuokin.

Itse juuri leikkalin rodia. Rautasaha kätöseen ja sahailemaan. Itse lyhensin aika railakkaasti, kun pidän tuota haitsua aika alhaalla, noin 10 cm virpan vanteesta.
Rek-tum-ta-ka-tum!
ultra
23.10.2005 15:10:57

Mulla tuli DW:n ständin mukana kaksi eripituista rodia..
I'm a gooner ...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:)
afro
23.10.2005 16:03:28
Itse juuri leikkalin rodia. Rautasaha kätöseen ja sahailemaan. Itse lyhensin aika railakkaasti, kun pidän tuota haitsua aika alhaalla, noin 10 cm virpan vanteesta.

Samat sanat, aika matalalla tulee pidettyä. Saitko siistin leikkausjäljen? Ajattelin, että lyhennyksen voisi tehdä myös jostain alhaalta, ettei rodin pää jäisi rumaksi. Hmm..
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
grind
23.10.2005 18:14:43
Samat sanat, aika matalalla tulee pidettyä. Saitko siistin leikkausjäljen? Ajattelin, että lyhennyksen voisi tehdä myös jostain alhaalta, ettei rodin pää jäisi rumaksi. Hmm..

No jos siinä tikussa on puolessavälissä kierreliitos, niin ylemmästä palasta sopivasti pois ja jengapakalla uudet kierteet päähän.

Ainakin jammussa toimisi noin. Jää ainakin se yläpää siistiksi.
Incarnate deathrash.
afro
23.10.2005 18:47:44
No jos siinä tikussa on puolessavälissä kierreliitos, niin ylemmästä palasta sopivasti pois ja jengapakalla uudet kierteet päähän.

Ainakin jammussa toimisi noin. Jää ainakin se yläpää siistiksi.

Juu, tätä itsekin ajattelin. Lienee siisti vaihtoehto.
savopie
23.10.2005 19:01:17 (muokattu 23.10.2005 19:13:10)
onko kellään tietoa jammun kaapelihaitsusta? se kiinnostaisi.

toomannilta aika kallis 249€.

Onko kellään aihetta sivuten kokemuksia eliminaattori kaapelihaitsuversoista? sekun maksaa "vain" 215€.
roisto PERKELEE!!!
Niskamies
23.10.2005 19:02:59

Yamahan ständillä on aika epätodennäköistä että lyhennystä tarvitsee tehdä. Mulla on haikka niin matalalla kuin sen saa, ja ylimääräistä rodia on ehkä 15 cm.
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
afro
23.10.2005 19:05:51
Yamahan ständillä on aika epätodennäköistä että lyhennystä tarvitsee tehdä. Mulla on haikka niin matalalla kuin sen saa, ja ylimääräistä rodia on ehkä 15 cm.

Jep, mutta kyselinkin yleisesti. Mulla kun ei ole Yamahan ständiä.
Niskamies
23.10.2005 19:08:47
Jep, mutta kyselinkin yleisesti. Mulla kun ei ole Yamahan ständiä.

Aah, ok. Mä olin siinä uskossa että sä olit tollaista hankkimassa.
afro
23.10.2005 19:41:48
Aah, ok. Mä olin siinä uskossa että sä olit tollaista hankkimassa.

Juu sori, kirjoitin vähän epäselvästi. Btw hyvä teline.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)