Aihe: Rummut vähän hiljasemmiks? 1 2 | |
---|---|
![]() 26.10.2005 16:53:40 | |
On joskus ennenkin puhuttu mut haku ei toiminu. Elikkä oon miettiny että mitä vois laittaa rumpuhuoneen seinille et sais vähän hiljasemmaks ku kotona soittelen. Entä vaimentaisiko jonkunnäkönen kangas roikkumaan katosta setin ympärille? Mitään demppikumeja en aio laittaa settiin koska ne vie tunnelman täysin. Mutta olis kiva vähän säästellä isäpapan korvia. Nasse | |
![]() 26.10.2005 17:13:52 | |
Mutta olis kiva vähän säästellä isäpapan korvia. Anna korvatulpat sille. =) | |
![]() 26.10.2005 17:18:52 | |
En tiä mikä on, mutta kun kävin tunneilla sen paikan rumpuja pystyi aivan helposti soittamaan ilman tulppia, mutta omassa setissä pitää aina soittaessa heittää peltorit korville niin ois mukava saaha hiljasemmaksi settiä. Saattoiko johtua huoneen koosta? Omat rumpuni ovat suht pienessä huoneessa ja rumpupaikan kamat olivat isohkossa varastossa. Ihme kyllä aikaisemmassa paikassa kamat olivat suunnilleen samankokoisessa huoneessa kun omanikin ja pystyi silti ilman tulppia soittamaan. | |
![]() 26.10.2005 20:04:19 | |
Joo riippuu vähän huoneen koosta ja kaverilla pystyy soittamaan ihan hyvin ilman korvatulppia ku on kiviseinat mutta itellä puu seinät tai lastu mitä nyt onkaaan niin ei puhettakaan että ilman D: IHFC #6 HeavyMan. Mitään sanomattoman kuulumatonta. | |
![]() 26.10.2005 20:10:05 | |
no eikö se puu juuri ime edes vähän mökää, mutta tuosta betoniseinästä äänet vaan kimpoilee miten sattuu? Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! | |
![]() 26.10.2005 20:21:01 | |
Entä vaimentaisiko jonkunnäkönen kangas roikkumaan katosta setin ympärille? Ei se auta. Tuo on muutenkin lähes mission impossible tuo äänien vaimentaminen kotioloissa. Ainoa mitä voi tehdä, on soittaa kauimmassa mahdollisessa paikassa. Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 26.10.2005 21:08:32 | |
http://www.musicfinland.com/sml/muu … o/muusikko_2001/4_aaneneristys.html Vaikka laittaisit itse rumpuihin kumilätkiä kalvojen päälle niin ne kuuluisivat viereiseen huoneeseen lähes yhtä kovin kuin kuin ilman lätkiäkin. Huoneen sisällä vaimennus tuntuu hyvinkin, korkeammat taajuudet eivät pääse syttymään. Naapurihuoneisiin kantautuva ääni on kuitenkin pääosin suurienergisiä matalia taajuuksia. Ilmaäänet voivat olla hyvinkin vaimennetut, mutta runkoäänet johtuvat estymättömästi. Tilanteeseen auttaa vain ilmatiiviys, suurimassainen ja paksu eriste sekä rumpujen värähtelyn erottaminen rakenteista. Riippuen talosi seinärakenteista voi tilannetta parantaa melkoisesti vaikka tiivistämällä ovia ja laittamalla rumpujen alle eristävää materiaalia. Kumimattoa tai kovaa villaa ja joku levy päälle. Tossa linkissä on hyvä eristysesimerkki. Eristäminen voi olla katastrofi huoneen akustiikan kannalta, mutta (yksin)harjoitteluhuoneessa tuossa tilanteessa se on varmaan pienempi huolenaihe. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! | |
![]() 26.10.2005 21:15:26 | |
Sano isäpapalle, että eiköhän panna nää pöntöt kierrätykseen ja hankintaan tilalle laadukkat ja hiljaiset sähkörummut. Faijan mukavuudenhalu hellittää kyllä kukkaronnyörejä... ;) | |
![]() 26.10.2005 21:25:57 | |
Sano isäpapalle, että eiköhän panna nää pöntöt kierrätykseen ja hankintaan tilalle laadukkat ja hiljaiset sähkörummut. Faijan mukavuudenhalu hellittää kyllä kukkaronnyörejä... ;) Onkos sun pakko änkeä noita vitun sähkörumpuja joka helvetin väliin? Se ei kato ole tässä tapauksessa vaihtoehto. Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä." Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin." | |
![]() 26.10.2005 21:36:34 | |
Onkos sun pakko änkeä noita vitun sähkörumpuja joka helvetin väliin? Se ei kato ole tässä tapauksessa vaihtoehto. Aika rumaa hyökätä tuollaisella asenteella etenkin jos on tosissaan eikä huumorimielellä. Jotenkin tuntuu, että Niskamiehellä ei ole muuta tarkoitusta kuin teilata vaihtoehtoisia lyömäsoittmia harrastavien näkemyksiä. Yritin vain tarjota kaverille varteenotettavaa vaihtoehtoa. Vastasit sitten hänen puolestaan. Mielestäni outoa, ellette ole sama henkilö useammassa persoonassa. Sekin on teknisesti näissä keskusteluissa mahdollista. Mutta miksi? Mitä Niskamies pelkää? Luuletko pienten muusikkopiiriesi "katu-uskottavuutesi" kärsivän ilman näitä hyökkäyksiä sähkörumpuja vastaan? Joku jo toisessa keskustelussa ihmetteli tätä asennettasi keskusteluissa. Osta uusi rumputuoli jos nykyinen hiertää. | |
![]() 26.10.2005 21:47:28 | |
Joku jo toisessa keskustelussa ihmetteli tätä asennettasi keskusteluissa. Osta uusi rumputuoli jos nykyinen hiertää. Lueppa topikki uusiksi: Rummut vähän hiljasemmiks? Jos joku kysyy kalvoehdotuksia Exportteihin, emmämene sinne toitottamaan että "Osta Tamat, ne on vittuparhaat!". Mulla ei ole mitään sähkörumpuja vastaan mitään. Lähinnä vaan sun asennetta kohtaan, että sähkörummut ovat parhaat koskaan tehdyt rummut ja maailmanpelastajat. Ähh, mä en jaksa. Mä menen soittamaan Motownia. Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä." Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin." | |
![]() 26.10.2005 21:47:46 | |
Sano isäpapalle, että eiköhän panna nää pöntöt kierrätykseen ja hankintaan tilalle laadukkat ja hiljaiset sähkörummut. Faijan mukavuudenhalu hellittää kyllä kukkaronnyörejä... ;) Heh... eikös tästä moni ole täällä jo sanonut, että ei ne sähkörummut yritä korvata akustisia :) Missä on vitsipalsta!!!!! | |
![]() 26.10.2005 21:52:45 | |
Heh... eikös tästä moni ole täällä jo sanonut, että ei ne sähkörummut yritä korvata akustisia :) Tämä kommenttini oli pelkkää huumoria! Tai ainakin osittain. Jos kotona soittelee ja siellä asuu muitakin, sähkörummut on hyvä vaihtoehto. En tuputa kellekään. Itse päätökset tehdään. Eikä ne korvaa akustisia. Ekassa viestissä vaan mainittiin osasyyksi isäpapan "kärsimykset". Akustiset kuuluu mielestäni tilaan jossa niitä voi soittaa muita häiritsemättä. | |
![]() 26.10.2005 22:00:17 | |
Lähinnä vaan sun asennetta kohtaan, että sähkörummut ovat parhaat koskaan tehdyt rummut ja maailmanpelastajat. Anteeksi nyt vain, mutta samallatavalla itsekin yhteenaikaan olet tamojasi ylistänyt ja niistä höpissyt joka topikissa...Jatkakaa.. | |
![]() 26.10.2005 22:03:13 (muokattu 26.10.2005 22:04:24) | |
Tämä kommenttini oli pelkkää huumoria! Tai ainakin osittain. Jos kotona soittelee ja siellä asuu muitakin, sähkörummut on hyvä vaihtoehto. En tuputa kellekään. Itse päätökset tehdään. Eikä ne korvaa akustisia. Ekassa viestissä vaan mainittiin osasyyksi isäpapan "kärsimykset". Akustiset kuuluu mielestäni tilaan jossa niitä voi soittaa muita häiritsemättä. Olkoonkin että olit huumorimielellä liikkeellä, silti... Sano isäpapalle, että eiköhän panna nää pöntöt kierrätykseen ja hankintaan tilalle laadukkat ja hiljaiset sähkörummut. Faijan mukavuudenhalu hellittää kyllä kukkaronnyörejä... ;) ...jotenkin tuo mieleen sen, ettei tuo "en tuputa kellekään" ainakaan tuon kommentin kohdalla päde. Ja olkoonkin että mielestäsi sähkörummut ovat hyvä vaihtoehto, rokkia soittava 15-vuotias, jolla tosiaan on jo ne Exportit ei välttämättä silti tarvitse neuvoja sähkörumpujen ostamisen vaatimaan suureen investointiin, vaan vinkkejä miten saisi nuo omat rumpunsa hiljaisemmiksi, ja luultavasti suht halvalla. Eli turha itkeä kun maito on jo maassa, ja akustiset rummut talossa. E: Ja nyt en puolustele Niskamiestä yhtään, häneltäkin nimittäin on samanlaisia kommentteja tullut, tosin sähkösetin tilalla oli Taman akustiset rummut. Yarr! | |
![]() 26.10.2005 22:07:26 | |
Lueppa topikki uusiksi: Rummut vähän hiljasemmiks? Mutta miksi? Miksi hiljaisemmiksi? Kun voisi soittaa kotonaan vaikka täysillä, kuulokkeet korvilla. Soittofiilis on ihan sama kuin peltorit korvilla, soundi vaan hieman parempi. DW, Ludvig tms. + kuppikuulosuojaimet = huono soundi. Soittaako joku akustisia ilman kuulosuojaimia? Mä ainakin käytin kuppeja ja eareja 80-luvulla aina soittaessani. Eikä soundi kärsi? Helvetin upeeta soittaa 5000 euron settiä ja kuunnella sitä leikattua soundia läpi kuppikuulosuojainten... Hei kamoon! Mä myönnän, että tyylini on hieman provosoiva, mutta ei siitä tule hermostua. Meillä on kaikilla yhteinen, hieno harrastus ja näkökulmia on hyvä jakaa. Ei tartte alkaa vittuilemaan toisillemme. Mä en yritä käännyttää ketään. Kaikki ei vaan ymmärrä sähkörumpujen tuomia mahdollisuuksia, etenkin kotiharjoitteluun. Kuulostaako tämä nyt sitten paremmalta: Järkkää bänditilat johon roudaat akustiset kannusi ja hanki kotiin sähkörummut jokapäiväistä soitteluhimoa taltuttamaan. | |
![]() 26.10.2005 22:11:50 | |
Soittaako joku akustisia ilman kuulosuojaimia? Mä ainakin käytin kuppeja ja eareja 80-luvulla aina soittaessani. Eikä soundi kärsi? Helvetin upeeta soittaa 5000 euron settiä ja kuunnella sitä leikattua soundia läpi kuppikuulosuojainten... Aika monikin soittaa, ja itsekään en mitään Peltoreja käytä, vaan kuusitulppia jotka eivät hirveästi soundia huononna. Kuulostaako tämä nyt sitten paremmalta: Järkkää bänditilat johon roudaat akustiset kannusi ja hanki kotiin sähkörummut jokapäiväistä soitteluhimoa taltuttamaan. Ei kysyjällä välttämättä ole tuollaiseen rahaa. Yarr! | |
![]() 26.10.2005 22:14:10 | |
Ei kysyjällä välttämättä ole tuollaiseen rahaa. Anteeksi nyt sitten. Mutta entä jos on? Mistä täällä kukaan tietää mihin kelläkin on varaa? | |
![]() 26.10.2005 22:37:01 | |
Mä en sähkörumpuja hanki miellummin vaikka hakkaan kynillä kirjoja. Mutta auttaako vähääkään jos laittaa seinille jotain pehmeetä patjaa tai jotain? tosin itelleni on tulossa piakkoin parempi setti joten sekin auttaa vähäsen varmaankin. Mutta täytyy varmaankin laittaa taas setti päin nurkkaa ja tyynyjä nurkkaan kyl se vähän auttaa:D Nasse | |
![]() 26.10.2005 22:40:28 | |
päin nurkkaa Tuosta tulikin mieleeni, että mitä mieltä porukka on siitä että setti on täysin seinäänpäin ja kiinni seinässä? Mä en voi soittaa silleen, musta se on helvetin tyhmää katella sitä seinää samalla kun soittaa..Ja sounditkin kärsii huomattavasti...hyi hemmetti. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)