Aihe: viikonloppupähkinä:
1
moderndrummer88
22.10.2005 14:04:57 (muokattu 22.10.2005 14:05:35)
keksiikö kukaan tämän laitteen käyttötarkoitusta: http://www.tamadrum.co.jp/world/pro … stand/cobra_clutch/images/image.gif
E: ilmeisesti jotenkit haitsuun liittyy?
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
2kind
22.10.2005 14:11:35
taitaapi olla semmoinen lisälaite, jolla voidaan painaa haitsu kiinni kun vasen jalka siirtyy haitsun pedaalilta soittamaan tuplia. Toisesta "nappulasta" sitten vastaavasti vapautetaan haitsu auki.
To see is not as easy as it seems to be.
afro
22.10.2005 14:12:08 (muokattu 22.10.2005 14:13:03)
Kyseinen mötikkä liitetään Iron Cobra -haikkaständiin. Käyttötarkoitus on samansuuntainen kuin drop clutchissa, eli tuota "painiketta" polkaisemalla haitsun saa kiinni tai puoliavoimeksi. Sitten kun tuo painike on ylhäällä, haitsu on normaalisti.
Meniköhän nyt oikein, viikolla Levytukussa tuota räpläsin, ja silloin ainakin mielestäni ymmärsin käyttötarkoituksen, tiedä sitten muistinko enää oikein...:)

EDIT: Äh, olin liian hidas.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
moderndrummer88
22.10.2005 14:12:22
taitaapi olla semmoinen lisälaite, jolla voidaan painaa haitsu kiinni kun vasen jalka siirtyy haitsun pedaalilta soittamaan tuplia. Toisesta "nappulasta" sitten vastaavasti vapautetaan haitsu auki.

ahaa eli drop clutchia vastaava kymmenen kertaa kalliimpi laita
Jeltz
22.10.2005 14:13:20

Periaatteessa joo, mutta tolla saa haikan myös tiukasti kiinni, tai puoliavoimeksi. Kyllähän se aika turhalta vaikuttaa.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
afro
22.10.2005 14:13:49 (muokattu 22.10.2005 14:16:48)

Käytännössä näin on. Erona lähinnä se, että tämä toimii täysin jalalla painaen, ja kuten Jiihoo mainitsikin, haitsun saa myös puoliavoimeksi.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
HeavyMachinery
22.10.2005 14:37:06

Periaatteessa joo, mutta tolla saa haikan myös tiukasti kiinni, tai puoliavoimeksi. Kyllähän se aika turhalta vaikuttaa.

Mua on jotenkin alkanut kiehtoa toi systeemi.... olen kait seonnut...
Minä tiedän - siis pelkään !
Nolte
22.10.2005 15:10:03
olen kait seonnut...

Ei se hei mitään.
Hyvät rummut, huono soittaja!
LumPus
22.10.2005 18:15:12
Mua on jotenkin alkanut kiehtoa toi systeemi.... olen kait seonnut...

kannattaa koittaa. soon suht viksu systeemi.
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
Niskamies
22.10.2005 18:37:49
Se on älykäs systeemi toi. Monipuolisempi kuin perinteinen drop clutch, ja sen voi kytkeä päälle/pois jalalla.

Mutta kun mä olen tällainen yksinkertainen, niin mä tyydyn kakkoshaikkoihin.
There's a fine line between stupid and clever.
LumPus
22.10.2005 18:41:05
Se on älykäs systeemi toi. Monipuolisempi kuin perinteinen drop clutch, ja sen voi kytkeä päälle/pois jalalla.

juu, niin mäkin. seuraavaan akustiseen settiin tulee sähköhaitsu kaapelihaikalla. ei pidä tehdä asioita liian vaikeeks.

=)
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
Niskamies
22.10.2005 18:42:11
juu, niin mäkin. seuraavaan akustiseen settiin tulee sähköhaitsu kaapelihaikalla. ei pidä tehdä asioita liian vaikeeks.

=)

Miksi tehdä asiat helposti, kun ne voi tehdä vaikeesti?

Kiinnostava ratkaisu, olisi mielenkiintoista päästä paukuttelemaan.
ultra
22.10.2005 18:43:09

Etköhän sä pysty kontrolloimaan ihan jalallakin. Tietääkseni Speed Kingistä ei ole olemassa tuplaversiota..
I'm a gooner ...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:)
Niskamies
22.10.2005 18:45:54
Etköhän sä pysty kontrolloimaan ihan jalallakin. Tietääkseni Speed Kingistä ei ole olemassa tuplaversiota..

Juu, kyllähän mä sitä voisin kontrolloida jalalla jos mä haluaisin, mutta kakkoshaikka on mun mielestä silti helpompi ja mukavampi vaihtoehto.
HeavyMachinery
24.10.2005 12:35:40

Mut hei kato voi olla 2 speedkinkkua..... Ei se kakkos haikka homma futaa aina , pitäis olla kolme haikkaa :) Tykkään nääs soittaa sellaista vammaista 16osa haikka komppia molempiin haikkoihin ja naputella tuplia samalla kertaa......
ultra
24.10.2005 17:31:41
Ei se kakkos haikka homma futaa aina , pitäis olla kolme haikkaa :) Tykkään nääs soittaa sellaista vammaista 16osa haikka komppia molempiin haikkoihin ja naputella tuplia samalla kertaa......

Kyllä kolme haikkaa on vielä ihan tolkun rajoissa - ymmärrän hyvin, mutta vammaisia komppeja on ollut vaikeampi ymmärtää.:) Tuohon ite vehkeeseen sanoisin, että aina parempi mitä vähemmän liikkuvia (poljettavia) osia.
I'm a gooner ...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:)
HeavyMachinery
26.10.2005 16:28:18

No perkeles tilasin sitten moisen olen varmaan ääliö... oli pakko otaa kun tilasin haikka ständin ja pedaalit omphan taas uusia leluja....
moderndrummer88
26.10.2005 17:33:39
No perkeles tilasin sitten moisen olen varmaan ääliö... oli pakko otaa kun tilasin haikka ständin ja pedaalit omphan taas uusia leluja....

mitkä spedut tilasit?
HeavyMachinery
27.10.2005 10:14:58

mitkä spedut tilasit?

Vasten omia perusmieltymyksiäni iron kooprat :) en ole kokeillut niitä sträppi vetoisia koopria joten otin sellaiset..... saas nähdä onko kivat.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)