Aihe: Klikin kanssa soittaminen
1 2 3 4
dolphin
10.10.2005 13:47:43
Kuinka reenaatte klikin kanssa soittamista? Harjotteletteko vain yksin vai vedättekö myös bändin kanssa? Kiinnostais lähinnä tietää minkälaisia vermeitä teltä löytyy siihen tarkoitukseen eli minkälaisia metronomi ja kuulokeyhdistelmiä käytätte ja mitä suosittelette?
Limbus
10.10.2005 14:56:47

Itse treenaan aina klikillä kun soitan. Joitain harjoituksia mutta myös ihan jammailen. Bändin kanssa en käytä, koska piiseissä on aina jotain 2/4 yms. joissa sitten mennään sekaisin. Klikki on sellainen Qwick Time QT-7, eli ihan sellainen perusklikki. Nyt tosin tarvitsisi investoida uuteen ja monipuolisempaan...
En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta.
sepeli
10.10.2005 15:00:47
Sellainen kysymys tähän ohimennen että sattuisko kenelläkään olemaan kokemusta tällaisestä räpättimestä:

http://www.thomann.de/thoiw3_korg_tumm1_metrognome_prodinfo.html

Ei ole ainakaan hinnalla pilattu.
Blood runs through your veins
That's where our similarity ends
KoRn88.
10.10.2005 15:06:25
Itsekin soitan aina yksin klikin kanssa paitsi silloin kun levyjen mukana soittelen. Eli bändin biisejä, tekniikka/rudimenttireenejä ja ihan normaalia jammailuakin. Bändin kanssa en klikkiä yleensä käytä.
Metronomi on Seiko SQ50 ja siitä ihan normaalit nappikuulokkeet korviin ja peltorit päälle.
metallia Kemistä: UNIC
Limbus
10.10.2005 15:38:00

Sellainen kysymys tähän ohimennen että sattuisko kenelläkään olemaan kokemusta tällaisestä räpättimestä

Kokemusta ei ole nimeksikään, mutta eikös tuo ole sellainen korvaklikki? Tai siis että saa tugettua suoraan korvaan ilman kuulokkeita, vähän niinkuin korvatulpat.
En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta.
sepeli
10.10.2005 15:39:49
Kokemusta ei ole nimeksikään, mutta eikös tuo ole sellainen korvaklikki? Tai siis että saa tugettua suoraan korvaan ilman kuulokkeita, vähän niinkuin korvatulpat.

Sellainenhan tuo näyttäis olevan, mietin vaan että onko varteenotettava laite kyseessä.
Blood runs through your veins
That's where our similarity ends
Touwo
10.10.2005 15:52:11
Soittelen noin puolet yksin reenailuista metronomin kanssa. Polyrytmejä, tuplapedaalijuttuja ja rudimentteja soittaessa käytän erityisesti.
Bandin kanssa käytän välillä, kun huomaa tarvetta, mutta ei liikaa. Keikoilla en käytä ellen joskus jotain räppiä soita.

Metronomina on YAMAHA clickstation http://www.musafasu.fi/shop/prod.php?id=191
Hyvä vehje kaikin puolin. Löytyy kaikki mitä olen rumpalina metronomista tarvinnut ja vähän muutakin.

Kuppikuulosuojainten alla pidän nappikuulokkeita.
Nolte
10.10.2005 16:57:32
Sellainenhan tuo näyttäis olevan, mietin vaan että onko varteenotettava laite kyseessä.

Joo, en tiedä minäkään tuosta vehkeestä mitään. Sen kuitenkin sanon, että seuraavassa metronomissa jonka hommaan, tulee olla volumesäätö myös kuulokeliitännässä. Ostin ihan vähän aikaa sitten käytettynä Korg MA-30 klikin, kun käsitin että siinä on äänenvoimakkuuden säätö. Olihan siinä - muttei sellaista, joka vaikuttaa myös kuulokeliitäntään. Eihän se maksanut paljon mitään, että sikäli...
Hyvät rummut, huono soittaja!
Youni
10.10.2005 17:04:58

Omaa kokemusta ei ole, mutta:

Ei kovin monipuolinen.
Ei toimi ainakaan ulkonäkönsä puolesta korvatulppana, eli vaatii soittaessa päälle kuulosuojaimet. Mahtuuko laite niiden alle?

Itse ajattelin joskus satsata saman tien vaikkapa Taman metronomiin ja korvatulppakuulokkeisiin.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Muovinen
10.10.2005 17:52:56

Joo, en tiedä minäkään tuosta vehkeestä mitään. Sen kuitenkin sanon, että seuraavassa metronomissa jonka hommaan, tulee olla volumesäätö myös kuulokeliitännässä. Ostin ihan vähän aikaa sitten käytettynä Korg MA-30 klikin, kun käsitin että siinä on äänenvoimakkuuden säätö. Olihan siinä - muttei sellaista, joka vaikuttaa myös kuulokeliitäntään. Eihän se maksanut paljon mitään, että sikäli...

Itselle kävi samoin! Kysyin vielä myyjältä että onhan tässä varmasti se äänenvoimakkuudensäätö ja onhan siinä - sille kaiuttimelle jota voi käyttää vain padi treeniin. Minä ainakin palautan tuon ja vaihdan parempaan vaikka joutuu lisää varmasti maksamaan ja vielä opiskelijan säälittävän ohuesta lompsasta. Nututtaa!
-Muovinen Viitonen
afro
10.10.2005 18:00:09
Onkos Taman RW 105 minkämoinen peli? Ilmeisesti aika toimiva?
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Nolte
10.10.2005 18:08:36
Itselle kävi samoin! Kysyin vielä myyjältä että onhan tässä varmasti se äänenvoimakkuudensäätö ja onhan siinä - sille kaiuttimelle jota voi käyttää vain padi treeniin. Minä ainakin palautan tuon ja vaihdan parempaan vaikka joutuu lisää varmasti maksamaan ja vielä opiskelijan säälittävän ohuesta lompsasta. Nututtaa!

Nää on näitä juttuja. Vaan eipä myyjä valehdellut - jätti vain kertomatta olennaisia faktoja, joita ei edes kysytty. Argh!
drum-monkey
10.10.2005 18:11:30
Mun metronomin vokket vaikuttaa kyllä kuulokkeisiin, mutta kun ei oo mitään vahvistinta välissä, niin lähinnä tietää soittavansa klikkiin, kun se EI kuulu. Ihan liian pienellä teholla esim. bändisoittoa varten.
Munletti on mulletti
dolphin
10.10.2005 18:19:59
Juuri tähän ongelmaan oon itekin törmänny silloin kun klikin kanssa oon yrittäny soittaa. Ei tahdo volume riittää.. Moni sanonu käyttävänsä normi nappikuuloketta ja pelttoreita, toimiiko tämä yhdistelmä?
Nolte
10.10.2005 18:29:01
Juuri tähän ongelmaan oon itekin törmänny silloin kun klikin kanssa oon yrittäny soittaa. Ei tahdo volume riittää.. Moni sanonu käyttävänsä normi nappikuuloketta ja pelttoreita, toimiiko tämä yhdistelmä?

Varmaan toimii, jos kriteerinä on pelkästään klikin kuuluminen. Rummut vaan kuulostavat aivan p***alta peltorit päässä.
drum-monkey
10.10.2005 18:37:11
Varmaan toimii, jos kriteerinä on pelkästään klikin kuuluminen. Rummut vaan kuulostavat aivan p***alta peltorit päässä.
Ihan totta, paitsi virveli ei kuulosta läheskään niin järkyttävältä kuin tomit ja bassari. Mutta ei tahdo kyllä se klikki sinne kuulokkeen sisällekään tarpeeksi kuulua. Eikä kyse ole siitä että hakkaisin liian kovaa.
Munletti on mulletti
peachy
11.10.2005 12:56:11

Sellainen kysymys tähän ohimennen että sattuisko kenelläkään olemaan kokemusta tällaisestä räpättimestä:

http://www.thomann.de/thoiw3_korg_tumm1_metrognome_prodinfo.html

Ei ole ainakaan hinnalla pilattu.

Mä ostin tuon, mut pihaustakaan ei oo päästänyt, liekö battery lopussa.Ei ehkä kande vaivautua.
ÄM
11.10.2005 14:52:40

Taman RW100:lla vedellään ja luureina Koss The Plugit, joissa Shuren "joulukuusi"-tulpat. Enemmän tosin nykyään tulee akustisillakin käytettyä Rolandin TD6 aivoa klikkinä. Siitä saa erinäisiä luuppeja soimaan eri tyylilajeista ja tietty perkussiolooppi toimii helevetin hyvin.

Aikaa on niin vähän reenata reenaamalla, joten pidän minesti bändireeneissäkin klikkiä soimassa, keskittyen siinä samassa komppi- ja fillitreeneihin.
KoRn88.
11.10.2005 14:53:05

itse soittelen tuolla tyylillä ja klikki kuuluu kyllä selkeästi, mutta huono puoli on tosiaan ne rumpusoundit, jotka ovat kyllä surkeat nuiden peltoreiden kans. Mutta kun ei köyhällä ole vielä varaa parempiin systeemeihin niin näin täytyy vetää.
metallia Kemistä: UNIC
Analuuk
11.10.2005 15:30:04
Mä oon nyt kuukauden verran soittanu rumpukoneen (Zoom RT323) kanssa. Se maksoi käytettynä paljon vähemmän kuin esim. Tama Rhythm Watch ja ominaisuuksissa/soundeissa löytyy.

Yleensä teen vain yksinkertaisen lehmänkello/haikka klikin treenikaveriksi. On myös terapeuttista rakentaa joku ambient-tsäkätyslooppi ja vetää kakkosnelosta päälle!!

Korvissa Elacinit ja Sennheiserin luurit. Kyllä toimii!

http://www.zoom.co.jp/english/models/RT323/pdmodel.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)