Aihe: reikä basson kalvoon
1 2
Tama (Royal Star)
04.11.2005 13:38:56
haku ei tuottanut tulosta tässä asiassa. niinpä kysyn teiltä: 22" basson kalvoon pitäis saada mikkireikä, kuinka monta tuumaa sen suunnilleen pitäisi olla halkaisijaltaan?
perus rokkirumpali.
Stereophile
04.11.2005 13:40:17

haku ei tuottanut tulosta tässä asiassa. niinpä kysyn teiltä: 22" basson kalvoon pitäis saada mikkireikä, kuinka monta tuumaa sen suunnilleen pitäisi olla halkaisijaltaan?

Itse tein cd-levyn kokoisen reiän, eli noin 5 tuumaa...
Jos sanon et´ taivas on musta, se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja, Jos sanon et´ maailma ei pyöri, se ei silloin pyöri, Jumalauta! - Jouni Hynynen
pehmo
04.11.2005 15:11:45

Drum tuning bibblestä luin, että 7&quot ja yli niin on sama kuin ei olisi etukalvoa laisinkaan.
Ostakaa halvalla rojua! Pari treenipeltiä ja suora ständi.
Legatus
04.11.2005 15:50:47

Tarviiko reikää ollenkaan.
Deino
04.11.2005 15:51:30

Itse tykkään enemmän reijällisen kalvon soundista ja tuntumasta.
Perkele!
Legatus
04.11.2005 15:53:27

Riippuu kalvoista ja soittajasta mutta minä en tekisi ainakaan 22" :een reikää. Paskempi soittaa...
Niskamies
04.11.2005 16:45:23

Mikset sitten tee reikiä tomi- ja virvelikalvoihin, jos saundi ja tuntuma kerta paranee?
Deino
04.11.2005 16:47:38

Mikset sitten tee reikiä tomi- ja virvelikalvoihin, jos saundi ja tuntuma kerta paranee?

Nyt puhuttiin basarista kuten varmaan perkeleen hyvin tiesitkin.
Perkele!
Youni
04.11.2005 16:59:35

Niin, basaria katsos soitetaan polkemalla pedaalia kun taas tomeja sekä snarea soitetaan käsiä käyttäen kapuloilla. Siinä on lievä ero. Ja miksi kaikkien pitäisi käyttää reijätöntä basarinkalvoa kuten sinä?

Jos olet löytänyt oman tiesi niin hyvä niin, mutta ei muiden tarvitse seurata sinua.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Tama (Royal Star)
04.11.2005 17:11:04

haluan koittaa reijällisen kalvon tatsia/ saundia, sekä mikin takia tuleville keikoille.
perus rokkirumpali.
Tama (Royal Star)
04.11.2005 17:11:49

osaatko olla enään yhtään näsäviisaampi?
perus rokkirumpali.
Youni
04.11.2005 17:12:23 (muokattu 04.11.2005 17:13:57)
haluan koittaa reijällisen kalvon tatsia/ saundia, sekä mikin takia tuleville keikoille.

Mutta älä tohon alkuperäseen Royal Star-kalvoon sitä reikää tee, minä en ainakaan tekisi. Noita ei saa enää mistään.

E: Olen kuullut kikasta, jossa sopivankokoinen kattilankansi lämmitetään kuumaksi ja työnnetään kalvosta läpi. Toimivuutta en takaa, mutta periaatteessa sen pitäisi kiltisti mennä siitä läpi. Toki muovia saattaa tarttua kanteenkin.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Niskamies
04.11.2005 17:17:18

En tohon kalvoon kyllä tekisi reikää. On kiva olla varastossa reiätön kalvo.

Asiaan. Ostaisin valmiiksi reitetyn kalvon (esim Evans EQ4) tai jopa mielummin demppaamattoman ykskerroskalvon (esim. Evans G1), ja siihen sitten teet reiän käyttäen valmista muottia. Esim. Remo myy valmiita reikiä. Vahvistusrinkula kiinni kalvoon, ja vaikka mattoveitseltä muotin sisäreunaa pitkin.
Deino
04.11.2005 17:24:38

Pitäisi ostaa uusi resokalvo basariin tehdaskalvon tilalle, joten mitä suosittelisitte? Basarihan on 22"x16" Tama Swingstar. Tällaista olen katsellut: http://www.thomann.de/thoiw3_evans_ … sn=198ed634d686f5e90778ea155ef68db6
Perkele!
Legatus
04.11.2005 17:24:44
Remo myy valmiita reikiä.

hoho =)
markkuliini
04.11.2005 17:26:11

Riippuu kalvoista ja soittajasta mutta minä en tekisi ainakaan 22" :een reikää. Paskempi soittaa...

Yleensä tämä ääliömäinen russutus loppuu siinä vaiheessa kun keikkaa alkaa olla enemmän kuin 2 vuodessa ja rumpuja pitäisi alkaa mikittämäänkin. Anteeksi, mutta alkaa ottamaan päästä kun jengi ei tajua 1)keikka olosuhteiden realiteetteja ja 2)soundi on soundi on soundi on makuasia.

Täysin toinen asia on se että haluaako rikkoa alkuperäisen kalvon, mutta eipä sillä nyt mitään suunnatonta keräilyarvoa tule olemaan. Eli oikeasti ihan sama, up yours.
Niin ja onhan virvelikalvoissakin nykyään tarjolla versioita missä reiät päästävät ilman nopeammin pois ja lyhentävät sustainia.

Koetan olla kirjoittamatta enää näihin sustain-"keskusteluihin", mutta sanonpa vaan sen, että ei se että sanooko bassarinne booooooooom vai boooom tee kenenkään soitosta se hienompaa tai huonompaa.
Olen alkanut inhota tätä sustain-runkkausta!
www.vasamayhtye.com
nakke
04.11.2005 17:49:14
Itse tein reijän kalvoon kuumentamalla kahvipannun kannen hellan levyn päällä. Sitten vaan kalvo väärinpäin jonkun puulevyn päälle (vaikka äiteen leikkuulaudan, jos uskallat) ja suhautat kannen siitä kalvosta läpi. Tulee pyöreä ja ei välttämättä tarvi edes vahvikerengasta koska siihen reijän reunaan jää pieni kynnys kun muovi sulaa.
Niskamies
04.11.2005 21:08:05
Pitäisi ostaa uusi resokalvo basariin tehdaskalvon tilalle, joten mitä suosittelisitte? Basarihan on 22"x16" Tama Swingstar. Tällaista olen katsellut: http://www.thomann.de/thoiw3_evans_ … sn=198ed634d686f5e90778ea155ef68db6

Mulla on Evans Clear G1. Toimii kuin junan vessa!
kampela
04.11.2005 21:31:03

Koetan olla kirjoittamatta enää näihin sustain-"keskusteluihin", mutta sanonpa vaan sen, että ei se että sanooko bassarinne booooooooom vai boooom tee kenenkään soitosta se hienompaa tai huonompaa.
Olen alkanut inhota tätä sustain-runkkausta!

Se on +:n paikka :)
Peruna kerrallaan..
Eukka
04.11.2005 23:44:53 (muokattu 04.11.2005 23:46:13)

resokalvoksi käy ihan mikä tahansa kalvo, vaikka vanha kakkskerros batterside josta uloin kerros on revitty pois. Näin minulla ja hyvin soi. Vielä valkosta spraymaalia ja näyttä asialliselta.

Itselläni on parikin vaihtoehtoa resokalvoiksi, tilanteen mukaan joko alkuperänen Tama-logollaoleva reiätön kalvo tai sitten edellämainittu vanha battupuolinen 4" reiällä jos tartte mikkiä tunkea rummun sisään.
Jep jep.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)