rm_wispila 31.10.2005 15:19:46 | |
---|
Onko lehmänkello rockissa liian kasaria? Tuntuu vain jotenkin jääneen unholaan.. Millä tavoin itse käytätte kelloa/kelloja soitossanne? Montako kilkutinta voi olla setissä mukana? Tehdäänkö kelloja muusta kuin läkkipellistä vai löytyykö messinki-/pronssilehmänkelloja ? Itse käytän satunnaisesti haitsupuolella olevaa pedaaliin asennettua kelloa jalalla haitsun sijaan kompissa. Tuo mukavaa tukevuutta. Olen itse rakentanut kiinnikkeen, jolla lehmänkellon saa pystyasentoon ja kiinni spedun kouraan. Nuijan tilalla käytän rumpukapulan puolikasta, joka on asennettu pompulan tilalle metallitankoon. Tanko on liimattu pituussuuntaiseen poraukseen kapulan varressa. Soundi on vastaava kuin käsin soitettu. Toisen kellon kiinnitän sitten tomikiinnikkeeseen ykköstomin viereen. Tätä kilkutellaan käsin. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
2kind 31.10.2005 15:51:08 | |
---|
Kyllähän lehmänkelloa on tosiaan taidettu käyttää rikolliseen toimintaan 1980-luvulla. Mutta hyvä muistaa, että ainakin 1920- ja 30-luvuilla lehmänkello ja woodblockit olivat keskeinen osa rumpusettiä. To see is not as easy as it seems to be. |
miän vain 31.10.2005 16:39:44 | |
---|
http://www.ghostnote.net/mambo/images/stories/cowbell.gif Mountainin biiseissä kelloa kuulee paljon. Ei siis pelkkä kasarijuttu. Tykkään paljonkin, mutta harvoin tulee käytettyä muuten kuin yksinään kikkaillessa. Mulla on kanssa poljettava kello haitsun vieressä, ja basarinvanteessa kiinni kaksi tavallista. Sit on kakkosvirvelin vieressä yksi hyvin pieni, taitaa olla 3,5 -tuumainen. Kuulostaa woodblockilta tai erittäin lujalta vannenapautukselta. Kaipa noita on tehty kaikista mahdollisista materiaaleista. Halpiskelloista kannattaa pysyä kaukana. Mulla on yksi 15e -a-go-go, joka meni tavallisessa käytössä ihan mutkalle. Kaupassa niitä oli myös kivana epävire-versiona. (niille, jotka ei tiedä: a-go-go:ssa on kaksi eri kokoista kartionmuotoista kelloa samassa varressa ja lyhyt soiva ääni) |
Youni 31.10.2005 17:06:20 (muokattu 31.10.2005 17:07:38) | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
rm_wispila 01.11.2005 10:05:55 | |
---|
messinki on kyllä pajalla takoessa kovempaa kuin patarauta, eipä vaan ole silmiin paljon osunut messinkisiä. Voisi vaan kuvitella soundin olevan parempi. Tosin alkuperäinen esikuvahan on kustannussyistä tehty raudasta, kuka sitä nyt lehmille messinkikelloja hommailisi. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
welho 01.11.2005 11:04:40 | |
---|
Onko lehmänkello rockissa liian kasaria? Tuntuu vain jotenkin jääneen unholaan.. Millä tavoin itse käytätte kelloa/kelloja soitossanne? Montako kilkutinta voi olla setissä mukana? Tehdäänkö kelloja muusta kuin läkkipellistä vai löytyykö messinki-/pronssilehmänkelloja ? Itse käytän satunnaisesti haitsupuolella olevaa pedaaliin asennettua kelloa jalalla haitsun sijaan kompissa. Tuo mukavaa tukevuutta. Olen itse rakentanut kiinnikkeen, jolla lehmänkellon saa pystyasentoon ja kiinni spedun kouraan. Nuijan tilalla käytän rumpukapulan puolikasta, joka on asennettu pompulan tilalle metallitankoon. Tanko on liimattu pituussuuntaiseen poraukseen kapulan varressa. Soundi on vastaava kuin käsin soitettu. Toisen kellon kiinnitän sitten tomikiinnikkeeseen ykköstomin viereen. Tätä kilkutellaan käsin. Lehmänkello rockbiisissä on kyllä aivan mahtavaa kuultavaa:D Kyllä toimii... Mullakin on muutama. Yksi iso, matala rock- kello ja muuta pienempi lattariosastolle ja sitten kans tuollainen jalalla poljettava malli jota tulee kyllä lähinnä käytettyä vaan treenatessa.. Hommasin joskus Akira Jimbon innoittamana.. Mutta aivan liian harvoin pääsee tuota kasarikelloa kilkuttaan:( Ei meinaa bändin jätkät millään innostua moisesta!! Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
Mikael 01.11.2005 11:49:07 | |
---|
Mulla ei oo setissä, mut studiossa tuntuu tulevan vähän yhteen jos toiseenkin bisiin nykyään lehmänkello vähintäänkin kertseihin. "melkein puoliammattilainen" |
Roberto 01.11.2005 13:34:56 | |
---|
Mulla ei oo setissä, mut studiossa tuntuu tulevan vähän yhteen jos toiseenkin bisiin nykyään lehmänkello vähintäänkin kertseihin. Jep, se pitää vaan olla niin hiljaa et kuulee vaan jos sen ottaa pois. Ja sopivaa ajoa mukaan. Toinen vaihtari on se We're Not Gonna Take It-nerous. |
Henga 01.11.2005 14:03:31 | |
---|
Jep, se pitää vaan olla niin hiljaa et kuulee vaan jos sen ottaa pois. KW:n Could It Be So-rallissahan (siinä ku lähtee se mieletön poljento) kuuluu mukavan hiljaa mutta vaikuttavasti lehmikello, yes? |
arppah8 01.11.2005 14:14:50 | |
---|
Heh, tästä keskustelusta tulee mieleen se Saturday Night Liven Blue Öyster Cult-sketsi... More cowbell! Hieno kilkutinhan lehmänkello on hyvällä maulla käytettynä. Tuosta kasarista tulee mieleen Extremen ekalta levyltä löytyvä Teacher's pet-biisi, jossa cowbell tuo uskomattoman driven biisin alkuriffiin. Herättää meikäläisessä ilmarumpalin joka kerta. ...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
Tama (Royal Star) 01.11.2005 14:22:53 | |
---|
itelläni on lehmänkello, sen käyttö on vain jäänyt melko vähäiseksi... sitä kun joskus osaisi soittaa.... |
eljohnny 01.11.2005 14:26:54 | |
---|
Onhan tuo lehmis setissä, vallan mainiolla paikallakin vielä ja hienohan siihen on kilkutella. Missään nimessä vanha kunnon lehmänkello ei saa jäädä unholaan. Venyttely on kaiken A ja O. |
lethus1 01.11.2005 15:04:38 | |
---|
Pitäis hommata... Toimii jopa riehakkammassa menossa paikoittain. Tjeu. The Crown Tosin The Crownissa toimii kaikki aina. |
Niskamies 01.11.2005 15:54:26 | |
---|
Heh, tästä keskustelusta tulee mieleen se Saturday Night Liven Blue Öyster Cult-sketsi... More cowbell! Toi sketsi on kyllä parhautta! That's allright, but it needs more cowbell!" |
ilarj 01.11.2005 18:10:13 | |
---|
Lehmis on siistein juttu. kaikki funk yms jutut. kelatkaa nyt. just jees se on. eikä ainakaan mulle ees mitenkään kasarijuttu. |
Bacchus 01.11.2005 18:12:31 | |
---|
Lehmis on siistein juttu. kaikki funk yms jutut. kelatkaa nyt. just jees se on. eikä ainakaan mulle ees mitenkään kasarijuttu. Juup. Vinnie Paul vetelee Panterassakin joskus, toimii. Jag är en hund |
Progressor 01.11.2005 18:39:38 | |
---|
Itse en tunne tarvetta hankkia moista kilkutinta, mutta pakko on taas mainita suuri suosikkini Neil Peart. Miehellähän on setissään iso nippu lehmänkelloja, joilla hän soittelee melodioita. Esimerkiksi A Show of Hands -livelevyn soolossa kuuluu aika hyvin. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
HCW 01.11.2005 22:44:11 | |
---|
"Let me hear that COWBELL" Itellä setissä killii parit lehmänkellit sekä parit blokit. Perkussiivinen mauste setin seassa. Ja mikään ei ole koskaan liian kasaria. 80-luvulla asiat oli muutenkin paremmin. 1)Paras musiikki tehtiin 80-luvulla 2)Ihmiset pukeutuivat paremmin 3)Leteissä oli enemmän asennetta 4)Soundit olivat kohdallaan Ihan oikeasti. Tämä pätee ja tulee pätemään. Rek-tum-ta-ka-tum! |
rm_wispila 03.11.2005 09:59:52 | |
---|
Rakensin eilen pajalla kopion yhdestä kellosta. 1.5mm pellistä leikkelin ja pokkasin, puoliskot ja pääty kannakkeineen migillä kiinni. Viimeistelyt rälläkällä ja hiomanauhalla. Aikaa meni 2h tuumaustaukoineen, maalaus puuttuu vielä. Mikähän maali tuossa kellossa pysyisi? Kestääköhän pohjaferrex (musta) kapulalla kilkuttelun ? Soundi yllätti positiivisesti, sehän soi hyvin. Suurin yllätys oli, kun samalla reissulla korjasin yhden saumoistaan haljenneen ritsan, niin tekemäni kello täydensi setin vireeltään kolmisoinnuksi... Rohkaistuneena saatan kokeilla messinkilevyä ensi viikolla... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
ddrum54 03.11.2005 12:12:45 | |
---|
Mikähän maali tuossa kellossa pysyisi? Kestääköhän pohjaferrex (musta) kapulalla kilkuttelun ? Kannattaisi ehkä vaan kiillottaa. Meinaan on aika vittumaista jos se maali ei pysykään. Se töhrii kalvot ihan karmeeksi. ( Tama Black Cowbell on tämmöinen töhrijä.) 2`n 4 |