Aihe: Missä Jyväskylän seudulla mahdollisuus sorvauttaa peltejä? 1 | |
---|---|
![]() 10.11.2005 18:05:31 | |
Niin eli yksinkertaisesti: Ostin kaksi halkeilevaa 16" crashia, ja nyt tahtoisin näistä askarrella pikkuhaikan (about 9"-10"). En kuitenkaan tahtoisi alkaa leikkimään peltisaksilla tai vastaavilla (en siis luota itseeni tässä pätkääkään), joten ajattelinpas sorvauttaa nämä symbaalit ihan ammattimiehellä/-laitteilla. Olisikos teillä kokemusta samanlaisista rakennelmista? Eli missä olisi hyvä paikka tehdä tämä pikkuhomma kunnolla? Tai jos ette ole peltejänne sorvautelleet, niin jos te natiivit osaisitte kertoa jos jossain entisessä koulussanne olisi tämmöinen metallisorvi. Sitten voisi ottaa yhteyttä opettajaan näissä merkeissä. Kiitosta. -Tatu "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." | |
![]() 11.11.2005 14:56:21 | |
Googleta "Konepaja" niin luulisi löytyvän. Mihi est propositum in taberna mori | |
![]() 11.11.2005 20:16:09 | |
Niin eli yksinkertaisesti: Ostin kaksi halkeilevaa 16" crashia, ja nyt tahtoisin näistä askarrella pikkuhaikan (about 9"-10"). En kuitenkaan tahtoisi alkaa leikkimään peltisaksilla tai vastaavilla (en siis luota itseeni tässä pätkääkään), joten ajattelinpas sorvauttaa nämä symbaalit ihan ammattimiehellä/-laitteilla. Olisikos teillä kokemusta samanlaisista rakennelmista? Eli missä olisi hyvä paikka tehdä tämä pikkuhomma kunnolla? Tai jos ette ole peltejänne sorvautelleet, niin jos te natiivit osaisitte kertoa jos jossain entisessä koulussanne olisi tämmöinen metallisorvi. Sitten voisi ottaa yhteyttä opettajaan näissä merkeissä. Kiitosta. -Tatu Minäkin ajattelin sorvauttaa 20" vanhasta tehdaspellistä jonku 4 tuumaa pois kunhan löytäisin vaan hyvä ja taitavan sorvarin. Koulun opettajaan en luota paskan vertaa. Janne pentele!!!!!!! | |
![]() 11.11.2005 22:54:43 | |
Ostin kaksi halkeilevaa 16" crashia, ja nyt tahtoisin näistä askarrella pikkuhaikan (about 9"-10"). En kuitenkaan tahtoisi alkaa leikkimään peltisaksilla tai vastaavilla (en siis luota itseeni tässä pätkääkään), joten ajattelinpas sorvauttaa nämä symbaalit ihan ammattimiehellä/-laitteilla. Olisikos teillä kokemusta samanlaisista rakennelmista? Eli missä olisi hyvä paikka tehdä tämä pikkuhomma kunnolla? Onks tää nyt DIY acustic drums? Vai mitä? Miksi ihmeessä ostaa haljenneita peltejä? Sorvaamaan? Eikös niihin halkeamia ole tapana "pysäyttää" poraamalla reikä siihen hiushalkeaman juureen? Näin olen jossain määrin ymmärtänyt. Tää oli yllättävää tietoa kaiken kaikkiaan. Maailmalla yritetään tehdä mahdollisimman hyväsoundisia peltejä pohjautuen kalliiseen tuotekehittelyyn ja sitten osa porukasta harrastaa tällaista porailua??? Onko tässä joku juttu jota mä en hiffaa? Kertokaa nyt jotain taustaa tälle hommalle. Jotenkin olen ymmärtänyt peltienkin olevan tarkkaan suunniteltuja instrumentteja joiden musikaalisuus kärsii jos niissä on halkeamia tai reikiä? | |
![]() 11.11.2005 23:39:21 | |
Porailu ja sorvailu on verrattomasti halvempaa. Pahasti haljenneesta pellistä ei monta euroa makseta. Joskus tulos on susi, mutta joskus taas odottamaton helmi. Jännittää, kun ei tiedä, mitä saa. Mulla on pari onnistunutta, joita en myy mistään hinnasta. Alkuperäiseen kysymykseen ei mulla ole vastausta, mutta metallipajat ja vesileikkaamot kannattaa katsoa keltaisilta sivuilta tai googlesta. Eiköhän joku tuollaienn osaa auttaa, jos ei sitten paikallinen amis. | |
![]() 12.11.2005 06:45:43 (muokattu 12.11.2005 06:51:06) | |
Onks tää nyt DIY acustic drums? Vai mitä? Miksi ihmeessä ostaa haljenneita peltejä? Sorvaamaan? Eikös niihin halkeamia ole tapana "pysäyttää" poraamalla reikä siihen hiushalkeaman juureen? Näin olen jossain määrin ymmärtänyt. Okei. Nämä pellit ovat kummatkin muistaakseni kooltaan 17-tuumaisia, ja malliltaan Zildjianin ACustom ja KCustom sarjaa. Nämä halkeamat taas ovat pituudeltaan apauttiarallaa kymmenen senttiä reunasta suoraan kupua kohti - yksi iso kummassakin pellissä. Elikkäs näille pelleille ei ole halkeamisen alkuvaiheessa tehty mitään, ja nyt on jo aivan liian myöhäistä. Eli lopputulos: Pellit menevät roskiin ellei niillä kukaan mitään tee. Ajattelin ostaa halvalla ja kokeilla josko sorvailemalla onnistuisi saamaan pikkuhaikan. Ehjiä laatupeltejä en MISSÄÄN NIMESSÄ alkaisi leikkelemään, mutta jos on kyse (kuten nyt) roskiskamasta, josta voi pelastaa pienen osan "hämykäyttöön", niin miksei? En itse tässä näkisi oikein mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Kuitenkin mahdollisuus saada aikaiseksi jotain hyvänkuuloista on olemassa, ja sitäpaitsi pienten "laatupeltien" ostaminen tämmöistä "etnohaikkaa" varten veisi rahaa apaut 300€ - joten tämä kokeilu on myöskin kannattavaa taloudellisesti. Huonot pellit taas ovat halvempia, mutta yksinkertaisesti huonoja. Jos projekti menee mönkään, niin eipähän tarvitse ainakaan autoa myydä. Kertokaa nyt jotain taustaa tälle hommalle. Jotenkin olen ymmärtänyt peltienkin olevan tarkkaan suunniteltuja instrumentteja joiden musikaalisuus kärsii jos niissä on halkeamia tai reikiä? Komppaan, enkä ole piirun vertaakaan eri mieltä. Mutta lueppa tuo ylempi teksti, niin selviää että miksi nyt toimin näin. : ) -Tatu "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." | |
![]() 12.11.2005 11:08:40 | |
Komppaan, enkä ole piirun vertaakaan eri mieltä. Mutta lueppa tuo ylempi teksti, niin selviää että miksi nyt toimin näin. : ) -Tatu Jeba jee. Ei ollut tarkoitus dumata projektiasi. Kunhan kyselin kun en asiasta tiedä sen enempää. Mainio homma kun kierrätetään vanha monelle kelpaamaton romu uutteen käyttöön. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)