Aihe: Ludwig Acrolite viritys 1 | |
---|---|
![]() 05.11.2005 15:34:35 (muokattu 05.11.2005 15:35:30) | |
Noni eilen sain sitten haettua postista itellenikin Acroliten, mutta ongelmana on nyt lähinnä se, että matto pitää jotain aivan ihme vinkunaa löynnin lopuksi. Vaihdoin eilen illalla uuden ambassadorin alakalvon ja sitte mun gretschin virpasta maton, kun acron vanha oli hiukan kulunut. Sain siitä jopa soitettavan saundin aikaan, mutta tänään piti sitten uudelleen kokeilemaan saisko vielä jotain muuta aikaan. Näinhän siinä sitte kävi, että kumun ohjeen mukaan alakalvo kireälle ja yläkalvo melko kireelle. Joo hyvin toimii, mutta toi mun matto on aivan ihmeellinen. Kun sitä kiristää enemmän se rupee aina soinnin jälkeen pitämään lopuksi sellaisen korkean inahduksen. Onko se sitte maton vika vai kalvojen. Tarttis saada aika pikaseen jotain ohjeetta, että pääsis nauttimaan acron saundista. O | |
![]() 05.11.2005 16:06:31 | |
Maton jousilangoista on yksi venähtänyt hiukan. Tai sitten matto ei ole asettunut kunnolla, eli on toisesta reunastaan kireämmällä. Mika Hollström | |
![]() 05.11.2005 16:11:55 | |
No tos tein vähä ääninäytettäkin siitä viasta. Kuunnelkaa siis aina iskun loppu osaa. Sieltä pitäisi kuulua epämukava vingahtaminen. http://people.cc.jyu.fi/~mikkalli/acro.wav Joo huomasin kans, että matto oli vähä vinossa, mutta ei sitä aivan suoraan saanu millään. Miten muuten maton tulee olla kun se on "asettunut" kunnolla? O | |
![]() 05.11.2005 18:25:59 (muokattu 05.11.2005 18:41:06) | |
Joo huomasin kans, että matto oli vähä vinossa, mutta ei sitä aivan suoraan saanu millään. Miten muuten maton tulee olla kun se on "asettunut" kunnolla? Onko se vinossa, kun se on pois rummusta? Siis pöydällä. Jos se on suora, niin aseta se keskelle rumpua ( tarkasti ). Sen jälkeen nyörit tasapainoisesti kiinni. ( Ei saa vetää kumpaakaan reunaa.) Kannattaa ehkä aloitusvaiheessa pitää se matto hiukkasen enempi siellä kiinteällä kiinnityspuolella, että se nostettaessa sitten olisi keskellä. Tähtäile sitä mattoa muutenkin. Onko siinä joku jousista venynyt enemmän? Onko siinä hiukan S - muotoa? EDIT: siis toi ääninäyte on todella OK. Anna palaa vaan. 2`n 4 | |
![]() 05.11.2005 18:32:02 (muokattu 05.11.2005 18:32:54) | |
No tos tein vähä ääninäytettäkin siitä viasta. Näytehän kuulostaa hyvältä. Ei tuo sinua häiritsevä ääni kuulu kenenkään muun korvaan asti. Varsinkaan settiä soitettaessa ja bändin kanssa. Eli No Broblemo siltä osin. Tosin se maton kunnollinen asettelu poistaa nuo mainitsemasi häiriöt. Mika Hollström | |
![]() 05.11.2005 18:36:02 | |
munki mielestä kuulosti tosi hyvälle. ei muutaku soittamaan vaa ...... | |
![]() 05.11.2005 20:21:05 | |
Kyllä se gretschin matto aivan suora on, mutta se tuntu jotenkin ohuelta verrattuna siihen mikä tuli tos mukana. Pistin sen mukana tulleen takasi kiinni ja lähti se lopun ininä sieltä pois vaikka se onkin aivan kiero ja joka suuntaan vääntynyt, mutta parempi se on kun gretschin alkuperänen. Kuuntelitteko varmasti riittävällä volumella noi näytteet. Kyllä se aika selvästi mun mielestä sieltä kumminkin kuuluu. Vai onko se vaan sitte noista matoista kiinni. Pitää koittaa jos löytäis viikon päästä jonkun vähä painavamman maton, että se ei niin herkästi värisisi. Onko se nyt sitten niin, että leveämpi matto värisee vähemmän kun kapeampi ja mitenkäs eri materiaalit onko niillä eroa. Ja vaikuttaako se maton paino siihen ääneen. Että en aivan turhaa rupea ostamaan mitä sattuu mattoa niin olis kiva tietää vähä etukäteen. O | |
![]() 05.11.2005 20:37:45 | |
Kuuntelitteko varmasti riittävällä volumella noi näytteet. Kyllä se aika selvästi mun mielestä sieltä kumminkin kuuluu. Vai onko se vaan sitte noista matoista kiinni. Pitää koittaa jos löytäis viikon päästä jonkun vähä painavamman maton, että se ei niin herkästi värisisi. Mä kuuntelin täysillä. Se pihaus, mikä sieltä kuului, ei kuulu normaalisoitossa. Eikä myöskään bändin kanssa möykätessä. Jos se alkuperäinen matto toimii, niin miksi se pitäisi vaihtaa? Maton leveyksistä sen verran, että leveä matto on herkempi rämisemään muiden rumpujen kanssa. 2`n 4 | |
![]() 05.11.2005 21:29:29 (muokattu 05.11.2005 21:30:17) | |
Mä kuuntelin täysillä. Se pihaus, mikä sieltä kuului, ei kuulu normaalisoitossa. Eikä myöskään bändin kanssa möykätessä. Jos se alkuperäinen matto toimii, niin miksi se pitäisi vaihtaa? Maton leveyksistä sen verran, että leveä matto on herkempi rämisemään muiden rumpujen kanssa. Joo no harvemmin tulee bändin kans soittettua, kun ei sellasta vielä oo. :D Kyllä sen silti yksin soittaes huomaa, mutta kyllä kait sen sieltä vois jotenkin poiskin saada. No koska se alkuperäinen matto on kiero kun korkkiruuvi ja osa jousista on poistettu. Ja kyllä siitäkin kuului sitä inahdusta, mutta pitää koittaa huomenna taas viritellä, jos vaan kerkiäis. Tänään meni melkeen koko päivä ton kans ähvätes eikä vieläkään mieleistä saundia. Eli leveä matto ei oo sitten mulle jos se rämisee muiden kans vaan enemmän. No entä ne eri materiaalit, onko niitä eri materiaalisia? Minkälaiset matot teidän omissa acroissa on? Ja kysytään nyt samalla, että millä kalvoilla te soitatte acroja. Nyt mulla siis on tos kiinni alla ambassador snare side. Päällä powerstroke 3 mikä tuli mukana, kun ton ostin. Ja tosin mattona se mikä tuli myös ostettaessa. O | |
![]() 05.11.2005 22:15:07 | |
No entä ne eri materiaalit, onko niitä eri materiaalisia? Minkälaiset matot teidän omissa acroissa on? Ja kysytään nyt samalla, että millä kalvoilla te soitatte acroja. Matskuissa on ainakin teräs, messinki, suoli ja hiilikuitu. Mulla on luultavasti Taman valmiste, n. 2" leveä. Kalvoina Evans G1 coated päällä ja Evans Hazy 200 alla. 2`n 4 | |
![]() 05.11.2005 22:29:10 (muokattu 05.11.2005 22:30:09) | |
Mattoja on 8-42 jousisia. Materiaaleja on monia. 22 tai 18 "karvainen" tavallinen teräslankamatto sopii Acroliteen oikein hyvin. Omassani on 22 jousinen Ludwig-matto ja Remon Ambassador kalvot. Mika Hollström | |
![]() 05.11.2005 23:45:51 | |
Maton leveyksistä sen verran, että leveä matto on herkempi rämisemään muiden rumpujen kanssa. Periaatteeessa. Toisaalta taas esim. allekirjoittaneen rummuista tämä tuore Rogers on ainoa, joka ei juuri muita rumpuja lyötäessä reagoi. Muut kyllä humajavat, mutta tämä ei leveälläkään matolla, ja yhtä leväe se on noissa muissakin. Eli rummusta kiinni myös tämä. Ja mitä tulee itse topicin ongelmayksilöön, myöskään meikäläisen korvaan ei tuosta ääninäytteestä tullut mitään häiriöääntä. Kovaa soittoa vaan! K100 #7
Ärlä #011 | |
![]() 06.11.2005 20:22:10 (muokattu 06.11.2005 20:22:41) | |
Noni tänään kerkisin vähä soitella ja virittää. Kyllä sieltä rupesi sitä miellyttävää saundia löytymään. Pitää kattoo vielä jos vaihtasin ton ambassador coatedin siihen päälle niin mitenkä meno muuttuu. Mistäs muuten noita ludwigin mattoja sais. Tekisi mieli laittaa mahdollisimman paljon "alkuperästä" tohon. O | |
![]() 06.11.2005 20:24:48 | |
Mistäs muuten noita ludwigin mattoja sais. Tekisi mieli laittaa mahdollisimman paljon "alkuperästä" tohon. Kysäse Millbrookista. 2`n 4 | |
![]() 06.11.2005 20:32:38 | |
Kysäse Millbrookista. Täytyypä kysästä. O | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)