Alpha 04.11.2005 21:18:11 | |
---|
Elikkäs olen nyt tässä pidemmän aikaa tahkonnut Manowarin "Return of the warlords" biisiä sinkkuspedulla ja haluaisin sen menevän suht vaivattomasti. Ongelma on se, että snaren kohdalle tuleva bd isku jää soittamatta, koskapa on helpompi siten. Miten voi reenata? Neuvoja..oikeasti? |
Migo 04.11.2005 21:22:00 | |
---|
Elikkäs olen nyt tässä pidemmän aikaa tahkonnut Manowarin "Return of the warlords" biisiä sinkkuspedulla ja haluaisin sen menevän suht vaivattomasti. Ongelma on se, että snaren kohdalle tuleva bd isku jää soittamatta, koskapa on helpompi siten. Miten voi reenata? Neuvoja..oikeasti? Itseänikin kiinnostaisi kuulla hyviä vinkkejä tuohon sinkkuspedulla soitteluun. Piristystä päivään omasta kuvasta. |
Legatus 04.11.2005 21:36:34 | |
---|
Elikkäs olen nyt tässä pidemmän aikaa tahkonnut Manowarin "Return of the warlords" biisiä sinkkuspedulla ja haluaisin sen menevän suht vaivattomasti. Ongelma on se, että snaren kohdalle tuleva bd isku jää soittamatta, koskapa on helpompi siten. Miten voi reenata? Neuvoja..oikeasti? Minäkin olen alkanut blastia harjoitella sinkulla. Välillä vas.jalalla ja sitte taas oik.jalalla. Se on vaan kokeileminen ja ahkera treenaus. Niillä löytää oikean taktiikan. |
Alpha 04.11.2005 22:06:59 | |
---|
Minäkin olen alkanut blastia harjoitella sinkulla. Välillä vas.jalalla ja sitte taas oik.jalalla. Se on vaan kokeileminen ja ahkera treenaus. Niillä löytää oikean taktiikan. Eihän Manowar ole blastia. Tuota biisiä vain olen yrittänyt polkea... |
Eukka 04.11.2005 23:40:12 (muokattu 04.11.2005 23:40:25) | |
---|
no niin ei oo mutta esim.blastia soittamalla saa singlenopeutta ylös. Jep jep. |
Outkast 04.11.2005 23:43:09 | |
---|
no niin ei oo mutta esim.blastia soittamalla saa singlenopeutta ylös. That's truu, tsiigaa jotain Derek Roddyn tai Peten soittoa niin siellä sinkulla lähtee blastit sellaista huljakkaa että "huh huh". Doublebassjazz. |
HCW 05.11.2005 00:17:13 (muokattu 05.11.2005 00:19:25) | |
---|
Lääkkeet näihin on aina ne samat, oikotietä ei ole: Treenaa, treenaa, treenaa. Hidas tempo, älä treenaa "nopeutta" koska sitä kautta se kontrolli ei löydy. Eli pyri tekemään liikkeet _puhtaasti_ ja pitkän aikaa. Eli jos haluat soittaa tuota manowar biisiä niin esim. 16-osia oikealla jalalla kompin päälle tempoon: 50-60 alkuun. Treenaa 10-xx minuuttia. Nosta pikkuhiljaa pykälää ja avot siellä ollaan. Eikä välttämättä tule viikossa, eikä kuukaudessa. Liikkeiden puhtaus on avain kontrolloituun soittamiseen. Lisäksi tärkeää on se miten poljet sitä basaria. Hidas tempo = laajempi liikerata, nopsa tempo=pieni liikerata. Opettele käyttämään koko jalkaa sekä nilkkaa. Kantapää ylhäällä, kantapää maassa. Sama käsien kanssa: kyynärvarsi, ranne ja sormet. Kyynärvarsi=kantapää ylhäällä Sormet ja ranne=kantapää maassa Treeniä, hidas tempo ja PALJON toistoja. Rek-tum-ta-ka-tum! |
leadsticks 05.11.2005 01:17:08 | |
---|
Aihetta sivuten, Steve Gadd esittelee Up Close-DVD:llä lyhyesti sinkkutekniikkaansa ja menee kutakuinkin näin: 1) kantapää ylhäällä jalkaterällä polkastaan eka isku 2) kantapää tulee alas iskun jälkeen 3) jalkaterä nousee--> beater palautuu 4) jalkaterällä ponnistetaan jalka/kantapää ylös--> toka isku Tossa siis yhdellä syklillä saa kaks iskua. Samaa tekniikkaa näyttii käyttävän joku basarinpoljennan-maailmanennätysmies jossain videon pätkällä. ..eikun reenaamaan ja aluksi hitaasti että saa liikkeen rennoksi ja luontevaksi ja iskutkin tasaisiksi. |
Buusteri 05.11.2005 10:18:56 | |
---|
Tuohon tekniikkaan voi olla aluksi (ja ilman opettajaa) vaikea päästä sisään. Itse huomasin yhden ihan käytännöllisen kikan millä reenata tuota. Elikkä kaikessa yksinkertaisuudessaan: Laita päkiä siihen kohtaan pedaalia, mistä lähtee jämäkkä isku (n. puoliväli). Sitten vaikka käsiä käyttäen nostaa jalan sen verran ilmaan, kuin se olisi kantapää ylhäällä soittaessa. Pidetään se reisi niillä käsillä siinä paikallaan ja aletaan tekemään iskua nilkalla, aivan kuten kantapää olisi maassa. Oikein tehtynä tuo tekniikkahan tuottaa sen, että jalka ei liiku paljoakaan pystysuunnassa (reisi pysyy suht paikallaan). Eli tämä auttaa myös silläkin saralla. Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
kattila 05.11.2005 10:30:29 | |
---|
Sivutetaan lisää aihetta. Miten tämä nilkkatekniikka toimii, jota käyttää suurin osa nopeista rumpaleista. Kenelläkään minkään sortin materiaalia tai demostraatiota siitä? MegaMan Club #008 - Spark Man |
Alpha 05.11.2005 10:40:52 | |
---|
That's truu, tsiigaa jotain Derek Roddyn tai Peten soittoa niin siellä sinkulla lähtee blastit sellaista huljakkaa että "huh huh". Tyhmä kysymys, mutta kuka on Pete? Ja olisko netissä mitään videota, missä tuollaisia näytettäisiin? |
Legatus 05.11.2005 11:18:03 (muokattu 05.11.2005 11:21:16) | |
---|
|
Kalm 05.11.2005 11:29:10 | |
---|
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
Youni 05.11.2005 11:29:47 | |
---|
Itsekin olen tuskaillut tuota pedaalitekniikkaa. Hidas poljenta luonnistuu joten kuten, mutta liikerata on iso ja niin sen pitääkin olla. Mutta kun pitäisi polkea nopeasti täysyisi jalka saada liikkumaan paljon vähemmän niinkuin edellä jo todettiin. Tässä se vaikeus tuleekin vastaan. Harjoittelullahan siitä pääsee, mutta ajoittainen turhautuminen on vaikea välttää. Kädet minullakin käyvät jo nopeasti, mutta jalat ovat kuin puupökkelöt. Onneksi tätä yberbasaritekniikkaa ei tarvitse kaikessa musiikissa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
tthei 05.11.2005 12:32:58 | |
---|
Itsekin olen tuskaillut tuota pedaalitekniikkaa. Hidas poljenta luonnistuu joten kuten, mutta liikerata on iso ja niin sen pitääkin olla. Mutta kun pitäisi polkea nopeasti täysyisi jalka saada liikkumaan paljon vähemmän niinkuin edellä jo todettiin. Tässä se vaikeus tuleekin vastaan. Harjoittelullahan siitä pääsee, mutta ajoittainen turhautuminen on vaikea välttää. Kädet minullakin käyvät jo nopeasti, mutta jalat ovat kuin puupökkelöt. Onneksi tätä yberbasaritekniikkaa ei tarvitse kaikessa musiikissa. Mulla on samaa ongelmaa havaittavissa :D Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk |
Youni 05.11.2005 12:43:59 (muokattu 05.11.2005 12:44:09) | |
---|
Mulla on samaa ongelmaa havaittavissa :D Aina on helpottavaa, että kohtalotovereita löytyy! Eiköhän tämä tästä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Shitmanek 05.11.2005 12:50:38 | |
---|
Aina on helpottavaa, että kohtalotovereita löytyy! Eiköhän tämä tästä. Liityn kerhoon. Tosin käsienkään nopeus ei päätä huimaa. Yarr! |
kattila 05.11.2005 12:53:35 | |
---|
Itsekin olen tuskaillut tuota pedaalitekniikkaa. Hidas poljenta luonnistuu joten kuten, mutta liikerata on iso ja niin sen pitääkin olla. Mutta kun pitäisi polkea nopeasti täysyisi jalka saada liikkumaan paljon vähemmän niinkuin edellä jo todettiin. Tässä se vaikeus tuleekin vastaan. Harjoittelullahan siitä pääsee, mutta ajoittainen turhautuminen on vaikea välttää. Kädet minullakin käyvät jo nopeasti, mutta jalat ovat kuin puupökkelöt. Aamen! Liityn joukkoon. MegaMan Club #008 - Spark Man |
Buusteri 05.11.2005 12:58:05 | |
---|
Aamen! Liityn joukkoon. Olenko sitten niinku paras, jos myönnän osaavani tuon vähintäänkin kohtalaisesti? Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
Shitmanek 05.11.2005 12:59:39 | |
---|
Olenko sitten niinku paras, jos myönnän osaavani tuon vähintäänkin kohtalaisesti? Joo. Tai sitten valehtelet ;) Yarr! |