lethus1 31.10.2005 13:13:17 | |
---|
Öljytkää ne pedalinne! Huoltakaa rumpujanne. Ennen kun on liian myöhäistä ja rupeaa mutterit lentämään ja katkeilemaan. Ei o paha homma ja hyöty mieletön. Itse kun en ole moista, eli huoltamista oikein muistanut (muka) harrastaa. Pedaaleista kuului hirvittävä vikinä, tökki vastaan ja lopuksi mureni pari elintärkeätä ja tottakai, customia ruuvia joita ei rautakaupastakaan näemmä saa. Joutui sitten sijoittamaan rahaa hieman vitusti yhden ruuvin takia. Nyt on pedaalit kuosissa ja öljytyt, toimii kuin, noh, öljytyt. |
toba 31.10.2005 13:45:30 | |
---|
CRC:tä pitäis laittaa joo, kitinää kuuluu kieltämäti. Onko se CRC sitte hyvä litku siihen hommaan? |
ddrum54 31.10.2005 13:54:15 | |
---|
CRC:tä pitäis laittaa joo, kitinää kuuluu kieltämäti. Onko se CRC sitte hyvä litku siihen hommaan? Ei oo hyvää. Se on liian litkua. Joku sprayvaseliini on parempaa. Tai moottoripyörän ketjuöljy. 2`n 4 |
Rumba-Ali 31.10.2005 14:01:15 | |
---|
Ei oo hyvää. Se on liian litkua. Joku sprayvaseliini on parempaa. Tai moottoripyörän ketjuöljy. Mitenkäs olis ompelukoneöljy? Itse olen joskus laittanut pikkuriikkisen tippasen sinne rumpujen "lug nut"-reikään, eli pesäkoloon. Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
welho 31.10.2005 14:16:50 | |
---|
Kyllä rumpujen aktiivinen huoltaminen kannattaa!! Sain juuri takaisin ensimmäisen rumpusettini jolla ikää n.15v (setti teini-iässä) Se on ollut n.10 v kierrossa mun jälkeen ja huoltoja ei tuona aikan ole tehty. Itse kuitenkin pidin jengat rasvassa sekä pinnat kondiksessa ja yllätykseksi kaikki toimii aina vaan kuin rasvattu vaikka ei sitä olisi ensinäkemältä kymmenen vuoden jälkeen uskonut... Nyt laitetaankin New Soundit remonttiin ja koitetaan tehdä niillä sen verran keikkaa että maksavat viimein itsensä takaisin:D:D Ennemmän, Nopiempaa, Lujempata!! |
rm_wispila 31.10.2005 14:37:03 | |
---|
Crc on ihan hyvää kamaa, ui pieneenkin koloseen. Pienikin määrä auttaa kierteissä, ei sitä mitään vaseliinipatruunaa ja puristinta tarvita. Tosin pahimmat Bonham-fanaatikothan voivat kyllä tarkoituksellisesti ruostuttaa pedaalinsa, että saavat sen legendaarisen kitinän. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Shitmanek 31.10.2005 15:06:27 | |
---|
Nyt laitetaankin New Soundit remonttiin ja koitetaan tehdä niillä sen verran keikkaa että maksavat viimein itsensä takaisin:D:D Jee, Newsoundit ovat parhaat :P Nyt löytyy kyseisen rumpumerkin paitakin, kiitän J11H00:ta nöyrimmästi :) Yarr! |
Saukki 31.10.2005 15:52:18 | |
---|
Olen aina silloin tällöin ompelukoneöljyllä pedaalejani rasvannut. Hyvin ovat pelittäneet Ompelukoneöljylläkin on tapana tunkeutua pieniinkin rakoihin ja jos sattuu hieman liikaa kaatamaan, niin sitä onkin sitten jokapaikka täynnä.. |
2kind 31.10.2005 15:56:27 | |
---|
CRC on melkein yhtä paskaa kamaa kuin CCR. Kun suihkaset sillä suuttimella jonnekin koloon, niin sehän painepesee sieltä vaseliinit pois. Ja, kuten sanottua, se on niin nestemäistä, että se valuu pois eikä jää paksuna kerroksena voitelemaan liikkuvaa osaa. To see is not as easy as it seems to be. |
Youni 31.10.2005 17:43:34 | |
---|
Luulisi ompelukoneöljyn olevan hyvää, kun ompelukone on täynnä tuollaisia liikkuvia osia. Toki ne MP:n ketjut liikkuvat vielä enemmän. Pitänee jotain laittaa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
drum-monkey 31.10.2005 18:56:04 | |
---|
Luulisi ompelukoneöljyn olevan hyvää, kun ompelukone on täynnä tuollaisia liikkuvia osia. Toki ne MP:n ketjut liikkuvat vielä enemmän. Pitänee jotain laittaa. Tätä mä käytän, kolmen viikon välein laitan speduihin. Kalvon vaihtojen yhteydessä dippaan ruuvit vaseliiniin. Tässä on oikeestaan huollot mitä tähän mennessä oon settiin tehnyt. Munletti on mulletti |
2kind 31.10.2005 20:13:30 | |
---|
Tätä mä käytän, kolmen viikon välein laitan speduihin. Kalvon vaihtojen yhteydessä dippaan ruuvit vaseliiniin. Tässä on oikeestaan huollot mitä tähän mennessä oon settiin tehnyt. Oikein. Tuo on simppeli resepti jota noudattamalla ongelmia ei juuri pitäisi tulla. Vanha konsti on parempi kuin kymmenen oksalla. To see is not as easy as it seems to be. |
AP 31.10.2005 20:15:20 | |
---|
Tosin pahimmat Bonham-fanaatikothan voivat kyllä tarkoituksellisesti ruostuttaa pedaalinsa, että saavat sen legendaarisen kitinän. Muah. Ei tartte edes ruostuttaa, kitisee nimittäin suoraan paketista. Veikeä laite tuo speedking.
K100 #7
Ärlä #011 |
ddrum54 31.10.2005 20:17:36 | |
---|
Mitenkäs olis ompelukoneöljy? Itse olen joskus laittanut pikkuriikkisen tippasen sinne rumpujen "lug nut"-reikään, eli pesäkoloon. Litkua on sekin. Ostin tuossa taannoin vanhan Acroliten, jossa oli juuri tuota ompelukoneöljyä käytetty. Tunnin soittamisen jälkeen oli lounas- / kaakkoruuvit lähes irti. Oli muuten vittumainen homma poistaa se litku. Aivan yhtä sontaa on tämä paljon kehuttu CRC. Pesäkoloon ruikkiminen öljyää sitten pikkuhiljaa sen rungonkin. Metallisnaressa ei ole suuri haitta, mutta puusnaressa on. Sprayvaseliini on paras. Se jähmettyy ilman vaikutuksesta, eikä leviä ympäristöön. Pieni suihkaus ruuviin ja ruuvi kiinni. Kun se on jähmettynyt, niin se ruuvikin on "lukittunut". Ruuvi tulee hiukan tahmeaksi, ja kas - rumpu pysyy paremmin vireessä. 2`n 4 |
ddrum54 31.10.2005 20:20:02 (muokattu 31.10.2005 20:22:26) | |
---|
Muah. Ei tartte edes ruostuttaa, kitisee nimittäin suoraan paketista. Veikeä laite tuo speedking. Speed Kingissä on Squeek - ominaisuus. Siitä tuntee hyvän pedalin. : ) 2`n 4 |
drum-monkey 31.10.2005 21:42:13 | |
---|
Litkua on sekin. Ostin tuossa taannoin vanhan Acroliten, jossa oli juuri tuota ompelukoneöljyä käytetty. Tunnin soittamisen jälkeen oli lounas- / kaakkoruuvit lähes irti. Oli muuten vittumainen homma poistaa se litku. Aivan yhtä sontaa on tämä paljon kehuttu CRC. Pesäkoloon ruikkiminen öljyää sitten pikkuhiljaa sen rungonkin. Metallisnaressa ei ole suuri haitta, mutta puusnaressa on. Siis puhut viritysruuveista? Kait tuo sentään niihin speduihin sopii? Munletti on mulletti |
Artisti247 31.10.2005 21:44:12 | |
---|
CRC sucks! Laittakaa semmosta silikonipohjasta vaseliinia/öljyä. Saattaa kuulostaa jäykältä mutta sitä käytetään kaikissa parhaissa motocross/roadracing moottoripyörissä. Toimii ja ei tahraa. CRC on sitäpaitsi vähä turhan ärtsyä. Sen sanotaan ehkäsevän ja poistavan ruostetta mutta asia on vähän toisinpäin. CRCtä tulee käyttää jatkuvasti voiteluaineena jos käyttää. Kiitos! |
ultra 31.10.2005 21:47:18 | |
---|
Pesäkoloon ruikkiminen voitais jättää tällä osastolla käsittelemättä, mutta aikoinaan ei oikein kiinnostanut nuo rumpujenhuoltohommat ja aika viddumaista on sitä ruostetta poistella vuosien jälkeen ja ruuvien yms. osien vaihtaminen on suhteellisen hinnakasta puuhaa. I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |
kampela 31.10.2005 21:47:45 | |
---|
Mä käytän semmosta teflonpohjasta maastopyöriin yms tarkotettua. Ei sotke yhtään, ja osat toimii kun kello. Peruna kerrallaan.. |
Rumba-Ali 31.10.2005 21:48:07 | |
---|
Pesäkoloon ruikkiminen öljyää sitten pikkuhiljaa sen rungonkin. Metallisnaressa ei ole suuri haitta, mutta puusnaressa on. Voit olla oikeassa. Kuitenkin pikkuriikkinen tippanen, siis PIKKUriikkinen, kerran vuodessa suuremman huollon yhteydessä toimii, ainakin mulla. Speduihin se kyllä käy. Mutta jos vaseliinista on parempia kokemuksia, niin pitänee siirtyä käyttämään sitä. Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |