Rumba-Ali 01.10.2005 00:26:08 | |
---|
Mulle tarjottiin tämän nimistä settiä. En ole oikeastaan tutustunut Yamahan malleihin aiemmin, joten malli on vieras. So: a) Onko kyseistä mallia olemassakaan? b) Kannattaako tähteä edes katsomaan? c) jos edellisiin vastaus on kyllä, mitä k.o. setistä voisi/kannattaisi maksaa?(22,10, 12,14,16+taman peltinen halppisvirppa) d) Miksi Frederik tekee edelleen levyjä? Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
miän vain 01.10.2005 00:43:59 | |
---|
a) Onko kyseistä mallia olemassakaan? Tietääkseni ei. Veikkaan, että myyjä tarkoittaan recording custom -mallia, power-syvyisillä rummuilla. Paha sanoa. b) Kannattaako tähteä edes katsomaan? Pyydä kuva ja näytä sitä täällä. Jos kyseessä on rec. customit, niin ehdottomasti kannattaa. c) jos edellisiin vastaus on kyllä, mitä k.o. setistä voisi/kannattaisi maksaa?(22,10, 12,14,16+taman peltinen halppisvirppa) Puhdas veikkaus: noin tonni. Kertokaas viisaammat tarkemmin. Riippuu tietty kunnosta, ja siitä, tuleeko mukaan telineitä ym. d) Miksi Frederik tekee edelleen levyjä? Kyseessä on kosto. |
Magetsu 01.10.2005 01:35:52 | |
---|
Son joko Recording Custom tai Power V-sarjan kannut. Veikkaisin että Recording Custom ja juuri noilla syvemmillä rungoilla. Settihän on siis kertakaikkisen hyvä ja mitä noita nyt silloin tällöin näkee myynnissä niin 1000€ ilman hardwarea on normi hinta. Paljon miinusta tulee kyllä siittä että mukana ei ole alkuperäistä virveliä, joten hinta voi olla jonkunverran huokeampi. mene ja tiedä, mutta mulle kiitos myyjän yhteystietoja jos et sattuisikaan kiinnostumaan ko. setistä. ;) Späng ' Läng |
Rumba-Ali 01.10.2005 03:30:01 | |
---|
Noh. Viitaten kahteen edelliseen kirjoitukseen jatkan tyhmiä kysymyksiäni. Onko näissä rec. customeissa/V-Powereissa jotain piirteitä, mistä ne voisi tunnistaa. Käsittääkseni kyseinen setti voisi olla jostain 80-90 -lukujen taitteesta. Ja hintakysymykseen: telineitä ei kuulu kauppaan. Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
hollmi-5 01.10.2005 09:11:29 | |
---|
Recording Customien tyyppikilvessä on numerosarja, joka alkaa numerolla yhdeksän. Mika Hollström |
AP 01.10.2005 09:14:49 (muokattu 01.10.2005 09:15:22) | |
---|
Noh. Viitaten kahteen edelliseen kirjoitukseen jatkan tyhmiä kysymyksiäni. Onko näissä rec. customeissa/V-Powereissa jotain piirteitä, mistä ne voisi tunnistaa. Käsittääkseni kyseinen setti voisi olla jostain 80-90 -lukujen taitteesta. . Kannattaa ottaa vaikka lapulle ylös numerot siitä "badgesta". Ensimmäinen kertoisi, mistä sarjasta on kyse. Ysillä alkava numerosarja, esim 914, kertoo että Recording Custom (aka 9000-sarja) on kyseessä. 8xx on Tour Custom ja 7xx...ööö...Club vai Stage Custom? Power V :sa taas lukkoo mallinimi kyltisssä. Vähän 9000:aa halvemmat rummut ne on olleet, mutta ei ymmärtääkseni mitenkään paskat. Eikö muuten Tour Customistakin ollut se korkeakannuinen Power-versio. Joteskin tuntuu, että ostaa melkein mitkä vaan 80/90-luvun taitteen Yamahat niin aina saa varsin hyvät rummut. E: no pärrrkele, eikö hollmis ehtinyt tässä välissä vastaaman. K100 #7
Ärlä #011 |
passe 01.10.2005 12:18:36 | |
---|
Offtopic:) Mitenkäs yamaha "power special"- setit. Ihan outo malli mulle, onko joku joskus tommosilla soitellut? Minkä tason kannut mahtaa olla ja milloinkahan on valmistus lopetettu? Olis nimittäin tyrkyllä tommoset kakkossetiksi, 10,12,13, ja 14" tomeilla ja 20"basarilla. Syvyydet vaikuttaisivat aika standardeilta ja väri on musta (sikäli kuin se auttaa jotakin muistamaan...). Kunto ok. Minkäköhän arvoiset pöntöt noi voisivat olla? |
Rumba-Ali 07.10.2005 11:25:41 | |
---|
... Ysillä alkava numerosarja, esim 914, kertoo että Recording Custom (aka 9000-sarja) on kyseessä. 8xx on Tour Custom ja 7xx...ööö...Club vai Stage Custom? . Kävin vilkaisemassa settiä ja siinä (bassarin)badgessa oli nymerosarja joka oli jotenkin näin: BD822...ja jatkui sitten sen ilmaventtiilin toisella puolella. Onko nämä nyt sitten "Tour Customit"? Neverheard, mulle...niinkuin kaikki Yamahan tuotanto itseasiassa... Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
Simbe 07.10.2005 11:31:03 (muokattu 07.10.2005 11:36:45) | |
---|
Kävin vilkaisemassa settiä ja siinä (bassarin)badgessa oli nymerosarja joka oli jotenkin näin: BD822...ja jatkui sitten sen ilmaventtiilin toisella puolella. Onko nämä nyt sitten "Tour Customit"? Neverheard, mulle...niinkuin kaikki Yamahan tuotanto itseasiassa... Jooh, Tour sarjaa on 7 ja 8 alkuiset badget. Sitä seiskasta ei oo tehty enää kun viimeks 80 luvun ihan alussa. Samat rungot, erilainen hardware. 8000 Tour Customia on Standard, Power ja Turbo syvyisinä. Näistä Turbot ovat neliökoolla, standard matala (12"x8") ja power jostain puolivälistä tästä. Rungot ovat koivu-mahonki-koivu ja soundi on todella munakas, syvyydestä riippumatta. EDIT: Siitä BD822... viimeisestä kirjaimesta selviää se syvyyskin. T=turbo, jolloin basari on 18" syvä (jes!) ja tomit esim 12"x12" jne. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
hollmi-5 07.10.2005 12:03:33 | |
---|
EDIT: Siitä BD822... viimeisestä kirjaimesta selviää se syvyyskin. T=turbo, jolloin basari on 18" syvä (jes!) ja tomit esim 12"x12" jne. Siis BD-822C on 14" syvä, BD-822F on 16" syvä ja BD-822T on 18" syvä 22" bassari. Myös tomeissa on samat kirjaimet perässä. Mika Hollström |
Jupi57 11.10.2005 15:11:53 | |
---|
Varmemmaksi vakuudeksi vielä (Fazer hinnastosta 11/1988) Power V, SD246 virveli ja telineet mukana; hinta 4980 MK (BD22PV, FT16PV, TT13PV ja TT12PV) seuraavissa sama kokoonpano ilman virveliä ja telineitä: Tour Custom (BD822C jne) black; hinta 4990 mk Power Tour Custom (BD822F jne) white, blue; hinta 6700 mk Turbo Tour Custom (BD822C, FT816C, TT813T ja TT812T) yellow; hinta 7600 mk. BD822T:tä sai irtorumpuna ja FT816T -tunnus ei ole käytössä, koska on sama kuin FT816C lattiatomi. Sama sääntö pätee Power Recording Customin tomeihin: TT908RC, TT910RF ... TT916RF, mutta FT916RC Recording Custom (BD922RC jne) quarz grey; hinta 8900 mk Power R. C. (BD922RF jne) cherry wood, black; hinta 9550mk Jos jollakulla virheetön RC -setti myynnissä alle tonnilla, ilmoittaisitteko minullekin yhteystiedot; kidos Jupi |
Rumba-Ali 03.11.2005 12:58:03 (muokattu 03.11.2005 13:02:50) | |
---|
Noh, nostellanpa hieman... Eli, sain sitten noista hierottua diilin ja nyt edelleen askarruttaa, mitkä nuo rummunkuvattimet oikein on ja ennenkaikkea, milloin ne on mahdollisesti valmistettu? Olin pikaviestiyhdynnässä Hollmi-5:n ja Simben kanssa, mutta kumpikaan ei oikein osannut vastata. Kysytäänpä siis suurelta yleisöltä. Homman nimi on siis se, että Badgen perusteella kyseessä on "Tour Custom", eli numerosarja menee esim 10" tomissa näin: TT810 F OJ-0098. Noh, tähän mennessä kaikki on selvää. Simbelle kerroin, että entinen omistaja oli kuorinut pöntöistä sen muovipinnoitteen pois ja petsannut+lakannut ne. Simben mukaan Yamahan kaikki Custom-mallit on puupinnoitteisia, joten kummallista, että niitä olisi voitu kuoria. Metsässä ollaan taas. Googlettamalla löysin muutamia kuvia Tour Customeista ja niissä kuvissa olevissa rummuissa oli sellaiset...miksi niitä nyt sanotaan...yhteneväiset virityspesät, kun taas minun rummuissa on erilliset. Auttaisiko määrittämään ikää? l. Onko "yhteneväistä pesää" (mikä assosiaatio!) alettu käyttämään vuonna x? Pistän kuvaa vaikka omalle sivulle joskus. Kunhan saan digikameran käsiini jostain joskus...jotenkin. Ystävällisesti saapi lähestyä vaikka pikaviestillä tai yleisesti kirjoittamalla tänne. Kunhan nyt sais jonkin järkevyyden tähän hommaan. Kiitsa. E: Niin ja kyseessä on Jaappaniassa tehdyt rummut, jos yhtään auttaa. Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
AP 03.11.2005 13:03:20 | |
---|
mahan kaikki Custom-mallit on puupinnoitteisia, joten kummallista, että niitä olisi voitu kuoria. Metsässä ollaan taas. Googlettamalla löysin muutamia kuvia Tour Customeista ja niissä kuvissa olevissa rummuissa oli sellaiset...miksi niitä nyt sanotaan...yhteneväiset virityspesät, kun taas minun rummuissa on erilliset. . Itse olen jopa soittanut 8-xxx -tyyppinumeroisilla rummuilla (tour custom), joissa oli a) pinnoite ja b) erilliset virityspesät. Että ei nuo havittelemasi ainakaan uniikit ole. K100 #7
Ärlä #011 |
Rumba-Ali 03.11.2005 13:09:35 | |
---|
Itse olen jopa soittanut 8-xxx -tyyppinumeroisilla rummuilla (tour custom), joissa oli a) pinnoite ja b) erilliset virityspesät. Että ei nuo havittelemasi ainakaan uniikit ole. En minä niin kuvittelekaan. Se vaan ihmetyttää, että mitkä ne sitten on? Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
Simbe 03.11.2005 13:18:18 (muokattu 09.11.2005 15:47:12) | |
---|
En minä niin kuvittelekaan. Se vaan ihmetyttää, että mitkä ne sitten on? Rock Tour Customeissa oli high tension virityspesät. Niissä oli myös joku Phenolic resin -pinta, eikä sitten kai enää ulointa koivukerrosta. Olen kyllä nähnyt myös petsiviimesteltyjä tällaisia (ulkopinta näytti koivulta), sparklea ja kaikkea. Matt Sorumilla, Manu Katchélla ja Mike Bordinilla oli myös jossain vaiheessa RTC:t. Simben mukaan Yamahan kaikki Custom-mallit on puupinnoitteisia Siis pikemminkin high gloss mirror finish -lakka puun päällä. Ei muovia kuitenkaan, mutta poikkeus vahvistakoon säännön. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
AP 03.11.2005 13:22:27 | |
---|
En minä niin kuvittelekaan. Se vaan ihmetyttää, että mitkä ne sitten on? Juu, sori, en meinannut tuolla "uniikkiudella" vinoilla eikä mitään. Kyllä ne Tour CUstomiksi edelleen katsoisin, TC:t muun muassa: http://i7.ebayimg.com/03/i/05/4e/d7/45_1.JPG Noissa rock tour customeissa muuten lie badge erilainen, sellainen neliönmuotoinen jossa ylhäällä sanat "rock tour" ja alhalla "custom" ja välissä jammun logo. K100 #7
Ärlä #011 |
Simbe 03.11.2005 13:22:58 (muokattu 03.11.2005 13:25:01) | |
---|
Itse olen jopa soittanut 8-xxx -tyyppinumeroisilla rummuilla (tour custom), joissa oli a) pinnoite ja b) erilliset virityspesät. Että ei nuo havittelemasi ainakaan uniikit ole. Oliko nuo ne teidän koulun rummut? Kyllähän nissä munkin Toureissa paksu pinta oli, jostain naarmusta näkyi paksumpaa valkoista pohjamaalia. Mielenkiintoista olisi nähdä jossain kuva tuollaisista muovipäällys Toureista. e: Noissa rock tour customeissa muuten lie badge erilainen, sellainen neliönmuotoinen jossa ylhäällä sanat "rock tour" ja alhalla "custom" ja välissä jammun logo. Näin juuri. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
Rumba-Ali 03.11.2005 13:25:47 | |
---|
Kyllä ne Tour CUstomiksi edelleen katsoisin, TC:t muun muassa: http://i7.ebayimg.com/03/i/05/4e/d7/45_1.JPG Jep. Tutulta näyttää. Paitsi että kiinnitys on sellainen perinteinen "läpi pöntön". Sitten olis vielä se ikäkysymys? Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti! |
AP 03.11.2005 13:27:55 | |
---|
Oliko nuo ne teidän koulun rummut? . Oli. Meillä ku on yläaste ja lukio samaa klimppiä, tuli noilla kuuden vuoden aikana soitettua suorastaan ihan perkeleesti. Hyvät olivat. K100 #7
Ärlä #011 |
hollmi-5 03.11.2005 14:41:33 | |
---|
Jep. Tutulta näyttää. Paitsi että kiinnitys on sellainen perinteinen "läpi pöntön". Noissa on jälkiasennus-Rimmsit. Mika Hollström |