AP 08.11.2005 22:00:32 | |
---|
Nonnii. Kalvoista kun ei olekaan vielä kuin 3139 topicia, niin pöräytetääs yksi uusi käyntiin. Tai kerätään kokemuksia, siis. Nuo Remon Diplomat-kalvot (ja kai esim. Evansilla on joku vastaava) ovat ihan hyvässä maineessa rumpujen alakalvoiksi ohuutensakin vuoksi. Vaan onkos kukaan rohkea m.nettiläinen kokeillut, miten toimii ja kestää Diplomat Batter sitten nimensä mukaan lyöntipuolella? Ohkaisen oloinen se on ja soi ainakin alakalvona melkein puhaltamalla -- mutta kestääkö ottaa iskuja vastaan ja pitääkö virettä yläkalvona? Sana olkoon vapaa. K100 #7
Ärlä #011 |
ddrum54 08.11.2005 22:02:09 | |
---|
Kyllä kestää kovaakin kyytiä. 2`n 4 |
hollmi-5 08.11.2005 23:23:35 (muokattu 08.11.2005 23:23:58) | |
---|
Kyllä kestää kovaakin kyytiä. No ei todellakaan. Mulla on ollut ja kavereillakin on ollut. Tommi Rautiaista lainataten: " Hyvä soundi, mutta kestää vain yhden lähestymisen..." Mika Hollström |
Simbe 08.11.2005 23:44:28 | |
---|
Joskus oli Diplomat virvelissä ja Hazy 200 alakalvona Starclassic Maplessa. Klasarikeikka oli kyseessä. Soundi oli jotenkin rapsakkaampi ja keltaisempi. Eipä siinä kauheasti eroa huomannut muuten. Sen jälkeen se kesti kohtuullisen ajan kohtuukäytössä rokkitreeneissäkin. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
hgr 09.11.2005 00:53:45 | |
---|
No ei todellakaan. Mulla on ollut ja kavereillakin on ollut. Tommi Rautiaista lainataten: " Hyvä soundi, mutta kestää vain yhden lähestymisen..." Taitaa olla huono tekniikka kun ei kalvot kestä, heh heh. |
hollmi-5 09.11.2005 10:29:11 | |
---|
Taitaa olla huono tekniikka kun ei kalvot kestä, heh heh. Ai Tommilla? Mulla ei ainakaan ole. Virvelissä tuo kalvo kestääkin paremmin kireän vireen johdosta. Tomien löysempi vire sitten saa aikaan kalvoihin pieniä lommoja, vaikka miten oikein löisi. Mika Hollström |
Legatus 09.11.2005 16:48:40 | |
---|
Tomien löysempi vire sitten saa aikaan kalvoihin pieniä lommoja, vaikka miten oikein löisi. Näin kävi koulun rummuille ja aika paskaks ne loppujen lopuks meni. ei ollut edes hyvä soundi mutta johtuu varmaan rumpujen merkistä : Thunder.. Tapu tapu tapu Janne pentele!!!!!!! |
Legatus 09.11.2005 16:49:04 | |
---|
Näin kävi koulun rummuille ja aika paskaks ne loppujen lopuks meni. ei ollut edes hyvä soundi mutta johtuu varmaan rumpujen merkistä : Thunder.. Tapu tapu tapu E: Ja niissä oli Diplomat Batterit Janne pentele!!!!!!! |
rm_wispila 09.11.2005 17:03:03 | |
---|
Hyvä topicci, koska jostain päähänpistosta kaksi viikkoa sitten inventoidessani rojulaatikkoa löytyi käteen diplomat batter, jonka tietysti nimen mukaan, ohkaisuutta hieman kummastellen, veivasin yhteen snareen kiinni. Hyvin se on tuntunut toimivan, kireällä vireellä. Täytyypä kuitenkin pitää em. vinkit takaraivossa, ettei tule ylläreitä ja räpsähdä kalvot silmille... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
hgr 09.11.2005 17:22:20 | |
---|
Ai Tommilla? Mulla ei ainakaan ole. Virvelissä tuo kalvo kestääkin paremmin kireän vireen johdosta. Tomien löysempi vire sitten saa aikaan kalvoihin pieniä lommoja, vaikka miten oikein löisi. Joo. Mulla meni G1:nenkin kuopille etutomissa. Tosin päättelin sen johtuvan enemmänki tomin suuresta kulmasta kuin kalvon paksuudesta. Ajattelin kyllä kokeilla itsekin Diplomatia virvelissä. Varmaan herkkyydessä löytyy? |
Niskamies 09.11.2005 17:24:01 | |
---|
Joo. Mulla meni G1:nenkin kuopille etutomissa. Tosin päättelin sen johtuvan enemmänki tomin suuresta kulmasta kuin kalvon paksuudesta. Ajattelin kyllä kokeilla itsekin Diplomatia virvelissä. Varmaan herkkyydessä löytyy? Mullakin meni yksi G1 kuopille, kun pidin sitä 10" tomissa. Silloin mulla oli vielä kaksi tomia, 10" ja 14". Yritin vaan saada kertakaikkiaan liian matalan saundin tosta 10" tomista, jolloin kalvo oli liian löysällä. Ongelma ratkesi seuraavalla kalvolla virittämällä se vähän korkeammalle. |
Speedy 10.11.2005 13:58:36 | |
---|
Yhdellä humppakeikalla törmäsin tommoiseen tapaukseen.. Olin yllättynyt miten hyvä saundi siitä tuli.. Ei siitä kovaa saundia saanu, mutta hyvän rokki saundin kun soitti kanttia eikä ihan keskelle kalvoa.. Eikä siihen jääny lommoja vaikka aika lujaa soitinkin.. Olis varmaan jääny, jos oisin soittanu "oikein" ja keskelle..=) Suti saundi oli myös hyvä. Meinaan kyllä itsekkin hommata yhteen virveliin semmoisen..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
tthei 10.11.2005 19:19:49 | |
---|
Mulla oli joskus virpassa coated diplomat, kun isukin lähetin kalvo ostoksille :D Kyllä se mulla ainakin hyvin kesti (tiukalla vireellä siis), sillä on se vieläkin ehjä kun vaihdoin sen ambassadoriin. Voisipa sen vaikka ruuvailla kiinni taas ja testata, sillä sen soundista en muista mitään. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
--------------------------
www.innervision-fin.tk |
Hulfok 14.11.2005 15:40:48 | |
---|
Osta ennemmin remon weatherking emperor batter... Mulla on kestäny 4 vuotta... Ja kyllä soitan joka päivä vähintään 2 tuntia... Eikä oo mitää hissuttelua! |
AP 14.11.2005 15:58:03 | |
---|
Osta ennemmin remon weatherking emperor batter... Mulla on kestäny 4 vuotta... Ja kyllä soitan joka päivä vähintään 2 tuntia... Eikä oo mitää hissuttelua! Emmää noista Emperoreista niin. Ambassador on se oma suosikki. Tuli tuo Diplomatin kokeilu vaan mieleen, kun sellaisia kaapista pari löysin. Ja nuo omat syvät kasari-Tamat ei ole niitä herkimpiä rumpuja; jotkut Pinstripet tappaisi vähänkään soivuuden lopullisesti. K100 #7
Ärlä #011 |
miän vain 14.11.2005 18:13:21 | |
---|
Sama virvelinkalvo neljä vuotta? Mahtaa olla hyvä soundi. Kyllähän se puhkeamatta kestää vaikka kymmenen vuotta, ei siinä... |
Outkast 14.11.2005 19:23:08 | |
---|
Sama virvelinkalvo neljä vuotta? Mahtaa olla hyvä soundi. Kyllähän se puhkeamatta kestää vaikka kymmenen vuotta, ei siinä... Modern drummerissa oli juttua että jollakin tyypillä oli kestänyt Evans HeavyDutyt 15 vuotta. Ja kyllähän noita vanhoja kalvoja näkee jossain jazz seteissä, eräässäkin setissä oli kalvot 80- alusta. En osaa soundia kommentoida sen enempää, korvissa vaikkua, mutta hyvältä soundas. Kepa Kettusta lainaten halonhakkuu reissuilla tahtovat nuo kalvosarjat mennä vaihtoon yhden keikan jälkeen, mutta jos sutijazzia ja tollasta iisimpää vetelee, mikseivät kestäisi, kulumatta rei'ille (pinnoite) todella pitkäänkin. Itse tuosta diplomatista että ainakin ohuutensa takia, sutisoitossa = totuus. Doublebassjazz. |