Aihe: Ihmeellinen MiniRide
1 2
lethus1
27.10.2005 09:19:52
No terveppä terve.

Saattaa olla, että olen aikaisemminkin huhuillut kyseistä peltiä, mutta pistetääs ny viel kerra.

Pitkään olen etsinyt ns. "minirideä" eli periaatteessa ridekäyttöön soveltuvaa pienehköä peltiä. Pienehkö tässä tapauksessa on siis jotain 14" puolin ja toisin. Soundin EI tarvitse olla mikään mielettömän mahtava kunhan siinä on PINGiä.

Mikään valmistaja kun ei oikein taida tälläistä peltiä valmistaa, on aika suunnata katse korvaaviin ratkaisuihin. Bellit mitä olen koittanut on jo aivan liian PINNNNNGGGG jotka soivat ikuisuuden. Oman haitsuni alapelti (zildjianin quick beat) on aika paksua kamaa ja jopa siitä lähtee kohtalainen pingi. Toimisikohan joku todella hevin haitsun alapelti (zcustom esim) ? Pieni, paksu crashi ?

Ideoita, ehtotuksia ?
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Rumba-Ali
27.10.2005 09:32:01

Entäs jos kokeilisit laittaa vaikka pikkusiivut teippiä sinne Bellin alapuolelle. Sen luulis tappavan hiukan soinnin pituutta. Konsti on tietysti überuncool, mutta mitä sillä on väliä?

Z:n ala(tai ylä)pelti vois kanssa toimia, mutta epäilenpä niidenkin soivan aika pitkään.
Ihmisoikeudet rumpaleille yy-kaa-koo-heti!
Bobana
27.10.2005 09:36:34
Taitaa olla mahdoton homma.
Pienet pellit kun alkavat hiljaakin soitettaessa väkisinkin soimaan liikaa ja se pingi häviää sinne taustalle.
Kyllä se varmaan on jotain 16" luokkaa mistä saa vähänkään ride ominaisuuksia esille.
Kuitenkin tarkoitus on ilmeisessti silleen että se pingi vielä erottuu sieltä bändin taustalta eikö?
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Danko
27.10.2005 09:36:51

Valmistajien pienimmät ridet taitaa olla 18". Mun Paiste Alpha Sound Edge -haitsun rypytetty alapelti on todella paksu ja sitä oon joskus kyseisessä käytössä testaillutkin. 14" näyttää vaan niin typerältä, et hommasin Staggin Vintage Bronze 18" Riden. (:
if you see a british pop star behavi badly he is friends with charlie. charlies an arsehole. a lot of people talk and write shit. they know charlie.
Bobana
27.10.2005 09:46:40
Valmistajien pienimmät ridet taitaa olla 18". Mun Paiste Alpha Sound Edge -haitsun rypytetty alapelti on todella paksu ja sitä oon joskus kyseisessä käytössä testaillutkin. 14" näyttää vaan niin typerältä, et hommasin Staggin Vintage Bronze 18" Riden. (:

Löytyy 16" Crash/Ride peltejä myös. Ainakin Paisteen Rude.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
lethus1
27.10.2005 10:11:28
Entäs jos kokeilisit laittaa vaikka pikkusiivut teippiä sinne Bellin alapuolelle. Sen luulis tappavan hiukan soinnin pituutta. Konsti on tietysti überuncool, mutta mitä sillä on väliä?

Z:n ala(tai ylä)pelti vois kanssa toimia, mutta epäilenpä niidenkin soivan aika pitkään.

Teipillä joskus koitin väkertää oman bellin kanssa jonka hoidin huutonetistä helevetin halvalla. Ei tullu mitään, myin pois. Se soundi kuitenkin on NIIN erityyppinen mitä haen. Kun saisi Riden kuvun soundin ilman loppuosaa. Nuo Bellit (tuntuisi olevan) on niin hmielettömän paksuja ettei tykilläkään saisi rikki.
lethus1
27.10.2005 10:15:08
Kuitenkin tarkoitus on ilmeisessti silleen että se pingi vielä erottuu sieltä bändin taustalta eikö?

Kyllähän sen vähän pitäisi erottua mutta tuota... En minä sitä ykkösrideksi hae, lähinnä extrakilkutteluun silloin tällöin:D Zcustomin alapelti ei lähtenyt soimaan juuri ollenkaan ja siitä lähti aika miehekäs pingi. On niin saatnan paksu kapistus:D Tietenkin eri asia on se, miltä se kuulostaa oman setin ja orkesterin kanssa vs. kaupassa testailu.
Danko
27.10.2005 10:52:34

Löytyy 16" Crash/Ride peltejä myös. Ainakin Paisteen Rude.
Joo, mut tarkotinkin "puhdasoppisia" rideja. q:
if you see a british pop star behavi badly he is friends with charlie. charlies an arsehole. a lot of people talk and write shit. they know charlie.
Dr.Rubber
27.10.2005 10:58:57
Mites tommoseen ekstrakilkutteluun, eiks siihen kävis hyvin joku vähän isompi bell?
Mutta oikeasti haluaisin olla pilluamiraali. - Järvihirviö 22.09.2005 12:32:22
Danko
27.10.2005 11:05:20 (muokattu 27.10.2005 11:06:30)

Joo, mä sain aikoinaan yläasteen musanopelta ihan hajonneen Paiste 101 20" riden, josta oli suunnilleen kupu vaan ehjänä! Leikkasin siitä sit reunat pois ja mielenkiintoinen efektipeltihän siitä tuli. (:
E: Kun saisi Riden kuvun soundin ilman loppuosaa. -No siinähän se!
lethus1
27.10.2005 11:10:28
Mites tommoseen ekstrakilkutteluun, eiks siihen kävis hyvin joku vähän isompi bell?

Niin. Testasin eilen 12 tuumaista Sabianin Ice Belliä ja se oli jo sata kertaa siedettävämpi kuin aikaisemmin testaamani Zildjianin 9+ tuumainen maailmanlopun kupu. Maksoi vaan aika helvetisti extrakilkuttelu- välineeksi:D

Ostetaan: Sabianin 12" ice bell tai Zildjianin Zcustomin haitsun alapelti halvalla TAI riden kupu :D !
lethus1
27.10.2005 11:11:08
Joo, mä sain aikoinaan yläasteen musanopelta ihan hajonneen Paiste 101 20" riden, josta oli suunnilleen kupu vaan ehjänä! Leikkasin siitä sit reunat pois ja mielenkiintoinen efektipeltihän siitä tuli. (:
E: -No siinähän se!

"mielenkiintoinen" ? Kuulostiko se yhtään siltä, miltä riden loppuosan ollessa mukanakin kuulosti vai muuttuiko soundi ihan toisenlaiseksi ?
Danko
27.10.2005 11:20:32

"mielenkiintoinen" ? Kuulostiko se yhtään siltä, miltä riden loppuosan ollessa mukanakin kuulosti vai muuttuiko soundi ihan toisenlaiseksi ?
No tietysti massan mukana se mehukkuuskin siitä lähti, mutta toi on ollut jo alkujaankin aika surkea pelti. Jos tällaisissa tarkoitusperissä lähtee leikkelemään, niin siihen kuvun ympärille kannattaisi jättää sitä "lihaa". Leikkaa peltisaksilla esim. tuuman kerrallaan pois ja testailee aina välillä. Tosin sitä undoahan tossa ei sitten oo.
Pitääkin kaivella se tuolta taas esiin... (:
rm_wispila
27.10.2005 11:50:18
Mulla on vastaavalla systeemillä tehty ~11" ride/bell. Tehty aikoinaan vesileikkurilla haljenneesta Meinlin 20" ridestä.

Soundi on jotain oikean bellin ja riden väliltä. Leikkuumenetelmä jätti reunan ehjäksi, peltisaksilla homma ei olisi onnistunut, on sen verta paksua kamaa... Kone teki pellistä myös tasaisen pyöreän, hieman hiekkapaperilla reunaa pyöristin.

Soundi on pienentyneestä massasta johtuen hentoinen, mutta sopii hissuttelusoittoon varsin hyvin.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
lethus1
27.10.2005 11:54:46
Mulla on vastaavalla systeemillä tehty ~11" ride/bell. Tehty aikoinaan vesileikkurilla haljenneesta Meinlin 20" ridestä.

Soundi on jotain oikean bellin ja riden väliltä. Leikkuumenetelmä jätti reunan ehjäksi, peltisaksilla homma ei olisi onnistunut, on sen verta paksua kamaa... Kone teki pellistä myös tasaisen pyöreän, hieman hiekkapaperilla reunaa pyöristin.

Soundi on pienentyneestä massasta johtuen hentoinen, mutta sopii hissuttelusoittoon varsin hyvin.

Myy.
rm_wispila
27.10.2005 12:05:24
Sehän nyt sattuu olemaan aivan uniikki "vintage" kappale, ei kaupan. Satunnaisesti käytössäkin oleva "köyhän miehen bell"...

Osta joltain reilusti haljennut ride ja kiikuta leikkaukseen.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Danko
27.10.2005 12:39:37

Osta joltain reilusti haljennut ride ja kiikuta leikkaukseen.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22765107 -tosta, mut voi olla kyllä vähän liian ehjä. (:
lethus1
27.10.2005 12:57:44
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=22765107 -tosta, mut voi olla kyllä vähän liian ehjä. (:

Eijo jos on helvetin halpa:D Tottakai mitä ehjempi sitä parempi, mutta yleensä myös kalliinpi.
zily
27.10.2005 13:03:09
Niin. Testasin eilen 12 tuumaista Sabianin Ice Belliä ja se oli jo sata kertaa siedettävämpi kuin aikaisemmin testaamani Zildjianin 9+ tuumainen maailmanlopun kupu. Maksoi vaan aika helvetisti extrakilkuttelu- välineeksi:D

Ostetaan: Sabianin 12" ice bell tai Zildjianin Zcustomin haitsun alapelti halvalla TAI riden kupu :D !

tere,

Leikkelin tossa pari päivää sitten vanhan rikkinäisen K-riden n. 12" kokoiseksi, saattaisi olla vähän sellainen kuin olet hakemassa:), eli belliä yritin siitä saada.... Olen n. 17.30-22.00 treeniksellä Vallilassa, jos kiinnostaa tulla kattomaan.. ei maksa paljoa, jos se hommaasi toimii:)
ei se mitn!
Tsumppi
27.10.2005 15:32:16
Koita sirkkelinterää tai teräslevystä leikattua noin 3mm paksua kiekkoa. Esim. 6'' sirkkelinterä on itsellä toiminut kohtalaisesti. Lähtee pingiä mutta ei kestä kauaa. Tai mahdollisesti käyt ostamassa jostain romuliikkestä messinkisen veneen potkurin.

Keksittyäni ja kokeiltuani sirkkelinteriä sain selville että Tony Laureanolla oli Nilessä soittaessaan 3 sirkkelinterää setissään. Niin että se siitä omaperäisestä keksinnöstä. Niin ja Gene Hoglan käytti Deathissä oleessaan pientä veneen potkuria.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)