Aihe: Jytinää pienikokoisista rummuista!?
1
VeeKoo
26.11.2005 11:22:20 (muokattu 26.11.2005 11:24:25)

Noniin taas kysytään neuvoa viisaammilta.

Sain hyvän tarjouksen laadukaista rummuista (Taman setti), mutta yksi ongelma on. Minun kolmessa aiemmassa setissä "päätomit" ovat olleet kokoa 12"13"16" ja jytinää, kaikua ja massiivisuutta on riittänyt ja juuri noista minä pidän.

Kun taas rummut jota nyt tarjotaan on 8" 10" 13" 16". Muuten mainiot rummut. loistavat tuplat (tama) ja bassosoundi sekä aika laadukkaat symbaalit (paiste 800 ja ridenä käsitaottu zildjian), MUTTA Tomeista ei näillä kalvoilla ainakaan kuulunut sellaista mieleistäni ääntä vain rokahtavia lyhyitä töminöitä :).
Bändini soittaa raskaamapaa musiikkia ja nämä tomit ovat kyllä liian pienet siihen musiikkiin, ellei niihin saa joillain vippaskonstilla jytinää!!
Eli saako niistä jytinää ja kaikua, vai jääkö kaupat tekemättä?

Ainiin, miksi vaihtaisin Rummut: Oma settini on aikalailla erimerkisiä ja vanhoja ja tässä tulisi tuplat ja symbaalit mukaan halvalla, sillä tämä setä on lopettamasssa soittelun..
Ruman ei oo varaa nirsoilla.
Akahito
26.11.2005 12:04:06 (muokattu 26.11.2005 12:07:27)

No, pieni ei rumpu kuulosta isolta rummulta siksi, ettei se ole. Mutta olettaen että kannujen viisteet on kunnossa ja rungot muutenkin suorat, (josta muuten kannattaa visusti varmistua ennen yhtään mitään kauppoja,) niistä saa kyllä jytkettä aikaan oikeilla kalvoilla.

Itselläni oli 10-12-14 exportit taannoin, ja diggaan sellasista Bonham- ja stonersoundeista á la Kyuss etc. Ei ne pienet tomit tietenkään pystyny mitenkään kuulostamaan neljää tuumaa isommilta akustisesti kun se runkosointi yksinkertaisesti puuttuu, mutta vireen sai kyllä tarpeeksi matalalle ja lähimikitettynä oli kyllä aivan tarpeeksi jytkettä. Kalvoina mulla oli päällä kaksikerroksiset Pearl Protonet (ne punaleimaiset) ja alla kirkkaat Ambassadorit. Soinnin sai miellyttävän pitkäksi ja matalaksi noilla kalvoilla.

Huomaa muuten, että ero tässä tapauksessa oli 10-12-14 vs. 14-16-18, eli koot olivat todellakin huomattavasti eri luokkaa. Tuossa sinun tarjouksessasi 12" tomin tilalla on 8" ja 10", muuten samat koot. 10" tomista saa kyllä ihan saletisti yhtä paljon mätkettä aikaan kuin 12":stakin, eli ero ei ole mitenkään maatajärisyttävä. Turhaan huolehdit. Virität vain huolellisesti ja etsit parhaat kalvot. Ja nehän löytyy ainoastaan kokeilemalla, täällä me osataan vain suositella sitä mikä toimii meidän omissa seteissä meidän mielestä parhaiten.

Niistä reunoista sen verran, että niiden pitäisi olla suht terävät ja täysin suorat, eli kun asetat rummun paljaan reunan tasaiselle pöytäpinnalle, rummun ei pitäisi keikkua eikä mitään rakoja pitäisi näkyä. Viisteitähän on tietty erilaisia, mutta kyllä fiksu ihminen nyt erottaa pyöreäksi leikatun ja lyttyyn hakatun viisteen toisistaan. ;)
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Hulfok
27.11.2005 11:46:26 (muokattu 27.11.2005 11:47:27)
Kannattaa noista kalvoista keskustella musikkiliikkeen myyjän kanssa. Se osaa (yleensä) kertoo mitkä ois parhaat kalvot sulle.
Rummuista sen verran et jos tykkäät ja halvalla saat ni ota pois.
Minkä malline taman setti toi on ja paljo siitä joutuisit maksaa?
moderndrummer88
27.11.2005 14:53:47
Kannattaa noista kalvoista keskustella musikkiliikkeen myyjän kanssa. Se osaa (yleensä) kertoo mitkä ois parhaat kalvot sulle.

paskan marjat! musikkiliikken sedät tyrkyttää sulle pinstripet ihan varmaan jos et ite ole varma kalvovalinnasta... nimim. kauppias anto pinstripe clearin virveliin kun en ollut varma mitä ottaisi
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Youni
27.11.2005 15:02:10 (muokattu 27.11.2005 15:05:06)
paskan marjat! musikkiliikken sedät tyrkyttää sulle pinstripet ihan varmaan jos et ite ole varma kalvovalinnasta... nimim. kauppias anto pinstripe clearin virveliin kun en ollut varma mitä ottaisi

Niin ja kaverit ostivat mulle rumpukapulat syntymäpäivälahjaksi. Sanoin niille kooksi halk. 0.54" ja pituus 16". Nyt mulla on Pro Markin 5B jotka on tollaset katujyrät. Eli ei ne mitään tiedä.

8" nyt ei saakaan mitään ison tomin ääntä, sehän on aika efektitomi. Mutta kyllähän 13" ja 16" tomit nyt jo ihan jees pauhua pitää. Jos haet hevisaundia, niin laita Emperorit. Soitin aika pitkään treeniksen vanhoilla Superstaroilla, joissa oli Emperorit. Koot olivat 12" 13" ja 16", hyvin paukkuivat. Virittämisestäkin tämä on pitkälti kiinni, sekä vanteista, puulajista ja syvyyksistä.

E: On muuten todella oudot tomikoot. Mä kyllä ottaisin mielummin ton 13" tilalle 12" ja 14". Aika hämärät...
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Shitmanek
27.11.2005 16:09:10

Joo, musiikkiliikkeissä tosiaan aika usein tuota Pinstripeä jostain syystä suositellaan.
Yarr!
hollmi-5
27.11.2005 16:17:27
Eli saako niistä jytinää ja kaikua, vai jääkö kaupat tekemättä? Saa, kun mikittää, vahvistaa ja laittaa kaikua sekaan ;-)

8" ja 10" ovat jytisemään liian pieniä luonnostaan. Ei siinä kalvovalinnat auta mitään. 13" ja 16" on ihan eri luokkaa jytisemään. Koska setissä on tuollaiset, niin tee tuplasetti yhdellä etutomilla. Se on hienon näköinenkin.
Mika Hollström
VeeKoo
27.11.2005 18:24:56 (muokattu 27.11.2005 18:26:29)

Rummuista sen verran et jos tykkäät ja halvalla saat ni ota pois.
Minkä malline taman setti toi on ja paljo siitä joutuisit maksaa?

Rummut on varmaan jonkun tason paskaa?

Paljonka te pyytäisitte näistä:
Tama artstar II 8" 10" 13" tomit
Tama granstar 16" tomi ja 20" basso

paisteen 8002
18"china 14"hihat 16Crash(plus)
zildjian avedis co turkish cymbal 20 ride
paiste 200 14 hihat ja ride
pearlin cowbell
milleniumin 10 ja 8 splash

Jotkut taman tuplat lukee van että rollin glide
Hardware on tamaa
kalvoja, kapuloita ja penkki kaupan päälle.

Itse en ole kuullutkaan tämmöisestä art ja granstarista..
Lähinnä symbaalit ja tuplat minua kiinnostaisi, mutta ei myy erikseen :(

Tänään sain vähän jo jytinää, kun vaihdoit kalvot pinstripeihin, mutta sointi oli niin kovin lyhyt..
Niq
27.11.2005 18:33:17

Taman vanhoja sarjojahan nuo. Jos ostat koko läjän, etkä tarvii pönttöjä, niin voisin olla mahdollisesti kiinnostunut noista. Pistä pikaviestiä jos kiinnostaa..
"I have a cunning plan" -Baldrick
Akahito
27.11.2005 18:34:02

Rummut on varmaan jonkun tason paskaa?

Paljonka te pyytäisitte näistä:
Tama artstar II 8" 10" 13" tomit
Tama granstar 16" tomi ja 20" basso

paisteen 8002
18"china 14"hihat 16Crash(plus)
zildjian avedis co turkish cymbal 20 ride
paiste 200 14 hihat ja ride
pearlin cowbell

Jotkut taman tuplat lukee van että rollin glide
Hardware on tamaa
kalvoja, kapuloita ja penkki kaupan päälle.

Eikös nuo Artstarit ja Granstarit ollu nykyisten Starclassiccien veroiset kasikytäluvulla. Eli et mitään leluja ole ostamassa, huom. Noistahan voi maksaa paljonkin noista kannuista, mutta halvallahan ne kannattaa yrittää ostaa. :) Paljon se on sulta pyytäny noista, vai haluaako se tarjouksia? Toiseksi, paljonko olet valmis pulittamaan noista?

Hyvien rumpujen arvo ei laske, eli ainoastaan kulumat ja muu ajan tuoma patina laskee sitä hintaa, ja sitäkin vain tiettyyn pisteeseen asti. Hyväkuntoisina noista voi maksaa likemmäs kaksikin tonnia vielä, mutta sen verran on ikää pöntöillä että väkisinkin on kulumaa joka sen reaaliarvon tiputtaa kyllä joitakin satoja alemmas.

Pellit ei ole kummoiset, eikä niistä sen enempää, kuin että tuo Zildjiani kannattaa säilyttää ja tutkailla tarkemmin, tuolla infolla on paha sanoa mikä se on ja miltä aikakaudelta. Paiste 802:t ja 200:t on halpiksia, niitä ei kannata sen kummemmin hehkutella. Nuo tuplat on ilmeisesti ne rautakärmeet, eli hyvät nekin. Taman raudasta en osaa sanoa mitään, mutta jos pöntöt ja pedaalit on tuota tasoa, niin tuskin ne telineetkään mitään kuraa on. Enkä ole kovin moneen oikeasti huonoon Taman telineeseen milloinkaan törmännyt.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
VeeKoo
27.11.2005 18:47:01 (muokattu 27.11.2005 18:47:52)

Se sano, että nyt saa _todella_ halvalla, kun on lopettamassa, ja tuttu/kaverialennuksella (isoveli on sen kaeri)..
Vai että yli paritonnia olisi arvo! heh, kyllä ne mulle halvemmalla kuulemma lähtee.. Vaan enpä minä loppujenlopuksi näin pienikokoisista rummuista niin kiinnostunut ole.

ilmoittelen, miten homma lähtee etenemään. Mies oli nyt intin jälkeen käynyt taas soittelemassa ja ei olekkaan enään 100% edes myykö...

Jos on rautakäärmeet, niin on joku vanhan mallin, kun ne ei näytä yhtään nykyajan cobrilta..
Akahito
27.11.2005 18:56:18

Se sano, että nyt saa _todella_ halvalla, kun on lopettamassa, ja tuttu/kaverialennuksella (isoveli on sen kaeri)..
Vai että yli paritonnia olisi arvo! heh, kyllä ne mulle halvemmalla kuulemma lähtee.. Vaan enpä minä loppujenlopuksi näin pienikokoisista rummuista niin kiinnostunut ole.

ilmoittelen, miten homma lähtee etenemään. Mies oli nyt intin jälkeen käynyt taas soittelemassa ja ei olekkaan enään 100% edes myykö...

Jos on rautakäärmeet, niin on joku vanhan mallin, kun ne ei näytä yhtään nykyajan cobrilta..

No, 1200 euroakin on noista vielä "todella halvalla", eli jos vähän tarkentaa vois ni olis kiva. :) Hyvä vain jos lähtee halvemmalla. :D

Kyllähän niiden cobrien desaini on aikojen saatossa muuttunut, nykyään pedaalit oikein ylisuunnitellaan näyttämään omalaatuisilta ja kalliilta. Huom. pienikokoista noissa rummuissa on ainoastaan se 8" tomi, että jos sulla lähtee tarpeeksi jytinää 12" ja 13" tomeista, kyllä pauketta saa tuosta 10"-13"-yhdistelmästäkin, ei siinä ole kuin parin tuuman ero. ;) Olettaisin myös että erottelu 10-tuumaisen ja 13-tuumaisen välillä on miellyttävämpi kuin 12":n ja 13":n jotka kuulostaa liki samalta taviksen korvaan. Tuon ikäisenä oletan että tomit on syvemmänpuoleiset, tarkoitettu saamaan aikaan sitä jytkettä joka oli 80-luvulla niin kovin suosittua.

Nuo on tosiaan sen kaliiberin pöntöt, että jos oikeasti halvalla lähtee, kannattaa ottaa pois. Mutta jos ei tule kauppoja, kyllä noita sitten eBayllä pyöriskelee jos myöhemmin alkaa himottaa, mutta hintaa tosiaan löytyy sen toisen tonnin paremmalta puolelta. :)
hollmi-5
27.11.2005 19:20:56 (muokattu 27.11.2005 19:22:06)
Jätkät hei: Tuplat ovat kaksi bassaria. Tuplapedaali on yksi bassari.

Pellit ovat tuossa käytännössä lähes arvottomat. Rummut eivät nyt niin kauhean kalliit ole. Ihan laadukkaat pelit. Kuitenkin sekasetti ja filosofialtaan ihan muuta, kuin nykysuuntaus ja sitä ennen oli. Kaksi tonnia on tosi kaukana siitä, mitä noista kannattaa maksaa. Tonni on kohdallaan, jos kovin kiinnostaa. Itse en maksaisi sitäkään.
Mika Hollström
Deino
27.11.2005 19:24:38

Holmin ja Akahiton kommentit ristiriidassa.
Perkele!
hollmi-5
27.11.2005 19:29:33
Holmin ja Akahiton kommentit ristiriidassa. Nuo rummut ovat toiset vaahteraa (Artstar) ja sitten koivua. Tomikoot eivät tue toisiaan. Pellit ovat arvottomat. Tuplapedaalin arvo sata euroa... Miksi siis pitäisi maksaa enemmän?
Mika Hollström
Akahito
27.11.2005 19:42:33 (muokattu 27.11.2005 19:44:03)

Yksityiskauppana tuo on vähän eri asia, kuin yrittää kaupata samaa settiä liikkeessä. Sekasetti tai ei, irtorumpuina noiden arvo on kyllä reilusti toista tonnia, ja sellaisina setin arvon arvioin. Oli tehty nykytrendien mukaan eli ei, se ei niiden laatua laske mihinkään. Itsekin paljon mieluummin ottaisin matalia tomeja kuin kanttikokoisia, mutta se on vain oma mieltymykseni, ei laadun määritelmä. Ja edelleenkin, se lähes kaksi tonnia on se kattoarvo. Siitä tiputellaan sitten jokaisen vian kohdalla, joita löytyy kun rumpuja tarkastellaan, sekä sen mukaan mitä niistä itse haluaa maksaa. Myyjä joko myy sitten tai ei, omien näkemystensä perusteella.
markkuliini
27.11.2005 20:15:36

Joo, saahan sitä pyytää mitä haluaa. Ja voi sanoa että tavaran arvo on vaikka yli 2000€, mutta arvo ja käypä myyntihinta onkin sitten eri asia.
Mutta tosiaan, vaikka olisivat kuinka hyväkuntoiset rummut, niin silti tonni olisi kohtalaisen hyvä arvio tuosta kasasta. Pellit ovat, Zildjianin ridea lukuun ottamatta, melko arvottomia. Ja rummut ovat erisarjaa keskenään. Itselläni oli monta vuotta Artstar II-setti ja kyllä nykyiset Starclassic:it hakaa ne ihan sata-nolla. Minun korvaan ne olivat melko yksiulotteiset eikä niistä herkkyyttä löytynyt ollenkaan niin paljon kuin Starclassic:eista.
www.vasamayhtye.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)