Aihe: Z-customit
1
mishrak
24.11.2005 20:46:51
Eli kertokaas mielipiteitä näistä Zildjianin Z-customeista. Erityisesti crasheista.
Kuulemma kova äänisiä ja kestäviä.
Itseltäni löytyy crasheja jo 16 thin A ja 18 A-custom
olisin etsimässä kirkkas soundista symbaalia. Tuo 16 on liian pieni kokoinen ja A-custom kovin tumma. Onko esim. 17" Z-custom rock crash aivan eri planeetalta.
Sopiiko noiden peltien kaveriksi?
hyperhamsteri
24.11.2005 21:30:46
Mitä olen testaillut, niin nuo 16 ja pienemmät rässit ovat ihan kelpo kamaa, mutta nuo 17" ja isommat ovat liian hitaasti syttyviä ja niitä saa paiskoa aika kunnolla jos haluaa ne soimaan kunnolla.
"Piinalinna, Piinalinna, saatanallinen piinalinna!" -WM
cochise
25.11.2005 00:39:34
Mullon 18" rock ja mediumi. Näitä z-customeita on mun mielestä aika paljon
haukuttu mut kyllä ne mulla on ihan hyvin pelittänyt, ja soundikin miellyttää.
On totta että syttyvät aika hitaasti, varsinkin hiljempaa lyödessä.
Jos kirkasta soundia haet niin siinä tapauksessa ei z-customeita kannata hankkia.
Mielestäni aika tumma soundi.
--
Muovinen
25.11.2005 09:42:43

Tuo 16 on liian pieni kokoinen ja A-custom kovin tumma.

Eikös A-custom ole jo melko kirkasta sorttia... No niitä rock-mallejahan ne kehuvat kirkkaammiksi ja ehkä ne ovatkin, mutta ainakin mitä itse olen joitain rock-crasheja soittanut niin aina niissä on se perussoundi hieman kärsinyt. Paksumpi pelti -> kirkkaampi soundi (lähinnä yläpää siis) = kolkompi yleissoundi. Näin siis ainakin niissä mitä itse olen testannut.

Ja Z-customia en suosittele. Löytyyhän niitä kirkkaita rokkipeltejä muistakin sarjoista.
http://www.mikseri.net/artists/muovinen.46772.php
Kukkis 77
25.11.2005 13:22:31

Mulla oli ennen nykyisiä peltejä parit Z-custom-crashit. Ovat tosiaan aivan saatanan paksuja, saa melkein vasaralla kumauttaa jos ääntä meinaa saada. Vaikka helvetin kovaa lyönkin, niin rajansa se nyt on crashin paksuudellakin. Z-ride puolestaan on vallan loistava, ensinnäkin kestää maailman tappiin asti ja on kirkas soundi, varsinkin kupuliin lyötäessä.
Mihi est propositum in taberna mori
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)