Aihe: Kuinka nuorena voi aloittaa rumpujensoiton?
1 2
rm_wispila
24.11.2005 14:56:26
Vierestä ihmetellenkin seuranneena kummipojan (4v) musikaalista, rytmillistä ja esiintymiskykyisyyttä kysyisinkin, mikä mahtaisi olla alin ikä kun voi aloittaa rumpujen soiton?

Kaverille on jo muskaripaikkaa haettu, tarjonta oli haitari, piano, viulu ja huilu. Pikkunassikka on kuitenkin aivan luontainen kyky, ja nimenomaan rytmillisellä puolella. En ole aiemmin nähnyt tuonikäisen vesselin rummuttavan esim. koko biisiä läpi, herpaantumatta, antaumuksella ja samalla reippaan humoristisella esiintymisasenteella.

Sävelkorvaa tuntuu myös löytyvän, koska hän pystyy helposti laulamaan vaikeampiakin kuuleamiaan biisejä ja kohtuullisen nuotilleenkin.

Melodiset instrumentithan ovat toki tärkeitä musikaalisuuden kehittymisen kannalta, mutta koskahan voisi aloittaa rummuissa. Viulut ja pianot aloitetaan jopa 4-vuotiaana, mutta rumpalithan ilmeisemmin kehittyvät nopeammin ?
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Simbe
24.11.2005 15:00:06 (muokattu 24.11.2005 15:01:39)
Onhan noita nuorimpia näkynyt 2-4 vuotiaana kolistelevan, mutta vaatii melkoista pellepelotonmeininkiä saada sopivankokoista settiä ton kokoiselle artistille. Ja demppiä sit sen verran, että ei hermot ja korvat mene vanhemmilta ja piltiltä

e:
Cole Marcus

http://www.bofunk.com/video/1903/kid_drummer.html.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
Rumba-Ali
24.11.2005 15:04:15

Sivusta seuranneena: muuan Torniainen tais olla 4 vee, kun Ludarit paukku mummolan vintilla jo aika komeesti.
Eriparikivesmies #1 0)=o
Peicco
24.11.2005 16:07:41
Mun poika (2v 4kk) "soittaa" innolla sähkörumpuja. Käy kattomassa esimerkki vaikka omakuvastani.
Toinen lempi-instrumentti on ilmakitara...ja aina heviä.

Motorinen kehitys on siinä vaiheessa, että osuu hienosti padeihin, mutta en lähtisi vielä tuon ikäistä "opettamaan" tai odottamaan mitään kummempaa kehitystä teknisellä puolella. Jos nyt vaikka alkuun ymmärtäisi edes, että Rolandin moduli ei ole yksi padeista...
Mukavaa leikkiähän tuo on. Jalat ei ihan vielä yllä pedaaleille...
rbt
24.11.2005 16:38:28
nyt jo 4,5 vuotias tyttöni soitti rumpuja jo 3 vuotiaana innokkaasti...nyt on jäänyt tosin harrastus vähemmälle, koska prinsessat ei soita rumpuja...
Progressor
24.11.2005 17:01:04
Muistelen lukeneeni jostain, että Buddy Rich aloitti rummuttamisen jo muutaman vuoden ikäisenä.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Ze Kink
24.11.2005 17:12:09
Joo, eikai siinä mitään. Kapulat käsiin ja junnusetti alle.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
ääliö
24.11.2005 17:18:34
Tätä on näköjää liikkeellä....
Mun tytär alotti kans jo alle kouluikäisenä ja nyt 11 vuotiaana ku jyräyttää kakkosnelosen käyntii ni mä pitelen korvia! Siinä lastu lentää ja ikkunalasit myötäilee mukana.Basarijalka nousee parikymmentä senttiä irti pedaalista iskujen välillä.No,en oo viittiny hirveesti paasata että kyllä se hiljempaakin onnistuu ku soitto on kuitenkin rentoa.Vaikka asutaan omakotitalossa ni kuulosuojaimet on koko perheellä päässä ku tyttö tykittää.
Ylilihavat Rumpalit ry.
Niq
24.11.2005 18:43:14

Heh, oma poika täytti just vuoden, tossa jo treenattiin rudimentteja tyynyyn ;): http://irc-galleria.net/view.php?nick=Niq&image_id=21469110

Aion kyllä tulevaisuudessa tukea täysillä harrastamista, on se sitten musiikkia tai jääkiekkoa. Toivotaan nyt kuitenkin että vaikkapa rumpulointi alkaa kiinnostaa jo varhaisessa vaiheessa.. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
K.Suninen
24.11.2005 20:56:10
Mäkin taoin biittiä jo 4-vuotiaana... Jalka ylettyi just ja just basarille, ku penkkiä tarpeeks laskettiin..mutta sitten olikin jo hankala ylettyä pelteihin
Dave Weckl on huono rumpali
Moso
24.11.2005 21:39:00
Minä olen nuori rumpali alotin täs kaks vuotta sitten tällä nykyisellä setilläni... Kai olen nuori kersa... :D
Portnoy
24.11.2005 21:52:06
Muistelen lukeneeni jostain, että Buddy Rich aloitti rummuttamisen jo muutaman vuoden ikäisenä.

Buddy aloitteli 18-kuisena, eli nuorena. Tähän lisäksi se talentti mikä oli geeneissä. Ei huono yhdistelmä :)
Anti
24.11.2005 22:12:54

e:
Cole Marcus

http://www.bofunk.com/video/1903/kid_drummer.html.

tässähän oli menoa.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
duca
25.11.2005 08:37:49
Oma poikani 'aloitti' tossa vähän vajaa vuoden ikäisenä paukuttamaan. Nykyäään ikää on vähän reilut puolitoistavuotta eikä ainakaan laantunut ole innostus. Ohessa linkki noilta ajoilta 23Mt videoon josta voi katsoa tyyliä ja kommentoida: http://www.malila.fi/jami/videot/mestari.avi

//duca
lkx
25.11.2005 09:18:07 (muokattu 25.11.2005 09:19:50)

Virgil Donati was born in Melbourne Australia, and got his first drumset at age 3.

He started playing right away with his fathers showband, and kept on doing these shows until he was around 6 years old. He began taking lessons at age 7...
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
khm
25.11.2005 10:04:57
Oikea ikähän tuo on.
Kannattaa kuitenkin ottaa muskarista joku "sivuaineeksi" ja reenailla pääasiassa rumpuja.
Itse aloitin kanteleen soiton n. 6v ja rummut tuli kehiin 7-8v. Vaikka kanteletta soitinkin noin vähän aikaa niin siitä oli hyötyä sitten musiikkiopistoon pyrkimisessä
Olé!
ddrum54
25.11.2005 10:11:36 (muokattu 25.11.2005 18:29:18)
Mun poika aloitti 4 - vuotiaana. Setti säädettiin silleen, että pystyi komppeja kelaamaan hyvin. 8 - vuotiaasta se on soittanut bändeissä.

E: korjattu vihre.
2`n 4
grooveman
25.11.2005 11:48:26
Sain ekan settini 5-vuotissynttärilahjaksi. Ja sitä ennen mulla oli snare, lehmis ja joku ride joita soittelin.
Ihan hyvä ikä on aloittaa, mutta suosittelen että heti kun koulu alkaa niin tyrkkäät penskan musaopistoon, jos vaan mielenkiintoa on.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
Youni
25.11.2005 11:51:14
Oma poikani 'aloitti' tossa vähän vajaa vuoden ikäisenä paukuttamaan. Nykyäään ikää on vähän reilut puolitoistavuotta eikä ainakaan laantunut ole innostus. Ohessa linkki noilta ajoilta 23Mt videoon josta voi katsoa tyyliä ja kommentoida: http://www.malila.fi/jami/videot/mestari.avi

//duca

Hmm...keskittyi ehkä vähän liikaa symbaaleihin, mutta todella progressiivista menoa. Intoakin oli niin paljon, että piti vahtia, ettei artisti tipu penkiltä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
rm_wispila
25.11.2005 12:09:25
Hmm...keskittyi ehkä vähän liikaa symbaaleihin, mutta todella progressiivista menoa. Intoakin oli niin paljon, että piti vahtia, ettei artisti tipu penkiltä.

Samat on ongelmat siis olitpa 4 tai 40. Vanhemmilla artisteilla huolta pitää ne roudarit, selkänojalliseen jakkaraan vaan jesarilla kiinni...

Huiman nuorena aloittaneita siis löytyy. Toki motivaatiota ei voi opettaa, eli sen täytyy tulla lapselta luonnostaan. Tässä myös on se pedagoginen vastuu kaikille kouluttajille, kuinka saa sitä vahvistettua. Näin nuorien kanssa tulee taiteilla jatkuvasti sen opettamisen ja leikin välimaastossa.
Kyllä noissa kaikista pienimpien jalkkisporukoissakin aina välillä molari tekee pakin kanssa hiekkakakkuja kesken "pelin" ja näin se saisi ollakin.

Pahoin vaan pelkään, että ddr-tyylinen peruskoulumme tulee kuitenkin tämänkin "orastavan innon ja kyvyn" lannistamaan ja tasapäistämään...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)