ipp3l1 22.11.2005 19:21:10 | |
---|
Jees, eli mulla jää tuplapedun astuessa kehiin (=D) ylimääräiseks tavallinen pedaali, eikä minua oikein huvittaisi myydä sitä. Minkälaisia virityksiä ootte kuullut rakennettavan tai vielä parempi - olette itse rakentaneet? Oon lähinnä ajatellut, että vaikka poljettava lehmänkello/pelti ois aika kova eikä varmaan loppujen lopuksi kovinkaan vaikea rakentaa? Minkälaiseen telineeseen pelti pitäs sitten sijoittaa että se toimis, ajattelin ihan vaan poikittain laittaa, etten mitään pystyttäistä halua viritellä? Ainut rajahan on fysikaaliset rajoitteet ja oma mielikuvitus, ei sitä tiedä mitä siitä vielä keksin. Ideoita, kokemuksia, mitä vaan :) |
Youni 22.11.2005 19:37:29 | |
---|
Helpompihan se pystyyn on laittaa, vaakatasoon laittaessa täytyy nuijan olla kiero. Pystytasoon laittaessa pitäisi lehmänkellossa olla sellainen kiinnitys. Sitten väännät itse (tai ostat kaupasta) tuollaisen tai vastaavan metallihärpäkkeen. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Legatus 22.11.2005 19:41:48 | |
---|
Helpompihan se pystyyn on laittaa, vaakatasoon laittaessa täytyy nuijan olla kiero. Pystytasoon laittaessa pitäisi lehmänkellossa olla sellainen kiinnitys. Sitten väännät itse (tai ostat kaupasta) tuollaisen tai vastaavan metallihärpäkkeen. tais olla tamalla semmonen pystyteline lehmänkellolle jota voi pedaalilla paukuttaa. Janne pentele!!!!!!! |
grege 22.11.2005 20:02:24 | |
---|
Itellä on vanha pedaali haikan vasemmalla puolella lehmänkelloa kolistelemassa. Lehmänkello on kiinni haikan ständissä klämpillä ja pedaali pysyy paikoillaa(huonosti) niillä pohjan piikeillä. |
ipp3l1 22.11.2005 21:02:35 | |
---|
Helpompihan se pystyyn on laittaa, vaakatasoon laittaessa täytyy nuijan olla kiero. Pystytasoon laittaessa pitäisi lehmänkellossa olla sellainen kiinnitys. Sitten väännät itse (tai ostat kaupasta) tuollaisen tai vastaavan metallihärpäkkeen. Siis tuotahan juuri tarkotin, senat vaan meni sakasin. pystyyn pystyyn. Oisko hiukka leet, jos teippais siihen kärkeen vaikka rytmimunan ja sillä paukuttelis peltiä? :D |
Legatus 23.11.2005 08:11:42 (muokattu 23.11.2005 08:13:54) | |
---|
tais olla tamalla semmonen pystyteline lehmänkellolle jota voi pedaalilla paukuttaa. Anteeks nyt sekotin meinlin ja taman. Siis Meinlillä on sellanen teline mihin voi laittaa lehmänkellon, siinä kuvassa oli vaan iron cobra nii ajattelin taman eikä meinlin olevan. http://www.meinlcymbals.com/cymbals_images/Accessories/PM-1.jpg E: linkkiä kehiin Janne pentele!!!!!!! |
rm_wispila 23.11.2005 11:31:48 | |
---|
Näyttää kauheen monimutkaiselta tuo Meinlin viritys. Tein omani rautakaupasta saatavasta kattotuolikiinnikkeestä (90 asteen kulma), johon asensin kierretangon pystyyn, kiinnitys muttereilla. Lehmänkello tulee jenkatangon päähän myös muttereilla kiinni. Vehje pysyy hyvin paikoillaan pedaalin kidassa. Basarin nuijan vaihdoin omatekoiseen kapula-nuijaan, koska sillä saa paremman soundin kellosta. Katkaisin vanhan kapulan puolesta välistä ja porasin siihen reiän, johon nuijan varsi sopii (~4mm). Kevyempi on polkeakin... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
LumPus 23.11.2005 12:52:52 | |
---|
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. |
mishrak 23.11.2005 14:11:59 | |
---|
|
Legatus 23.11.2005 15:11:14 | |
---|
Janne pentele!!!!!!! |
Simbe 23.11.2005 15:16:13 | |
---|
Eikö puunuija ois paras tollaseen ku huopa tahtoo olla vähä liian pehmyttä? Varmaan ihan hyvä, tai sitten just sellainen kapulamallin nuija, niin ei heti mene lommoille hieno kelli. Horatio "El Negro" Hernandez käyttää kai kuminuijaa. Muovi oli liian raaka soundiltaan ja huopa kai sitten liian pehmeä. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
rm_wispila 23.11.2005 15:16:43 (muokattu 23.11.2005 15:17:53) | |
---|
Eikö puunuija ois paras tollaseen ku huopa tahtoo olla vähä liian pehmyttä? Niinpä. Tuosta vaan tuo huopamollo pois ja kapulanpuolikas tilalle. E: Simbe on sairaan nopee; vanha kapula ei muuten maksakaan mitään... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |