Aihe: Sabian HH med thin crash AAX crashin kanssa?
1
Magiz
08.12.2005 22:44:39
miten on, olisiko mahdollista että voisivat sopia yhteen? on nimittäin himottanut jo jonkin aikaa ostaa tollanen aax 19" crash. heittäkää mielipiteitä/kokemuksia/arvauksia.

tämä on siis täysin turha ketju, mutta laitan kuitenkin. :D itehän e pitää tyyppaamassa käydä kaupassa. laitan kuitenkin. :D
Whatever happens, happens.
lkx
09.12.2005 22:51:55

Kyllä varmaan toimii. Mulla crashit on samaa sarjaa, AAta ja sit on muita sarjoja. Splashit on eri sarjoja, mutta toimii hyvin keskenään. Testaa, jos mahdollista.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
jyrildo
10.12.2005 08:18:45
Hassu juttu sinänsä, kun miettii, että miksi symbaalien pitäisi olla samoja. Rummuista sen toki ymmärtää, että niiden tulisi sulautua keskenään ja soida niin, että kuulostavat samaan settiin kuuluvilta. Miksi symbaalien tarvitsisi?

Noh ensimmäisenä tulee mieleen pro-äijien setupit, missä symbaalit on kaikki samaa sarjaa, tai ainakin valmistajaa. Siihen taas löytyy vastaus, että heillä on jos jonkin näköistä endorsement dealia yms.

Omasta mielestäni symbaalien ei todellakaan tarvitse olla samaa sarjaa, ei edes saman valmistajan tekemiä. Omassa setissä on 10 peltiä ja sieltä löytyy esim. yksi stax jossa on Zildjianin K mini china meinlin räkäcrashin päällä. Sitten on 2 haikat, toinen paiste toinen meinl. 3 crashia: meinl, sabian, zildjian. 2 splashia: sabian, paiste ja yksi isompi china, joka on taas sabianin rykäisy.

Luotan siihen, että kun tykkään jostian symbaalista, siinä on aina tiettyjä ominaisuuksia, mistä pidän. Esim crashissa voimakas melko kirkas, pehmeä jne. Splasheissa tykkään, että kuulostavat splasheilta: mahd paljon sihahdusta, ei mitään muuta. Omaan makuun luottaen olen ostanut kaikki pellit ja erittäin tyytyväinen olen myös niiden sointiin koko settiä ajatellen. Toki olen sitä mieltä, että symbaalien tulee erottua keskenään, saa vähän lisää vaihtoehtoja ja melodisuutta. Ei mielestäni ole järkeä ostaa kolmea samanlaista peltiä ja paiskoa niillä menemään, niin että joka isku kuulostaa samalta vaikka onkin lyöty eri peltiin.

Eli: jos tuo kyseinen HH pelti kuulostaa korvaasi oikein muikealta, niin lompakko huutamaan!
HeavyMachinery
10.12.2005 09:30:39

Hassu juttu sinänsä, kun miettii, että miksi symbaalien pitäisi olla samoja. Rummuista sen toki ymmärtää, että niiden tulisi sulautua keskenään ja soida niin, että kuulostavat samaan settiin kuuluvilta. Miksi symbaalien tarvitsisi?

Noh ensimmäisenä tulee mieleen pro-äijien setupit, missä symbaalit on kaikki samaa sarjaa, tai ainakin valmistajaa. Siihen taas löytyy vastaus, että heillä on jos jonkin näköistä endorsement dealia yms.

Omasta mielestäni symbaalien ei todellakaan tarvitse olla samaa sarjaa, ei edes saman valmistajan tekemiä. Omassa setissä on 10 peltiä ja sieltä löytyy esim. yksi stax jossa on Zildjianin K mini china meinlin räkäcrashin päällä. Sitten on 2 haikat, toinen paiste toinen meinl. 3 crashia: meinl, sabian, zildjian. 2 splashia: sabian, paiste ja yksi isompi china, joka on taas sabianin rykäisy.

Kyllä se on kamalan kuuloista kun sulla on esim 16 ja 18 rässit jaa niiden soundi ei sovi keskenään yhteen.... Ei niiden toki tarvitse olla samaa sarja/ merkkiä mutta niiden soundi on keskenään hyvä niin se riittää.....
Minä tiedän - siis pelkään !
Muovinen
10.12.2005 10:02:45

tämä on siis täysin turha ketju, mutta laitan kuitenkin. :D itehän e pitää tyyppaamassa käydä kaupassa. laitan kuitenkin. :D

Sinäpä sen sanoit ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)