Aihe: 10" Pearl Firecracker H:gistä? Tai kokemuksia ko. snaresta?
1
2kind
08.12.2005 09:19:10
Otsikonmukaista sopraanovirppaa pitäisi päästä testaamaan. Löytyisikö jostain liikkestä suoraan hyllystä? Kun ei ole edes ihan selvillä tuon Pearlin edustus Suomessa. Joku toimistotarviketukku niitä kai tänne raahaa tai jotain.

Firecracker? Huh?
To see is not as easy as it seems to be.
HeavyMachinery
08.12.2005 09:54:23

Otsikonmukaista sopraanovirppaa pitäisi päästä testaamaan. Löytyisikö jostain liikkestä suoraan hyllystä? Kun ei ole edes ihan selvillä tuon Pearlin edustus Suomessa. Joku toimistotarviketukku niitä kai tänne raahaa tai jotain.

Firecracker? Huh?

www.smi-music.com
Minä tiedän - siis pelkään !
2kind
08.12.2005 10:47:02
www.smi-music.com

Joo, tuota tarkoitin että joku lääkäriasema tms. niitä trokailee, mutta ei taida olla mahdollista testata tuota rumpua netissä, joten jos joku jälleenmyyjä löytyisi. Siis sellainen jolla on tuo rumpu hyllyssä?
ddrum54
08.12.2005 10:58:40 (muokattu 08.12.2005 10:59:22)
Mulla olisi 12" peltinen + ständi edullisesti. Pistä pikaa, jos kiinnostaa.

E: on siis Vantaalla. Tervetuloa testaamaan.
2`n 4
Paas
08.12.2005 10:59:16
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
ÄM
08.12.2005 11:01:10

Joo, tuota tarkoitin että joku lääkäriasema tms. niitä trokailee, mutta ei taida olla mahdollista testata tuota rumpua netissä, joten jos joku jälleenmyyjä löytyisi. Siis sellainen jolla on tuo rumpu hyllyssä?

SMI löytyy Lönnrotinkadulta. Soita sinne, löytyykö niiltä tai kysy tietävätkö kenellä saattaisi olla hyllyssä.

Mulla on 12"x7" Helsingin Kalliossa, mutta se on varmaan aikalailla erilainen, kuin tuo pienempi.
2kind
08.12.2005 12:48:36 (muokattu 08.12.2005 12:51:05)
http://www.smi-music.com/retailers. … id=3421c02eafd1efb37c71d4386a6bbf14
Uskokaa tai älkää, mutta jopa tuon kykenin ottamaan itse selville. Ja jopa soittamaan ko. paikkoihin. Ratkaisu taisi löytyä jo, olivat Musamaailmasta tosi ystävällisiä puhelimessa ja äijä sanoi hakevansa 10" pippeli-poppeli-pöntön testattavaksi.

Jos jollakulla on jotain ehdottomasti tuollaisen hankkimista vastaan, puhukoot nyt tai vaietkoot iäksi. Tai siis olisin edelleen tosi otettu, jos joku kykenisi jakamaan kokemuksiaan. Hakusessa olisi 10" snare, jossa olisi jotain karaktääriä rungon soinnissakin. Olen tähän mennessä koettanut vain Yamahan kymppituumaista teräspurkkia, josta tuo body puuttui. Napakka oli, tosin. Mutta semmoinen vähän maanläheisempi soundi olisi hakusessa, erittäin suotavaa olisi että rumpu soi vähän löysemmälläkin vireellä. Tajuan toki, että efektisnare on efektisnare, ja sopraano on sopraano. Mutta haluaisin jotain, joka kuulostaa pienennyskoneen läpi menneeltä 14"X6,5" vaahterasnarelta :/

EDIT: Ja ai niin, budjettini on vähän päälle 0eur.
ultra
08.12.2005 16:19:04
Uskokaa tai älkää, mutta jopa tuon kykenin ottamaan itse selville. Ja jopa soittamaan ko. paikkoihin. Ratkaisu taisi löytyä jo, olivat Musamaailmasta tosi ystävällisiä puhelimessa ja äijä sanoi hakevansa 10" pippeli-poppeli-pöntön testattavaksi.

Jos jollakulla on jotain ehdottomasti tuollaisen hankkimista vastaan, puhukoot nyt tai vaietkoot iäksi. Tai siis olisin edelleen tosi otettu, jos joku kykenisi jakamaan kokemuksiaan. Hakusessa olisi 10" snare, jossa olisi jotain karaktääriä rungon soinnissakin. Olen tähän mennessä koettanut vain Yamahan kymppituumaista teräspurkkia, josta tuo body puuttui. Napakka oli, tosin. Mutta semmoinen vähän maanläheisempi soundi olisi hakusessa, erittäin suotavaa olisi että rumpu soi vähän löysemmälläkin vireellä. Tajuan toki, että efektisnare on efektisnare, ja sopraano on sopraano. Mutta haluaisin jotain, joka kuulostaa pienennyskoneen läpi menneeltä 14"X6,5" vaahterasnarelta :/

EDIT: Ja ai niin, budjettini on vähän päälle 0eur.

No just kävin postista hakemassa uusimman eBay-hankintani, eli Pearlin 10x4 vaahteraisen:http://i13.ebayimg.com/03/i/05/79/17/82_12.JPG

En ole tosin vielä päässyt kokeilemaan, mutta illalla olen jo paljon viisaampi. Sopii tulla tutustumaan jos siltä tuntuu. Luulenpa että jotain just tuollaista olet vailla.. Halvalla lähti ja ehta hardcase tuli mukaan.:) Noihin firecrackereihin en kyllä rahojani laittaisi.
I'm a gooner
ultra
08.12.2005 16:19:35 (muokattu 08.12.2005 16:20:06)
joo joo, tuplat.
I'm a gooner
2kind
08.12.2005 18:17:34
Kävin naputtelemassa tuota Firecrackeriä, ja pakko sanoa että oli hintaisekseen (n. 140eur) varsin pätevän kuuloinen. Yllättävän löysillä vireilläkin vielä kuulosti siltä, että siinä ylä- ja alakalvon välissä on jotain. Kauniisti viimeistelty, ihan kelvollisesti viistetyt reunat jne. Mattokoneisto oli aika harmonikasta ja vähän pelottavan näköistähän se puuaineksen laminointi oli...

...Kun en merkkiä tunne, niin on kysyttävä onko Pearlilla laajemminkin tapana laminoida nuo rungot jotenkin summan mutikassa tai "sinne päin"? Tuntui ettei ollut mitään järkeä tai logiikkaa siinä miten nuo viilukerrokset meni päällekäin ja limittäin...

No joka tapauksessa paremmalta se kuulosti kuin mikään vastaava tähän asti.
DimensionZ
08.12.2005 18:44:32

Kävin naputtelemassa tuota Firecrackeriä, ja pakko sanoa että oli hintaisekseen (n. 140eur) varsin pätevän kuuloinen. Yllättävän löysillä vireilläkin vielä kuulosti siltä, että siinä ylä- ja alakalvon välissä on jotain. Kauniisti viimeistelty, ihan kelvollisesti viistetyt reunat jne. Mattokoneisto oli aika harmonikasta ja vähän pelottavan näköistähän se puuaineksen laminointi oli...

...Kun en merkkiä tunne, niin on kysyttävä onko Pearlilla laajemminkin tapana laminoida nuo rungot jotenkin summan mutikassa tai "sinne päin"? Tuntui ettei ollut mitään järkeä tai logiikkaa siinä miten nuo viilukerrokset meni päällekäin ja limittäin...

No joka tapauksessa paremmalta se kuulosti kuin mikään vastaava tähän asti.

Se on kato sitä mitä saa kun ostaa ensinnäkin Pearlia ja toiseks niiden halpaa sarjaa. (Ei tarvi kenenkään suuttua nyt.)

Mitä jos testaisit sitten sellaista 10xn vaahteravirveliä, jos kerta soundikriteeritkin menee sen puolelle? En tiedä mitä Yamahaa testasit, mutta esim Peter Erskine-signature taitaapi olla juuri 10'' ja se on kyllä aika makean kuulonen. Muilta merkeiltä varmasti löytyy vastaavia, jopa Pearlilta. Se on vaan siinä se juttu että jos haluat sellasen täyteläisen soundisen niin se maksaa enemmän rahaa. Samanlailla kuin isommissakin virveleissä: satasen peltipurkki ei vedä vertoja neljänsadan vaahtera/messinkivirvelille.
''He jumped right out of a building!!''
ultra
08.12.2005 23:27:37
illalla olen jo paljon viisaampi Niin olenkin. Oikein mukava rumpu on tuo. Käytin sitä kylläkin kakkossnarena aika tiukalle viritettynä, mutta kyllä se varmasti toimii matalammallakin vireellä.
I'm a gooner
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)