ltg 08.12.2005 04:06:09 (muokattu 08.12.2005 04:26:17) | |
---|
Kirjoitin tästä joskus aikoinani, mutta kirjoitanpa uudestaan. Eli kertokaa tässä omista basarin ja haitsun poljentatekniikoista ja -Kikoista (R.I.P). Itselläni lienee kai melko eriskummallinen tekniikka basarilla: Pidän jalkaa niin, että isovarpaan kärki on noin sentin päässä ketjusta, nauhasta tai mistälie saranasta. Kun polkaisen, aloitan iskun päkiällä. Juuri ennen kuin nuija osuu kalvoon, polkaisen sille vauhtia kantapäällä, että tulee munakas jyty. Tuplaiskun teen sitten niin, että annan sen alun päkiäiskun mennä loppuun asti, otan palautuksen kantapäälle, ja isken takaisin. Tulee tehtyä tavallaan perusiskulla tuplaisku, ja aksentti tulee sille toiselle iskulle. Molemmat iskut voin soittaa samalla voimakkuudella, mutta se vaatii keskittymistä. En siis tykkää pedaaleista, joista ei saa toe stopperia ruuvattua pois. Sama haitsun kanssa: Pidän jalkaa lähes ketjussa kiinni, jotta voin polkea vaivatta sekä avointa että peruspoljentasoundia. Tuo julmetusti lisää dynamiikkaa vasemmalle jalalle, ja musatyylistä riippuen voi sitten aksentoida joko sen ensimmäisen tai toisen iskun. Tai sitten milloin vaan, mikä tässä vaiheessa tuottaa vaikeuksia. Yleensä tulee vedettyä vain tätä tsii-tsi-tsii-tsi-tsii-tsi -juttua tai toisinpäin. Shuffle alkaa mennä pikkuhiljaa, ja se voi jonkun ajan kuluttua kuulostaa jopa hyvältä. Omia jippojanne tänne, otetaan vinkkejä vastaan. Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin. THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39 |
HeavyManDrummer 08.12.2005 08:17:37 | |
---|
Itselläni lienee kai melko eriskummallinen tekniikka basarilla: Pidän jalkaa niin, että isovarpaan kärki on noin sentin päässä ketjusta, nauhasta tai mistälie saranasta. Kun polkaisen, aloitan iskun päkiällä. Juuri ennen kuin nuija osuu kalvoon, polkaisen sille vauhtia kantapäällä, että tulee munakas jyty. Ite oon huomannu että polkaisen juuri samalla tavalla :D kyllä siitä ihan jyty ääni lähtee :) Lyhyestä virsi kaunis. |
Alpha 08.12.2005 08:23:02 | |
---|
Mie poljen varpailla/päkiällä kantapää hieman irti pedaalista. Tuplaiskut lähtee silleen, että ensin polkaistaan päkiällä ja kantapää laskeutuu lähes speduun kiinni -> kantapään ylös tullessa lähtee toinen isku... |
Rumba-Ali 08.12.2005 08:26:30 | |
---|
Ite oon huomannu että polkaisen juuri samalla tavalla :D kyllä siitä ihan jyty ääni lähtee :) Sama täällä. Sellaista tanssahtelua se soitto on siinä polkimella. Eriparikivesmies #1 0)=o |
HeavyManDrummer 08.12.2005 09:24:48 | |
---|
Sama täällä. Sellaista tanssahtelua se soitto on siinä polkimella. Taidetta :) Lyhyestä virsi kaunis. |
Epämuusikko 08.12.2005 11:03:37 | |
---|
Mie poljen varpailla/päkiällä kantapää hieman irti pedaalista. Tuplaiskut lähtee silleen, että ensin polkaistaan päkiällä ja kantapää laskeutuu lähes speduun kiinni -> kantapään ylös tullessa lähtee toinen isku... Itsekin on tullut käytettyä tuota, mutta päinvastaisessa järjestyksessä. "It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know....
or a bunch of average ones". -Bill Hicks |
Rumba-Ali 08.12.2005 11:31:37 | |
---|
Taidetta :) Jos näkisit kun minä tanssin...röytötaidetta sanoisin ;-) Eriparikivesmies #1 0)=o |
jyrildo 08.12.2005 13:06:30 | |
---|
Kantapäällä? Kuulostaa vaikealta. Itse "liu'utan" jalkaa pedaalilla kun teen tupla iskun. Tuplaiskussa ensimmäinen isku lähtee alempaa pedaalia kun pelkkä singlepotku ja liike jatkuu ylöspäin niin että päkiä liukuupedaalilla ja siinä välissä lyö pienellä liikkeellä nuijan kalvoon. Avoimen haitsupolkasun lyön itse taas kantapäällä. Dennis Chambersin olen nähnyt lyövän sen käyttämällä koko jalkaa. Tavallaan koko jalkapohjallaa potkaisee haitsupedaalia ja nostaa jalan samantien ylös. Splash. |
Muovinen 08.12.2005 13:35:58 | |
---|
Splash. Eikun Hihat ;) |
Youni 08.12.2005 14:59:53 | |
---|
Olen huomannut tekeväni tuplaiskun basarilla niin, että ensin jalka on "heel up". Sitten polkaisun aikana kantapää menee alas päkiän noustessa ylös. Sitten kakkosisku lähtee "heel down". Siitä jalka on helppo nostaa taas "heel up"-asentoon. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Jeltz 08.12.2005 16:49:58 (muokattu 08.12.2005 16:50:20) | |
---|
Itse "liu'utan" jalkaa pedaalilla kun teen tupla iskun. Tuplaiskussa ensimmäinen isku lähtee alempaa pedaalia kun pelkkä singlepotku ja liike jatkuu ylöspäin niin että päkiä liukuupedaalilla ja siinä välissä lyö pienellä liikkeellä nuijan kalvoon. Avoimen haitsupolkasun lyön itse taas kantapäällä. Dennis Chambersin olen nähnyt lyövän sen käyttämällä koko jalkaa. Tavallaan koko jalkapohjallaa potkaisee haitsupedaalia ja nostaa jalan samantien ylös. Splash. Sama täällä. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
HeavyManDrummer 08.12.2005 17:16:48 | |
---|
En tiiä meneekö vähän off-topic, mutta Voisko joku heittää mulle muutaman sivun jossa olis helppoja tuplapedaali komppi harjoituksia? Lyhyestä virsi kaunis. |
Deino 08.12.2005 17:18:59 | |
---|
En tiiä meneekö vähän off-topic, mutta Voisko joku heittää mulle muutaman sivun jossa olis helppoja tuplapedaali komppi harjoituksia? Tee tuplilla niitä samoja virveli (käsi) harjoituksia. Perkele! |
Weetoz 08.12.2005 17:28:02 | |
---|
Mie poljen varpailla/päkiällä kantapää hieman irti pedaalista. Tuplaiskut lähtee silleen, että ensin polkaistaan päkiällä ja kantapää laskeutuu lähes speduun kiinni -> kantapään ylös tullessa lähtee toinen isku... Näin teen minäkin, tai ainakin yritän. Tuo tuplaiskutekniikka on pikkusen jotenkin pielessä vielä. Reeniä vaan... BANANABANANABANANABANANABANANABANANA |
Ze Kink 08.12.2005 17:52:35 (muokattu 08.12.2005 17:52:53) | |
---|
Mie poljen varpailla/päkiällä kantapää hieman irti pedaalista. Tuplaiskut lähtee silleen, että ensin polkaistaan päkiällä ja kantapää laskeutuu lähes speduun kiinni -> kantapään ylös tullessa lähtee toinen isku... Näin minäkin. Tuplaiskut on kyllä vähän hakusessa, treenaamalla kai ne menee. Pitäisi kyllä treenata toisinkin päin, eli lähtee kantapää lähes spedussa tai kiinni spedussa, sillä soitan paljon myös kantapäät alhaalla (tällä tekniikalla aloitin soittamisen ja soitan hiljaisemmat jutut näin). I JUST WANNA RIDE MY MOOOTORSÄÄÄHHH.... CLE |
south_of_heaven 08.12.2005 18:32:03 (muokattu 08.12.2005 18:33:02) | |
---|
mun tekniikka, kantapää on pedaalilla. ihan paska tekniikka, enkä mä ees kykene tohon yleiseen varvas-vai-mikä-nyt systeemiin jostain kumman syystä, onko vialla sitten korkeus, asento, pedaalin jäykkyys, ... edited. ilmoitti South_of_Heaven |
drum_man 08.12.2005 20:07:06 | |
---|
Mä saan tehtyä tupla iskut aikas hyvin jo... onnistuu kantapää maassa, kuin myös kantapää-päkiä tyylillä tanssahtelemalla... oon soittanu koko rumpuharrastukseni ajan pelkällä sinkulla ja siksi onnistuu jo varmaan niin hyvin aika nopeissakin tempoissa. Nyt oon harkitsemassa seuraavaksi ostavani tuplapedaalit, mutta en tiedä tarvitseeko niitä soittamassani musassa, pääasiassa alt. rockia, mutta aika paljo tulee soiteltua myös mm.Metallicaa ja Deep purplea.. |
Hulfok 08.12.2005 21:14:09 | |
---|
Voisko joku kertoo vähä laajemmin tosta heel-toe tekniikasta... Laittaa vinkkejä ja harjotuksia... Kiitos |
HeavyManDrummer 08.12.2005 21:21:10 | |
---|
Tee tuplilla niitä samoja virveli (käsi) harjoituksia. Kiitos vinkistä! Lyhyestä virsi kaunis. |
Jeltz 08.12.2005 21:48:35 | |
---|
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |