Aihe: Mikä vialla,
1 2 3 4
meitu
06.12.2005 10:59:55

kun mulla särkyy bassarin kalvoja todella usein? Mulla on Tama Rockstarit ja pedaalina on settiin kuuluneen pedaalin tuplaverio, eli perus-Tama.

Mietin että olenkohan mä pitänyt kalvoa kalvoa liian löysällä/kireällä?
Mistä kummasta tämä johtuu, vituttaa kun bassarikalvot on kalliita.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
Alpha
06.12.2005 11:01:56
Onhan sulla ollu niitä lätkiä niissä kalvoissa?
meitu
06.12.2005 11:04:24

Onhan sulla ollu niitä lätkiä niissä kalvoissa?

Meinaatko siinä vasaran kohdalla? En olekaan tullut ajatelleeksi moista tarvitsevani. Ilmeisesti tuollainen olisi ratkaisu ongelmaani. Mitä ne kustantaa?
Alpha
06.12.2005 11:06:06
Meinaatko siinä vasaran kohdalla? En olekaan tullut ajatelleeksi moista tarvitsevani. Ilmeisesti tuollainen olisi ratkaisu ongelmaani. Mitä ne kustantaa?

Remon Falam Slam tuplapedaalille:

http://www.thomann.de/thoiw3_remo_ks0006ph_prodinfo.html
dictatorsh*t
06.12.2005 11:06:49

Ne pidentää kalvon käyttöikää huomattavasti, kannattaa hankkia.
Niskamies
06.12.2005 11:07:24
Käytätkö puunuijia? Ne nimittäin syövät kalvoja tehokkaasti.

Kalvojen liiallinen lyösyys on toinen mahdollinen syy.

Lätkät lisäävätä kestävyyttä, mutta ne eivät ole välttämättömiä. Kyllä ne kalvot kestävät erittäin pitkään ilmankin. Ja lätkällisen kalvon saundi ei ole mun makuun: mä en diggaa napsua.
Alpha
06.12.2005 11:10:01
Ja lätkällisen kalvon saundi ei ole mun makuun: mä en diggaa napsua.

Sulta ei kysytty...:o)

Nyt kun muistelen, niin ei mullakaan Rokkareiden pasareissa mitään lätkiä ollut ja kesti ihan kohtuu hyvin. Mut nyt mie tykkään tosta lätkän napsusta...
meitu
06.12.2005 11:10:22

Ihan kangasta tai mitä lie selluloosaa (?) se on se vasara. Ehkä tuollainen olisi tarpeellinen, olen nimittäin juuri Thomannilta tilailemassa.. Ja kalvoakin pitäis kai alkaa pitää kireämmällä, en oo tarpeeksi hyvää soundia saanut ikinä vielä mun bassarista..
Niskamies
06.12.2005 11:14:33
Ihan kangasta tai mitä lie selluloosaa (?) se on se vasara. Ehkä tuollainen olisi tarpeellinen, olen nimittäin juuri Thomannilta tilailemassa.. Ja kalvoakin pitäis kai alkaa pitää kireämmällä, en oo tarpeeksi hyvää soundia saanut ikinä vielä mun bassarista..

Kokeile pistää kalvoa tiukemmalle, se on saattanut olla ihan liian löysällä tähän asti. Vaikka tuntuisi ettet haluaisi nostaa virettä (botne ja saundi mukamas häviäsi), niin kokeile ainakin. Siinä saatta herätä basari eloo, ruveta soimaan, ja kaikkea muuta ihanaa.
meitu
06.12.2005 11:16:14

Kokeile pistää kalvoa tiukemmalle, se on saattanut olla ihan liian löysällä tähän asti. Vaikka tuntuisi ettet haluaisi nostaa virettä (botne ja saundi mukamas häviäsi), niin kokeile ainakin. Siinä saatta herätä basari eloo, ruveta soimaan, ja kaikkea muuta ihanaa.

Täytyypi kokeilla. Suositteletko jotain demppausta tuonne bassarin sisään sitten, muutenhan tuosta tulee kirveä kaikukoppa joka peittää kaikki muut äänet, mikä ei luonnollisesti oikein kuulosta hyvältä.
Niskamies
06.12.2005 11:18:32
Täytyypi kokeilla. Suositteletko jotain demppausta tuonne bassarin sisään sitten, muutenhan tuosta tulee kirveä kaikukoppa joka peittää kaikki muut äänet, mikä ei luonnollisesti oikein kuulosta hyvältä.

Hohhoh, kysyt multa että tartteeko basariin demppausta!

No ei. Mitkäs kalvot sulla on? Jos sulla on valmiiksi dempatut lyönti- ja resokalvot, niin en hirveästi demppiä käyttäisi. Mikäs basari sulla on? Noi huonommat basarit ei kuulosta usein kovinkaan kummosilta tyhjinä, joten joku pyyhe voisi olla oikein jeppis.

Mutta jokatapauksessa, suosittelen ainakin kokeilemaan. Jos vaikka skulaisi sulla.
meitu
06.12.2005 11:23:02

Hohhoh, kysyt multa että tartteeko basariin demppausta!

No ei. Mitkäs kalvot sulla on? Jos sulla on valmiiksi dempatut lyönti- ja resokalvot, niin en hirveästi demppiä käyttäisi. Mikäs basari sulla on? Noi huonommat basarit ei kuulosta usein kovinkaan kummosilta tyhjinä, joten joku pyyhe voisi olla oikein jeppis.

Mutta jokatapauksessa, suosittelen ainakin kokeilemaan. Jos vaikka skulaisi sulla.

Lyöntikalvot ovat olleet pin stripeä ja embassadoria vuorotellen, resokalvo taas on Taman tehdaskalvo mikä oli siinä jo ostaessa. Basari on siis Tama rockstarin 22-tuumainen.
Shitmanek
06.12.2005 11:26:26
Minäkin olisin kyllä melkeinpä sen Falam Slamin kannalla. Kannattaa ainakin kokeilla. Tietysti tämä pätee noihin Niskamiehenkin esittämiin vaihtoehtoihin, sillähän sen parhaan vaihtoehdon löytää :)
Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...?
Alpha
06.12.2005 11:29:27
Lyöntikalvot ovat olleet pin stripeä ja embassadoria vuorotellen...

Kokeiles vaikka Remon Powerstroke 3:sta. Tai Evansin EQ3:sta...
Kulkunen
06.12.2005 11:29:53
Kannattaa tietenkin vielä tarkistaa missä kulmassa se pedaalin iskuri läsähtää kalvoon. Jos tulee kovinkin rajussa kulmassa (ei mitään kaksimielisyyksiä), niin ei varmasti kalvo tykkää.
Alpha
06.12.2005 11:30:54 (muokattu 06.12.2005 11:31:10)
...(ei mitään kaksimielisyyksiä)...

Pilasit juuri meidän kaikkien ilon.
meitu
06.12.2005 11:35:36

Kannattaa tietenkin vielä tarkistaa missä kulmassa se pedaalin iskuri läsähtää kalvoon. Jos tulee kovinkin rajussa kulmassa (ei mitään kaksimielisyyksiä), niin ei varmasti kalvo tykkää.

Kyllä se lätkähtää ihan tasaisesti siihen..
anzelmosm
06.12.2005 11:44:57

Ehottomasti falam slam. Itellä meni välistä kalvo/kk vauhtia alko tuntuun sen verran lompakossa notta pistin falamit ja niiden kanssa vauhti meni siihen että kalvo/½vuotta. Huomattavasti kohtuullisempi.
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
jäykkis
06.12.2005 12:07:57
Remon Falam Slam tuplapedaalille:

http://www.thomann.de/thoiw3_remo_ks0006ph_prodinfo.html

Joo, taikka sitten voi taiteilla vanhasta kalvosta itse semmosen n. 5 cm hakaisijaltaan olevan renkaan nuijan alle. Kakspuolisella teipillä pysyy hyvin ja jos on turhan ohut, niin voi pistää pari kerrosta, siis sitä kalvosta leikattua rinkulaa.

Ne mitään napsu...
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
Epämuusikko
06.12.2005 12:26:54
Evansin mustat huovahtavat lätkät on jees. Ne ei ylimääräistä kolise. Soittotatsi huomattavasti miellyttävämpi kuin falam slameissa. Se nuijan kulma on tärkeä juttu. Varsinkin, jos esim. pitää DW:n nuijaa perse edellä. milli pieleen ja kalvo on paskana.

Ja demppihommaan en kommentoi muuta, kuin että tyhjä basari kuullostaa ehkä omiin korviin tosi jees, mutta äänimiehet voi olla eri mieltä
"It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know.... or a bunch of average ones". -Bill Hicks
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)