Aihe: Paiste 2002 crash & a-custom 1 | |
---|---|
![]() 26.11.2005 22:28:06 | |
Tässä oon myymässä 15" a-custom crashia ja oon aatellu ostaa sen tilalle Paiste 2002 18" crashin. Mulla on toinen crash A-customin 17" Fast Crash. Mitenkäs toi 2002 pelti toimi a-customin kanssa? Alternative rockkia soittelen. Mitäs Paiste 2002 - sarjan crashia suosittelisitte alternative rockin soittoon? Joona Rautiainen | |
![]() 27.11.2005 01:42:28 | |
Käy kuuntelemassa paisteen kotisivuilta ääninäytteitä. Kaikki mallit varmasti toimisivat. Itse kuitenkin välttelisin noita aivan paksuimpia (rock & power), koska ne eivät ehkä ole kauhean monikäyttöisiä. | |
![]() 27.11.2005 10:47:41 | |
Mitäs Paiste 2002 - sarjan crashia suosittelisitte alternative rockin soittoon? Ihan "perusmallia", joka on toimiva yleispelti. Se kyllä pitää varmistaa, miten se pelaa yksiin tuon A-customin kanssa. Usein Zildjian ja Paiste ovat vähän "erisukuisia", mutta kokeilemallahan tuo selviää -- ehkä kombo osuu juuri sinun hermoosi. K100 #7
Ärlä #011 | |
![]() 27.11.2005 11:02:52 | |
Itse en ole saanut toimivaa crashiparia Paisten ja Zildjianin yhdistelmillä. Sen sijaan pitkään käytin K-sarjan Ridea Signaturekattauksessa. Mika Hollström | |
![]() 27.11.2005 12:15:27 | |
mitenkäs toimii sitten a-custom fast crash 17" a-custom fast crash 17" parina? Joona Rautiainen | |
![]() 27.11.2005 12:38:34 | |
mitenkäs toimii sitten a-custom fast crash 17" a-custom fast crash 17" parina? Lyö kaksi kertaa peräkkäin, niin tiedät. :) Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 27.11.2005 13:12:12 (muokattu 27.11.2005 15:40:46) | |
mitenkäs toimii sitten a-custom fast crash 17" a-custom fast crash 17" parina? WTF?! voi olla että kuulostavat vähän turhan yhtäläisiltä Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! | |
![]() 27.11.2005 15:36:24 | |
mitenkäs toimii sitten a-custom fast crash 17" a-custom fast crash 17" parina? Eroa ei juuri huomaa. Janne pentele!!!!!!! | |
![]() 27.11.2005 16:05:47 | |
Tässä oon myymässä 15" a-custom crashia ja oon aatellu ostaa sen tilalle Paiste 2002 18" crashin. Mulla on toinen crash A-customin 17" Fast Crash. Mitenkäs toi 2002 pelti toimi a-customin kanssa? Alternative rockkia soittelen. Mitäs Paiste 2002 - sarjan crashia suosittelisitte alternative rockin soittoon? A Customit ja 2oo2:t on tavallaan toistensa vastineet näillä valmistajilla. Luonnollisestikin soundissa on eroja, isojakin varsinkin rideissä, mutta crashit kuulostaa hyvin samankaltaisilta, varsinkin A Custom Crash ja 2oo2 Crash, molemmat oivia peltejä rokkiin. Kyllä harjaantunut korva eron niissäkin kuulee, mutta jos otat riittävän erikuuloiset crashit, ne perustavaa laatua olevat soundierot B8:n ja B20:n välillä ja muut nyanssit ei välttämättä haittaa. Vie krässisi Paistetta myyvään liikkeeseen ja kokeile vierekkäin vaikkapa 18" Mediumin kanssa. Se on raskaampi kuin yksikään A Custom, mutta ei mikään hevikrässi siltikään. Toimii todella hyvin isona krässinä ja komppikrässinä, sekä kevyenä ridenä. Mutta jos tämä sun alternativerokki on sitä nööväänaa ja pööl jämiä, kuten kaikista kovimmat jätkät alternativen näkee, niin siinä tapauksessa krässien kokonumerot alkaa kakkosella. ;) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 27.11.2005 16:21:40 | |
crashit kuulostaa hyvin samankaltaisilta, varsinkin A Custom Crash ja 2oo2 Crash Ääninäytteiden perusteella ei ainakaan kuulosta yhtään samanlaisilta, pikemminkin hyvinkin erilaisilta. Livenä toki en ole päässyt vertailemaan rinnakkain. Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 27.11.2005 16:55:29 | |
Ääninäytteiden perusteella ei ainakaan kuulosta yhtään samanlaisilta, pikemminkin hyvinkin erilaisilta. Livenä toki en ole päässyt vertailemaan rinnakkain. Zildjianin ääninäytteet on ihan silmitöntä kuraa. Jokainen pelti, jota olen livenä kokeillut ei kuulosta lainkaan siltä, miltä ne kuulostaa Zildjian.com:ssa. Varsinkin A Customien näytteet, ne krässit kuulostaa kalskeilta ja olemattomilta, niissä ei ole ollenkaan sitä lämpöä ja pontta mitä niissä on oikeasti. Eikä ne Paisteellakaan ole täysin onnistuneet niissä klipeissään, juuri äsken kokeiltuani niitä 2oo2 Crashien näytteitä, huomasin että niistäkin puuttuu aika paljon keskiääntä, mitä niissä kyllä elävänä soitettuna löytyy. Tietenkin ne kuulostaa erilaiselta, koska Zildjianit on Zildjianeja ja Paisteet on Paisteita, mutta samassa veneessä ovat ehdottomasti. Livenä ne pellit testataan, valmistajien nettisivuilla voi vain lähinnä vertailla yleisiä soundieroja, mutta yhden valmistajan ääninäytteitä toisen valmistajan ääninäytteisiin ei voi mitenkään verrata jo pelkästään siksi, että ne on äänitetty eri tilassa ja eri välineillä, eli ääni ei mitenkään vastaa vierekkäin kokeiltua. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 27.11.2005 17:06:01 | |
mitenkäs toimii sitten a-custom fast crash 17" a-custom fast crash 17" parina? Ei toimi mitenkään. Haitsuna saattaisi toimia jos laittaisit a-custom fast crash 17":sen alapelliksi ja sitten a-custom fast crash 17":sen yläpelliksi. Tai toisinpäin. Oma korva kertoo totuuden. 2`n 4 | |
![]() 27.11.2005 17:17:59 | |
Livenä ne pellit testataan Jep, näin on. valmistajien nettisivuilla voi vain lähinnä vertailla yleisiä soundieroja, mutta yhden valmistajan ääninäytteitä toisen valmistajan ääninäytteisiin ei voi mitenkään verrata jo pelkästään siksi, että ne on äänitetty eri tilassa ja eri välineillä, eli ääni ei mitenkään vastaa vierekkäin kokeiltua. Totta tämäkin. Oli vaan niin iso ero soundissa, että ajattelin asian livenäkin olevan edes sinnepäin. Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 27.11.2005 17:21:36 | |
Mutta jos tämä sun alternativerokki on sitä nööväänaa ja pööl jämiä, kuten kaikista kovimmat jätkät alternativen näkee, niin siinä tapauksessa krässien kokonumerot alkaa kakkosella. ;) Ai kakstoista vai??! ;) Kyllä luulisin että kannattaa koittaa ihan tota perus crashiä, ainakin itselläni vain positiivisia kokemuksia kys. pellistä. Ja varmaankin käy ton A custom fast crashin kanssa yhtä huonosti yhteen kuin A custom fast crash ;) | |
![]() 27.11.2005 19:08:51 (muokattu 27.11.2005 19:10:44) | |
Totta tämäkin. Oli vaan niin iso ero soundissa, että ajattelin asian livenäkin olevan edes sinnepäin. Onhan se jotain, mutta ei läheskään niin radikaali ero, ja voi olla että livenä se erottelu on just se suola mitä tarvtaankin hyvään peltisoundiin. Kuka tietää; kokeilemalla selviää. :) Zildjianit osaa olla myös hyvin yksilöllisiä, eli joku A Custom crash voi kuulostaa esim. siihen 2oo2:een verraten sopivalta kuin nenä päähän ja toinen voi olla vihoviimeinen sen kaveriksi. Jokaisella valmistajalla on omat määritelmänsä sille, mitä on laadunvalvonta. Paiste pitää sitä soundin tarkkana replikaationa, eli Paisteiden peltien soundierot on aika minimaalisia verraten kahta saman mallin saman kokoista yksilöä. Paiste tilaa raa'at symbaaliaihionsa pronssilevyinä erilliseltä valmistajalta joka valaa seoksen, prässää ja leikkaa ne tilatun paksuisiksi ja kokoisiksi, ja heillä on oma laadunvalvonta siinä, joten Paisteella seppä voi keskittyä siihen soundipuoleen. Jos kakussa olikin vikaa ja pelti halkeaa, lähtee Paisteelta noottia raaka-aineevalmistajalle. Zildjianilla taas laadunvalvonta on tarkkaa valmistusprosessien valvontaa, kun kerta joutuvat valamaan symbaalinsa itse muotteihin ja kaikkea, ja heidän soundipolitiikkansa on vähän löysempi, perustelevat sitä peltien yksilöllisyyteen. Tietysti, kun Zildjian käyttää sitä B-20 -seosta, sen voimakas ominaissoundi tekee niistä pelleistä perustavalta laadultaan samankaltaisia. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" | |
![]() 28.11.2005 09:04:54 | |
Onhan se jotain, mutta ei läheskään niin radikaali ero, ja voi olla että livenä se erottelu on just se suola mitä tarvtaankin hyvään peltisoundiin. Kuka tietää; kokeilemalla selviää. :) Zildjianit osaa olla myös hyvin yksilöllisiä, eli joku A Custom crash voi kuulostaa esim. siihen 2oo2:een verraten sopivalta kuin nenä päähän ja toinen voi olla vihoviimeinen sen kaveriksi. Jokaisella valmistajalla on omat määritelmänsä sille, mitä on laadunvalvonta. Paiste pitää sitä soundin tarkkana replikaationa, eli Paisteiden peltien soundierot on aika minimaalisia verraten kahta saman mallin saman kokoista yksilöä. Paiste tilaa raa'at symbaaliaihionsa pronssilevyinä erilliseltä valmistajalta joka valaa seoksen, prässää ja leikkaa ne tilatun paksuisiksi ja kokoisiksi, ja heillä on oma laadunvalvonta siinä, joten Paisteella seppä voi keskittyä siihen soundipuoleen. Jos kakussa olikin vikaa ja pelti halkeaa, lähtee Paisteelta noottia raaka-aineevalmistajalle. Zildjianilla taas laadunvalvonta on tarkkaa valmistusprosessien valvontaa, kun kerta joutuvat valamaan symbaalinsa itse muotteihin ja kaikkea, ja heidän soundipolitiikkansa on vähän löysempi, perustelevat sitä peltien yksilöllisyyteen. Tietysti, kun Zildjian käyttää sitä B-20 -seosta, sen voimakas ominaissoundi tekee niistä pelleistä perustavalta laadultaan samankaltaisia. Jep, kiitti! Hyvää infoa. Hyvät rummut, huono soittaja! | |
![]() 07.12.2005 15:16:08 | |
Mietiskelin tässä, että kun on puhuttu hyvästä crash-parista, niin mitä te ajattelette tähän käsitteeseen kuuluvan?? Esim: Pitääkö crashien olla mahdollisimman saman sointisia vai erilaisia täydentäen toistensa vajavuuksia? Eri kokoisiako, esim 16'' ja 18'' vai samaa kokoa? Pitääkö soinnin olla yhtä pitkä vai mielellään eri pituinen?? ?????? Omasta mielestäni crashien pitää olla tietyllä tapaa erilaisia, jotta voi vaikka miettiä kumpi crash sopii paremmin mihinkin kohtaan kappaletta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että: Zildjian ZXT 16'' Rock Crash - Zildjian K-Custom 18'' dark crash; todellakin vittuunnuin tähän pariin, ehkä pelkästään sen takia että tuo ZXT oli aivan hirveä. Ei se soinut, kolahti vain. Nykyinen: 18'' K-Custom - 2002 18'' crash; mitä mainioin pari, toinen hieman raskaampi ja toinen todella herkkä täydentävät toisiaan vallan mukavasti. Niin ja kovat heput voi sitten mietiskellä parhaiden crash-kvintettien tai -sekstettien yhteensopivuutta.. ;) | |
![]() 07.12.2005 15:38:04 | |
Itse tykkään että crashit ovat edes hiukan saman kuuloisia. Itselläni käytössä 16" A ja 18"A-custom. Toimivat mielestäni hyvin yhdessä. Kahta saman sarjan (eri kokoista) crashia en kuitenkaan ostaisi. | |
![]() 07.12.2005 15:49:43 | |
Kahta saman sarjan (eri kokoista) crashia en kuitenkaan ostaisi Samoilla linjoilla minäkin tältä kannalta ajateltaessa, mielummin ottaisin esim. 2002:sen mediumin ja normaalin crashin, kuin kahta samanlaista, olkoon sitten minkä kokoisia tahansa. Mutta jos kokoeroa on tarpeeksi, vaikka 14'' ja 20'' niin, mutta minä en kyllä alle 18'' crasheja harrasta | |
![]() 08.12.2005 00:31:58 | |
Onhan se jotain, mutta ei läheskään niin radikaali ero, ja voi olla että livenä se erottelu on just se suola mitä tarvtaankin hyvään peltisoundiin. Kuka tietää; kokeilemalla selviää. :) Zildjianit osaa olla myös hyvin yksilöllisiä, eli joku A Custom crash voi kuulostaa esim. siihen 2oo2:een verraten sopivalta kuin nenä päähän ja toinen voi olla vihoviimeinen sen kaveriksi. Jokaisella valmistajalla on omat määritelmänsä sille, mitä on laadunvalvonta. Paiste pitää sitä soundin tarkkana replikaationa, eli Paisteiden peltien soundierot on aika minimaalisia verraten kahta saman mallin saman kokoista yksilöä. Paiste tilaa raa'at symbaaliaihionsa pronssilevyinä erilliseltä valmistajalta joka valaa seoksen, prässää ja leikkaa ne tilatun paksuisiksi ja kokoisiksi, ja heillä on oma laadunvalvonta siinä, joten Paisteella seppä voi keskittyä siihen soundipuoleen. Jos kakussa olikin vikaa ja pelti halkeaa, lähtee Paisteelta noottia raaka-aineevalmistajalle. Zildjianilla taas laadunvalvonta on tarkkaa valmistusprosessien valvontaa, kun kerta joutuvat valamaan symbaalinsa itse muotteihin ja kaikkea, ja heidän soundipolitiikkansa on vähän löysempi, perustelevat sitä peltien yksilöllisyyteen. Tietysti, kun Zildjian käyttää sitä B-20 -seosta, sen voimakas ominaissoundi tekee niistä pelleistä perustavalta laadultaan samankaltaisia. On esitettävä eriävää mielipidettä tuosta soundierojen minimaalisuudesta. Vertailimme näitä paisteen symbaaleja keikkatilanteissa ja soitinliikkeessä. Toki, määritelmä "minimaalinen" on häilyvä käsite, mutta jopa saman sarjan symbaalit kuulostivat kuin olisivat eri planeetoilta. Mahdollista tietysti ,että ko. symbaaliparit vain sattuivat olemaan tyystin erilaisia. "Sukulaisuuden" yleensä tunnistaa, traditional, dark energy sarjat jne.Mutta väitän ettei kahta saman soundista paria löydy. Mikä ei mielestäni ole ollenkaan huono asia, kokeilemalla löytyy ja korva oppii mitä olla pitää. Ei aina tarvii fillata... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)