Aihe: Zildjian A Quick Beat
1
Progressor
23.11.2005 19:51:36
Millaisia kokemuksia teillä on Quick Beat -haitsuista? En ole päässyt luonnossa testaamaan kyseisiä peltejä, mutta ääninäytteiden perusteella tuntuu siltä, että Quick Beat voisi olla minun juttuni. Miten luonnehtisitte?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Simbe
23.11.2005 20:19:18 (muokattu 23.11.2005 20:21:24)
Lyhyen testauksen perusteella: Tummempi perussävyltään kuin new beat, ehkä kihi-kohisevampi. Kapulasoundi suljettuna melko läski ja nopea syttymään. Alapellin reikien tarkoitus on edesauttaa hyvän pedaalisoundin saamista. Alapellin kuvuttomuuden vaikutuksesta en osaa sanoa. Eikös se ridepelleissä tarkoita = pelkkää pingiä. Ja hihat alapellit eivät juuri muuta olekaan olleet tuossa A sarjassa muutenkaan kuin pelkää pingiä.

Kuitenkin melko painavat ja kovaäänisetkin haikat eli ihan perus nyky-A meininkiä. Adrian Young (No Doubt) käytti näitä ainakin joskus ja myös Chad Sexton (311), jos nämä nimet sanovat jotain.

Parhaita uusia haikkoja A sarjasta ovat ohuemmat 15" A Sweetit, jotka ansaitsevat nimensä. Mukava olisi kokeilla Sweetin ohutta yläpeltiä paksumman 15" Mastersound alapellin kanssa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
Nolte
23.11.2005 20:29:24
Täällä tykätään. Mitään kovin analyyttistä en osaa niistä sanoa, mutta tykkään Quick Beateista enemmän, kuin esim. Paiste 2002 Mediumeista. QB:t miellyttävät enemmän korvan hifiosastoa.
Hyvät rummut, huono soittaja!
hollmi-5
23.11.2005 20:43:59
Eturiviin soundi on parempi, kuin soittajalle. Paksu pari ja ehkä hiukan kasarifilosofialla varustettu. Asiallinen haitsu. Paisten medium 2002 on kyllä ihan eri juttu, joten siihen en vertaisi. Mieluumminkin noihin paksuihin pelteihin.
Mika Hollström
Nolte
23.11.2005 21:00:42
Eturiviin soundi on parempi, kuin soittajalle. Paksu pari ja ehkä hiukan kasarifilosofialla varustettu. Asiallinen haitsu. Paisten medium 2002 on kyllä ihan eri juttu, joten siihen en vertaisi. Mieluumminkin noihin paksuihin pelteihin.

Joo, sen takia vertasin, kun tuo 2002 on ainoa huippuhaitsu QB:n lisäksi, jonka olen omistanut.
Checkmate
23.11.2005 21:26:41
Joo, sen takia vertasin, kun tuo 2002 on ainoa huippuhaitsu QB:n lisäksi, jonka olen omistanut.

Itsehän tilasin aikoinani muuan tyypiltä Quick beatit, mutta mies oli aivan hukassa peltiensä kans ja paketissa tulikin New beatit. Sittemmin ostin Noltelta nuo 2002:t ja hyvin pelaa :)
Kosminen
23.11.2005 21:32:19

Testattu on. Nykyisin soittelen New Beatilla, joka on parhautta, mutta voisi Quick Beat olla kans mun juttu.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Progressor
23.11.2005 21:36:02
Eturiviin soundi on parempi, kuin soittajalle. Paksu pari ja ehkä hiukan kasarifilosofialla varustettu.

Kasarifilosofialla?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
hollmi-5
23.11.2005 21:39:32
Kasarifilosofialla? Silloin kaikki oli isoa ja paksua: pellit, pöntöt, tukat, laulu, rungot ja jutut.
Mika Hollström
Progressor
23.11.2005 21:45:45
Silloin kaikki oli isoa ja paksua: pellit, pöntöt, tukat, laulu, rungot ja jutut.

Annoin plussan mainiosta luonnehdinnasta :-)
Nolte
23.11.2005 21:46:15
Itsehän tilasin aikoinani muuan tyypiltä Quick beatit, mutta mies oli aivan hukassa peltiensä kans ja paketissa tulikin New beatit. Sittemmin ostin Noltelta nuo 2002:t ja hyvin pelaa :)

Jahas, sinnekös ne tulikin. Hyvin pelasivat minullakin, mutta hain jotain muuta.
zimo
24.11.2005 23:20:26 (muokattu 24.11.2005 23:27:53)
Kokemuksia new beat vs quick beat vs mastersound? Omassa setissä 14" A mastersound mutta ei ihan tyydytä vaikka hyvä pelti onkin.
Progressor
26.11.2005 14:18:54
Nyt on sitten tulossa käytetty pari Quick Beatia. Paiste 302 siirtyy viimein eläkkeelle. Tuuletuksen paikka vissiinkin :-)
Nolte
26.11.2005 17:10:25
Nyt on sitten tulossa käytetty pari Quick Beatia. Paiste 302 siirtyy viimein eläkkeelle. Tuuletuksen paikka vissiinkin :-)

Voi olla, että huomaat eron. ;)
Muovinen
26.11.2005 19:38:11

Voi olla, että huomaat eron. ;)

Se on kyllä hyvinkin mahdollista. Kerropas sitten Progressor mitä tykkäät niistä kun itsekin olen tuota paria katsellut ja kuulostellut. 13" mastersound haikkapari oli kylläkin Zildjianin (huippuluotettavien;) näytteiden perusteella parempi vaihtoehto.
http://www.mikseri.net/artists/muovinen.46772.php
Progressor
07.12.2005 22:54:04
Tänään oli ensimmäiset treenit, joissa pääsin soittamaan Quick Beateilla. Pyydettiin kommentteja, joten tässä vähän ensitunnelmia.

Kuten ehkä arvata saattaa, soundiero Paiste 302:een oli melkoisen häkellyttävä. Jo ensimmäisistä iskuista kuuli, että tässä on kyseessä aivan eri luokan haitsu. Oli hieman vallankumouksellinen tunne havaita, että haitsusta saa irti enemmänkin kuin kolme ääntä :-)

Kapulasoundi kiinni soitettuna on melko kuiva ja jämäkkä. Aksentit erottuvat erinomaisesti, ja pelti reagoi miellyttävän nopeasti iskuihin. Pedaalilla poljettaessa soundi on juuri sitä, mitä haluankin: lyhyt, napakka "chick". Puoliavoimena ja avoimena haitsusta kuuluu täyteläinen ja kirkas sihinä. Tuo avoimena saatava soundi vaatii ehkä vielä hieman totuttelua, mutta luulen silti, että tässä on pitkän ja antoisan ystävyyssuhteen alku.
Nolte
08.12.2005 10:04:27
Tuo avoimena saatava soundi vaatii ehkä vielä hieman totuttelua, mutta luulen silti, että tässä on pitkän ja antoisan ystävyyssuhteen alku.

Ihan samoja tuntemuksia oli minullakin tuon auki-soundin kanssa. Ehkäpä ei maailman parhaat pellit siinä asiassa, mutta muuten aivan mainiot.
ddrum54
08.12.2005 13:04:14
Eikös se ridepelleissä tarkoita = pelkkää pingiä. Ja hihat alapellit eivät juuri muuta olekaan olleet tuossa A sarjassa muutenkaan kuin pelkää pingiä.

Mulla on A - custom 22" Flat Top Ride. Siinä ei ole pingiä juuri lainkaan.
2`n 4
Simbe
08.12.2005 13:15:39
Mulla on A - custom 22" Flat Top Ride. Siinä ei ole pingiä juuri lainkaan.

No ei si. :) Kerrankos sitä teoriat menee ketuilleen.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
markkuliini
08.12.2005 13:32:17

No ei si. :) Kerrankos sitä teoriat menee ketuilleen.

Yleisesti flat rideista sanotaan jotenkin että "no over tone build up" eli soundi on tosi kasassa eikä se leviä. Mutta ei se suoranaisesti pingiäkään aina ole mitä siihen jää jäljelle. Esim. mun 20" Paiste 602 Flat ride thin kuulostaa vähän kuin soittaisi lasia. Sellainen tosi kontrolloitu "tah"-soundi. Mutta jos flat ride on kovin paksu (hyi yäk) niin silloin siitä tulee helposti sellainen pelkkä ping-pelti.
www.vasamayhtye.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)