Aihe: Akillesjänne
1
toba
23.12.2005 22:12:55 (muokattu 23.12.2005 22:13:21)

Mistähän johtuu että kantapään yläpuolella oleva jänne (akillesjänne?) kipeytyy kun soittelen vähän aikaa, kipua on pelkästään oikeanpuoleisen jalan jänteessä. Ihan vasta parin päivän sisällä tullut tämä vaiva. Alkaa ottamaan päähän kun kokoajan on vaivaa jossain. Toinen vaiva onkin sitten selkäkipu soittaessa.
srgi
23.12.2005 22:33:49
soitanto kantapäät ylhäällä? jos soitat ni sit se on varmaa jotenki revähtäny pari päivää taukoo auttaa, jos et ni rupee soittamaa. Miulla ainaki ku taputan jaloilla maata kantapäät maassa ni alkaa akilesjänteesee koskemaa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa.
A.R.P.
23.12.2005 22:38:01
Toinen vaiva onkin sitten selkäkipu soittaessa.

Minkälainen penkki sulta löytyy? Iteltä loppu selkäkivut kokonaan, ku vaihdoin vanhan pianopenkin Taman 1st chairiin selkänojalla.
toba
23.12.2005 23:03:55

soitanto kantapäät ylhäällä? jos soitat ni sit se on varmaa jotenki revähtäny pari päivää taukoo auttaa, jos et ni rupee soittamaa. Miulla ainaki ku taputan jaloilla maata kantapäät maassa ni alkaa akilesjänteesee koskemaa.

kantapäät ylhäällä soittelen oikeastaan, sillain et kantapää on kuitenki lähellä pedaalia.
toba
23.12.2005 23:06:05 (muokattu 23.12.2005 23:06:47)

Minkälainen penkki sulta löytyy? Iteltä loppu selkäkivut kokonaan, ku vaihdoin vanhan pianopenkin Taman 1st chairiin selkänojalla.

Yamahan tollanen perus pyöreän mallinen. Lähinnä oon törmänny ongelmaan että istun jotenkin vinossa ja että penkki on väärässä kohtaa settiin nähden, yleensä virvelirummun ja penkin asettelulla oon saanu asentoni paremmaks ja selkäkivutkin on oikeastaan hävinny, mut nyt en löydä näköjää sit kunnollista soittaasentoa, oon kattonu kiintopisteeks monesti sen että jos mun maha on jalkoihin nähden vinossa niin sillon istun väärin, en tiedä oonko oikeassa mut tollaset pikkuseikat on yleensä auttanu. Mutta epäilen että penkkikin on aika huono. Sanotaan näin että peruspenkki. Oma-kuvassahan se näkyy, siinä on vaa jotai vaatteita päällä siinä.
Animosity
23.12.2005 23:12:45

Itellä on kanssa ollu kyseisen jänteen kanssa onkelmia, mutta ei rumpujen kanssa.
Joskus futista pelatessani alkoi akilles särkemään sen vertaa ilkeästi ettei juoksemisen jälkeen uskaltanut kävellä paljoakaan.
Käytä tukevia ja tyköistuvia kenkiä tai änkee kenkiin tollukat (villasukat). Kannattaa ihan normaalissakin elämässä käyttää jotain lenkkareita, joissa on ilma -tai geelitaskut.
Jos toi ei auta nii mobilaattia ja reippahasti fysioterapeutille tai lääkärille...
Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa...
toba
23.12.2005 23:53:43

Lähinnä kelasin eka että onko mulla jalan asento sitte väärä tms. Outoa että viimepäivinä vasta kipeyty, toisaalta se kipeyty sen jälkee ku hölkkäsin rivakasti dösäriltä himaan. Mutta oon kyllä sitä samaa tehny ennenkin ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)