Aihe: Toimitusajat 1 | |
---|---|
![]() 31.12.2005 17:12:43 | |
En ole kovin ahkerasti tilaillut postikatalookeista tai Saksanmaalta rumpurojua, mutta nyt jouduin uusia rumpuja ostaessani senkin pirun eteen. Eilen kävin tenttaamassa F-Musan myyjiltä, että miten ois ku haluisinki määrätä rumpujeni koot, enkä mitään valmista pakettia. Kyseessä siis ois 18" basari, 8", 10", 12"ja 14" tomit + 14" virveli, mitä oon suunnitellu. Malli oli Yamaha Oak tai Birch Custom. Noh, päästiin siihen tulokseen että setit sais ilman 8" tomia melko heti. Ja 8" tomin tilaaminen siihen päälle kestäis niiltä 5-7kk!! Olin hetken sillei että täh? Miten helkutissa yhden (pienen) tomin tilaaminen voi kestää niin kauan? Tosin tämä lähetys aika oli Oak Customin tomille, Birchin tomista tuli jotain epäselvää mongerrusta, mutta käsittääkseni samanlainen aika. Toisena seikkana on jo maraskuusta lähtien ollut meikällä tilauksessa Istanbulin haikka "jonka toimitusaika saattaa olla jopa yli 2 viikkoa", myyjän mukaan.. Jossei kohta ala kuulua, niin perun koko homman ja ostan suoraan kaupan hyllyltä toisen.. Elikkä siis: Kertokaa, millasia toimitusaikoja teillä on ollut.. Itse en tiedä olenko vain kärsimätön dorka, kun en paria kuukautta jaksa odottaa..Mutta kuinka pitkiä yleensä ovat normaalit toimitusajat? Kyllä sen ymmärtää ettei Kumu-Pekka upeita rumpuja yhdessä yössä käsityönä tee, mutta tuollaisilla isoilla valmistajilla kai nyt jossakin on kontti täynnä Oak Customin 8" tomeja..Mikä maksaa? Aika on rahaa jne.. En perusta Wecklistä | |
![]() 31.12.2005 17:45:47 | |
, millasia toimitusaikoja teillä on ollut.. Itse en tiedä olenko vain kärsimätön dorka, kun en paria kuukautta jaksa odottaa..Mutta kuinka pitkiä yleensä ovat normaalit toimitusajat? Kyllä sen ymmärtää ettei Kumu-Pekka upeita rumpuja yhdessä yössä käsityönä tee, mutta tuollaisilla isoilla valmistajilla kai nyt jossakin on kontti täynnä Oak Customin 8" tomeja..Mikä maksaa? Aika on rahaa jne.. Aika on varmasti sidonnainen siihen, kuinka usein esim. F-musiikille tulee kontteja Japanista. Tosin 5-7 kk kuulostaa liian pitkältä ajalta Yamahan kaltaisen ison firman ollessa kyseessä. Voisi olettaa, että Yamahan kamaa menee paremmin kaupaksi.;) Esim. pienten valmistajien (vaikkapa Axis pedaalirintamalla) toimitusajat Suomeen ovat ymmärrettävästi pitkiä. Smi-musicille tulee varmaan vain n. kaksi konttia vuodessa Axikselta, joten varaosien tilaaminen on tuskallista. Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi! | |
![]() 31.12.2005 17:48:48 (muokattu 31.12.2005 17:49:40) | |
Luulenpa, että tuon tomin kanssa on niin, että kauppa/maahantuoja haluaa säästää kuljetuskustannuksissa. Tilaamalla vain pari kertaa vuodessa isomman satsin saa tietenkin halvemman rahdin. Jos jokainen pönttä tulisi erikseen omana lähetyksenään, saattaisi äkkiä maksaa aika paljon. Edit: noni, myöhästyin joitain sekunteja. | |
![]() 31.12.2005 18:06:21 | |
Varmasti asia on noin, mutta silti 5 kk tuntuu kovin pitkältä ajalta lähettää vaikka jostain Koreasta Yamahan tehtaalta yksi tomi.. En perusta Wecklistä | |
![]() 31.12.2005 20:06:08 | |
Saahan sellaisen tomin aika nopeasti jos vaan on rahaa lyödä tiskiin. Nuo pitkät toimitusajathan johtuu juuri siitä että maahantuojalle tulee tietty määrä toimituseriä joissa tulee mahdollisimman paljon kamaa kerralla. Ja kamathan ei tule lentokoneella vaan rahtilaivoilla. Eli rumpu viettää aika paljon aikaa merellä. Siinä se suurin syy on sille miksi toimitusajat on pitkiä. The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ | |
![]() 31.12.2005 20:06:32 | |
Kyselin aikoinaan starkkuihin 8" tomia. Sanoivat toimitusajaksi _vähintään_ 6 kuukautta. Selityksenä se, että noita mapleja ei tehdä varastoon, vaan vain tilauksesta. 2`n 4 | |
![]() 31.12.2005 20:12:25 | |
Kyselin aikoinaan starkkuihin 8" tomia. Sanoivat toimitusajaksi _vähintään_ 6 kuukautta. Selityksenä se, että noita mapleja ei tehdä varastoon, vaan vain tilauksesta. Mä venasin omia starkkujani n. 3,5 kuukautta, mutta se johtui osin siitä että tilasin ne vain muutamia päiviä ennen tilauksen lähtemistä. | |
![]() 31.12.2005 20:17:57 | |
Mä venasin omia starkkujani n. 3,5 kuukautta, mutta se johtui osin siitä että tilasin ne vain muutamia päiviä ennen tilauksen lähtemistä. Juu, mutta onko Performerit varastotavaraa? Mulle ne selitti sen toimitusajan sillä, että sitä kyseistä rumpua aletaan vasta tilauksesta valmistamaan. Ja jonosta riippuen se sitten kestää sen minkä kestää. 2`n 4 | |
![]() 31.12.2005 20:19:54 | |
Kaikki nuo utopistisilta tuntuvat toimitusajat ovat lopulta yleensä kiinni vain kauppiaan rahan himosta. Erikseen tilaaminen maksaa, mutta toisaalta kun puhutaan "konteista", niin yksikään musiikkiliike Suomessa ei omaa sellaista myynnin volyymia, että tavara liikkuisi ko. suuruusluokassa per toimittaja. Itse työskentelen vähittäismyynnin parissa alalla, jolla tavaraliikenne on hyvinkin kansainvälistä. Jos ajatellaan että logistiikan normaalitoiminnalla saadaan toimitettua käsityönä tehty tuote esim. Intiasta Suomen Ouluun 5:ssä viikossa (tilaus-->valmistus-->kuljetus), niin jokainen voi päätellä mihin perustuu 6kk toimitusaika: ei mihinkään. Silloin tavara seisoo AINA jossain. Tämänpäivän kilpailutilanne tehtailla (alalla kuin alalla) ei todellakaan salli asiakkaalle toimitettavan tuotteen viivettä, vaan nimenomaan se on monelle valmistajalle kilpailuvaltti. No mitäs tästä mun yleismaallisesta höpinästä nyt voisi kostua? Kysyppäs kuinka pitkään kestää sen 8" tomin toimittaminen jos maksat itse rahtikulut? Siis summasummarum: Tämänpäivän valmistus ja kuljetusorganisoinnilla ei selitetä hatusta vedettyjä viiveitä. Syy toimitusaikoihin on jossain aivan muualla, joskus jopa liikkeen maksukyvyssä. Tehtailla on aina myös tänäpäivänä ns. "kapula-varasto", eikä yhden tuotteen toimittaminen aiheuta viivettä ollenkaan. Siis tehtaan päässä. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. | |
![]() 31.12.2005 20:27:18 | |
Et vaan osaa!!11!11 Hyvää uutta vuotta kaikille rumpaleille!!11 I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING? | |
![]() 31.12.2005 20:27:25 | |
Juu, mutta onko Performerit varastotavaraa? Mulle ne selitti sen toimitusajan sillä, että sitä kyseistä rumpua aletaan vasta tilauksesta valmistamaan. Ja jonosta riippuen se sitten kestää sen minkä kestää. Ei, Performerit ei oo varastotavaraa. Samalla tavalla tilaustavaraa kuin Maplet. Levytukku pistää tilauksen 4 kertaa vuodessa. Riippuen sitten kuinka lähellä sitä tilauksen lähetystä tilaat, sen nopeammin saat rummut. | |
![]() 31.12.2005 20:30:43 | |
Ei, Performerit ei oo varastotavaraa. Samalla tavalla tilaustavaraa kuin Maplet. Levytukku pistää tilauksen 4 kertaa vuodessa. Riippuen sitten kuinka lähellä sitä tilauksen lähetystä tilaat, sen nopeammin saat rummut. Tuossa ei kyllä ole paljon asiakasta ajateltu. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. | |
![]() 31.12.2005 20:32:35 | |
No mitäs tästä mun yleismaallisesta höpinästä nyt voisi kostua? Kysyppäs kuinka pitkään kestää sen 8" tomin toimittaminen jos maksat itse rahtikulut? Joo, kyllä mä kyselin, että onko mitään mahiksia nopeampaan toimintaan. Poijjaat ( levytukun ) siihen, että ei o. Ne kyllä mainitsi niiden tilauskäytännöstä tämän neljännesvuosittain tulevan erän, mutta ne ei uskaltaneet luvata sitä rumpua edes siihen. Ne vaan sanoi siitä rumpupajan jonosta, että sen mukaan mennään. ( Kuulemma näitä mapleja tekee kaksi pientä käsityöpajaa Jaappanissa.) Jätin sen homman sitten ( ainakin toistaiseksi ) jäihin. Vähäisin syistä ei myöskään ollut sen pikkurummun hinta 460€. Huh. 2`n 4 | |
![]() 31.12.2005 20:38:21 | |
Joo, kyllä mä kyselin, että onko mitään mahiksia nopeampaan toimintaan. Poijjaat ( levytukun ) siihen, että ei o. Ne kyllä mainitsi niiden tilauskäytännöstä tämän neljännesvuosittain tulevan erän, mutta ne ei uskaltaneet luvata sitä rumpua edes siihen. Ne vaan sanoi siitä rumpupajan jonosta, että sen mukaan mennään. ( Kuulemma näitä mapleja tekee kaksi pientä käsityöpajaa Jaappanissa.) Jätin sen homman sitten ( ainakin toistaiseksi ) jäihin. Vähäisin syistä ei myöskään ollut sen pikkurummun hinta 460€. Huh. Aika tyypillisiä selityksiä, harmittavaa sinäänsä sun puolesta. Kaksi pientä työpajaa Japanissa valmistaa todellisuudessa ko. rumpuja koko maailmaan, realistisesti kuitenkin varmaan 2-3 viikon toimitusajalla tehtaalta. Se miten se saadaan toimitettua sulle mahdollisimman halvoin rahtikustannuksin, onkin kauppiaan suurin murhe. Mikään yritys ei ole niin hullu, että jos menekki on pilvissä, jarrutetaan tuotannon kapasiteettia. Tämä on bisnesmaailman yksi karu totuus. Onneksi löysin Rock´n rollin.
![]() 31.12.2005 20:44:09 | |
Aika tyypillisiä selityksiä, harmittavaa sinäänsä sun puolesta. Joo, tämä on eräs syy, miksi en enää kyseistä kauppaa käytä. Setti sinänsä on nykyisellään riittävä, eli en tee Niskiksiä. ( Tarkoitan siis sitä, että rummut eivät menneet piloille huonosta palvelusta.) 2`n 4 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)