ÄM 26.12.2005 23:01:50 | |
---|
Mä en nyt löydä millään sitä topikkia, jossa puhuttiin noista isoista ja helposti syttyvistä chrasheista. Nyt tarviis nimittäin ostaa itselle vielä myöhäinen joululahja. Mä etsin semmosta pehmeä soundista, hiljaa, mutta muhkeasti soivaa, äärimmäisen helposti heräävää crashia. Eli pistäkääs tähän, mitä niitä oikein olis, jotka kokemuksienne perusteella, putoaa tähän haarukkaan. Osaan toki kuunnella symbaalisivujen ääninäytteitä ja lukea luonnehdintoja, mutta nyt tarvitaan lisää vakuuttelua. Ja huom, mulla on nyt A Custom 14" ja 15", eli jotain vielä paljon paljon herkempää ja löylyn heittoon verrattavampaa. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
hollmi-5 26.12.2005 23:43:16 (muokattu 26.12.2005 23:43:41) | |
---|
Pienempi syttyy nopeammin. Ohuempi on herkempi. Sinulla on laatuvaatimukset hiukan ristiriidassa: Iso crashi pienen omiaisuuksin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Niskamies 27.12.2005 00:02:09 | |
---|
Ohut on erittäin jees. Suosittelen tsekkaamaan Sabianin HHX Evolution crashit. Itse omistan 16" ja 18" crashit, ja ne ovat todella hyviä. Voisivat maittaa sullekkin. |
Magiz 27.12.2005 00:45:04 | |
---|
mutta kun kaveri kysyy "pehmeäsointista" crashia. siihen tarkoitukseen hhx evolution ei ole ehkä mikään parhain. niskiksen hhx:ät ovat kyllä mahtavat pelit (varsinkin 18") mutta eivät ne ehkä pehmeimpiä mahdollisia ole. Sabian HH med thin ja thin. pehmeitä, syttyy herkästi, muhkea sointi. toisaalta näissä symbaaliostosjutuissa ei yleensä voi muuta oikeasti toimivaa vinkkiä antaa, kuin sen, että kävelepä kauppaan, ja testaile. :) sabiania kannattaa tsekkailla. ;) (mikä siis tarkoittaa, että kannattaa käydä fazer-musiikkia moikkaamassa) Whatever happens, happens. |
Akahito 27.12.2005 09:04:23 | |
---|
Mä en nyt löydä millään sitä topikkia, jossa puhuttiin noista isoista ja helposti syttyvistä chrasheista. Nyt tarviis nimittäin ostaa itselle vielä myöhäinen joululahja. Mä etsin semmosta pehmeä soundista, hiljaa, mutta muhkeasti soivaa, äärimmäisen helposti heräävää crashia. Eli pistäkääs tähän, mitä niitä oikein olis, jotka kokemuksienne perusteella, putoaa tähän haarukkaan. Osaan toki kuunnella symbaalisivujen ääninäytteitä ja lukea luonnehdintoja, mutta nyt tarvitaan lisää vakuuttelua. Ja huom, mulla on nyt A Custom 14" ja 15", eli jotain vielä paljon paljon herkempää ja löylyn heittoon verrattavampaa. Paiste Traditionals Extra Thin crash 18". Myös Traditionals Thin crash on hyvin muhkea, ja tulee 20" koossakin. Paiste Giant Beat 18" ja 20" soivat myös muhkeasti ja ovat herkkiä. Niistä kyllä lähtee meteliäkin paljosti, mutta soivat nätisti hiljaa soitettuna myös. Jos merkillä on väliä, Zildjianilta tulee mieleen joku isokokoinen K Dark Crash Thin, Avedis & C.ie Vintage Crash tai K Constantinople Crash. Mutta löylynheitosta tulee mieleen vahvasti Sabian HHXtreme crash. Omistin moisen 19" koossa, ja oli niin kiuas kuin pelti voi olla, olematta china. :) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Niskamies 27.12.2005 10:56:50 | |
---|
mutta kun kaveri kysyy "pehmeäsointista" crashia. siihen tarkoitukseen hhx evolution ei ole ehkä mikään parhain. niskiksen hhx:ät ovat kyllä mahtavat pelit (varsinkin 18") mutta eivät ne ehkä pehmeimpiä mahdollisia ole. Voisin pistää klippiä kun äänitin bändin kanssa. Symbaalisaundit yllättivät mutkin. Uskomattoman lämpöisät ja pehmeät saundit. Siihen auttoi se että rummut oli eri tilassa kun sillon kun sä kokeilit, ja rumpali löi niitä pyyhkäisemällä. Mutta en hypetä noita enää. Käy tsekkaamassa eri peltejä liikkeistä, mutta ohuus on hyvä ominaisuus. Tsekkaa kaikkien sarjojen thin ja extra thin pellit, ja valkkaa suosikkisi. |
ÄM 27.12.2005 11:32:14 | |
---|
Jep Fasulle oon tänään menossa. Viimeksi sujui riden osto niin upeasti että...; ilmoitin mitkä mallit kiinnostaa ja myyjä tilasi ne sinne seuraavaksi päiväksi kokeiluun. Silloin tuli Manhattan Jazz 20" mukaan. Juuri tämän takiakin kiinnostaa ihmisten mielepiteet, niin tiedän sitten mitä pyydän kokeiltaviksi. Eli tosiaan hiljaista, lämmintä ja kuitenkin leveä-soundista haetaan, teemalla ei saa käydä korvaan. Siksi jotenkin tuntuu, että pientä tässä ei haeta, koska muiden ominaisuuksien kohdatessa ja koon ollessa pieni, saattaa mennä turhan splashiksi. Eli tällä "löylyn heitto"-meiningillä mä vissiin tarkoitan sitten semmosta ihan vitun isoa kiuasta. Kukas parhaiten tota Paistetta myy Helsingissä? DLX:llä oli, mutta helevetin vähän. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Youni 27.12.2005 12:46:53 | |
---|
Symbaaleissa on kyllä tasan niin, että mitä enemmän rahaa sitä kivempi on kierrellä kauppoja. Kaikkien mieltymykset ovat yleensä kalliimmissa sarjoissa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
ÄM 27.12.2005 13:09:43 | |
---|
Symbaaleissa on kyllä tasan niin, että mitä enemmän rahaa sitä kivempi on kierrellä kauppoja. Kaikkien mieltymykset ovat yleensä kalliimmissa sarjoissa. Näinhän se tietysti on. Mä oon nyt budjetoinu jonkun 300-600e omaan/-miin jälkijoululahjoihin, niin eiköhän sillä kelpo crashin saa. Tosin samalla kutkuttelis ajatus katsella toiset haitsut ja toinen ridekin. Tuli tossa myytyä K-heavy Ride pois ja tavallaan tarviais jonkun vähän rokimmankin ton Manhattan Jazzin lisäks. Mutta aluksi se maukas crash ja katotaan mikä on rahatilanne sen jälkeen. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
kampela 27.12.2005 13:59:48 | |
---|
Vois varmaan toimia tommonen isompi A-custom. Peruna kerrallaan.. |
miän vain 27.12.2005 14:18:10 | |
---|
Ohutta peliin, joo. Thin, extra thin ja fast -malliset testiin, valmistajasta riippumatta. |
Deino 27.12.2005 14:20:35 | |
---|
Suosittelen tsekkaamaan Sabianin HHX Evolution crashit. Ainakin Niskiksen ääninäytteiden perusteella nämä kuulostavat maukkailta. Perkele! |
Magiz 27.12.2005 14:21:19 | |
---|
Voisin pistää klippiä kun äänitin bändin kanssa. Symbaalisaundit yllättivät mutkin. Uskomattoman lämpöisät ja pehmeät saundit. Siihen auttoi se että rummut oli eri tilassa kun sillon kun sä kokeilit, ja rumpali löi niitä pyyhkäisemällä. Mutta en hypetä noita enää. Käy tsekkaamassa eri peltejä liikkeistä, mutta ohuus on hyvä ominaisuus. Tsekkaa kaikkien sarjojen thin ja extra thin pellit, ja valkkaa suosikkisi. joo, tuon olen kyllä itekin huomannut. symbaalien soundit muuttuivat "hieman" kun siirryimme bändikämpältä, jonne juuri ja juuri mahdumme, suureen saliin, jossa oli noin 500 katsojaa. :D symbaalien soundierokin tasoittui hieman. tuolla keikalla sopivat mielestäni jopa hh16rock ja hh17medthin symbaalitkin loistavasti yhteen. symbaalien kanssa olis ehkä paras, jos voisi ostaa ne jollain 2 viikon testaus ajalla. symbaalit nimittäin reagoivat tilaan todella paljon. no joo. yleensäottaen ohuita kannattaa tsekkailla. Whatever happens, happens. |
Youni 27.12.2005 16:30:50 (muokattu 27.12.2005 16:31:13) | |
---|
Kyllä tuolla rahalla saa minkä vaan crashin, voi irrota Constantinopole-ridekin kuudellasadalla, mikä on kallein tietämäni symbaali. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Viipale 27.12.2005 17:03:28 (muokattu 27.12.2005 17:05:25) | |
---|
Sopinee tämän topicin alle. Kun ei viitsi joka kysymykseen omaakaan aloittaa :) Kysymykset ovatkin siis: 1. Mikä on suurimmat erot Sabian AA ja AAX sarjojen crasheillä? (fyysisiä/soundillisia) Ja mielipiteitä kysytään seuraaviin: 2. Kokemuksia Zildjian A-Custom ja Sabian AA/AAX isojen (17" ja isompien) crashien välisistä eroista? 3. Zidljian A-custom 18" crashin tilalle ostaisin 17" tai isomman pellin. Merkki Sabian. (Syyksi ostoon rikkoutunut Zildjian. Merkiksi Sabian, koska omaan lahjakortin liikkeeseen, josta Zildjianin myynti loppuu/loppui ja tilalle tuli/tulee Sabian.) Pellin tulisi sopia myös ajoittain komppaamiseen, eli mitä luultavammin hieman paksumpi olisi parempi...? Mikä olisi oma valintasi ja miksi? Kattaukseen kuuluu muuten Zildjianin a-customia ja k heavy ride sekä sabianin halpa splash ja wuhanin pikku china. Kävin kuuntelemassa Sabianin sivuilla ja vertailin soundeja, mutta samplet olivat ilmeisesti sen verran huonoja, että järkyttäviä eroja oli saman sarjan pelleillä vaikka koko vaihtui vain 1". Samplejen perusteella tykästyin AAX-sarjan Dark crashiin, 17" ja 18" tuumaisiin, mutta ajattelin kysellä muiden kokemuksia "oikeasta elämästä". Liikkeessä valikoima oli vielä melko pieni, joten sinnekin pääseen vasta myöhemmin kilkuttelemaan enemmälti. *Music is the art of arranging sounds in time so as to produce a continuous, unified, and evocative composition, as through melody, harmony, rhythm, and timbre.* |
ÄM 27.12.2005 19:59:59 | |
---|
Non-ni, käyty on! Hesan Laine, joka myy Paistetta, ei perkule pidä hyllyssä peltejä, vaan viikon varoitusajalla tilaavat Turusta. Siispä jatkoin Fasulle. Asiantunteva myyjä käsiin ja asiaan. Myyjä kaivoi esiin toivomusteni mukaisia peltejä ja huomiseksi tilattiin vielä yksi kokeiluun. HH extra thinniä ei löytynyt maasta 18"-kokoisena, eikä ole tulossa. Unohtanen siis sen. Sen sijaan, kuin enteen omaisesti, oli rumpukellarin nurkassa myynnissä käytetty Paiste Tradionals 18" extra thin crash, hintaan 200e. Se ei kuitenkan ollut mielestäni "extra"-ohutta nähnytkään; soundi ei syttynyt kovin herkästi ja oli kokonaisuudessaan melko meluisa. Yksilöeroja voi tietysti olla, mutta hyvä, että tuli tämäkin malli koettua, niin ei jää vaivaamaan. Aluksi näytti siltä, että HHX Evolution Chrash 18" peltiä ei talosta löytyisi, vaikka tietokanta näytti yhden kappaleen olevan talossa. Lopulta pelti löytyi, ja sen reunaan tarttuessani, pelti suorastaan taipui käsissä, ollen aivan eri ohuusastetta, kuin Paisteen pelti. Ja soundi oli juuri sitä, mitä haetaan. Myyjä ehdotti vielä, että tilataan toinen samanlainen vielä huomiseksi, kun kyseessä on kuitenkin aina yksilöitä. Eli eiköhän se huomenna tule hankittua. Vertaan vielä niitä kahta 18" ja liikkeestä myös löytynyttä 17" samaa mallia olevaa. Joku niistä lähtee mukaan. Perhana, kun rupes myös himottamaan HHX 13" Groove Hatsit, jotka sielä suorastaan huusivat mukaan pääsyä. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
tatska 27.12.2005 21:48:06 (muokattu 27.12.2005 21:49:09) | |
---|
mä ostin keväällä 16" A Zildjian & Cie Vintage crashin. tykkään todella paljon. kannattaa tota kokeilla, jos pehmeätä crashia haet. |
greatfeelgreat 27.12.2005 22:07:40 | |
---|
Suosittelisin tsekkaan jotain Bosphorus-yksilöitä. Niistä löytyy mielettömiä soundeja noihin asettamiisi ehtoihin, koska ne oikeasti on yksilöitä. Tampereelta löytyy aiheen spesialisti Suomessa ( www.jannemikaelsalo.tk) |
fabarm 27.12.2005 22:07:48 | |
---|
Oletko kokeillut Zildjianin K-serie (vai A?) Paper Thin Crasheja?Jos noi ei syty helpolla,niin ei mitkään.Myös K-Custom Fast Crashit aika maukkaita.Minun "18 K-Custom soi herkästi,ja potkuakin on,mutta molempia on tietysti vaikeaa saada samassa paketissa. Mulla on A-Custom "15 Fast Crash,ja se on kyllä tosi herkkä.Jos sinulla on myös tuota samaa sarjaa niin...sointi ei tietysti ole mikään iso. Rumpujen soittaminen kannattaa aina! |
ÄM 27.12.2005 22:36:14 | |
---|
Oletko kokeillut Zildjianin K-serie (vai A?) Paper Thin Crasheja?Jos noi ei syty helpolla,niin ei mitkään.Myös K-Custom Fast Crashit aika maukkaita.Minun "18 K-Custom soi herkästi,ja potkuakin on,mutta molempia on tietysti vaikeaa saada samassa paketissa. Mulla on A-Custom "15 Fast Crash,ja se on kyllä tosi herkkä.Jos sinulla on myös tuota samaa sarjaa niin...sointi ei tietysti ole mikään iso. Jep A-customia mulla on kaks 14 ja 15, jotka on herkkiä, nyt tosiaan haetaan vielä herkempää. Eli puhutaan ihan äärimmäisyyksistä. Josta kertoo just se, että tänään kokeilemani Paisteen Extra Thin oli aivan liian kovaa kättä vaativa, herätäkseen. Zildjianiin olen aina ollut tyytyväinen, mutta noita sivuja kun selaa, ei nyky valikoimasta mielestäni löytynyt mitään todella ohutta. Olisko nämä paper thinit poistuneet valikoimasta, kun ei löydy? Ja ääninäytteidenkin perusteella tuntuu, ettei Zildjian pysty tällä kertaa täyttämään toiveitani. Onkohan näitä Bosphoruksia Helsingissä? Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |