Aihe: Yamaha SubKick video
1 2
Simbe
16.12.2005 12:26:20 (muokattu 16.12.2005 13:58:50)
https://www.yamaha.com/yamahadrums/subkicksweeps.asp

Tässä kiva video, jossa on yleisluontoista selostusta subkickin käytöstä ja rakenteesta.
Olishan se mukava, jos olisi rahaa käyttää viittä subkickia setin ympärillä...

e: Mielenkiintoisin sovellus mielestäni on käyttää keikalla rumpumikkinä pelkkää subkickia. Rummut kuuluvat lavalta luonnollisesti muuten, mutta bassorummun botne tulee PA:sta jykevöittämään hommaa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
Bacchus
16.12.2005 13:18:26
https://www.yamaha.com/yamahadrums/subkicksweeps.asp

Tässä kiva video, jossa on yleisluontoista selostusta subkickin käytöstä ja rakenteesta.
Olishan se mukava, jos olisi rahaa käyttää viittä subkickia setin ympärillä..

e: Mielenkiintoisin sovellus mielestäni on käyttää keikalla rumpumikkinä pelkkää subkickia. Rummut kuuluvat lavalta luonnollisesti muuten, mutta bassorummun botne tulee PA:sta jykevöittämään hommaa.

Stevie Wonderin keikalla Pori Jazzeissa pari vuotta sitten oli rumpalilla (nimeä en muista) subkick basarin edessä, ja täytyy sanoa että jytisi niin maan perkeleesti. Eri asia sopiko se juuri ko. keikalle täydellisesti, mutta itse ainakin diggasin soundista.
Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi!
Simbe
16.12.2005 13:20:22
Stevie Wonderin keikalla Pori Jazzeissa pari vuotta sitten oli rumpalilla (nimeä en muista) subkick basarin edessä, ja täytyy sanoa että jytisi niin maan perkeleesti. Eri asia sopiko se juuri ko. keikalle täydellisesti, mutta itse ainakin diggasin soundista.

Gerry Brown?
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga!
Bacchus
16.12.2005 13:20:43
Gerry Brown?

Joo, tais olla.
DimensionZ
16.12.2005 16:52:04

Hitto, pitäis hommata SubKick... On ne niin tyylikkään näkösiäkin. Toisaalta tollasen vois varmaan väsätä jostain vanhasta, paskasta 10" tomista helposti ja paljon halvemmalla itsekin. Sais ainakin sellasen värin tai viimeistelyn kun haluaa.
''He jumped right out of a building!!''
Sergio
16.12.2005 16:55:45
Ihan mukavasti se muuttaa soundia. Melko kallis vaan, 333 ekee thomannilla ku kattelin. :S
Sergio
16.12.2005 16:56:50
h0h0.. Yamaha miehet puhuu.
Simbe
16.12.2005 16:59:42 (muokattu 16.12.2005 17:11:56)
Hitto, pitäis hommata SubKick... On ne niin tyylikkään näkösiäkin. Toisaalta tollasen vois varmaan väsätä jostain vanhasta, paskasta 10" tomista helposti ja paljon halvemmalla itsekin. Sais ainakin sellasen värin tai viimeistelyn kun haluaa.

Joo, Tour Customeista ois saanu just vastaavan rungon... Niitä ei kyl ois viittiny tuhota vaan. Mitäs tommoseen kummempia tarvitse, DI-boksin sisältö vaan tonne ja vanha NS 10:n bassokartio (möiskö joku mulle?). Tomivarsi vaan virppatelineeseen ja menox.

Onkohan toi kartio mitenkään kummemmin kiinnikään tossa subkickissä kun vaan siihen vaahtomuoviin rungostansa tökätty?

Siihen vanhanaikaiseen sovellukseen ei tarvitse mitään ihmeellistä kaiutinta, halpishyllykaiuttimen kartio riittää. Ruuvaa sen vaikka ruuviipuristimeen ja sijoittaa matolle pasarin eteen. Joku 5"-6,5" kartio on hyvä.

h0h0.. Yamaha miehet puhuu.

Yamahakerhon kokoontumisajot...

e: taidankin tästä alkaa kehittelemään omaa custom subkickia, Miän Vain saa sitten maalata piskuruisiin meshkalvoihin Batman logoja!
Mikko/DE
16.12.2005 17:25:57

Batman logoja!

Pistä siihen Selibatman logo!
Sergio
16.12.2005 17:32:25
Eiks Robin olis parempi?
Simbe
16.12.2005 18:33:22 (muokattu 16.12.2005 18:35:59)
http://gearslutz.com/board/showthre … d.php3?t=22079&page=3&pp=30

Tällä sivulla lisää hehkutusta ja ääninäytteitä.

Pistä siihen Selibatman logo!

Olenkin miettinyt millä nimellä kutsuisi tuota resokalvon genitaalitonta satuhahmoa. Siinäpä se, Selibatman!
HeavyMachinery
16.12.2005 19:44:51

Joo, Tour Customeista ois saanu just vastaavan rungon... Niitä ei kyl ois viittiny tuhota vaan. Mitäs tommoseen kummempia tarvitse, DI-boksin sisältö vaan tonne ja vanha NS 10:n bassokartio (möiskö joku mulle?). Tomivarsi vaan virppatelineeseen ja menox.

Onkohan toi kartio mitenkään kummemmin kiinnikään tossa subkickissä kun vaan siihen vaahtomuoviin rungostansa tökätty?

Siihen vanhanaikaiseen sovellukseen ei tarvitse mitään ihmeellistä kaiutinta, halpishyllykaiuttimen kartio riittää. Ruuvaa sen vaikka ruuviipuristimeen ja sijoittaa matolle pasarin eteen. Joku 5"-6,5" kartio on hyvä.

Yamahakerhon kokoontumisajot...

e: taidankin tästä alkaa kehittelemään omaa custom subkickia, Miän Vain saa sitten maalata piskuruisiin meshkalvoihin Batman logoja!

No olen rakentanut jo öööö.... muistelisinko 4 subkickkiä viimeisimmän ns-10 elementillä ei sitä kannata koteloida vaan laittaa aivan vaan levyyn suoraan tule paras soundi....
Minä tiedän - siis pelkään !
Simbe
16.12.2005 19:49:38
No olen rakentanut jo öööö.... muistelisinko 4 subkickkiä viimeisimmän ns-10 elementillä ei sitä kannata koteloida vaan laittaa aivan vaan levyyn suoraan tule paras soundi....

Mites eklerotniikkapuoli? Mulla ei ole pöydässä PADia, ja tosta NS 10:stä vissiin tulee aika kuumaa signaalia? Miten olet johdottanut jne?
miän vain
16.12.2005 19:58:20

Miten tää jäi huomaamatta, kokoontumisajot ja kaikki?

Harmittaa, kun en hakenut paikalliselta energiajätelavalta niitä venäläisiä ämyreitä. Oli pari elementtiä vielä ehjänä. Käsittääkseni subkickiin ei tarvita kuin elementti johon johdot juotetaan väärinpäin - Yamahan kotelo on lähinnä ulkonäkösyistä siinä. Ja voihan tuollaisesta pyytää enemmän hintaakin.

Selibatman, joo. Ajattelinkin, että jotain siitä jäi puuttumaan.
If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Simbe
16.12.2005 20:04:35 (muokattu 16.12.2005 20:05:22)
Miten tää jäi huomaamatta, kokoontumisajot ja kaikki?

Harmittaa, kun en hakenut paikalliselta energiajätelavalta niitä venäläisiä ämyreitä. Oli pari elementtiä vielä ehjänä. Käsittääkseni subkickiin ei tarvita kuin elementti johon johdot juotetaan väärinpäin - Yamahan kotelo on lähinnä ulkonäkösyistä siinä. Ja voihan tuollaisesta pyytää enemmän hintaakin.

Selibatman, joo. Ajattelinkin, että jotain siitä jäi puuttumaan.

Joo, johdot plussasta plussaan ja miinuksesta miinukseen. Maa kytketään vain xlr-päästä ykkös piniin. Ainoan kerran kun mulla on basarissa ollut tollanen, niin siellä studiossa se meni kyllä hetimiten johonkin kalliin näköiseen DI-boksiin. (se oli semmonen halpispahvikartio ruuvipuristimessa)

Se kotelo Yamahan mukaan tuo "Sustainia lisää ja kohdistaa äänen kartioon". Kivan näköinen se ainakin on. Ehkä se vähän paremmin sitten eristää livekäytössä muista äänilähteistä.
HeavyMachinery
16.12.2005 20:18:28

Joo, johdot plussasta plussaan ja miinuksesta miinukseen. Maa kytketään vain xlr-päästä ykkös piniin. Ainoan kerran kun mulla on basarissa ollut tollanen, niin siellä studiossa se meni kyllä hetimiten johonkin kalliin näköiseen DI-boksiin. (se oli semmonen halpispahvikartio ruuvipuristimessa)

Se kotelo Yamahan mukaan tuo "Sustainia lisää ja kohdistaa äänen kartioon". Kivan näköinen se ainakin on. Ehkä se vähän paremmin sitten eristää livekäytössä muista äänilähteistä.

Laita vaan joku DI-boksi väliin ja jos sulla ei ole tiskissä vaiheen kääntöä laita kytkin väliin jolla saa plus ja miinuksen vaihdettua toisin päin, muuten painit vaihe virheiden kanssa. NS-10 elemttejä löytyy toomanilta hintaa 99,-
Minä tiedän - siis pelkään !
Simbe
16.12.2005 20:36:24 (muokattu 16.12.2005 21:03:27)
Laita vaan joku DI-boksi väliin ja jos sulla ei ole tiskissä vaiheen kääntöä laita kytkin väliin jolla saa plus ja miinuksen vaihdettua toisin päin, muuten painit vaihe virheiden kanssa. NS-10 elemttejä löytyy toomanilta hintaa 99,-

http://mywebpages.comcast.net/mwagener/kickmic.jpg

Meinaatko, että toi mun selittämä kytkentä on väärinpäin vai vain ihan varmuuden vuoksi vaiheongelmien takia? Tossahan poimiva kaiutin menee iskussa sisäänpäin (samoin se varsinainen basarimikki) ja samalla tarkkaamon monitorikaiutin puskee ulospäin. Eli eikös ne sitten ole valmiiksi vaiheessa keskenään, sikäli kun välimatka näiden kahden välillä sen sallii? Ainakin varmemmin kuin jos vaihe olisi 180° käännetty, siis.
Bacchus
16.12.2005 22:02:31
Hitto, pitäis hommata SubKick... On ne niin tyylikkään näkösiäkin. Toisaalta tollasen vois varmaan väsätä..

Ai, mun mielestä ainoo mikä kusee on se, että se näyttää pirun rumalta.;)
Eukka
17.12.2005 09:49:04
käykö tollanen bilteman 20 €€ron mid-woofer tähän hommaan? =P
onko sen elementin wattimäärillä mitään väliä?? ja onko väliä di-boksin aktiivisuudella? ihan mielenkiinnosta tollasen rakentelisin kun sattuu olemaan käyttämätön 10" shelli tuolla=)
Jep jep.
Sergio
17.12.2005 11:49:19
Mul ois traxeista Shellejä jonku verran. Vois harkita oman SubKickin rakentamista.. :)
Vaikka 14"x14" lattiatomista kaksi kappaletta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)