joravuo 03.01.2006 20:39:43 | |
---|
Järjestelin vähä tossa noita tomeja ja päädyin pistämään 12" tomin sillee et se semmone putki tulee sinne sen rummun kokonaa sisälle.. eli ne putkihärpäkkeet on ton näköset: http://www.pearldrum.com/education/how_to/fig%2008b.jpg Onko kannattavaa sahata se rummun sisälle tuleva putki poikki? taas päivää vanhempana... |
moderndrummer88 03.01.2006 20:41:11 | |
---|
no entäpä muutama viikko sahauksen jälkeen haluatkin järjestyksen missä tarviit tota, mitäs sillon teet? Zed is dead, baby... |
joravuo 03.01.2006 20:41:38 | |
---|
no entäpä muutama viikko sahauksen jälkeen haluatkin järjestyksen missä tarviit tota, mitäs sillon teet? hyvä kysymys... taas päivää vanhempana... |
HeavyManDrummer 03.01.2006 20:50:30 | |
---|
Joo en suosittele tekemään. En kyllä tajunnu mitä tuossa tarkoitit, mutta älä tee sitä :D |
moderndrummer88 03.01.2006 20:52:17 | |
---|
Joo en suosittele tekemään. En kyllä tajunnu mitä tuossa tarkoitit, mutta älä tee sitä :D arvaa mitä - minäkään en tajunnu hölkäsen pöläystä :) en silti suosittele katkomaan mitään mitä tulevaisuudessa saatat tarvita Zed is dead, baby... |
Ville.K 03.01.2006 20:55:30 | |
---|
Tajusin, mutta en suosittele... Häh?!? Sanoksä jotain? |
joravuo 03.01.2006 20:58:58 | |
---|
"totteleminen ei vaadi ymmärrystä" mikä leffa? eli en tee... mut vaikuttaako soundiin jos rummussa on 20cm metalliputkee?? taas päivää vanhempana... |
TAMAS 03.01.2006 20:59:59 | |
---|
"totteleminen ei vaadi ymmärrystä" mikä leffa? eli en tee... mut vaikuttaako soundiin jos rummussa on 20cm metalliputkee?? no ei ainakaan häiritsevästi. allekirjoitus |
Akahito 03.01.2006 21:00:25 | |
---|
Ei kannata. Pikemminkin kannattaa asetella ne tomit niin, ettei se putki mene sinne sisälle. ;) "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
ddrum54 03.01.2006 21:33:35 | |
---|
"totteleminen ei vaadi ymmärrystä" mikä leffa? eli en tee... mut vaikuttaako soundiin jos rummussa on 20cm metalliputkee?? Soundiin vaikuttaa lähinnä se tomin paino. Basari ei pääse värähtelemään vapaasti, kun tomi demppaa sitä. Se on ihan sama onko sitä putkea sisällä 5cm tai 20cm. 2`n 4 |
moderndrummer88 03.01.2006 21:49:44 | |
---|
Soundiin vaikuttaa lähinnä se tomin paino. Basari ei pääse värähtelemään vapaasti, kun tomi demppaa sitä. Se on ihan sama onko sitä putkea sisällä 5cm tai 20cm. mut tässä tais olla tomin sisään menevästä putkesta kysymys Zed is dead, baby... |
ddrum54 03.01.2006 21:52:27 | |
---|
mut tässä tais olla tomin sisään menevästä putkesta kysymys Ok. Anteeksi huono lukutaito. Noin periaatteessa kuitenkin sama asia. 2`n 4 |
ÄM 03.01.2006 21:54:02 | |
---|
Joo ei sillä soundiin mitään vaikutusta oo, ainakaan mitä ihmiskorva kuulee. Itse oon sahannu kaikista ständeistä, mitä räkissä on, ylimääräiset pois. Vähän jätin varoja tosin. Syy on se, että roudauspaino laski lähes 10kg. Uusien tomiholderien hinta on huomattavasti pienempi, kuin se 10kg:n tuoman hikoilun ja kärsimyksen lisä, miltä nyt säästyn. Mutta näin siis mun tapauksessa. Jos oot siinä vaiheessa, että paljon kokeilet eri asettelutapoja ja muutenkin haet optimaalista settiasettelua, älä helvetissä tee mitään peruuttamatonta. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
hollmi-5 03.01.2006 22:34:08 | |
---|
Joo ei sillä soundiin mitään vaikutusta oo, ainakaan mitä ihmiskorva kuulee. Kylläpä vain onkin. Kun liikuttaa sitä putkea ulommaksi ja sisemmäksi, voi eroa kuunnella. Silläkin, kuinka tiukalle muhvin kiristää, on vaikutusta soundiin. Itse pätkin ylimääräiset putket poikki juuri roudauspainon vuoksi noista tavallisisita telineistä. Sitten high-endit ja vintageosasto saa olla muuttelematta. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
toba 03.01.2006 22:49:55 | |
---|
Kylläpä vain onkin. Kun liikuttaa sitä putkea ulommaksi ja sisemmäksi, voi eroa kuunnella. Silläkin, kuinka tiukalle muhvin kiristää, on vaikutusta soundiin. Itse pätkin ylimääräiset putket poikki juuri roudauspainon vuoksi noista tavallisisita telineistä. Sitten high-endit ja vintageosasto saa olla muuttelematta. Joo niin minäkin luulen että soundiin on jotain vaikutusta, se on sellasta kun ei ole kelluvia tomeja, jotka kuitenkin tosi monista seteistä nykyään jo löytyy! |
ÄM 03.01.2006 23:02:11 | |
---|
Kylläpä vain onkin. Kun liikuttaa sitä putkea ulommaksi ja sisemmäksi, voi eroa kuunnella. Silläkin, kuinka tiukalle muhvin kiristää, on vaikutusta soundiin. Itse pätkin ylimääräiset putket poikki juuri roudauspainon vuoksi noista tavallisisita telineistä. Sitten high-endit ja vintageosasto saa olla muuttelematta. Ihan totta? Joo ei tullu multa nyt ihan tuoreinta kokemuspohjaa, kun ei oo tullu vähään aikaan moisilla systeemeillä soiteltua. Onko vaikutus oikein suurikin, vai onko kyse näistä "kummin päin se stereoiden töpseli pitää seinään laittaa"-tyylisistä hifi-vivahteista. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
hyperhamsteri 03.01.2006 23:19:57 | |
---|
Kanattaako katkasta?? Ei todellakaan. Yarr. Puujalka ja silmälappu. |
moottorisaha 03.01.2006 23:25:58 | |
---|
Onko vaikutus oikein suurikin, vai onko kyse näistä "kummin päin se stereoiden töpseli pitää seinään laittaa"-tyylisistä hifi-vivahteista. Jep, ton tyylinen vaikutus se on. Testailin äsken. Ei käytännön kannalta pienintäkään merkitystä. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
fabarm 04.01.2006 00:58:38 | |
---|
Vain katkaisemalla sen holderin saat selvyyden siitä,kannattiko se. Hullulta ei voi paljon vaatia. |
zak69 04.01.2006 01:25:53 | |
---|
Vain katkaisemalla sen holderin saat selvyyden siitä,kannattiko se. Piste. Sait plussan..... Time&groove lives here.... |