Aihe: Tonnin seteistä jälleen..
1 2
arrska77
05.01.2006 23:38:08
Jees. Mulla on -97 Ludwig Accent setti, ja oon sitä vaihtamassa laadukkaampaan heti kun raha tilanne on sopiva. Päivitän tässä ensin sympaaliosaston kuntoon kun ne tarvii kipeemmin uusimista.
Mutta seteistä - ajattelisin että noin tonnissa olis pysyttävä. Onko muissa merkeissä merkittäviä laatueroja noihin ludareihin. Esim siis exportit, swingstarit, force 2003 jne. Noi mun pannut oli sillon uutena nykyrahassa jotain vajaa 800€ muistaakseni. Jammuja oon harkitsemassa, niitä on tässä hintaluokassa kehuttu.
arrska77
05.01.2006 23:41:16
Vai olisko syytä nostaa hintarajaa, että todellista edistystä setin laatuun tulis? (Ensimmäinen kommentti on varmaan että noi ludwikin taiwanilaiset on paskoja... :)
Kyllä näillä on soitellu metallista funkkiin.
Niskamies
05.01.2006 23:47:18
Hommaa vanhemmat laaturummut käytettynä. Kyllä pro-moposettejä (miksei isompiakin, toki) löytyy tonnilla.
More is more.
miän vain
06.01.2006 00:09:59

Noi accentit on melko lailla samassa sarjassa kuin export/stage custom/rockstar/superstar/force xxxx/gretch catalina. Jos haluat parempia rumpuja, siirry luokkaa ylemmäs. Hommaa käytettynä, jos pitää tonnissa pysyä.
If you dig it, you gotta dig it. Dig it?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Akahito
06.01.2006 00:28:37 (muokattu 06.01.2006 00:30:54)

Ei sitä kamalasti tarvitse sitä rimaa nostaa. Kolmiosaisen Premier Artist -moposhellpakin saa 1200e:lla, 12, 16, 20. Sillähän soittelee jo pois tiehensä ja soundi on mitä mainioin.
:edit: Niin ja Pearl Sessions Studio SBX -neliosaiset shellpackit (esim. 10, 12, 14, 22 +tomiholderit) kulkee ja siinä 1200e:n kieppeillä.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Ruutikallo
06.01.2006 00:30:33
Komppailut.

Käyttettynä laatua kotiin.
Emmääossaa.........
DimensionZ
06.01.2006 02:31:58

Noi accentit on melko lailla samassa sarjassa kuin export/stage custom/rockstar/superstar/force xxxx/gretch catalina. Jos haluat parempia rumpuja, siirry luokkaa ylemmäs. Hommaa käytettynä, jos pitää tonnissa pysyä.

Nimenomaan. Et saa parempaa jos vaihdat samaan tasoluokkaan, ja tuhlaat vaan rahaa. Siirrä katse noihin semi-pro - pro setteihin tyyliin Premier Artist, Pearlin Sessions etc.

Tai sitten vaan katselet käytettynä parempia settejä. Pienempiä settejä liikkuu ihan pro-tasoakin alle puoleentoista tonniiin.
''He jumped right out of a building!!''
ramzuz
06.01.2006 09:32:48 (muokattu 06.01.2006 09:33:53)
Pakko nyt vähän kehua omaa settiä:D No siis jos nyt on tiukka rahamäärä ni sanon että Pearlin ELX sarjaan. Ite ostin elxsän joulukuussa ja kerran jo ehitty mikittämään isossa hallissa ja ei hyvänen aika et osas soundata hyvältä! kyl Export on hyvä setti! Ja huomattavasti parempi ku toi halpa ludari. ollaan meinaan soitettu niitä vierekkäin ja oli järjetön ero!
jokainen chäänssi on uus mahdollisuus.
ddrum54
06.01.2006 13:56:39
Pakko nyt vähän kehua omaa settiä:D No siis jos nyt on tiukka rahamäärä ni sanon että Pearlin ELX sarjaan. Ite ostin elxsän joulukuussa ja kerran jo ehitty mikittämään isossa hallissa ja ei hyvänen aika et osas soundata hyvältä! kyl Export on hyvä setti! Ja huomattavasti parempi ku toi halpa ludari. ollaan meinaan soitettu niitä vierekkäin ja oli järjetön ero!

Mikäs oli sen ison hallin vaikutus soundiin? Oliko ludarit samassa hallissa?
2`n 4
Tama (Royal Star)
06.01.2006 13:57:25

en nyt tuon perusteella sanoisi mitään rumpujen laadusta. mikittämällä saadaan jytisemään setti kuin setti, edellisen keikan soitin mikitetyillä swinkuilla, hyvinhän ne PA:n kautta jytisi, mutta muuten.... export kuuluu halpissetteihin, ei voi mitn. ja varmasti hyvät pöntöt, jos ei paremmasta tiedä :)....
perus rokkirumpali.
DimensionZ
06.01.2006 14:01:24

en nyt tuon perusteella sanoisi mitään rumpujen laadusta. mikittämällä saadaan jytisemään setti kuin setti, edellisen keikan soitin mikitetyillä swinkuilla, hyvinhän ne PA:n kautta jytisi, mutta muuten.... export kuuluu halpissetteihin, ei voi mitn. ja varmasti hyvät pöntöt, jos ei paremmasta tiedä :)....

Niin ja jälleen kerran, mitä järkeä olisi vaihtaa saman tasoluokan settiin? Ei mitään. Unohtakaa ne Exportit nyt jo.
''He jumped right out of a building!!''
Dnjmaster
06.01.2006 14:06:13
Premierin Artist sarja menee vähän päälle tonnin, ja on kyl ihan laatu rummut!
kalamies#40 >-)))>
drum-monkey
06.01.2006 14:53:46
Niin ja jälleen kerran, mitä järkeä olisi vaihtaa saman tasoluokan settiin? Ei mitään. Unohtakaa ne Exportit nyt jo.

Jep, parhaimpaan mahdolliseen, jos rahat ja tavoitteet riittää. Muakin jo pikkasen on päässyt harmittamaan, (ei kuitenkaan kamalasti) kun en vaan suoraan ostanut Masterseja.
Munletti on mulletti
mustakaapu_3
06.01.2006 16:35:00 (muokattu 06.01.2006 16:36:01)
Kyllä näillä on soitellu metallista funkkiin.

Eikö tässä nyt jo periaatteessa ole se ratkaiseva lause? Sulla ei oo kiirettä vaihtaa rumpuja, eli odottele vielä vähän aikaa, säästä ja tutkaile mitä tulee vastaan käytettynä tai vaikka uutenakin. Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että kiire ei soitinkaupoissa ole juuri koskaan hyvä juttu. On sitä tullut itsellänikin oppirahoja makseltua ja kyllä on vituttanut! Onhan se paljon mukavempaakin ostaa sitten oikeen kunnon unelmasetti, kun on uutta settiä jo aikansa vartonut.

E: olen siis täysin samaa mieltä ylemmän kirjoittajan kanssa!
Tama (Royal Star)
06.01.2006 22:36:38

jep. en sano nyt omia pönttöjänikään hyviksi (uskon silti hakkaavan exportit), mutta ei kannata halpiksii satsata.
perus rokkirumpali.
drum-monkey
06.01.2006 22:58:17
Munletti on mulletti
arrska77
06.01.2006 23:59:03
Kiitos ahkerasta kommentoinnista ja vinkeistä! Kyllä tämänhetkinen rahatilanne ajaa odottelemaan kunniakkaampia päiviä, mutta paree se on sitte satsata kunnolla. Ja käytetty ei oo ollenkaan paha idea. Laittelee peltiasiat ny kuntoon nii ei tarvi sitte satsata kun perus settiin. Pistän kaikki vinkit korvan taa.
Eli kiitoksia vinkeistä!
Akahito
07.01.2006 00:04:43

Kiitos ahkerasta kommentoinnista ja vinkeistä! Kyllä tämänhetkinen rahatilanne ajaa odottelemaan kunniakkaampia päiviä, mutta paree se on sitte satsata kunnolla. Ja käytetty ei oo ollenkaan paha idea. Laittelee peltiasiat ny kuntoon nii ei tarvi sitte satsata kun perus settiin. Pistän kaikki vinkit korvan taa.
Eli kiitoksia vinkeistä!

Ei huono ratkaisu. Paska pelti kuulostaa aina paskalta, kun taas huonommanpuoleisen rummunkin saa kuulostamaan ihan hyvältä kunnon kalvoilla ja tarkalla virittämisellä.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Magiz
07.01.2006 00:08:33
kyllä huonoillakin rummuilla pärjää. varsinkin juuri jos jaksaa viritellä, ja on hyvät kalvot. ja silloin kun rummut mikittää, rummut kuulostavat aina ihan tarpeeksi hyvältä, koska ne tulevat muun musiikin läpi. eikä suurin osa yleisöstä kiinnitä itse rumpuihin melkein ollenkaan huomiota.

mutta kuten edellä on moneen kertaan mainittu: ei ole mitään järkeä vaihtaa rumpuja, jos vaihtaisi ne saman tason rumpuihin.
Whatever happens, happens.
fabarm
08.01.2006 13:06:11
Eli kiitoksia vinkeistä!

Olet oikealla tiellä.Itse olen toiminut juuri näin.Ensin pellit ja virveli päivitykseen,ja sitten settirahoja skottailemaan.Itse haaveilin myös jostain SBX/Artist-tasosta,mutta kun tuon tasoisia on joskus aikanaan jo ollut,miksei harjoittaisi kärsivällisyyden jaloa taitoa,ja hankkisi oikeasti hyviä rumpuja,ei se hinnanlisäys ole enää mikään tähtitieteellinen jos vertaa intermediate-setteihin.
Hullulta ei voi paljon vaatia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)