arrska77 31.12.2005 11:44:29 | |
---|
Noita Staggeja on paljon näillä sivuilla kehuttu, eipä ole juuri negatiivisia kommentteja ollut. Ajattelinkin pistää Staggit koville. Onko näistä todella vakavasti otettaviksi haastajiksi esim. Zildjianin, Sabianin, Paisteen ja Istanbulin laadukkaimmille symbaaleille? Kaiken suuntaista kritiikkiä! Jos siis unehdetaan hetkeksi merkkiuskollisuudet ja muut. :) |
drum-monkey 31.12.2005 11:46:10 | |
---|
Munletti on mulletti |
Dnjmaster 31.12.2005 12:59:23 | |
---|
Eihän ne nyt voita noita "ykkös" merkkejä, RIIPPUEN TIETYSTI SARJASTA. Jos pitäis esim. valita joko Zildjianin ZBT:t tai Staggin DH:t niin ottaisin nuo jälkimmäiset. Käsittääkseni Staggit tehdään jossainpäin maailmaa halpatyövoimana, josta johtuu peltien halpa hinta. Korjatkaa jos olen väärässä.. Stagg pellit ovat hinta-/laatusuhteeltaan erittäin mainioita peltejä.. Zildjianin 16" crasheja kun ei uutena saa 80 € niinkuin Staggin DH:ita. Staggeissa on aika paljon yksilöllisiä eroja, eli saman sarjan symbaalit esim. kaksi 16" crashia saattavat kuulostaa täysin eriltä. Tämän takia staggeja hankittaessa kannattaa käydä testailemassa kaupassa eri crasheja. Näin kannattaa toimia, osti mitä peltejä tahansa. Itsellä on Staggin DH 16" medium thin exo crashi. Soundi on aika omaperäinen positiivisella tavalla. Ja jos hintaa ajattelee, niin ei todellakaan huono ostos. Staggeihin kannattaa tutustua, eikä antaa halvan hinnan ja nimen hämätä. kalamies#40 >-)))> |
Niskamies 31.12.2005 13:01:02 | |
---|
Staggeja on turha verrata valtamerkkeihin: niissä on ihan oma saundi. Ei ne kuulosta yhtään samanlaiselta kuin valtamerkit. Niissä ei ole ollenkaan kliinisyyttä, vaan kaikki kuulostavat tavalla tai toiselle "likaisilta". Hemmetin hyviä efektipeltejä Staggilta löytyy. Kannattaa käydä tsekkaamassa. |
Dnjmaster 31.12.2005 13:13:31 | |
---|
Staggeja on turha verrata valtamerkkeihin: niissä on ihan oma saundi. Ei ne kuulosta yhtään samanlaiselta kuin valtamerkit. Niissä ei ole ollenkaan kliinisyyttä, vaan kaikki kuulostavat tavalla tai toiselle "likaisilta". Hemmetin hyviä efektipeltejä Staggilta löytyy. Kannattaa käydä tsekkaamassa. Just tälläselta hieman likaselta kuulostaa esim. mun DH crashi. Niissä ei oo oikeen mitään selvää sointia vaan kaikkia on sellasia... No se pitää ite kuulla =) kalamies#40 >-)))> |
T.Laine 31.12.2005 13:19:24 | |
---|
itse kyllä hehkutan kanssa staggien efektipeltien puolesta. Splashit, mini chinat yms. toimii todella hyvin. Itellä on myös 16" staggin dh- china ja mielestäni sekin toimii vallan mainiosti. Ne crashit kuullostaa ihmeellisen kolisevilta, joten niitä on mahdoton verrata esim. Zildjianin avedis sarjaan. Voi olla myös vaikeaa soveltaa esimerkiksi yhtä staggin crashia jo valmiina oleviin pelteihin, koska niidenm saundimaailma on niiiiiiiin erilainen. Toki staggin pellit jyrää saundeiltaan nämä muut halvat pellit, mutta luotettavuus ja kestävyys onkin sitten oma juttunsa. Tosin itsellä ei ole ollut ongelmia noiden kanssa, ehkä käynyt sitten hyvä tuuri. ...näinhän se homma etenee... kai... |
grind 31.12.2005 13:28:08 | |
---|
|
Eukka 31.12.2005 14:33:19 (muokattu 31.12.2005 14:35:05) | |
---|
Kyl ranskassa keikkamatkalla oli sikäläisellä rumpalilla joku staggin pelti istanbul-riden ja haikan seassa. Sopi vallan mainiosti. Samalla kävin kattoos siellä jossin musaliikkeesä niitä niin hyviä peltejähän ne on ja halpoja. Vähän niinku Wuhan, mistä ei oo ranskassa kuultu sanaakaan:O Jäi ne stagit kuitenkin ostamatta... Jep jep. |
Bacchus 31.12.2005 15:54:23 | |
---|
Noita Staggeja on paljon näillä sivuilla kehuttu, eipä ole juuri negatiivisia kommentteja ollut. Ajattelinkin pistää Staggit koville. Onko näistä todella vakavasti otettaviksi haastajiksi esim. Zildjianin, Sabianin, Paisteen ja Istanbulin laadukkaimmille symbaaleille? Kaiken suuntaista kritiikkiä! Jos siis unehdetaan hetkeksi merkkiuskollisuudet ja muut. :) Hintaisekseen ok peltejä, mutta eivät pärjää millekään yllämainituista merkeistä. Paljon valmistusvirheitä. Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi! |
Niskamies 31.12.2005 16:01:37 | |
---|
Hintaisekseen ok peltejä, mutta eivät pärjää millekään yllämainituista merkeistä. Paljon valmistusvirheitä. Edelleenkin, makuasioita. Staggilta on peltejä joissa on saundi jota ei valmerkkien pelleistä löydä. Vintage Bronze 21" ride niiteillä on helvetin hieno pelti, mihin tahansa verrattuna. Mutta se maksaakin jo symbaalin verran, n. 250 euroa. |
moderndrummer88 31.12.2005 16:20:18 | |
---|
jep, tossa VB sarjassa on tosi maukkaita kuivan kuulosia ridejä Zed is dead, baby... |
j0mppa 31.12.2005 16:50:03 | |
---|
tietääkö kukaan mistä päin noita staggeja saa tampereelta? ei oo ainakaan osunu silmään misssään musaliikkeissä missä oon käyny. |
sun wont shine 31.12.2005 17:22:00 | |
---|
tietääkö kukaan mistä päin noita staggeja saa tampereelta? ei oo ainakaan osunu silmään misssään musaliikkeissä missä oon käyny. Ainakin entisessä Tampereen soitinkeskuksessa niitä myytiin, mutta nyt kun ovat muuttaneet niin en ole kaupassa vieraillut. Uskoisin että niitä sieltä vieläkin saa. Eikös koko firman nimi vaihtunut? On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka... |
ToMi88 31.12.2005 17:31:50 | |
---|
Aika paskoja, uskaltaisimpa sanoa. Efektit toimii, mutta crashit ei sitten yhtään (HUOM! vain minun mielipide!) Haikkoja en uskalla edes kokeilla. |
Rumpukapulat 31.12.2005 19:18:58 | |
---|
Ite käytän Myran 17" ja 18" crasheja ja SH:n 14" regular haitsua. Pellit tosiaan aiheuttivat ensiksi aikamoisen kauhistumisreaktion(olin kyllä testannut myös liikkeessä) juuri tuon ns. likaisuuden takia. Nyt kuitenkin soundi avautui ja hemmetin hyvinhän ne tuossa rokin/metallinräimeessä toimii. Tulevaisuudessa aion lisätä muutaman Staggin pellin. Haitsu nyt on mitä on, kyllä sillä soittaa, mutta parempikin kelpaisi. |
Rumpukapulat 31.12.2005 19:21:59 (muokattu 31.12.2005 19:22:47) | |
---|
Tosin kun rahatilanne paranee, sitä voisi siirtyä isompaan liigaan, Zildjianien ja/tai Paisteen maailmaan. |
Migo 31.12.2005 20:30:07 (muokattu 31.12.2005 20:30:56) | |
---|
Aika paskoja, uskaltaisimpa sanoa. Efektit toimii, mutta crashit ei sitten yhtään (HUOM! vain minun mielipide!) Haikkoja en uskalla edes kokeilla. Poeka perkeles! :) Oma mielipide näistä Staggeista on pelkkää positiivista. SH ride on aika huono, mutta hihat ja crashit toimii½½½Kokeile ennen ostoa!!!!!!!!!!!!!!!! E:Toisaalta itse vaihdan symbaalit keväällä toisiin... I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING? |
Migo 31.12.2005 20:34:38 | |
---|
Aika paskoja, uskaltaisimpa sanoa. Efektit toimii, mutta crashit ei sitten yhtään (HUOM! vain minun mielipide!) Haikkoja en uskalla edes kokeilla. Mitäs itse meinaat? Hyvää buotta sinulle!!!!!!! I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING? |
ramzuz 02.01.2006 20:51:09 | |
---|
Omat Pellit on kaikki Staggeja ja ei niis oo mitään ongelmaa. Oma DH 20 med. ride on paras ride mitä oon koskaan kokeillut. Mulla on myös SH 22 med. ride jonka ostin tossa jazz rideks aivan mahtavat suhinat saa ketjun kanssa. Haitsuina on SHn 13 med. Ja on kyllä tiukka soundi niin hyvä et ei kyl tarvii äkkiä vaihtaa. Ennen mulla oli DH 14 ja hyvä se oli liian hevi vaan mulle. Mut nyt sillä on jo uus omistaja. Huomenna Meen kattelemaan Tota uutta Classic sarjaa meinasin vähän crashin ostaa. Täst se jatkuu. |
moderndrummer88 02.01.2006 20:53:49 (muokattu 02.01.2006 20:54:55) | |
---|
Omat Pellit on kaikki Staggeja ja ei niis oo mitään ongelmaa. Oma DH 20 med. ride on paras ride mitä oon koskaan kokeillut. Mulla on myös SH 22 med. ride jonka ostin tossa jazz rideks aivan mahtavat suhinat saa ketjun kanssa. Haitsuina on SHn 13 med. Ja on kyllä tiukka soundi niin hyvä et ei kyl tarvii äkkiä vaihtaa. Ennen mulla oli DH 14 ja hyvä se oli liian hevi vaan mulle. Mut nyt sillä on jo uus omistaja. Huomenna Meen kattelemaan Tota uutta Classic sarjaa meinasin vähän crashin ostaa. hä? mullehan sanoit että toi 14" crash oli SH? ja niin kyllä lukee tossa myynti-ilmotuksessa eli tais olla vaan ajatuskatkos viestiä kirjoittaessa Zed is dead, baby... |