Aihe: hyvä virveli?
1 2 3 4 5 6
nihoggr
07.01.2006 08:38:42

joko olen sokea tai tyhmä. En löytänyt tarkkaa keskustelua tästä aiheesta, joten aloitin oman. Voin myös olla niin tyhmä, etten tiedä että tämä on itsestäänselvyys: Tama Superstar. Mutta kysyn kuitenkin, mikä on hyvä virveli? Itse käytän Yamahan Stage Custom virveliä ja olen miettinyt vaihtoa. Kannattaako tätä vaihtaa?
MikkoV
07.01.2006 10:29:34 (muokattu 07.01.2006 10:30:32)

Sanoisin, että se Stage Customin defaulttivirppa, ainakin se pelti, on pidemmän päälle aika hirveä. Itse luovuin siitä muutaman vuoden soittelun jälkeen ja vaihdoin nyt tuohon Maple Customiin, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Hintaluokkaa tai soundia et maininnut, mutta itse tutkiskelin pitkään eri vaihtoehtoja siinä 300e ympärillä pyörivässä hintaluokassa ja päädyin jotenkin seuraavanlaiseen.

Metallivirpoista mainittavia ovat Pearl Sensitonet, hinta pyörii 300 euron tietämillä uutena. Edukseen erottuvat myös vanhat Ludarit, mutta jäävät ehkä hieman soundiltaan kakkoseksi, mutta sehän riippuu täysin millaista hakee.

Puuvirpoista oli muutama "voittaja", edellämainittu Maple Custom Absolute irtosi reiluun kolmeen hunttiin ja Yamahan Maple on aika covista. Edukseen esiintyivät myös Levytukusta löytynyt Taman puuvanteinen 13" virppa, hintaluokka 350e mutta eiköhän tuosta joku alennus tule. Pearlilta löytyy lähinnä koivurunkoinen BRX ja vaahteraa pari sarjaa, mutta vaahteralla tuntui olevan hintaa jo reilusti ja saatavuus pääkaupunkiseudulla oli vähän heikko.

Tuntumallahan noita virppoja ostellaan, joten kauppaan vain.
opa2
07.01.2006 10:53:10
Mulla vois olla tarjolla Superstar custom virveli. Mailaa jos kiinnostaa (zilsaa ät gmail.com)
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
ultra
07.01.2006 11:52:39
Metallivirpoista mainittavia ovat Pearl Sensitonet, hinta pyörii 300 euron tietämillä uutena. Edukseen erottuvat myös vanhat Ludarit, mutta jäävät ehkä hieman soundiltaan kakkoseksi

Saattaa olla että sohaisit kusiaispesää tuolla kommentilla. Omakohtaiseen kokemukseen perustuva fakta on se, että vanhat ja uudemmatkin Ludarit kyllä pesee nuo Pearlin virvelit menne tullen. En pysty kuvittelemaankaan sellaista soundimieltymystä, joka voisi olla eri mieltä. Vastaavasti Pearlin puuvirvelit -tosin kokemusta vain vaahteraisista- ovat ihan ok.

Tuntumallahan noita virppoja ostellaan, joten kauppaan vain.

Tai torille.. eBaykin on ihan kiva paikka.
I'm a gooner
Epämuusikko
07.01.2006 12:01:35 (muokattu 07.01.2006 12:01:47)
Ne Yamahan uudemmat metalli-perusvirvelit on ihan siedettäviä (verrattuna niitin lattanoihin vanhempiin Yamahoihin). Ja, Sensitonen omistajana, kyllä ne Yamahat ja Sensitonet Ludareille häviää. OK: ei kaikille ludareille, mutta you get the point.
"It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know.... or a bunch of average ones". -Bill Hicks
MikkoV
07.01.2006 13:26:35

Saattaa olla että sohaisit kusiaispesää tuolla kommentilla.

Lienee syytä mainita, että olen testannut yhtä Acroa ja yhtä Surpraa, minusta ne eivät olleet mitenkään hirvittävän hienon kuuloisia. Johtuu kyllä varmasti siitä, että tykkään kauttaaltaan puusoundista enemmän ja metallisuus hirvittää tuon peltivirpan jälkeen.
Magiz
07.01.2006 13:40:04
oletan, etteivät virvelit ole liiemmin yksilöitä, joten niitä voi huoletta tilata netistä. tai no, ehkä jos laitat kaksi samaa virveliä tasan samoille kalvoasetuksille, ne voivat olla eri kuuloisia, mutta niin.

virpan ostossa nyrkkisääntönä voisi olla vaikkapa se, että hinta siinä 300€ ylöspäin, ja ihan mikä vaan, niin kunnon kalvoilla ja virityksillä siitä saa mahtavan pelin.

olenko väärässä?
Whatever happens, happens.
TAMAS
07.01.2006 14:06:06
oletan, etteivät virvelit ole liiemmin yksilöitä, joten niitä voi huoletta tilata netistä. tai no, ehkä jos laitat kaksi samaa virveliä tasan samoille kalvoasetuksille, ne voivat olla eri kuuloisia, mutta niin.

virpan ostossa nyrkkisääntönä voisi olla vaikkapa se, että hinta siinä 300€ ylöspäin, ja ihan mikä vaan, niin kunnon kalvoilla ja virityksillä siitä saa mahtavan pelin.

olenko väärässä?

no et oikeastaan. ostin tuon uuden taman virpan tossa jouluna ja hintaa sille tuli tuumannilta tilattuna 272€. hyvin viritettynä sain siitä todella hyvä soundisen. yllätyin oikein. :D
allekirjoitus
hollmi-5
07.01.2006 15:58:55
Edukseen erottuvat myös vanhat Ludarit, mutta jäävät ehkä hieman soundiltaan kakkoseksi, mutta sehän riippuu täysin millaista hakee. Nyt Mikko on kokeillut yhtä Supraa ja yhtä Acrolitea, joten hänellä on vankka mielipide. Ehkä hiukan jää nyt suppeaksi otanta ja todelliset kokemukset.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
moottorisaha
07.01.2006 17:55:31

Nyt Mikko on kokeillut yhtä Supraa ja yhtä Acrolitea, joten hänellä on vankka mielipide. Ehkä hiukan jää nyt suppeaksi otanta ja todelliset kokemukset.

No aika paskoja virveleitä jos vain osa kuulostaa hyvältä niistä.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
MikkoV
07.01.2006 17:56:16

Nyt Mikko on kokeillut yhtä Supraa ja yhtä Acrolitea, joten hänellä on vankka mielipide. Ehkä hiukan jää nyt suppeaksi otanta ja todelliset kokemukset.

No mitäs sitten?
Täsmensin kuinka asian laita oli ja omaa korvaa nuo kyseiset virvelit eivät niin hirveästi miellyttäneet. Toisilla kun ei ole varaa ostella virveleitä ympäri maailmaa vain, koska rahaa on joten nyt oli tyydyttävä niihin testikertoihin, jotka järjestyivät.
markkuliini
07.01.2006 19:38:39

No aika urpo jätkä jos ei tajua että valssausmenetelmä tuo yksilöeroja virveleihin ja esim. 40 vuotta vanhassa rummuissa saattaa olla ihan eri soundi, riippuen siitä miten sitä on pidetty ja kuinka paljon soitettu.
Tää digitaali-sukupolvi kai kuvittelee että käsityönä tehty soitin on jotenkin mahdollista kloonata yksilö yksilön jälkeen. Provoti provoti..
Niin ja jos kokeilee yhtä virveliä, niin sen soundissa kuuluu todella paljon esim. soittotila, kalvot, vire ja myös soittajan "tatsi". Näin ollen yhtä kokeilleena en itse vielä ehkä vetäisi johtopäätöksiä maailman eniten käytetyistä virveleistä :)
www.vasamayhtye.com
markkuliini
07.01.2006 19:39:23

No mitäs sitten?
Täsmensin kuinka asian laita oli ja omaa korvaa nuo kyseiset virvelit eivät niin hirveästi miellyttäneet. Toisilla kun ei ole varaa ostella virveleitä ympäri maailmaa vain, koska rahaa on joten nyt oli tyydyttävä niihin testikertoihin, jotka järjestyivät.

Acrot lähtee eBaystä n.50 dollarin hintaan.
www.vasamayhtye.com
ddrum54
07.01.2006 20:25:04

No näin. Mitäs jos joskus ihan itse kokeilisit? Osaisit sitten kertoa ihan ikioman mielipiteesi.

Metallivirpoista mainittavia ovat Pearl Sensitonet, hinta pyörii 300 euron tietämillä uutena. Edukseen erottuvat myös vanhat Ludarit, mutta jäävät ehkä hieman soundiltaan kakkoseksi, mutta sehän riippuu täysin millaista hakee.

Sensitonen omistaneena voin vakuuttaa, että vanhat ludarit hakkaa sensitonet 100 - 0. Ja tää on absoluuttinen totuus. Sitäpaitsi Acroliten saa halvemmallakin, kuin tuon Pearl - suden.
2`n 4
CD
07.01.2006 20:30:28
Acrot lähtee eBaystä n.50 dollarin hintaan.

n $60-$130. Mun jenkeistä hommaamalle acrolle tuli hintaa kaikkine kuluineen n130e ja alkuperäinen ständikin sisältyi hintaan. Rumpu oli reilussa viikossa täällä.
hollmi-5
07.01.2006 22:24:24
Moottorisaha laittaa taas... kun edes kerran saisi jonkun merkin perehtyneisyydestä asiaan...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Groovi
07.01.2006 22:29:32
Muistetaanpa sitten taas väittelyn keskellä, ettei sitä yhtä ja ainoaa oikeaa ole. Acrot ja muuta kamat on tasan niin hyviä, kuin jokainen soittaja itsekseen niiden kokee olevan.

Se mikä on toiselle tuhkaa, on toiselle timanttia.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
AP
07.01.2006 23:02:05
joko olen sokea tai tyhmä. En löytänyt tarkkaa keskustelua tästä aiheesta, joten aloitin oman. Voin myös olla niin tyhmä, etten tiedä että tämä on itsestäänselvyys: Tama Superstar.

Puhutko nyt tästä uudemmasta Superstarista vai 80-luvun alun samannimisestä sarjasta?
K100 #7 Ärlä #011
nihoggr
07.01.2006 23:56:13

Puhutko nyt tästä uudemmasta Superstarista vai 80-luvun alun samannimisestä sarjasta?

en tiedä :) kovasti on ollut puhetta vain Tama Superstarin virvelistä, mitä olen katsellut. Veikkaisin, että uutta sukupolvea on hehkutettu tässä tapauksessa.
Jes. Ja Groovilla on hyvä pointti, joka todellakin tulee huomioida.
Minun virvelistäni kun jäi vähän epäselväksi, niin se on puinen metallisilla vanteilla. En tiedä onko vaahteraa vaiko mummon omenapuuta ja asiaa en nyt voi tarkistaa, kun en kotona ole. Itse olen miettinyt vain puisia virveleitä... Niissä on se jokin. Mutta kerran kävi mielessä myös messinkinen virveli.
"Virveliäänet", joista pidän... hmm. En huuda pää punaisena yhtyeen nimen kuullessani, mutta Rammsteinin rumpalin virveli kuulostaa erittäin ihanalta minun korvaan levyillä Reise, Reise ja Rosenrot. On varmaankin triggattu soundi, mutta olisi mukavaa saada oma virveli kuulostamaan samantapaiselta.
Joey Jordisonin virveli kuulostaa myös hyvältä ainakin People=Shit- kappaleessa.
Jajajajajaja...hmm. Fear Factoryn Herreran virvelin soundi on myös herkkua levyillä Obsolete ja Archetype. Nam.
Mokoman rumpalin virveli omaa myös hyvän soundin kahdella viimeisimmällä levyllä. Minulla on jossakin hänen virvelin nimi ja merkkikin ylhäällä...
Mutta tässä vähän iltalukemista ja SUURET KIITOKSET KAIKILLE teidän avuliaista kommenteista.
nihoggr
07.01.2006 23:59:45

ahh, nyt myös minulle tärkeä kysymys: Onko mitään järkeä ostaa semmoista pientä virveliä? joku 10" tai sinne päin. Näin kerran sen tapaisen Thomannin mainoslehdessä ja mietin, minkä pystyin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)