Aihe: keskustelua kalvoista
1 2 3 4 5 6 7 8
Paas
12.12.2005 17:53:50
Ajattelin "rumpujen viritys"-aiheen innoittamana herättää vaihteeksi taas hieman keskustelua rumpukalvoista. Tänne voi purkaa ajatuksiaan eri kalvoista ja niihin liittyvistä ajatuksista/propleemista.

Kalvovalinnoissa olen kahden vaiheilla. Remo ja evans. Kalvojen valinta tuli eteen taas uuden setin myötä joka piti kalvottaa uusiksi heti kättelyssä. Ensimäinen kysymys olikin "remoa vai evanssia"? Joskus aiemmin olen jo purkanut tuntemuksiani näistä kalvoista. Olen käyttänyt vähän vuorotellen sekä evansin että remon tuotteita enkä vieläkään oikein ole päätynyt kumpaankaan. Evanssilla on näkemykseni ja kokemusteni perusteella erittäin korkealaatuisia ja ennen kaikkea tasalaatuisia tuotteita, kun taas remolla on niitä "perustoimivia hyviä ratkaisuja" jotka ei aina ole niin tasalaatuisia. Joukossa toisinaan hieman kehnompia kappaleita.

Evanssilla on aina saanut soundit kohdalleen mutta jotenkin minua on aina vaivannut sellainen tunne että ovat steriilin ja ehkä hieman kuolleen oloisia. Siis, soundaavat periaatteessa hyvältä ja ovat kulutusta kestäviä mutta "se jokin" puuttuu.

Remolla taas on juuri tuo mainitsemani vaihteleva laatu ja kalvot kuluvat huomattavasti nopeammin. Mutta jotenkin niissä tuntuu olevan enemmän "sielua"(ja tietynlaista lämpöä), sitä jotakin mikä noista "super high-tech" evanseista puuttuu.
Lisäksi tuntuu kuin remon kalvoilla soittaessa tuntuma olisi parempi, tämä tosin saattaa olla täysin korvien välissä. Rupee kaikenlaista tuleen päähän kun oikein miettii. :)

No tällä kerralla päädyin remon kalvoihin kun tuon uuden setin kalvotin. Ja hyvä fiilis on tällä hetkellä, henkimaaliman juttuja. :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
vapauskauppias
12.12.2005 17:59:44
Remolla taas on juuri tuo mainitsemani vaihteleva laatu ja kalvot kuluvat huomattavasti nopeammin. Mutta jotenkin niissä tuntuu olevan enemmän "sielua"(ja tietynlaista lämpöä), sitä jotakin mikä noista "super high-tech" evanseista puuttuu.
Lisäksi tuntuu kuin remon kalvoilla soittaessa tuntuma olisi parempi, tämä tosin saattaa olla täysin korvien välissä. Rupee kaikenlaista tuleen päähän kun oikein miettii. :)

Olen saman todennut Remon ja Aquarianin kanssa. Aquarianin pinnoitus kestää, kestää, kestää ja kestää, mutta soundissa silti "se jokin" puuttuu. Ne kuullostavat muovisilta ja teollisilta. Remossa on mielestäni lämpimämpi ja elävämpi, "todellisempi", soundi. Saattaa olla henkimaailman juttuja - en tiedä.

Itseäni ovat alkaneet kiehtomaan myös Ludarin päällystetyt kalvot. En ole niitä koettanut. Onko kenelläkään noista kokemuksia?
Paas
12.12.2005 18:02:55
Itseäni ovat alkaneet kiehtomaan myös Ludarin päällystetyt kalvot. En ole niitä koettanut. Onko kenelläkään noista kokemuksia?

Tossa dw setissä oli tomeissa jotkut ludarin pinnoitetut valkoiset kalvot. Olivat vaan sen verran vanhat etten niitä edes ryhtynyt ihmettelemään sen enmpää vaan nakkasin kylmästi nurkkaan.
Legatus
12.12.2005 18:05:55
Itsellä on tomeissa Emperor clearit päällä ja alla on taman tehdas Hazy 200, lattiaräkkitomissa 250. Tykkään soundista mutta ajattelin kokeilla myös laittaa ambassadorit alle.
Janne pentele!!!!!!!
Strumbali
12.12.2005 18:15:25
Onkos kukaan muuten ehtinyt kokeilemaan tai kuulemaan tuota Evansin uutta EC2-kalvoa? http://www.evansdrumheads.com/ (Vai onko sitä edes lätäkön tällä puolen.)
Mutuahan tämä.
Paas
12.12.2005 18:19:49
Onkos kukaan muuten ehtinyt kokeilemaan tai kuulemaan tuota Evansin uutta EC2-kalvoa? http://www.evansdrumheads.com/ (Vai onko sitä edes lätäkön tällä puolen.)

On tällä puolen lätäkköä. Levytukussa on hyllyssä. En ole kokeillut mutta pinstripen kanssa on ilmeisesti tarkoitus kilpailla.
Deino
12.12.2005 18:21:34

Olen samaa mieltä tuosta "Remon lämpimiä, Evansit hengettömiä" -jutusta. Mutta koska Remot ovat epätasalaatuisia ja hajoavat helpommin, olen siirtymässä Evansiin.
Perkele!
Strumbali
12.12.2005 18:24:08
On tällä puolen lätäkköä. Levytukussa on hyllyssä. En ole kokeillut mutta pinstripen kanssa on ilmeisesti tarkoitus kilpailla.

No on se ainakin hienomman näköinen ;).
Mutuahan tämä.
Paas
12.12.2005 18:24:31
Olen samaa mieltä tuosta "Remon lämpimiä, Evansit hengettömiä" -jutusta. Mutta koska Remot ovat epätasalaatuisia ja hajoavat helpommin, olen siirtymässä Evansiin.

Jos arvostaa juuri tuota kestävyyttä ja pitkää ikää niin evans o erinomainen valinta. Mulla on vaan se ongelma että se ei riitä, jos ei ole hjyvä fiilis niin silloin ei ole kiva soittaa. :/
Legatus
12.12.2005 18:28:44
Jos arvostaa juuri tuota kestävyyttä ja pitkää ikää niin evans o erinomainen valinta. Mulla on vaan se ongelma että se ei riitä, jos ei ole hjyvä fiilis niin silloin ei ole kiva soittaa. :/

Niinpä. Soundi sen päättää täällä eikä kestävyys. Kyllä ne kuitessii tarpeeks kauan kestää.
Janne pentele!!!!!!!
vapauskauppias
12.12.2005 18:29:47

Olemme näköjään aika yhdenmielisiä.
Deino
12.12.2005 18:30:37

Soundi sen päättää täällä eikä kestävyys.

Onhan Evanseissakin hyvä soundi, mutta "se jokin" puuttuu. Tuntuma on suunnilleen 50-50.
Perkele!
Migo
12.12.2005 19:27:34
Itselläni on tällähetkellä pöölin alkuperäiskalvot ja tarkoituksena olisi huomenna käydä uudet hakemassa.
Luultavasti Remon valikoimaan käännyn, mutta arvoitus on ostaisiko ambassadorit vai emperorit? Coated:t ostan, mutta malli on vielä arvoitus.
Mites tietääkös kukaan myykö vantaanportin F-musiikki remoa???
Tykkään soittaa soittimilla.
Deino
12.12.2005 19:32:17 (muokattu 12.12.2005 19:32:55)

Itselläni on tällähetkellä pöölin alkuperäiskalvot ja tarkoituksena olisi huomenna käydä uudet hakemassa.
Luultavasti Remon valikoimaan käännyn, mutta arvoitus on ostaisiko ambassadorit vai emperorit? Coated:t ostan, mutta malli on vielä arvoitus.

Varma valinta:

Tomit: Clear Emperorit päälle, Clear Ambassadorit alle.
Virveli: Coated Ambassador päälle, Ambassador snare side alle.
Basari: Clear Powerstroke 3 lyöntikalvoksi, Pearlin originaalin voit jättää resokalvoksi.
Perkele!
Hulfok
12.12.2005 19:35:17
Tohon virppaan vois kans laittaa evanssin dryn... Mulla toimii puu virpassa stanan hyvin..
Deino
12.12.2005 19:37:02

Tohon virppaan vois kans laittaa evanssin dryn... Mulla toimii puu virpassa stanan hyvin..

Näin minä tekisin ja tilasinkin jo Thomannilta, mutta Miqo haluaa Remoa. :)
Perkele!
dictatorsh*t
12.12.2005 19:41:17
Varma valinta:

Tomit: Clear Emperorit päälle, Clear Ambassadorit alle.
Virveli: Coated Ambassador päälle, Ambassador snare side alle.
Basari: Clear Powerstroke 3 lyöntikalvoksi, Pearlin originaalin voit jättää resokalvoksi.

Entäs jos ei omista Pearlia?

Mulla kans vähän sama homma ollut kuin muutamalla, että jotenkin niissä Remoissa on "sitä jotain" enemmän kuin Evansissa. Tällä hetkellä on kumpiakin sekaisin, basarissa Evansit ja tomeissa + virpassa Remot.
TAMAS
12.12.2005 19:42:47
mulla virpassa toimi tosi hyvin toi evans g2. tosi hyvän soundin sai, mutta silti remo on lähempänä sydäntä.
Mistä tietää että esiintymislava on suorassa??
Riba
12.12.2005 19:45:40
Kertokaas, vastaako tuo Evansin G1 clear tuota Remon Ambassador clearia?
Jos Exporteihin jossain vaiheessa vaihtais nuo resokalvot niin sopisko jompikumpi noista sitten hyvin kun päällä on Evans G2 clear?
Deino
12.12.2005 19:47:56

Kertokaas, vastaako tuo Evansin G1 clear tuota Remon Ambassador clearia?
Jos Exporteihin jossain vaiheessa vaihtais nuo resokalvot niin sopisko jompikumpi noista sitten hyvin kun päällä on Evans G2 clear?

Kyllä ja kyllä.
Perkele!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)