Kuorsuri 22.01.2006 15:58:10 | |
---|
Millaiset kalvot pitää passarissa olla, jotta saa tämän todella yleisen "plop" soundin, lähinnä sellaista niinkuin useissa rock-kappaleissa, eikä mitään suunnatonta pamahdusta?! Tämän asian kanssa olen paininut pitkään eikä ole löytynyt oikeaa vaihtoehtoa. Tällä hetkellä on aika huono etukalvo, remo ambassador(?) valkoinen pinnoituskalvo ja lyöntikalvona on evans genera g2 kirkas kalvo. Ja vaikuttaako nuijan materiaali paljoa soundiin? "Hei, multa tuli rusina nenästä" sanoi Matti aivot kädessä. |
Legatus 22.01.2006 16:01:10 | |
---|
Millaiset kalvot pitää passarissa olla, jotta saa tämän todella yleisen "plop" soundin, lähinnä sellaista niinkuin useissa rock-kappaleissa, eikä mitään suunnatonta pamahdusta?! Tämän asian kanssa olen paininut pitkään eikä ole löytynyt oikeaa vaihtoehtoa. Tällä hetkellä on aika huono etukalvo, remo ambassador(?) valkoinen pinnoituskalvo ja lyöntikalvona on evans genera g2 kirkas kalvo. Ja vaikuttaako nuijan materiaali paljoa soundiin? Ei tartte mitkään erikoiset kalvot olla. itellä on tehdaskalvot ja ammattitaitosella :) virittämisellä saan sen sillee. Ohjeet on FAQ osiossa. Ja vaikuttaa se nuijan materiaali. Esim. Muovista lähtee enemmän sellanen naps ku feltistä. Roddy on jumala!! |
Niskamies 22.01.2006 16:10:38 | |
---|
Mä sanoisin että tollanen saundi lähtee kun käyttää sekä lyönti- että resokalvona dempattua kalvoa, ja etukalvoon vielä reikä. Eli Evans EQ4 lyöntikalvoksi, ja resokalvoksi Evans EQ3. Remolta vastaavat ovat PS3 batter ja reso. More is more. |
harzza1 22.01.2006 16:29:43 | |
---|
kalvojen lisäksi myös tuo pedaalin nuija vaikuttaa. mikäs pedaali sulla on käytössä? |
Kuorsuri 22.01.2006 17:09:42 | |
---|
Ehheheh.. Tota.. Semmonen Swingstarin vakio-huopis, heh. "Hei, multa tuli rusina nenästä" sanoi Matti aivot kädessä. |
VeeKoo 22.01.2006 18:44:07 | |
---|
Mitenkäs saisi mahdollisimman paljon napsua? Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
Legatus 22.01.2006 18:45:28 | |
---|
Mitenkäs saisi mahdollisimman paljon napsua? Ostat kovat muovinuijat ja löysytät kahta ylimmäistä viritysruuvia sillee että tulee pieni kupru siihen kohtaan. Pitäs toimia Roddy on jumala!! |
Shitmanek 22.01.2006 19:31:33 | |
---|
Ostat kovat muovinuijat ja löysytät kahta ylimmäistä viritysruuvia sillee että tulee pieni kupru siihen kohtaan. Pitäs toimia Lätkä auttaa myös. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 |
drum-monkey 22.01.2006 19:35:10 | |
---|
Gibraltarin Lätkä auttaa myös. Munletti on mulletti |
VeeKoo 22.01.2006 19:51:53 | |
---|
Juu, on lätkät (evans) ja nyt on tulossa muovinuijjat, niin eiköhän napsu kun vielä "löysytän" (??) kalvoa! Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
Jaska 22.01.2006 20:46:40 | |
---|
Juu, on lätkät (evans) ja nyt on tulossa muovinuijjat, niin eiköhän napsu kun vielä "löysytän" (??) kalvoa! löysäät |
kampela 22.01.2006 20:50:11 | |
---|
Laittasin ite vielä jotain basarin sisään, pikkasen. Vaahtomuovin pala kalvosta kalvoon. Peruna kerrallaan.. |
drum-monkey 22.01.2006 20:51:52 | |
---|
Laittasin ite vielä jotain basarin sisään, pikkasen. Vaahtomuovin pala kalvosta kalvoon. Auttaa kyllä napsuun, mutta ei ole pakollinen, kyllä oikeilla kalvoilla ja virityksellä sen saa myös. Kunhan on hyvä rumpu. Ainakin mun SBX on ihan unelma, en sinne kyllä tunkis mitään sisään. Tai no, never say never. Munletti on mulletti |
kampela 22.01.2006 20:54:28 | |
---|
Auttaa kyllä napsuun, mutta ei ole pakollinen, kyllä oikeilla kalvoilla ja virityksellä sen saa myös. Kunhan on hyvä rumpu. Ainakin mun SBX on ihan unelma, en sinne kyllä tunkis mitään sisään. Tai no, never say never. Helpottaa kummasti vaan se balanen, eikä tarvii olla mitenkään kummassa vireessä. Mun mielestä se lisäks poistaa semmosia ei toivomiani keskiääniä. Peruna kerrallaan.. |
Kuorsuri 22.01.2006 20:57:39 | |
---|
Siinä mulla on semmonen Evans lätkäpätsi, tuli kalvojen mukana. "Hei, multa tuli rusina nenästä" sanoi Matti aivot kädessä. |
grind 22.01.2006 20:58:52 | |
---|
Juu, on lätkät (evans) ja nyt on tulossa muovinuijjat, niin eiköhän napsu kun vielä "löysytän" (??) kalvoa! No jos et soittotuntumaa tuolla kalvon löysäämisellä halua menettää, niin voit askarrella siihen nuijan osumakohtaan vaikkapa kolikot tai prikat. Hooseeratkaisu on koko osumakohdan peittävä 3-4mm alumiinilevy, tuplia varten sopivat mitat ovat n.70x150mm. 2-puoleisella teipillä kiinni. Takaan, että napsua on. |
kampela 22.01.2006 21:05:42 | |
---|
No jos et soittotuntumaa tuolla kalvon löysäämisellä halua menettää, niin voit askarrella siihen nuijan osumakohtaan vaikkapa kolikot tai prikat. Hooseeratkaisu on koko osumakohdan peittävä 3-4mm alumiinilevy, tuplia varten sopivat mitat ovat n.70x150mm. 2-puoleisella teipillä kiinni. Takaan, että napsua on. Hassua sinänsä, mulla katos nimittäin soittotuntuma just kun laitoin kolikot kalvoon. Ite oon aina soittanut pelkillä löysällä kalvolla, musta semmosessa kireässä saundissa ei oo mulle tarjota mitään. Ite pyrin soittamaankin suht vähän iskuja, jos haluisin lyödä paljon iskuja basariin, ostasin varmaan tuplaspedun, sen verran nihkeetä sillä singlellä on mun mielestä rynkytellä.. Peruna kerrallaan.. |