Aihe: Sähkörummut ja akustiset yhdessä.
1
.tx7Qut3.
21.01.2006 16:39:43
törmäsin ärsyttävään ongelmaan soittaessani akustiseen rumpusettiin lisättyjä sähkörumpu pädejä. akustisen setin (ei mikitetty) sivulle olin asettanut erillisen telineen sähkörumpu pädeille (roland td-6). soittaessani akustisia rumpuja, niin jostain syystä ne resonoivat padejä vaikka ne olivat erillään akustisesta setistä.

voiko bassorumpu tai virveli tosiaan aiheuttaa lattian kautta niin kovan värähtelyn, että se vaikuttaa pädeihin, jolloin niistä kuuiuu ääni/valittu efekti? tunteeko pädit värähtelyn lyönniksi vai onko sähkörumpuni liian huonot tähän käyttöön? voiko jollain kumilla tm. vähentää resonointia jotta pädit reagoisivat ainoastaan iskuihin eikä värähtelyyn?

jos kenelläkään on kokemusta tai tietoa ongelmastani, niin olisi hienoa jos saisi tähän apua.
“Watching television is like taking black spray paint to your third eye.”
Timi
21.01.2006 18:04:40
Moikka!
Sinun modulin säädöissä on varmasti,niin ainakin otaksun,mahdollisuus säätää herkkyyksiä triggereiden kesken toisiinsa nähden.Eli eliminoida vaikka basson aiheuttaman ylimääräisen triggauksen.sehän saa aikaan melkoisen äänipaineen ja jos aatellaan niin lattiakin värähtää.Minä olen tehnyt sen mistä olen aina haaveillut.Trigannut rummut ,pelteihin en ole löytänyt vielä ratkaisua.Vai olenko ymmärtänyt taas koko jutun väärin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)