hanipai 17.01.2006 20:24:33 (muokattu 17.01.2006 21:49:10) | |
---|
Hommasin tossa 2 kpl konserttitomeja tais olla Tama Imperialstareja ja saatuani huomasin, että nekin ovat turhan syvät sähkörumpukäyttöön joten päätin hiukan mataloittaa niitä. Välineenä mulla oli rautasaha ja höyläpenkkinä toimi vessanlattialla pahvilaatikko joka onnekseni tuki rumpua loistavasti. Sahaaminen oli yllättävän helppoa. Ajattelin, että jos se ei onnistuisi niin teen senverran syvän tomista että on varaa korjata virjheeni, mutta se onnistuikin loistavasti. Hetken päästä totesin, että hitto pitää sen olla vielä matalampi ja uus mittaus ja sahaus ja niin tomi oli enää sellasen noin 10cm syvä 12" ympärysmitaltaan. Toisessa sahauksessa tuli hiukan hosuttua, mutta ihan onnistunut siitä tuli kuitenkin. Mataloittaessani tomia niinkin paljon jouduin siirtämään myös kiinnityksen eri kohtaan. Eipä tietenkään löytynyt puuterää poraan joten porasin tavallisella. Siitä seuraksena kylpyhuoneemme haisi kuin siellä olisi poltettu nuotiota:) Laiskuudessani en hakenut yläkerrasta suorakulmaa joten poraus ei ollut ihan linjassa. Sain kuitenkin kiinnityksenkin ruuvattua kiinni ja näin minulla on valmiina yksi melkein Diy-rumpu, sillä tuohon on tulossa DDrum triggeri ei siis omaa viritystä toistaiseksi. Kirjoituksellani haluan kannustaa ihmisiä tuolllaisessa projektissa, sillä rautasahalla jälki oli kuin vannesahalla ois vetänyt. kannattaa tosin ensin laittaa ne merkit sitten vetää viiva ja sen päälle maalarinteippiä ja viivan vahvistaminen ja sahaamaan siten että sahaa ensin kauttaaltaan koko ympyrän aika pinnasta ja sen jälkeen keskittyy syventämiseen. Eka rumpu valmis, mutta vielä on toinen jäljellä. Ja se puuterä ois poikaa. Ehkä otan myös suorakulman käyttöön :) Sehän oli helppoa kuin näkkileivän syönti;) P.S. Ehkä sahaus oli senkin takia helppoa, että Imperialstareissa oli sen verran hyvä aines, en tiedä. Mun mottoni on kuitenki, että halvalla voi löytää hyvääkin jos jaksaa etsiä ja odottaa. T:Hannu I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
II "One day I realized I was spending far too |
south_of_heaven 17.01.2006 20:56:28 | |
---|
onko kuvaa siitä valmiista? ilmoitti South_of_Heaven |
Tanakkala 17.01.2006 21:14:30 | |
---|
hyvät rummut menit rikkomaan. Olisit ennemmin ostanut jotkut halvat ei merkki rummut jos kerta trigata aijot. Joku olisi noista voinut maksaa selvää rahaa ;) Se on muuten pojjaat viikonloppu lähempään ku äsken. |
hanipai 17.01.2006 21:15:30 | |
---|
onko kuvaa siitä valmiista? Ei vielä. Pistän jahka kerkeen. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
hanipai 17.01.2006 21:19:47 (muokattu 17.01.2006 21:20:50) | |
---|
hyvät rummut menit rikkomaan. Olisit ennemmin ostanut jotkut halvat ei merkki rummut jos kerta trigata aijot. Joku olisi noista voinut maksaa selvää rahaa ;) Mä maksoin jo niistä selvää rahaa NIQille (kiitos vaan). Näin tää palvelee mua paremmin, eikä jaksanut mitään new soundeja hommaa, kun ne ois ollu melkein samoissa hinnoissa. Nyt ois kiva puolittaa joku kokonainen Pearlin 10 tuumanen, musta mieluiten. epäilen nimittäin vahvasti, etten löydä noitten Tamojen värisiä mistään. Basari on musta tai se on Pearlin Export 16x16 lattiatomi ja ajattelin sen varmaan säilyttää sen kokosena, jos joskus haluu päästä siitä eroon. Kato mustaa ja punasta sekasin, pirullinen tunnelma;) I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Tanakkala 17.01.2006 21:22:51 | |
---|
Oke, eihä siinä sitte mitää. Kuvaa juu tosiaan sitte nii näkee vähä minkälasit jälkee on tullu. Se on muuten pojjaat viikonloppu lähempään ku äsken. |
hanipai 17.01.2006 21:24:55 (muokattu 17.01.2006 21:30:56) | |
---|
Oke, eihä siinä sitte mitää. Kuvaa juu tosiaan sitte nii näkee vähä minkälasit jälkee on tullu. Tässä kuvaa siitä millaset ne oli enen käsittelyä. http://niq.kicks-ass.org/pics/rumpukuvia/HPIM1437.JPG Noi on 10" ja 12" ja 12" siis saanut uuden ilmeen, mutta kuvaa ei vielä. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Strumbali 17.01.2006 21:25:03 (muokattu 17.01.2006 21:27:00) | |
---|
hyvät rummut menit rikkomaan. Olisit ennemmin ostanut jotkut halvat ei merkki rummut jos kerta trigata aijot. Joku olisi noista voinut maksaa selvää rahaa ;) Kyllä mulla vähän sama kävi mielessä, kun on näitä fanaatikkojakin: http://www.freewill.net/bert.htm Muttapa mitäpä tässä jälkikäteen napisemaan. Koitahan saada sähkikset toimimaan... jaha siinähän oli jo kuvakin. Siistiltähän tuo näyttää. Mutuahan tämä. |
hanipai 17.01.2006 21:29:21 | |
---|
Kyllä mulla vähän sama kävi mielessä, kun on näitä fanaatikkojakin: http://www.freewill.net/bert.htm Muttapa mitäpä tässä jälkikäteen napisemaan. Koitahan saada sähkikset toimimaan... jaha siinähän oli jo kuvakin. Siistiltähän tuo näyttää. Joo no noita ei oo siis sahattu vielä. Ne on konserttitomeja nääs. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Strumbali 17.01.2006 21:32:01 | |
---|
Joo no noita ei oo siis sahattu vielä. Ne on konserttitomeja nääs. Joo, ok. Mutuahan tämä. |
Suchinenu 17.01.2006 22:10:26 | |
---|
Ei jumankauta!? Minä en Imperialstareja sahais. ;) Mutta täytyy myöntää, että hienot tulee! |
hanipai 17.01.2006 22:27:55 | |
---|
Ei jumankauta!? Minä en Imperialstareja sahais. ;) Mutta täytyy myöntää, että hienot tulee! Niin saattaahan jostain rumpufriikistä tuntua pahalta, mutta ei mulla ole edes tilaa säilyttää isompia ja nyt niistä lähtee vähemmän akustista ääntä ;) I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Peicco 18.01.2006 07:33:43 | |
---|
Ei jumankauta!? Minä en Imperialstareja sahais. ;) Mutta täytyy myöntää, että hienot tulee! Jos ei ole kannuille akustista käyttöä ja jälleenmyyntiarvo on marginaalinen, eikun sähkökannuiksi vaan. Halvin mahdollinen pöttö tai esim. Rumbalin käyttämä Wehonal- viemäriputki ajaa tietysti saman asian. On vaan niin paljon helpompaa puolittaa tomi kun siinä on kaikki vanteet, kiinnikkeet ja myös värjäys valmiina. |
Strumbali 18.01.2006 08:40:39 (muokattu 18.01.2006 08:47:40) | |
---|
Niin, pointtini oli se, että olen vierestä seurannut yhden keräilijän touhuiluja ja nämä kaverit saataa kasata vuosia yhtä ainokaista settiä. Esim. ostelemalla mielestäni käsittämätöntä roinaa, sillä hekumoiden, että seassa on muutama lugi johonkin 60-luvun pönikkään. Ehkei tuo Tama Imperialstar nyt kovin todennäköinen keräilykohde ole, mutta voihan sitäkin omistaa joku yksittäinen ruuvailija lähes täydellisen setin. Kahta punaista konserttitomia on vain haettu viimeiset viisi vuotta ;). Jos, oisin tuohon sahaushommaan päätynyt, niin oisin mahdollisesti ilmoittanut ensin näistä joillain palstoilla ihan vain näitä keräilijöitä ajatellen. Voi, sitä hekumaa, kun setti on vuosien haikailun jälkeen täydellinen. En minä tästä mitään päivän väittelyä halua, vaan aattelinpa kirjoitella näkemykseni selkeämmin. Mielestäni on hyvä muistaa nämä keräilijät, jos on saanut käsiinsä jotain vanhaa rumpuroinaa. Mutuahan tämä. |
Peicco 18.01.2006 08:55:56 | |
---|
Ehkei tuo Tama Imperialstar nyt kovin todennäköinen keräilykohde ole, mutta voihan sitäkin omistaa joku yksittäinen ruuvailija lähes täydellisen setin. Kahta punaista konserttitomia on vain haettu viimeiset viisi vuotta ;) Voi olla sydäri lähellä jos em. kuvaukseen sopiva henkilö tähän keskusteluun eksyy. ;) |
hanipai 18.01.2006 13:28:38 (muokattu 18.01.2006 13:30:43) | |
---|
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
markkuliini 18.01.2006 14:21:08 | |
---|
Tää on myrsky vesilasissa. Ei nuo ole mitenkään kovin haluttuja tai harvinaisia saatika vielä edes vintagea. Puoliksi vaan jos siltä tuntuu. Omathan on rumpusi. www.vasamayhtye.com |
Strumbali 18.01.2006 14:21:15 (muokattu 18.01.2006 15:38:31) | |
---|
Hitto ei olis pitänyt mainita mitkä noi rummut oli; turhan suuri kohu. No tehty mikä tehty. Heh, no juu... ;). Kirjoittelinpa ihan vain yleensäkin, että jos noita vanhoja kamoja löytyy, niin niille voi löytyä ostelijoita...(kuten jo kirjoitin, tuo Imperialstar ei ole kovin todennäköinen keräilykohde.) ja ettei kohta joku kirjoita, että täällä vedellään 60-luvun käsintehtyjä Premierejä pokasahalla kahtia ;).... Mutuahan tämä. |
hollmi-5 18.01.2006 20:18:26 | |
---|
Joo. Kato... Itse sahasin tällä viikolla 14" Ludwigin tomin lyhyemmäksi. Tein 13" syvästä 10" syvän. Tosin käyttötarkoitus ei muutu ollenkaan. Ompahan parempi syvyys ja helpompi asettelun kannalta. Suoritin sahauksen pyörösahalla (kansan suussa "sirkkeli"). Katkaisuohjainta vasten pidin rummun suorassa kulmassa terään nähden. Halkaisuohjain oli sitten stopparina, jotta syvyys ei kesken sahauksen muutu. Runkoa pyörittämällä sitten sahasin matalalla terän asetuksella rungon kahdeksi. Uudet reunaviisteet tein jyrsimellä. Ulkoreunaan pyöristys ja sisäreunaan 45-asteen viiste. Käsin hiomalla viimeistelin kantin virheettömäksi. Tuli parempi, kuin tehtaan alkuperäinen, joten uusin senkin toisesta päästä. Ylimääräiseksi jäi 3" syvä vaahterarunko vaikkapa pikkoloprojektiin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Strumbali 18.01.2006 20:32:08 (muokattu 18.01.2006 21:45:45) | |
---|
Joo. Kato... Itse sahasin tällä viikolla 14" Ludwigin tomin lyhyemmäksi. Tein 13" syvästä 10" syvän. Tosin käyttötarkoitus ei muutu ollenkaan. Ompahan parempi syvyys ja helpompi asettelun kannalta. Suoritin sahauksen pyörösahalla (kansan suussa "sirkkeli"). Katkaisuohjainta vasten pidin rummun suorassa kulmassa terään nähden. Halkaisuohjain oli sitten stopparina, jotta syvyys ei kesken sahauksen muutu. Runkoa pyörittämällä sitten sahasin matalalla terän asetuksella rungon kahdeksi. Uudet reunaviisteet tein jyrsimellä. Ulkoreunaan pyöristys ja sisäreunaan 45-asteen viiste. Käsin hiomalla viimeistelin kantin virheettömäksi. Tuli parempi, kuin tehtaan alkuperäinen, joten uusin senkin toisesta päästä. Ylimääräiseksi jäi 3" syvä vaahterarunko vaikkapa pikkoloprojektiin. Mulla oli tässä pitkäkin sepostus, mutta laitetaan lyhyesti: oho. Et tainnut ilmoittaa millään palstalla, että täällä sahataan? ;) (aa, niin sulla on se etutomina, juu juu, huh...) Mutuahan tämä. |