Aihe: Aivona Yamaha Dtxpress2/3 triggerit Ddrum - toimiiko hyvin?
1
hanipai
16.01.2006 21:39:59 (muokattu 16.01.2006 21:41:48)
Vai toimiiko Rolandin kanssa paremmin. Kertokaa kokemuksia. Lähinnä kiinnostaa kokemukset halvempien aivojen kanssa esim. Dtxpess 2/3 ja Roland TD-3, TD-6V.
Oon kokoajan ajtellut hommata jonkun Roland TD-3:sen tai jotain, mutta mielessä on myös liikkunut Dtxpress. Nyt kun mulla on aika paljon trigattavaa, niin aattelin varmistaa toimivuuden. Kattoo sit mikä sattuu kohdalle niin ostan sen. Molemmilla on oma kannattajakuntansa, joten en halua tästä Roland VS Yamaha keskustelua. Enemmän kiinnostaa triggauskokemukset ja mahdolliset epäonnistumiset.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
skanky
17.01.2006 11:44:22 (muokattu 17.01.2006 11:45:22)

Mulla Yamahan DTXPress III- aivot ja testissä ddrumin pro- tason triggerit. Ei mitään valittamista, tosin kokeilin myös ddrumin Red Shotteja, basarin triggeri ei pysynyt perässä vaan hukkasi useaan otteeseen tuplabasariryöpsähdyksiä kun taas pro- sarjan triggereillä ei sitä ongelmaa ollut. Ainoa mikä potuttaa tossa DTXPress III:n aivossa on se, että siihen ei saa ajettua esim. studiossa tehtyjä sampleja. Ja noissa Red Shoteissa on toi liitinpolitiikka aika kamala verrattuna prosarjaan. (Red Shot = plugiliitin, pro = xlr).

Säätövaraa aivossa löytyy ihan kiitettävästi, ottaen hintaluokan huomioon. Snaresounditkin löytyi kun jaksoi väsätä kahdesta eri samplesta layereilla yhden hyvin balanssissa olevan soundin. Samoin bassarisoundeja löytyi kiitettävästi kun taas puolestaan tomiosasto oli aika heikkoa.

Eli summa summarum, sijoita aluksi noihin kunnon triggereihin hieman enemmän (kun se hintaero Red Shottien ja pro- sarjan välillä on lähes marginaalinen), DTXPressin aivolla pärjää ainakin alkuun ihan ok. Tietty itsekin se DTXPlorer tai ddrum-4 olisi optimivaihtoehto kun niihin saa ladattua äänikirjastoista ja/tai studiosoundeista suorat samplet. Joskus sitten kun (toivottavasti) on rahaa...
"Jesus built my hotrod!"
hanipai
17.01.2006 12:14:35
Eli summa summarum, sijoita aluksi noihin kunnon triggereihin hieman enemmän (kun se hintaero Red Shottien ja pro- sarjan välillä on lähes marginaalinen), DTXPressin aivolla pärjää ainakin alkuun ihan ok. Tietty itsekin se DTXPlorer tai ddrum-4 olisi optimivaihtoehto kun niihin saa ladattua äänikirjastoista ja/tai studiosoundeista suorat samplet. Joskus sitten kun (toivottavasti) on rahaa...

Mutta esim. Batteryn soundejahan sillä voi soittaa midin kautta? Eikös toi DXplorer oo halvin tarkoititko kenties joatin muuta esim. Dxtreme 2s:ää?
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
skanky
17.01.2006 12:38:54

Mutta esim. Batteryn soundejahan sillä voi soittaa midin kautta? Eikös toi DXplorer oo halvin tarkoititko kenties joatin muuta esim. Dxtreme 2s:ää?

Jep, tarkoitin juuri Dtxtremeä, tsori. Tossa DTXPressissä on tosiaan midi in/out kuten näytti olevan myös TD-3:ssa eli Batteryn soundit pitäisi toimia. Mulla toi aivo tulee olemaan keikkakäytössä eli en jaksa raahata esim. läppäriä kaiken muun romun mukan messiin.
"Jesus built my hotrod!"
hanipai
17.01.2006 22:09:13 (muokattu 17.01.2006 22:13:27)
Jep, tarkoitin juuri Dtxtremeä, tsori. Tossa DTXPressissä on tosiaan midi in/out kuten näytti olevan myös TD-3:ssa eli Batteryn soundit pitäisi toimia. Mulla toi aivo tulee olemaan keikkakäytössä eli en jaksa raahata esim. läppäriä kaiken muun romun mukan messiin.

Jep. Voipi olla, että kallistun TD3:seen. Mä kun en itse moduulista montaa kunnon settiä tartte. Jos se skulaa hyvin triggerieden kanssa, niin voipi olla, että sen hommaan. säästyy rahaa muuhun rumpusälää vaikka isompaan snareen.
xerxes
21.01.2006 08:18:17

Läppärin sijaan myös ihan 'oikeat' samplerit käy keikoille ja on yleensä luotettavampiakin. Jos niinku haluais.
Relax.
hanipai
21.01.2006 15:46:54 (muokattu 21.01.2006 15:47:07)
Läppärin sijaan myös ihan 'oikeat' samplerit käy keikoille ja on yleensä luotettavampiakin. Jos niinku haluais.

No hommasin sitten budjetin takia TD3:sen. Vaikka siinä on ilmeisesti aika hyvät perussoundit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)