Hössö 12.01.2006 21:07:00 | |
---|
Termos kaikki! Eipä tahdo löytyä semmoista virettä tomeille, ettei virveli sähisisi pahasti, ja nyt kiinnostaiski tietää, vaikuttaako resokalvo paljonkin maton herkkyyteen, esim sähisisikö mahdollisesti vähemmän paksummalla kalvolla, kun nyt on ihan tehdaskalvo resopuolella virpassa? |
Niskamies 12.01.2006 21:10:07 | |
---|
Resokalvo vaikuttaa paljon herkkyyteen. Ohuemmalla kalvolla virveli soi pidempään ja siitä tulee herkempi. Paksulla kalvolla virveli soi vähemmän, saundi on kuivempi, ja virveli ei ole yhtä herkkä. More is more. |
Hössö 12.01.2006 21:13:00 | |
---|
Jos kuvitellaan, että vaihtaisin resokalvoksi Remo coated ambassadorin, niin vähentyisikö tuo sähinä huomattavasti, osaatteko sanoa? Voitte toki ehdotella muitakin kalvoja! |
vapauskauppias 12.01.2006 22:13:57 | |
---|
Oletko siis virvelin alakalvoksi pistämässä Coated Ambassadoria? Jos olet, unohda koko juttu. |
zmb 12.01.2006 22:16:38 | |
---|
Mulla menee kanssa 10" syvä koivu pönttö 14*5½" performerin snaren kanssa päällekkäinen. Ennen rumpujen kunnostusta 10" oli setin paras pönttö 6½" peltivirvelin kanssa, nyt huonoin eikä soi evans g1/g2 yhdistelmällä. Vaikka aikasemmin kalvoina oli ostaessani pinstripe ja ambassador tama by remo. Pitäskö kokeilla vanhaa virveliä tai 11" tomia vai vaihtaa kymppiin vanha kalvot. Virettä tomiin ei löydy sitten millään! 14" on täydellinen tykki viisteet hiottuani, kalvoina gI/gII:a. Muutes offia: Mistä saa hienovire kierteisiä n. 90mm viritys ruuveja max 1€ kpl + lugin insertti? Menee tomien puuvanteiden kanssa vaihtoon, ja aattelin ostaa noita finetuningeja, koska ihan sama minkä kierteen ne siellä tehtaalla ajaa, tietysti valmistetaan vähemmän = kalliimpia. Kauppoja? Suomi / Saksa / Ruotsi / Norja Tamalla on ja pdp:ä ainakin. Pienimpiä tomeja ei saa tarkasti vireeseen.. Tai turhan hankalaa ja liian herkkä viritys. Kuitenkin etin suht standerdia että saa muihinkin pönttöihin saman viritystatsin. stam1naaa! granut valmistuu kohta :), see, rummut / kunnostus faq |
Hössö 12.01.2006 22:19:37 | |
---|
Oletko siis virvelin alakalvoksi pistämässä Coated Ambassadoria? Jos olet, unohda koko juttu. Ok, ehdotelkaa jotain muuta kalvoa sitten! |
Niskamies 12.01.2006 22:30:33 | |
---|
Ok, ehdotelkaa jotain muuta kalvoa sitten! Evansin Hazy 300 ja 200 ja Aquarian Classic Clear snare side ovat hyväksi todettuja omasta toimesta. More is more. |
Hössö 12.01.2006 22:36:30 | |
---|
Evansin Hazy 300 ja 200 ja Aquarian Classic Clear snare side ovat hyväksi todettuja omasta toimesta. Ok, ovatko nuo paksumpia kalvoja kuin swinkkujen tehdasreso, satutko tietämään? |
Niskamies 12.01.2006 22:51:37 | |
---|
Ok, ovatko nuo paksumpia kalvoja kuin swinkkujen tehdasreso, satutko tietämään? Veikkaisin ohuemmiksi, mutta en osaa varmasti sanoa. Paremmat ne ovat, jokatapauksessa. More is more. |
ToMi88 12.01.2006 23:04:23 | |
---|
Oi niitä aikoja kun joskus vuonna nakki ja käpy vedin nerokkaana poikana haljenneen virpan alakalvoksi pinstripen..ja siihenkin messiasteippiä.. |
Olli 12.01.2006 23:59:17 | |
---|
Lähtisin vastauksia hakemaan tomeista, jos virvelissä on nyt mieleinen saundi. Rumpusetin tärkein rumpu, munmielest. Missä on vitsipalsta!!!!! |
Jemo 13.01.2006 00:29:24 | |
---|
Joo, ei kande sitä virveliä lähteä pilaamaan. Pieni särinä kuuluu asiaan, eikä loppujen lopuksi edes haittaa, vaikka puristisessa asenteessahan ei ei-aiottuja ääniä setistä kuulukkaan. Esim. Hawkwindin Space Ritual -livellä virvelimatto särisee aika paljon taustalla ihan jo Lemmyn basson voimasta, ja toimii ihan hyvin. Minusta se tuo bassariin kivan lisän, sellaista märkyyttä, kun kuulu pieni särähdys samalla virvelistä. Siihen tottuu. Itsestäänsoittaessa toki voi häiritä hieman, jos siihen asennoituu niin, mutta ei sitä ihan särinättömäksi varmaan pystyisikään saamaan. Ja tuohon pinstripe alakalvoksi ja jesaria päälle: Kun aloittelin rumpujensoittoa, eräs kaveri kävi neuvomassa rumpujen virityksiä. Bassari pitää pistää ihan täyteen, superlonia, peittoja, mitä vaan, kunhan sinne ei enää mahdu mitään. Silloin on hyvä soundi. Ja meinasi, että kokeillaanko täyttää tuo virvelikin, mutta siihen en enää suostunut; sillä hetkellä oli melkein hyvä soundi. Oli muuten Premierin Olympic -virveli. Saakeli, että piti sekin kadottaa... -Jemo Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
ddrum54 13.01.2006 12:57:51 | |
---|
Kun aloittelin rumpujensoittoa, eräs kaveri kävi neuvomassa rumpujen virityksiä. Bassari pitää pistää ihan täyteen, superlonia, peittoja, mitä vaan, kunhan sinne ei enää mahdu mitään. Silloin on hyvä soundi. Heh, mulla kesti kolme vuotta kitaristin taivutus rumpuäänien kannalle. Silläkin oli toi sama teoria. Mä en koskaan kuitenkaan täyttänyt sitä rumpua, vaikka joka treeneissä se yllytti moiseen. Muuten olen ylläkirjoittaneiden kanssa samaa mieltä. Jos virpan soundi on nyt hyvä, niin anna olla. Se surisee kuitenkin, varsinkin basson tahdissa. 2`n 4 |
drum_man 13.01.2006 13:54:21 | |
---|
Dave Weckl kertoo yhdellä opetusvideolla(oisko ollu back to basics), että mitä enemmän sinne basariin laittaa täytettä sen parempi se ääni on... :) |
KoRn88. 13.01.2006 14:17:58 | |
---|
Oletko äänittänyt soittoa? Voi nimittäin olla, ettei se särinä edes kuulu muualle kuin sinulle itselle. Bändin kanssa soitettaessa sitä tuskin ainakaan muut huomaa. |
Akahito 13.01.2006 14:31:42 (muokattu 13.01.2006 14:35:33) | |
---|
Ok, ehdotelkaa jotain muuta kalvoa sitten! Virvelin alakalvo on TÄYSIN eri juttu kuin tomin alakalvo. Virvelin alakalvot on aivan ohuita, sillä se lisää herkkyyttä ja saa rummun soimaan avoimemmin. Virvelin alakalvon tarkoituksena onkin helisyttää mattoa, ei niinkään soida itse. Jos pistät sinne niinkin paksun kalvon, kuin tavallinen Ambassador, (eikä esimerkiksi Ambassador Snare side,) joka olisi kaiken lisäksi päällystetty ja siksi vielä painavampi, virveli kuivahtaa täysin eikä mattoääntä enää kuulu ollenkaan. Täytyy tosin mainita, että Niskiksen teoriakaan ei täysin toteudu. Todella ohut virvelin alakalvo kuivattaa rummun runkosointia, esim. Remo Diplomat Snare side tai Evans Hazy 200 jotka ovat hyvin ohuita virvelin alakalvoja, soivat lyhyemmän aikaa kuin Remo Ambassador Snare side tai Evans Hazy 300 jotka ovat keskipainoisia virvelin alakalvoja, ja myös yleisimpiä. Siitä paksummaksi menevät kalvot, kuten Evans Glass 500, taasen soivat lyhyemmän aikaa painonsa johdosta. Ohuemmat kalvot tosin herkistävät mattoa huomattavasti, joten vaikka rumpu soisi lyhyemmän aikaa, maton särinä lisääntyy em. Diplomateilla ja kavereilla. Pistin omaan virveliini alle nyt Ambassador snarekalvon, ja maton särinä väheni ja sain enemmän atakkia sekä rummun runkosointia. Dave Weckl kertoo yhdellä opetusvideolla(oisko ollu back to basics), että mitä enemmän sinne basariin laittaa täytettä sen parempi se ääni on... :) Heh. :D Miksihän bassorummun rungot siis valmistetaan ontoiksi, jos ne kuitenkin kuulostaa paremmalta tukittuna? :) Puppua, sanon minä. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
Sa(n)kari 13.01.2006 14:52:51 (muokattu 13.01.2006 14:53:18) | |
---|
Dave Weckl kertoo yhdellä opetusvideolla(oisko ollu back to basics), että mitä enemmän sinne basariin laittaa täytettä sen parempi se ääni on... :) Aah, kultainen 80-luku. :) Simpson, eh? |
moderndrummer88 13.01.2006 14:54:18 | |
---|
Aah, kultainen 80-luku. :) kyllä Zed is dead, baby... |
Hulfok 13.01.2006 16:28:29 | |
---|
Jos kuvitellaan, että vaihtaisin resokalvoksi Remo coated ambassadorin, niin vähentyisikö tuo sähinä huomattavasti, osaatteko sanoa? Voitte toki ehdotella muitakin kalvoja! Tarkoititko remo ambassador snare? No jokatapauksessa mulla on tollane ja kyllä se virveli sähisee. Mulla on kyllä siinä alakalvossa reikä. Vaikuttaakohan tuo siihen sähinään? hmmmm... |
Niskamies 13.01.2006 16:31:52 | |
---|
Tarkoititko remo ambassador snare? No jokatapauksessa mulla on tollane ja kyllä se virveli sähisee. Mulla on kyllä siinä alakalvossa reikä. Vaikuttaakohan tuo siihen sähinään? hmmmm... Sulla on virvelin alakalvossa reikä? No, kukin taaplaa tavallaan. More is more. |