Aihe: Swingstar snare
1 2
Hössö
24.01.2006 09:21:29
Moro!

Onkä tuo swinkkuvirppa vaan niin paska, että se soi demppaamattomana ilman ylimääräistä sointia vain iskettäessä täysin sen keskustaan, vai soivatko laatuvirpatkin enemmän tomien lailla kun iskee keskustan ulkopuolelle. Sanotaanko vaikka, että se alue, johon iskettäessä saundi on kohtalainen on halkaisijaltaan n. 5cm ja täysin rummun keskutassa. Kalvoina minulla tuossa swinkkuvirpassa on lyöntikalvona remo coated ambassador ja resopuolella tehdaskalvo.
Rockster
24.01.2006 09:25:46
Kyllä se valitettavasti on suht. keskelle iskettävä.
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
Hössö
24.01.2006 09:27:41
Kyllä se valitettavasti on suht. keskelle iskettävä.

Eli sama ongelma pätee myös paremmissa virveleissä??
ddrum54
24.01.2006 09:43:38
Eli sama ongelma pätee myös paremmissa virveleissä??

Ei päde. Paremmissa virveleissä on valtavasti sävyjä, riippuen lyöntikohdasta.
2`n 4
Hössö
24.01.2006 09:45:38
Ei päde. Paremmissa virveleissä on valtavasti sävyjä, riippuen lyöntikohdasta.

No tuota, voikohan tuohon minun swinkku onkelmaan vaikuttaa mitenkään esim. kalvovalinnoilla??
ddrum54
24.01.2006 09:55:31
No tuota, voikohan tuohon minun swinkku onkelmaan vaikuttaa mitenkään esim. kalvovalinnoilla??

No sulla on ongelmana juurikin tuo sointi. Jos sointi pitää saada pois (??), niin oikea kalvovalinta on Evans Genera Dry. Se ei soi.

Sulla on keskellä rumpua soimaton alue jo olemassa. Mitäs jos pitäisit tilanteen tällaisena? Sulta edelleen löytyisi sitä sointiakin reuna - alueelta. Sointi on ihan jees joihinkin biiseihin ja muutenkin virvelisi olisi soundeiltansa monipuolinen.
2`n 4
rm_wispila
24.01.2006 10:00:04
Tottahan toki kalvot vaikuttavat, mutta ihmettelen miksi soundin pitäisi olla sama reunalta ja keskeltä?
Tuon tyyppisen "ongelman" ratkaisu on: osta sähkörumpu...

Itsellä on Swinkun virveli palvellut yli 20 vuotta, enkä ole tuota soundiakaan tuolla tavalla nähnyt. Soundia kun nimenomaan VOI varioida muuttamalla lyöntikohtaa. Reuna-alueelta saa hiljaisen soundin tremoloihin tai sitten läpitunkevaa ringiä, kun ottaa vanteen mukaan lyöntiin. Itse olen varsin tykästynyt tuohon kanttisoundiin.

Maailmasta löytyy paljon parempia virveleitä, mutta se ei mielestäni tee ko. virvelistä surkeaa. Kyllä silläkin pärjäilee...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
ddrum54
24.01.2006 10:11:35
Maailmasta löytyy paljon parempia virveleitä, mutta se ei mielestäni tee ko. virvelistä surkeaa. Kyllä silläkin pärjäilee...

Komppia täältä. Hyvillä kalvoilla swinkku on kelpo virveli. Toi mainitsemani Evans on kyllä äärimmäinen soundintappaja. Säädä huolellisella virityksellä se sointi miellyttäväksi ja käytä hyväksesi virvelisi monipuolisuutta.
2`n 4
Progressor
24.01.2006 15:14:00
Mitähän mahtaisi Powerstroke tehdä soundille? On ollut toisen bändin johtajan kanssa keskustelua, että se saattaisi vähentää jälkisointia sopivasti. Kokemuksia?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
sun wont shine
24.01.2006 16:09:51

No sulla on ongelmana juurikin tuo sointi. Jos sointi pitää saada pois (??), niin oikea kalvovalinta on Evans Genera Dry. Se ei soi.

Joo tosta mun swinkun snaresta tuli ihan ok just tolla Genera dry kalvolla. Ei se mikään erikoisen hyvä ole, mutta kyllä sillä pärjäilee. Joskus sit kun on rahaa niin voi harkita uutta virveliä ja tietenkin settiä. Mutta kyllä swinkuistakin ihan ok saundit saa kun virittää huolella ja hyvillä kalvoilla.
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka...
Ernesti
24.01.2006 16:34:17
Mitähän mahtaisi Powerstroke tehdä soundille? On ollut toisen bändin johtajan kanssa keskustelua, että se saattaisi vähentää jälkisointia sopivasti. Kokemuksia?

Mulla oli tossa stage customin virvelissä powerstroke ja mun mielestä kuristi jo liikaa. Omaan mieleen on paras ihan ambassador. Ja tuo stage custom-virveli on aika eläväinen laite, ringiä riittää kyllä jos sitä haluaa siihen soundiin.En demppaa mitään.
Traditional grip!!
moderndrummer88
24.01.2006 19:20:31
sillä kuolellaa keskuskohdalla on nimikin, sweet spot:kohan se oli?
Mod. huom: Ei näin.
ddrum54
24.01.2006 20:16:07
sillä kuolellaa keskuskohdalla on nimikin, sweet spot:kohan se oli?

Eiku död spot.
2`n 4
moderndrummer88
24.01.2006 20:18:31
Eiku död spot.

ei hitossa
ddrum54
24.01.2006 20:20:02
ei hitossa

No ei ookkaan. Eiköhän se tuo mainitsemasi ole kuitenkin.
2`n 4
moderndrummer88
24.01.2006 20:22:17
No ei ookkaan. Eiköhän se tuo mainitsemasi ole kuitenkin.

ei hitossa
ddrum54
24.01.2006 20:47:10
ei hitossa

Jumissa?
2`n 4
Niq
24.01.2006 21:26:46

Genera dry lensi kyllä mulla roskikseen. Ihan hirveä soundi, ei todellakaan soi ollenkaan. Tietty jos haluaa että virvelisoundi on "pök", niin tuo kyllä sopii.

Nyt on päällä CS ja alla Ambassador snare. Toimii pirun hyvin. Virppa siis Tama Rockstar.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Shitmanek
24.01.2006 21:56:46
Jumissa?

moderndrummerhan taisi ottaa osaa tuohon kilpailuun, jossa ei harjoiteta yhden käden tremoloa mahdollisimman pitkään aikaan. Liekö sitten tästä johtuvaa... ;)
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
komppaaja
25.01.2006 01:21:53
Moro!

Onkä tuo swinkkuvirppa vaan niin paska, että se soi demppaamattomana ilman ylimääräistä sointia vain iskettäessä täysin sen keskustaan, vai soivatko laatuvirpatkin enemmän tomien lailla kun iskee keskustan ulkopuolelle. Sanotaanko vaikka, että se alue, johon iskettäessä saundi on kohtalainen on halkaisijaltaan n. 5cm ja täysin rummun keskutassa. Kalvoina minulla tuossa swinkkuvirpassa on lyöntikalvona remo coated ambassador ja resopuolella tehdaskalvo.

Valitettavasti se paras sointikohta on vielä pienempi kuin ehdottomasi 5cm.

Neuvo: Opettele soittamaan keskelle kalvoa...

Vihje: Katso minne soitat...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)