Aihe: Kasarivirvelit
1
Mörre
20.01.2006 19:43:00
Minkälaisista virveleistä lähtisi sellainen 80-luvun kunnon jytysoundi, eli aika syvä ja jyhkeän kuuloinen? Hinta voisi olla sielä 200-350e..
Mm...
Suchinenu
20.01.2006 20:13:07
Varmasti paras kasarisoundi lähtee sähkörummusta tai triggaamalla oikea virveli. ;) Kuitenkin joku syvä koivurumpu saattaa ajaa asian ihan tarpeeksi hyvin. Asiasta enemmän tietävät jatkakoot!
hollmi-5
20.01.2006 20:53:21
8-tuumaa syvä, löysä vire, jesseteippiä ja pinstripe...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jemo
20.01.2006 21:26:35

Kasarisoundi tulee siitä helvetillisestä kaiusta, jolla ei ole mitään tekemistä virityksen kanssa ;)

Ei vaan. Kyllähän se kannattaa sitten olla vähän löysemmälle viritettykin. Jostain kuulin, että märkä yläkalvo auttaisi kanssa, kun vesipisarat pomppivat sillä. Tiedä näistä. En ole ihan kauheasti seurannut kasarimuotia virvelivalinnoissani. Vaikka Imperialstarin 6½ virpalla soitankin.

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Strumbali
20.01.2006 21:31:43 (muokattu 20.01.2006 21:32:25)
No minäkin olen hitusen sillä kannalla, että enemmän on kyse tilasta ja äänitystavasta(ja miksauksesta), kuin siitä virvelistä.

Itse mahdollisesti menisin johonkin kiviseinätilaan(betonipunkkeriin) metelöimään setteineni ja mahdollisesti laittaisin tuohon 8-tuuman(ilmeisesti koivuiseen) virveliini leveämmän maton. No ei kyllä mitään kovin korkeaa virettä ja vesipisaroista en tiiä.
(Ne näyttää kyllä hienolta, videolla ;)
Mutuahan tämä.
Jemo
20.01.2006 21:43:44

Itse pistin viimeisimmällä Rogue Angelin keikalla erään tomikomppibiisiä edeltäneen välispiikin aikana vesipullosta lattiatomin ja virpan päälle vettä. Toimi komeasti, kun biisin alussa oli rytminä virveli ja lattiatomi aina painollisella ja väleihin bassareita. TUM-tum-tum-TUM-tum-tum-TUM-tum-tum-TUM-tum-tum-TUM-tum-TUM-tum. Nopea tempo. Näytti kuulemma hyvältä.
offtopik. sori.

-Jemo
Tindrum
20.01.2006 21:49:32
No, mulla oli Taman Superstar 14 x 6,5" virppa vuodesta 84. Koivua oli ja tymäkältä kuulosti.

Luulenpa kuitenkin että pääset samaan tai parempaan saundiin perehtymällä
1. Virvelin materiaaleihin, mikä tuottaa mitäkin ääntä
2. Valmistajiin. Näitähän riittää
3. Kalvoihin. Kalvoilla saat hyvään perusvirppaan paljon eri saundeja.

Happy hounting...
m© Ammattilaista on vaikee saada lavalle, mutta amatööriä ei saa sieltä pois.
Strumbali
20.01.2006 22:11:33
Itse pistin viimeisimmällä Rogue Angelin keikalla erään tomikomppibiisiä edeltäneen välispiikin aikana vesipullosta lattiatomin ja virpan päälle vettä.

Juu, on kokeiltu. Toimii. Twist Twist Erkinharju oli muistaakseni yksi, joka näytti mallia, televisiossa. Ei mulla muuta vesipisaroista.
Mutuahan tämä.
Jemo
20.01.2006 23:44:51

No, mulla oli Taman Superstar 14 x 6,5" virppa vuodesta 84. Koivua oli ja tymäkältä kuulosti.

OLI?! Mää haluun. Mun setti on muuten Superstaria, mutta virveli on Imperialstarin. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta olisihan nyt kuitenkin Superstarin setti aina Superstarin setti...

-Jemo
Jupi57
20.01.2006 23:48:05
8-tuumaa syvä, löysä vire, jesseteippiä ja pinstripe...

siis esim. Yamahan SD-098 koivuvirveli.
Mörre
28.01.2006 18:23:43
8-tuumaa syvä kuulostaa jo aika hurjalta, mutta täytyypä käydä sitäkin kokeilemassa. Kiitoksia!
Mm...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)