Aihe: Kelluvat tomit?
1 2
Jeltz
24.03.2004 20:36:51
Elikkä kertokaa mulle mitä on kelluvat tomit, missä rummuissa niitä on ym. ym
allekirjoitus on turha, tarpeeton, kerrassaan hyödytön
Paas
24.03.2004 20:45:13
No tomit on kiinnitetty sellaisilla ripustimilla joita kutsutaan rims:ksi(rims). Niiden olisi tarkoitus antaa rummun soida vaapaammin. Perinteisestihän tomin kiinnitys on hoitunut sellaisella tapilla joka lävistää rummun rungon.
Katsele vaikka kuvia taman systeemistä: http://www.tama.com
The Mullet: Hairstyle of the Gods
Alpha
24.03.2004 20:51:35
No tomit on kiinnitetty sellaisilla ripustimilla joita kutsutaan rims:ksi(rims).

Voihan virppakin olla ripustettu...
Paas
24.03.2004 20:54:14
Voihan virppakin olla ripustettu...

Voi toki mutta itse en oikein voisi kuvitellakkaan käyttäväni sellaista. Varmaan aika v-mäisen tuntuista soittaa sitä virveliä kun vaappuu siinä edes takas.
Speedy
24.03.2004 23:00:49

Perinteisestihän tomin kiinnitys on hoitunut sellaisella tapilla joka lävistää rummun rungon.

No ei nyt välttämättä.. Eihän tota taida olla ku Pearlilla, ja joissain vanhemmissa(?) Yamahoissa..

Mutta ideana on siis että rumpu soi vapaammin ilman mitään ylimääräsiä värähtelyä tappavia muhveja rummun kyljessä.. Lisäksi kai sen pitäisi varsinkin etutomeissa vähentää niiden soimista bassaria poljettaessa, jos ne on bassarissa kiinni, mutta itse en ole huomannut eroa..=I Joku on jopa väittänyt, että rummun runko säilyisi paremmin suorana vääristymättä, kun se "riippuu" vapaasti, mutta tiedä nyt sitten siitäkään..

Itse en tosi tykkää noista jutuista jos ne on tuolla lattiatomari puolella..14" tai jopa 16" tomari tuppaa heilumaan aikasta paljon, varsinkin jos siihen ankarammalla kädellä komppaa.. Ja se taas vaikuttaa soittotuntumaan ja telineet joutuu koville.. Mutta pikku tomeissa se menee hyvin..=I

Virveliinkään en sitä heti menis laittamaan.. Muistaakseni DW:llä ainakin on kyseisiä malleja, että tuskin se mikään huono ratkasu on, mutta ei varmaan mikään toimivinkaan.. Varmaan jossain 12" ja siitä pienemmissä vois toimia, jos on kakkos virvelinä.. mene tiedä..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
MoonDog
25.03.2004 15:48:28
No ei nyt välttämättä.. Eihän tota taida olla ku Pearlilla, ja joissain vanhemmissa(?) Yamahoissa..

Käsittääkseni Paas tuossa kertoi vain tuosta perinteisestä kiinnitystavasta, eli siis ei-kelluvasta menetelmästä, jossa putki menee tomin rungon läpi. Ja niitähän on tietysti joka valmistajalla. Itse ainakin käsitin asian näin.

Muistaakseni DW:llä ainakin on kyseisiä malleja

Tamalla on myös noita kelluvia virveleitä.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
U-rip
25.03.2004 15:56:20
Voi toki mutta itse en oikein voisi kuvitellakkaan käyttäväni sellaista. Varmaan aika v-mäisen tuntuista soittaa sitä virveliä kun vaappuu siinä edes takas.

Itelläni oli Taman Starclassic snare kelluvassa telineessä.
aivan perkeleen hyvä systeemi. Helpotti huomattavasti snaren asettelua eikä todellakaan "vaappunut" siinä edessä.
Suosittelen.
Mitä saadaan kun risteytetään neekeri ja mustekala? No, ei se kummonen ole mutta aivan helvetin kova keräämään puuvillaa!
Speedy
25.03.2004 21:51:23

Käsittääkseni Paas tuossa kertoi vain tuosta perinteisestä kiinnitystavasta, eli siis ei-kelluvasta menetelmästä, jossa putki menee tomin rungon läpi. Ja niitähän on tietysti joka valmistajalla. Itse ainakin käsitin asian näin.

Mutta siis eihän se ei-kelluvakaan mene sen rungon läpi, vaan siinä on se semmonen muhvi.. Paitti tietty jos perinteisellä tarkotetaan jo jonkin veerran vanhempaa, vintage kamaa, niin sitten..=I
Paas
25.03.2004 21:54:35
Mutta siis eihän se ei-kelluvakaan mene sen rungon läpi, vaan siinä on se semmonen muhvi.. Paitti tietty jos perinteisellä tarkotetaan jo jonkin veerran vanhempaa, vintage kamaa, niin sitten..=I

Onhan niissä muhvit joo mutta monissa menee se aisa sinne rummun sisään.
miän vain
26.03.2004 10:04:38

Itse en tosi tykkää noista jutuista jos ne on tuolla lattiatomari puolella..14" tai jopa 16" tomari tuppaa heilumaan aikasta paljon, varsinkin jos siihen ankarammalla kädellä komppaa.. Ja se taas vaikuttaa soittotuntumaan ja telineet joutuu koville.. Mutta pikku tomeissa se menee hyvin..=I

On muuten olemassa samalla systeemillä tehtyjä ja ihan yhytä hyvin toimivia lattiatomin jalkoja. Tomi tulee saman tyylisesti 'kehtoon' kun perinteisessä virveliständissä. Ei pitäisi heilua.

Räkin idean tuo kylä poistaa, mutta ei kai kahden tomin asettelu nyt niin iso homma voi olla. :I
Speedy
26.03.2004 13:57:13

Onhan niissä muhvit joo mutta monissa menee se aisa sinne rummun sisään.

nii nii.. niihän just sanoin, mutta mun tietääkseni niitä on vaan Pearlilla ja Yamahalla.. vai onko jollain muullakin..?
Alpha
26.03.2004 14:00:07
...vai onko jollain muullakin..?

Newsound...Millenium...:o)
MoonDog
26.03.2004 14:01:43
Ainakin kaikissa halvemmissa seteissä se tomiholder menee rummun sisään asti.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Baroquean
26.03.2004 14:43:35 (muokattu 26.03.2004 14:44:44)
Ainakin kaikissa halvemmissa seteissä se tomiholder menee rummun sisään asti.

Halvimmissa saattaa tosiaan mennä (vielä nykyisinkin). Mutta esim. Tamankin rummuissa on se kiinnikepala (jossa on reikä) kiinni siinä rummun kehällä ja se itse kiinniketappi menee sen palikan läpi. Sellasia ne nykyisin näyttää olevan oikeastaan kaikilla merkillä. Ne "kellunta"-osat onkin sitten ovelammin kiinni niiden viritystappien avulla.
Arbeit macht frei.
Paas
26.03.2004 14:44:28
, mutta mun tietääkseni niitä on vaan Pearlilla ja Yamahalla.. vai onko jollain muullakin..?

jep, onhan sellaisia myös joissakin sonorin rummuissa.
hanipai
31.01.2006 03:54:53
Newsound...Millenium...:o)

Meneekö Taman tomiholder Milleniumiin? Se menee siis rummun sisään?
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
Bobana
31.01.2006 07:20:39 (muokattu 31.01.2006 07:41:25)

No eikös ne ole nuo mitä sulla makaa omakuvassas....

EDIT:

Niin. Soikoon sitten kuinka paljon paremmin tahansa kuin tavallisella holder-kiinnityksellä olevat tomit mutta silti vierastan kovakätisenä rumpalina "kelluvia" eli rimmsseillä(pearl) ripustettuja pyttyjä.

Näin jossain pätkän kun Lombado veteli Taman vastaavilla rimsseillä ja tomit hyppi kun mitkäkin jojot. Kyllä tommosella hakkaamisella ei kauaa semmoset kestä. Ainakaan meikäläisellä persaukisella ei ole varaa ostella uusia tosta vaan jos raudat leviää jollain keikalla yli-innostuksen saattelemana.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Alpha
31.01.2006 09:57:06
Meneekö Taman tomiholder Milleniumiin? Se menee siis rummun sisään?

Ei mene. Milleniumissa on samanlainen systeemi kuin noissa vanhoissa Pearleissa, eli menee putki sinne rungon sisään...Tamassa taas tomit pudotetaan siihen holderiin. Huonosti taas selitetty, mutta...
hanipai
31.01.2006 13:57:39
Ei mene. Milleniumissa on samanlainen systeemi kuin noissa vanhoissa Pearleissa, eli menee putki sinne rungon sisään...Tamassa taas tomit pudotetaan siihen holderiin. Huonosti taas selitetty, mutta...

No meneekö Pearlin tomiholder Milleniumiin? Kai nyt joku Milleniumiinkin sopii?
Täsmennän. Hommaan ehkä Millenium tomin sähkörumpuprojektiin ja pitäis tietää millä sen saa räkkiin.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
moderndrummer88
31.01.2006 14:07:17

sullahan on kelluvat tomit itelläskin noissa tamoissa!
mod. huom. ei näin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)