Piirakka 24.01.2006 23:04:20 | |
---|
Elikä Bayanista puuttuu kalvo, tietääkö kukaan mistä näitä saisi suomesta, mitä maksaa? "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
shagriml 25.01.2006 00:04:42 | |
---|
Kannattaa kysästä F-musiikista. En tiedä onko niillä mut ainakin itse soitinta ne myy, sieltä omani ostin. |
Muovinen 25.01.2006 10:55:40 (muokattu 25.01.2006 10:56:38) | |
---|
Nyt kun on tabla-aiheinen topik olemassa niin kysäisempä samantien, että mitä pitäis ottaa tablaa ostettaessa huomioon? Oon menossa vuoden loppupuolella Intiaan ja sieltähän niitä saisi hankittua, mutta jotta ei tulisi ihan sikaa säkissä ostettua niin neuvot ovat tervetulleita. Mitähän muita lyömäsoittimia kannattaisi erityisesti katsella Intiasta? Voin lisätä tähän vielä linkin erään Delhiläisen musaliikkeen sivuille. Niiltä löytyy jopa hilpeä elektroninen tabla!! http://www.indianmusicalinstruments.com/professionaltabla.htm |
Simbe 25.01.2006 11:09:24 | |
---|
Mitä se säilykepurkin kansi tekee siinä kalvossa? Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti, Mackie SR32/4 VLZ mikseri sekä LP practice conga! |
tse 29.01.2006 12:59:24 | |
---|
Elikä Bayanista puuttuu kalvo, tietääkö kukaan mistä näitä saisi suomesta, mitä maksaa? http://www.woodwinds.fi/ Kymmenisen vuotta sitten näin tuolla. onkohan vielä. wine = water + jesus |
Roberto 29.01.2006 14:39:53 | |
---|
Nyt kun on tabla-aiheinen topik olemassa niin kysäisempä samantien, että mitä pitäis ottaa tablaa ostettaessa huomioon? Oon menossa vuoden loppupuolella Intiaan ja sieltähän niitä saisi hankittua, mutta jotta ei tulisi ihan sikaa säkissä ostettua niin neuvot ovat tervetulleita. Osta kalleimmat mitä löytyy, hinnat niille pyörii euroina jossain 130 tienoilla koko setille, ainakin Bombayn Bhargava's Musik:issa, 541, Kalbadevi Road, Ravindra House, Mumbai - 400002. |
Vikmani 29.01.2006 16:01:26 | |
---|
Ei varmaan ihan helppo löytää. Ja osaakohan musiikkikaupassa väki laittaa paikoilleen sen. Mulla oli kalvon vaihto opas mutta en kyllä omin päin viitsisi alkaa vaihtaa sitä. Luulisin että intiasta kannattaa ostaa se kalliimpi tabla ihan kunnon musakaupasta. Saat sen varmasti halvemmalla ja muutenkin paremman kuin täältä käsin. Esim tuttu osti intiasta parhaan sitarin. Oli kuulemma ollut moninkertaisesti halvempi kuin intian ulkopuolella. Yleisesti ottaen parempien tablojen bayan ei ole tehty alumiinista vaan esim raudasta tai kuparista. Tästä johtuen rummun paino kertoo karkeasti laadun mutta korvia kannattaa ennenkaikkea käyttää rumpua valitessa. Tässä muutamaia mielenkiintoisia lyömäsoittimia intiasta: Pakhawaj, Jal tarang, ghatam. Kysympä tässä samalla että mistä löytää oppimateriaalia tablaan tai yleisesti intialaiseen musiikkiin? Itsellä on Learning the tabla ja Fundamentals of tabla. Jälkimmäinen olikin jo vaikeampi löytää: Kirjakauppa hommasi sen mulle Kirjaston poistomyynnistä Ohiosta!! Mistä voisi hommata ghatamin suomesta? the power of beef |
Piirakka 31.01.2006 09:16:27 | |
---|
Eipä löydy levytukusta, fazerilta eikä edes saksalaisesta, lapsityövoimaa tukevasta postimyyntiyrityksestä.. Kylhän sen itse vaihdan kun vain löytyisi ehjä.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Jarkko Laiho 31.01.2006 10:10:45 | |
---|
Morjens! Olen Ustad Shabbir Nisarin, legendaarisen tabla virtuoosin Ustad Shaik Dawoodin ( www.tablaustaddawood.com) pojan ganda badhan oppilas. Tabloista voin sanoa, että hyviä instrumentteja on vaikea saada. Minä sain gurultani hänen mieltymyksilleen tehdyn dayanin. Uskomaton ero muihin tabloihin, joita olen kokeillut. Intiassa tabloja pääsee kokeilemaan ja hyvän instrumentin löytäminen on helpompaa. En suosittele kyllä tablan ostoa suomalaisesta musaliikkeestä. Ne tablat mitä olen joskus nähnyt liikkeissä ovat ala-arvoisia. Netinkin kautta tablojen osto on vaikeaa ja kallista (verrattuna Intian hintoihin). Ei ole kokemusta, mutta Ali Akbar college of music ja muistaakseni http://www.sitarsetc.com/ ovat saaneet hyviä kommentteja. Kallista!! Riippuu paljon myös siitä, että mikä laatu on riittävä. Jarkko |
Jarkko Laiho 31.01.2006 12:04:53 | |
---|
Itse asiassa minullakin saattaisi olla muutama bayan kalvo, jonka voisin myydä. Minkä kokoinen bayan sulla on? Voin loppuviikosta tarkistaa asian, jos haluat ostaa minulta. Veloitan sen hinnan millä ne ostin ja lähetyskulut, koska ne ovat käyttämättömiä. Jos asut Kuopiossa tai Oulussa, niin postitusta ei tarvita. Jarkko |
south_of_heaven 31.01.2006 13:30:49 | |
---|
saako niitä alustyynyjä Suomesta ilmoitti South_of_Heaven |
Jarkko Laiho 01.02.2006 11:28:26 | |
---|
En osaa sanoa, kun en ole mitään tablaan liittyvää suomalaisista liikkeistä ostanut. Eipä siinä auta varmaan muu kuin kysyä. Luulisi löytyvän jostain liikkeestä tilaamalla. |
2kind 01.02.2006 12:01:56 | |
---|
Kirjakauppa hommasi sen mulle Kirjaston poistomyynnistä Ohiosta!! Kerro heti mikä kirjakauppa on kyseessä, jos tuollaista palvelua saa, niin taidan asioida vastedes sinun kirjakaupassasi. To see is not as easy as it seems to be. |