Dnjmaster 10.01.2006 20:30:55 | |
---|
Elin tällainen turhahko kysely aihe. Eli itse ostin settiin 4. tomiksi 13" joka osoittautuikin 12" tomiksi. Ennestään minulla oli 10",12" ja 14". Eli kysymys kuuluukin, käytättekö te kahta samankokoista tomia setissä? Tämä uusi 12" tomi on syvempi kuin vanha 12" joten soundi on erinlainen. Lisäksi tomi on eri puuta, joka myös vaikuttaa osaltaan soundiin. Onko nämä tällaiset kaksi samankokoista, eri syvyistä tomiaa yhdistelmät kovin yleisiä? Ja jos tiedät esim. kuvia tai rumpaleita jotka tällaista tomiyhdistelmää käyttää niin esimerkkiä vaan. :) kalamies#40 >-)))> |
drum-monkey 10.01.2006 20:44:23 (muokattu 10.01.2006 21:42:35) | |
---|
Kyllä ainakin kahta 8" muistan jonkun käyttäneen, 8"x7" ja 8"x8". Ja monilla on samankokoset lattiatomit sekäoikeella että vasemmalla. Munletti on mulletti |
Simbe 10.01.2006 21:07:53 (muokattu 10.01.2006 21:25:38) | |
---|
Kyllähän se oli yleistäkin siihen aikaan kun monsterisetit (enemmän kuin 1 tomi) alkoivat yleistyä ja valmistajat tarjosivat vain 13" etutomeja. Myöhemminkin esim Cozy Powellilla on ollut juuri tuollainen toinen syvempi tomi samalla halkaisijalla etutomeissa. Hänellä taisi olla lattiatomitkin saman kokoiset. Se voi olla ihan käyttökelpoinenkin ratkaisu, että virittää sen pienemmän tomin soivemmaksi ja sitten se toinen on enemmän löps. Sellainen perkussiivisempi. Ainakin itse pidän siitä että molemmat mahdollisuudet löytyvät setistä. Oikeastaan samaan pääsee yhdelläkin tomilla vaihtamalla lyöntikohtaa. Soivemman iskun lyö lähemmäs reunaa ja tiukempi lätsähdys sitten keskeltä kalvoa. Kyllä se siis mahdollista on, tietenkin. EDIT: kuva http://www.drummerworld.com/pics/drum3/cozypowell.jpg Maailman hienoin rumpusetin väri. Muistaakseni tässä oli 2 kpl 15" etutomia. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Myytävänä Yamaha "Recording Custom" 9000 GA rumpusetti sekä LP practice conga! |
Dnjmaster 10.01.2006 21:23:17 | |
---|
Kyllähän se oli yleistäkin siihen aikaan, kun monsterisetit (enemmän kuin 1 tomi) alkoivat yleistyä ja valmistajat tarjosivat vain 13" etutomeja. Myöhemminkin esim Cozy Powellilla on ollut juuri tuollainen toinen syvempi tomi samalla halkaisijalla etutomeissa. Hänellä taisi olla lattiatomitkin saman kokoiset. Se voi olla ihan käyttökelpoinenkin ratkaisu, että virittää sen pienemmän tomin soivemmaksi ja sitten se toinen on enemmän löps. Sellainen perkussiivisempi. Ainakin itse pidän siitä että molemmat mahdollisuudet löytyvät setistä. Oikeastaan samaan pääsee yhdelläkin tomilla vaihtamalla lyöntikohtaa. Soivemman iskun lyö lähemmäs reunaa ja tiukempi lätsähdys sitten keskeltä kalvoa. Kyllä se siis mahdollista on, tietenkin. EDIT: kuva http://www.drummerworld.com/pics/drum3/cozypowell.jpg Maailman hienoin rumpusetin väri. Muistaakseni tässä oli 2 kpl 15" etutomia. Kiitoksia tästä! kalamies#40 >-)))> |
Rumpali5 10.01.2006 21:38:24 (muokattu 10.01.2006 21:39:02) | |
---|
Itsellä on kaksi 14:sta tuumaista tomia, toinen on räkki malli 14*11 ja toinen on omilla jaloillaan 14*14. |
Dnjmaster 10.01.2006 21:42:26 | |
---|
Itsellä on kaksi 14:sta tuumaista tomia, toinen on räkki malli 14*11 ja toinen on omilla jaloillaan 14*14. Okei. Hauska kuulla et muutkin käyttää samankokoisia tomeja. kalamies#40 >-)))> |
WyW 10.01.2006 22:23:32 (muokattu 10.01.2006 22:26:07) | |
---|
Jos o kaks saman kokoista tomia ni ei niitä vissii ainakaa saman vireeseen kandee vetää... Kyllä mä ainaki näkisin tuollaisten käyttömahdollisuudet aika vähäisinä, jos ei nyt mennä askelta liian pitkälle tuossa Mike Manginin setin peilaamisessa. Suna pistäisin sen sille puolelle missä lattiatomia ei jo ole ja sit opettelisin käyttään sitä... mulla o vähä tommost proggista menossa itel just (tosin 10" 12" 14" 16" -kattauksella) :D http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Dnjmaster 11.01.2006 10:11:49 | |
---|
Jos o kaks saman kokoista tomia ni ei niitä vissii ainakaa saman vireeseen kandee vetää... Kyllä mä ainaki näkisin tuollaisten käyttömahdollisuudet aika vähäisinä, jos ei nyt mennä askelta liian pitkälle tuossa Mike Manginin setin peilaamisessa. Suna pistäisin sen sille puolelle missä lattiatomia ei jo ole ja sit opettelisin käyttään sitä... mulla o vähä tommost proggista menossa itel just (tosin 10" 12" 14" 16" -kattauksella) :D Joo en tietenkään niitä samassa vireessä pidä. Eihän siinä olisi mitään järkeä ;D Pitää nyt kattoa vähän miten nuo sitten asettelen. Yksi vaihtoehto oli juuri tuo että toiselle puolelle lattiatomin paikalle kiinni, tosin haikka ständiin ja vaikka aika matalaan vireeseen. Kiitoksia kommentista! kalamies#40 >-)))> |
Duro 11.01.2006 12:39:49 | |
---|
juu siis onhan näitäki nähty. joskus törmää jopa sellaisiin jotka on halkaisijaltaan ja syvyydeltäänkin täysin saman kokoisia (en kyl ymmärrä mitä järkee). kaipa täysin samankokoiset tomarit saa soimaan eri tavalla virityksen ja kalvovalinnan avulla. o.O |
beorn 19.01.2006 09:34:12 | |
---|
Satuin hommaan paremman 8" tomin ja virittelin vanhan aikani kuluks settiin kiinni ja viritin kalvot kutakuinkin niin kireelle, kun saa. Ja sillähän saa johonkin väliin hauskoja semmosia lyhyitä lattaripäräytyksiä fillin muodossa. :) Vähän samaan tyyliin, mitä jotkut käyttää timbaleseja tai ylimäärästä piccolovirveliä. Ton 13" tomin laitoin tonne vasemmalle lähinnä sen takia, kun soitan "väärinpäin", niin tomi siälä vasemmalla(kin) on helvetin hyvä... Toimii. Jos itellä ois noita SAMAN KOKOSIA tomeja, niin varmasti levittelisin ne molemmille puolille. Mielestäni ehkä toimivampi juttu, kun että koittaa niitä saada viritettyä jotenkin, että ne sais yhdessä soimaan hyvin, järkevästi(Tietty ei oo pakko käyttää kaikkia tomeja joka paikassa! ;). Noh, täähän nyt vaan on mun miälipide! Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1 |
skylane 19.01.2006 15:05:45 | |
---|
juup mulla on tuo 12x9 ja 12x10 omassa setissä. Ja vireeseen nuo saa ihan ok :) |
chijuhajuha 30.01.2006 17:08:46 | |
---|
kaks 16" tomia, toinen aika paska ja eri kalvot ni ihan ok.. moe |