Aihe: AHEAD-Hiilikuitukapulat
1 2 3 4
Kaneli
05.11.2004 12:31:21

Minä omistan Joey#1 Ahead-kapulat, ja mietin että kauanko suunnilleen kestää, ennen kuin ne muovivarret hajoaa? Ostin kesällä ja on siitä asti kestänyt, mutta noin suurinpiirtein? 10kk? Vuoden?
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
Bacchus
05.11.2004 12:33:10
Minä omistan Joey#1 Ahead-kapulat, ja mietin että kauanko suunnilleen kestää, ennen kuin ne muovivarret hajoaa? Ostin kesällä ja on siitä asti kestänyt, mutta noin suurinpiirtein? 10kk? Vuoden?

Jos kohtelet niitä yhtä hyvin kuin peltejäsi, eivät kestä välttämättä kovinkaan kauaa...;)

Ei sentäs... Ihan suhteellistahan tuo on. Jos noin kauan ovat jo kestäneet, niin kaikki lisäkesto on vaan plussaa.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Kaneli
05.11.2004 12:36:13

Jos kohtelet niitä yhtä hyvin kuin peltejäsi, eivät kestä välttämättä kovinkaan kauaa...;)

Ei sentäs... Ihan suhteellistahan tuo on. Jos noin kauan ovat jo kestäneet, niin kaikki lisäkesto on vaan plussaa.

Näköjään vielä niistä pelleistä saa kuulla:)

Se oli vahinko, uskokaa jo! Haitsun piha-seikkailut siis.

Takaisin asiaan: Pakkauksessa lukee muistaakseni et kestää jopa 10 kertaa pitempään kuin puukapulat.

Tosin oon nupin joutunut vaihtamaan.

Ja ne nupit on kalliita, 3€ per kappale.
Bacchus
05.11.2004 12:53:22
Näköjään vielä niistä pelleistä saa kuulla:)

Se oli vahinko, uskokaa jo! Haitsun piha-seikkailut siis.

Heh, vitsi vitsinä...=)

Takaisin asiaan: Pakkauksessa lukee muistaakseni et kestää jopa 10 kertaa pitempään kuin puukapulat.
Tosin oon nupin joutunut vaihtamaan.
Ja ne nupit on kalliita, 3€ per kappale.

Aika tyyriitä... Oon silti harkinnut joskus hankkivani Aheadit, ihan vaan sen takia että saa omakohtaista kokemusta niistäkin. Eikä sitä tiedä vaikka niihin tykästyisikin.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Kaneli
05.11.2004 12:59:32

Kyllä kannattaa. Hinta (Joey#1 ainakin) oli 50€, eikä sen luulis varioivan mallista toiseen merkittävästi.

Mä en oikein enää pysty soittamaan puukapuloilla, kun Aheadeissa on niin täydellinen paino ja balanssi sun muut.

Pitää varoa vaan ettei väärällä päällä lyö peltejä(taas:)), siitä voi tulla tuhoisat seuraukset. Ja nuppi ruuvautui kerran soittaessa itsestään irti, ja hajotin virvelikalvon huomaamatta kun en tapahtunutta huomannut.

Sarjassa Kanelin Kommellukset. Pitäisköhän laittaa oma topic niille? ;)
antttti
05.11.2004 13:04:17
oon soitellu jonku kerran noilla joey palikoilla ja omasta mielesta ainakin puukapulat on paljon mielyttavammat soittaa. tietty jos raha ei riita ostaa jatkuvaan tahtiin puukapuloita jos onnistut aina ne rikkomaan, kannattaa harkita noita aheadeja.
Kaneli
05.11.2004 13:06:17

oon soitellu jonku kerran noilla joey palikoilla ja omasta mielesta ainakin puukapulat on paljon mielyttavammat soittaa. tietty jos raha ei riita ostaa jatkuvaan tahtiin puukapuloita jos onnistut aina ne rikkomaan, kannattaa harkita noita aheadeja.

No se on vähän tottumisesta kiinni...

Ja kun hinta on mikä on, niitten pitäisi olla todistettavasti paremmat kuin puukapulat, ei pelkästään kestävyyden kannalta.

Mut hyvä ostos oli.
Bacchus
05.11.2004 13:44:14
tietty jos raha ei riita ostaa jatkuvaan tahtiin puukapuloita jos onnistut aina ne rikkomaan, kannattaa harkita noita aheadeja.

Ei oo siitä kiinni.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Kaneli
05.11.2004 13:46:14

Ei oo siitä kiinni.

Ei ni. Kyse on siitä, että ne on suunniteltu ja testattu jne et ne todellakin olis hintansa väärti, eli parempia kuin puukapulat monella eri tavalla.

Ja ne on.
Bacchus
05.11.2004 14:04:31
Ei ni. Kyse on siitä, että ne on suunniteltu ja testattu jne et ne todellakin olis hintansa väärti, eli parempia kuin puukapulat monella eri tavalla.

Ja ne on.

Siitä en tiedä, mutta testata niitä aion. Sittenpähän tiedän...=)
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
Kaneli
05.11.2004 14:05:32

Siitä en tiedä, mutta testata niitä aion. Sittenpähän tiedän...=)

Testaa ihmeessä.

Ja hanki vielä ihmeessämmin.

Onko sulla jotain erityistä mallia mielessä?
DimensionZ
05.11.2004 14:13:13

Pakkauksessa lukee muistaakseni et kestää jopa 10 kertaa pitempään kuin puukapulat.

Mulla on kestänyt nyt puoli vuotta yhet Vic Firthin 5Bt, eli kestääkö nuo sitten 5 vuotta?

Olen soitellut noita Aheadeja, eikös semmonen malli ole kun Lars, tai jotain sinnepäin? Joka tapauksessa, aivan kamala tuntuma, sellainen ärsyttävä terävä laita siinä missä ne vaihdettavat osat kohtaavat kannan. Ja kauhean painavat ovat kanssa. Ei kyllä mun makuun ollenkaan. Itse omistan kyllä toisen valmistajan hiilikuitukapulat, jotka ovat yhtenäiset, 5A-kokoa, ja ihan hyvän painoiset joita käytän sähkörumpujen soitteluun (välillä). Nykyään kyllä soittelen sähkörumpujakin puukapuloilla enemmän kun noissa on niin kova tuntuma noissa hiilikuiduissa.
''He jumped right out of a building!!''
Kaneli
05.11.2004 14:15:35

Mulla on kestänyt nyt puoli vuotta yhet Vic Firthin 5Bt, eli kestääkö nuo sitten 5 vuotta?

Olen soitellut noita Aheadeja, eikös semmonen malli ole kun Lars, tai jotain sinnepäin? Joka tapauksessa, aivan kamala tuntuma, sellainen ärsyttävä terävä laita siinä missä ne vaihdettavat osat kohtaavat kannan. Ja kauhean painavat ovat kanssa. Ei kyllä mun makuun ollenkaan. Itse omistan kyllä toisen valmistajan hiilikuitukapulat, jotka ovat yhtenäiset, 5A-kokoa, ja ihan hyvän painoiset joita käytän sähkörumpujen soitteluun (välillä). Nykyään kyllä soittelen sähkörumpujakin puukapuloilla enemmän kun noissa on niin kova tuntuma noissa hiilikuiduissa.

Ne onkin Ulrichit;)
DimensionZ
05.11.2004 14:19:30

Ne onkin Ulrichit;)

Kyllä mä tiedän kenen ne on mutta paskat on kuitenkin.
''He jumped right out of a building!!''
ddrum54
05.11.2004 14:22:11
Testaa ihmeessä.

Ja hanki vielä ihmeessämmin.

Onko sulla jotain erityistä mallia mielessä?

Miten ne tärisee käteen? Kokeilin kerran tammikapuloita ja ne tärisi niin paljon handuun, että alkoi vaikuttaa soittotuntumaan. Taitaa olla tuo tammi niin kovaa puuta, että alkaa soida isseikseen.
2`n 4
Kaneli
05.11.2004 14:22:40

Kyllä mä tiedän kenen ne on mutta paskat on kuitenkin.

Makuasia.

Ja mun maku tykkää. Kuten monen muunkin.
triplis
05.11.2004 14:31:43

Kokeilkaas milleniumin hiilikuitustickejä.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 3_millenium_5a_carbon_prodinfo.html

Ostin kokeilumielessä 5A:t ja toimivat kuin unelma! Monta kuukautta jo soittanut, eikä mitään hajoamisen merkkejä! Hintakaan ei päätä huimaa...tosin jos ja kun thomannilta tilaa, ei vältsisti kannata yksien kapuloiden takia pelkästään. Postituskulutkin jo ylittävät kapuloiden hinnan..mutta jos vaikka porukalla, tai jotain muuta rompetta samalla! Kannustan kokeilemaan!

ps. Ajattelin itsekin alunperin ostaa Aheadit, mutta kokeiltuani noita en kokenut niihin enää pakottavaa tarvetta...
Kaneli
05.11.2004 14:34:05

Kokeilkaas milleniumin hiilikuitustickejä.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 3_millenium_5a_carbon_prodinfo.html

Ostin kokeilumielessä 5A:t ja toimivat kuin unelma! Monta kuukautta jo soittanut, eikä mitään hajoamisen merkkejä! Hintakaan ei päätä huimaa...tosin jos ja kun thomannilta tilaa, ei vältsisti kannata yksien kapuloiden takia pelkästään. Postituskulutkin jo ylittävät kapuloiden hinnan..mutta jos vaikka porukalla, tai jotain muuta rompetta samalla! Kannustan kokeilemaan!

ps. Ajattelin itsekin alunperin ostaa Aheadit, mutta kokeiltuani noita en kokenut niihin enää pakottavaa tarvetta...

Noi on kyllä aika Thomannin näköset ;) vaikka onkin Milleniumit...

Mä pysyn Aheadeissa, oon noita Miltsuja joskus kokeillu, enkä pitänyt niitä mitenkään erityisen huomionarvoisina.
arse
05.11.2004 14:47:42

Joskus kokeilin noita Öhedejä, ja kanttisaundi oli aivan omaa luokkaansa. Siis ihan hanurista.
Pitääkö edelleen paikkansa?
"We learned more from a three-minute record than we ever leaned in school." -Bruce Springsteen
Kaneli
05.11.2004 14:49:45

Joskus kokeilin noita Öhedejä, ja kanttisaundi oli aivan omaa luokkaansa. Siis ihan hanurista.
Pitääkö edelleen paikkansa?

No jos kovilla väärillä päillä mätät kantteja, ni sit.

Kyl mun mielestä muovivarsilla saa ihan ookoot kenttisoundit.

Ja jos ei, ni voi siinä tapauksessa käyttää puukapuloita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)