fabarm 05.02.2006 13:11:10 (muokattu 05.02.2006 13:36:31) | |
---|
Olen tehnyt seuraavan havainnon; Wanha Export-settini kuullosti ei-niin-hyvältä treenikämpällä,vaikka kuinka kokeili erilaisia vireitä/kalvotuksia.Kämppä remonttiin,vein rummut saunatilojen pukuhuoneeseen-soundi loistava! Treenikämppä: n.25m2,betoniseinät ,ja -lattia,haltex-levy vuoraus seinissä ja katossa,mattoja lattialla.Huonompi soundi,ei paljon kaikua. Pukuhuone: n.12m2,puupanelointi seinissä ja katossa,betonilattia,mattoja.Hyvä soundi,ehkä liikaa kaikua (diskanttisirinää). Tulemme kysymykseen;mitkä olisivat toimivia seinä/kattomateriaaleja.En ole vielä hankkinut ko. tarvikkeita,on ollut enemmän hommaa piikkausten kanssa (paradiddleä parhaimmillaan),bändikämppä tosiaan räjäytetty uudelleensyntymää varten! Olen miettinyt kipsilevyvuorausta seiniin,kattoon lakkaamatonta lautaa,lattialle paksuja mattoja.Ylimääräisen kaiun poistoon akustiikkalevyjä.Vai toimisiko lautavuoraus paremmin seinissä?Olisi kumminkin helpompaa tehdä kerralla hyvä.. Kertokaa,Gurut,kokemuksia. Hullulta ei voi paljon vaatia. |
moderndrummer88 05.02.2006 13:14:45 | |
---|
en minä nyt niin hirveästi panostaisi tuollei reenikämpän materiaalivalintoihin, sitten kun sun kannut kuulostaa hyviltä siellä niin keikoille joudut viemään koko reenikämppäs että kuulostaa hyvältä... ei anna todellista kuvaa tuommonen hyperviritelty koppi mod. huom. ei näin |
fabarm 05.02.2006 13:25:27 | |
---|
en minä nyt niin hirveästi panostaisi tuollei reenikämpän materiaalivalintoihin, sitten kun sun kannut kuulostaa hyviltä siellä niin keikoille joudut viemään koko reenikämppäs että kuulostaa hyvältä... ei anna todellista kuvaa tuommonen hyperviritelty koppi No,vietän kumminkin aikaa enemmän siellä hyperviritetyssä kopissa,kuin keikoilla.Jos rumpuja esim. äänittää,kannattaa se tehdä hyväsoundisessa tilassa,eikövain?Ja jos jotakin tekee,se kannattaa tehdä kunnolla,tai olla tekemättä ollenkaan. Hullulta ei voi paljon vaatia. |
moderndrummer88 05.02.2006 13:29:34 | |
---|
No,vietän kumminkin aikaa enemmän siellä hyperviritetyssä kopissa,kuin keikoilla.Jos rumpuja esim. äänittää,kannattaa se tehdä hyväsoundisessa tilassa,eikövain?Ja jos jotakin tekee,se kannattaa tehdä kunnolla,tai olla tekemättä ollenkaan. niin meinaat myös tehä siitä semmosen äänitystilan? no mikäs siinä sitten mod. huom. ei näin |
vernie 05.02.2006 13:32:18 | |
---|
Liika demppaus tekee huonoa rumpusoundille munsta. Esim. meidän treeniksellä ei saa sellaista elämää suurempaa rumpusoundia liian dempin takia. Kitaristit toisaalta tykkää, kun erottelevuus paranee. Meillä on akustokarhua katossa ja seinillä, ja lattialla paksuhko kokolattiamatto. |
Rumba-Ali 05.02.2006 13:55:35 | |
---|
Juu liikaa dempattu kämppä tekee soittamisesta vaikeaa. Muistan, kun kerran jouduin viemään rummut omasta turvallisesta betoniluolastani tällaiseen umpidempattuun tilaan. Taisin pamauttaa pari crashiakin paskaksi siinä parin päivän aikana, kun pellit ei yksinkertaisesti kuuluneet mihinkään. Itselläni oli joskus junnuna rummut tuollaisessa saunan pukuhuoneessa, jossa oli seinissä panelointi ( ja katossa kans). En oikein tykännyt siitäkään. Aloittajan mainitsemat diskantit kävivät mulle korvaan. Jotenkin tuntuu, että paras treenis syntyy suht simppelisti vaikkapa betonihuoneesta ( ei liian pieni), johon sitten runsaasti mattoja + joitain pehmeitä huonekaluja; kangassohvaa jne. Näitä voi sitten tarpeen tullen lisätä/vähentää, jos aihetta on. Japanische Schulmädchen kleben Steiken auf ihre Köpfer und Komodo ißt die. |
Hulfok 06.02.2006 22:00:43 | |
---|
Mä vuorasin reenikämpän seinät ja katon kananmuna kennoilla:):) Hyvä akustiikka... Sit laitat jotai tekstiilejä esim. mattoja seinille ni avot:) |
miän vain 07.02.2006 12:03:16 | |
---|
Mä vuorasin reenikämpän seinät ja katon kananmuna kennoilla:):) Hyvä akustiikka... Tuo on psykoakustiikkaa. Ei se oikeasti toimi, mutta koska silmä näkee muutoksen, korvakin alkaa kuulla sen, vaikkei mitään olekaan tapahtunut. Kananmunakennojen vaikutus on hyvin minimaalinen, soundillisesti. Se, että ne näyttävät studioissa käytetyiltä pyramidilevyiltä ja se, että moni muu on mennyt samaan halpaan, ei tarkoita että ne toimisivat. Oikeaa vaikutusta on esimerkiksi sohvalla, matoilla ja seinistä vähän irti roikkuvilla paksuilla kankailla/peitoilla/patjoilla. Jotka saa kätevästi maisemoitua ripustamalla päälle vielä jonkun siistimmän kankaan. Helppoa, halpaa ja helposti siirrettävä, kun tulee kämpän vaihto eteen. Liian umpeen ei kannata dempata, tukkoisessa tilassa ei ole kiva soittaa - ja kaikuisissa ja kovissa keikkapaikoissa (lähes kaikki baarit jne.) tulee soundin ja volumen kanssa ongelmia, jos on treeneissä tottunut huudattamaan kamoja täysillä ja treblet kaakossa tumpun tilan takia. |
Pieni rumpalipoika 07.02.2006 13:28:25 | |
---|
Kelluva lattia on IHQU! Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
savopie 07.02.2006 14:27:03 | |
---|
meillä on treenikämppä remontissa, ja pääsemme vielä vaikuttamaan siihen. Kämpästä tulee kelluva huone, ja muutin äänieristysjutut on kunnossa, joten, mitkä olisivat ihanteelliset seinä, ja kattomateriaalit? Kokolattiamatto, voisi olla ihan kovasana maailmaa vastaan, ja komeakin!, mutta aika hankala siivota. Oon vielä laittelemassa ittelleni, jonku näköstä koroketta (pikkasen alkaa vaikuttaa napoleon kompleksilta, ku aina pitää olla jossain korkaammalla ku muut, toinen syy toki, näyttävyys, jopa treeniksellä ;DD) roisto PERKELEE!!! |