sieniesko 09.02.2006 16:40:58 | |
---|
Terve. Omistan Pearlin MMX setin. Ostin tossa remon Emperorit yläkalvoiksi 12" ja 14" tomeihin. Alakalvoina on hieman vanhemmat remon Ambassadorit. Laitoin Emperorit kiinni hyvän soundin toivossa tottakai, mutta jostain syystä sain aikaan aika moista resonointia ja soundi oli enemmän patarumpumainen kun kuuluisa TOMMM..Etutomi on muistaakseni 10". Isotomista en tiedä. Milläköhän hitolla onnistuisin saamaan kunnon soundit tomeista. Kaupassa sanoivat Emperor-Ambassador yhdistelmää hyväksi..Toimiiko Emperor-Emperor yhdistelmä mahdollisesta paremmin ? Olisi mukavaa saada jotain kokemuksia näistä kalvoyhdistelmistä MMX seteissä ja mikä toimisi parhaiten. Jokaista en tahtoisi ostaa ja koettaa yksitellen :) Kiitos. |
joravuo 09.02.2006 16:44:50 | |
---|
Terve. Omistan Pearlin MMX setin. Ostin tossa remon Emperorit yläkalvoiksi 12" ja 14" tomeihin. Alakalvoina on hieman vanhemmat remon Ambassadorit. Laitoin Emperorit kiinni hyvän soundin toivossa tottakai, mutta jostain syystä sain aikaan aika moista resonointia ja soundi oli enemmän patarumpumainen kun kuuluisa TOMMM..Etutomi on muistaakseni 10". Isotomista en tiedä. Milläköhän hitolla onnistuisin saamaan kunnon soundit tomeista. Kaupassa sanoivat Emperor-Ambassador yhdistelmää hyväksi..Toimiiko Emperor-Emperor yhdistelmä mahdollisesta paremmin ? Olisi mukavaa saada jotain kokemuksia näistä kalvoyhdistelmistä MMX seteissä ja mikä toimisi parhaiten. Jokaista en tahtoisi ostaa ja koettaa yksitellen :) Kiitos. alakalvot liian kireellä??? tai sit muuten vaa liian kiree vire.... Onko se ärrr? Onko se ooo? Onko se see? onko se koo? |
Deino 09.02.2006 16:46:27 | |
---|
Toimiiko Emperor-Emperor yhdistelmä mahdollisesta paremmin? Ei todellakaan. Jos minä saan 'kunnon' soundit irti Swingstareista Emperor-Ambassador yhdistelmällä, ei pitäisi MMX:n tasoisissa rummuissa se olla mikään ongelma. Lueppa vaikka tuosta ylhäältä Viritys FAQ. "Hää hä hä häähää!" -Bacchus |
ÄM 09.02.2006 16:54:32 (muokattu 09.02.2006 16:55:51) | |
---|
Terve. Omistan Pearlin MMX setin. Ostin tossa remon Emperorit yläkalvoiksi 12" ja 14" tomeihin. Alakalvoina on hieman vanhemmat remon Ambassadorit. Laitoin Emperorit kiinni hyvän soundin toivossa tottakai, mutta jostain syystä sain aikaan aika moista resonointia ja soundi oli enemmän patarumpumainen kun kuuluisa TOMMM..Etutomi on muistaakseni 10". Isotomista en tiedä. Milläköhän hitolla onnistuisin saamaan kunnon soundit tomeista. Kaupassa sanoivat Emperor-Ambassador yhdistelmää hyväksi..Toimiiko Emperor-Emperor yhdistelmä mahdollisesta paremmin ? Olisi mukavaa saada jotain kokemuksia näistä kalvoyhdistelmistä MMX seteissä ja mikä toimisi parhaiten. Jokaista en tahtoisi ostaa ja koettaa yksitellen :) Kiitos. Joo viritystä nyt vaan kehiin. Mulla on Emp/Amb MMX:ssä 8/10/12/14 ja hyvin toimii. Sillä saa ne vähän vähemmän soiviks, kuin Amb/Amb-kalvoituksella ja se on just mun mieleen. Mulla on vireet melko matalalla ja etukalvot vähän lyöntikalvoja kireämmällä. Etutomi on muistaakseni 10". Isotomista en tiedä. Mutta siis mitä nää sun 12 ja 14 tomit sitten on, välitomeja? Itsellä 12 ja 14 on isotomeina ja harkitsen niihin seuraavaksi jotain esim PS4:sta kokeeks, jos sais isotomimaisemman soundin, ovathan kuitenkin aika pieniä. Edit. unohtui mainita, että mulla on siis coated emperorit. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
harzza1 09.02.2006 17:21:58 (muokattu 09.02.2006 17:22:26) | |
---|
mulla on alakalvoina ambassadorit. lyöntikalvoina koitin clear emperoreja ja ne olivat mielestäni täyttä paskaa. laitoin sitten coated emperorit ja soundit muuttui ihan täysin. nyt on mielestäni helvetin hyvät. alakalvot mulla on kohtuu kireellä, mutta ei liian. lyöntikalvot taas on peruslöysällä. |
sieniesko 09.02.2006 19:12:44 | |
---|
Joo siis 10" syvä etutomi piti sanomani :D |
sieniesko 09.02.2006 19:15:01 | |
---|
Voisko tämä johtuu sitten vanhoista alakalvoista ? Luultavasti ne on ollu setissä ehkä pari vuotta.... Tuntuu hassulta,että toisella muka sama kalvoyhdistelmä toimisi kun taas toisella ei... Enkä nyt tarkota soundin mielipide eroja vaan yleensä sitä,että tomin soundi on inhimillisen kuulonen eikä resonoi... |
ÄM 09.02.2006 19:24:40 | |
---|
Voisko tämä johtuu sitten vanhoista alakalvoista ? Luultavasti ne on ollu setissä ehkä pari vuotta.... Tuntuu hassulta,että toisella muka sama kalvoyhdistelmä toimisi kun taas toisella ei... Enkä nyt tarkota soundin mielipide eroja vaan yleensä sitä,että tomin soundi on inhimillisen kuulonen eikä resonoi... Eihän ne alakalvot mikskään mee, ellei sitten välillä soita rumpuja väärinpäin. Mulla on originaalit ollu aina, sekä vanhoissa (90-luvun loppu), että uusissa tomeissa (½ vuotta vanhat). Mutta siis oliko sulla clearit vai coatedit? Kuten tossa mainittiin yllä, niin on muillakin ollut huonoa kokemusta cleareista. Tosin pitäishän nekin vireeseen saada. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Shitmanek 09.02.2006 20:06:13 | |
---|
Eihän ne alakalvot mikskään mee, ellei sitten välillä soita rumpuja väärinpäin. Mulla on originaalit ollu aina, sekä vanhoissa (90-luvun loppu), että uusissa tomeissa (½ vuotta vanhat). Kyllähän ne venyvät ajan mittaan. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit |
Tracer 09.02.2006 20:38:51 (muokattu 09.02.2006 20:43:22) | |
---|
Tarkkaan en nyt muista, miten MMX ja SMX eroavat rungoiltaan, koko vaahteraa kai kummatkin. Any say, minulla jälkimmäiset, lyöntikalvoina juuri Emperor Clearit, alla Pearlin omat. Ainakin minua soundi miellyttää. Tomit todella soivat, erilaisilla vireillä. Luulisi noin hienoista rummuista noilla kalvoilla hyvä soundi virittämällä löytyvän. Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus |
fabarm 09.02.2006 21:47:05 | |
---|
Tarkkaan en nyt muista, miten MMX ja SMX eroavat rungoiltaan, koko vaahteraa kai kummatkin. Any say, minulla jälkimmäiset, lyöntikalvoina juuri Emperor Clearit, alla Pearlin omat. Ainakin minua soundi miellyttää. Tomit todella soivat, erilaisilla vireillä. Luulisi noin hienoista rummuista noilla kalvoilla hyvä soundi virittämällä löytyvän. MMX on aikas paljon ohuempirunkoinen kuin SMX.Juuri tuollainen ohutrunkoinen pitäisi saada helposti vireeseen kuin vireeseen.Itse kyllä tutkisin hieman alakalvoja,ja kokeilisin eri vireitä alakalvon ja lyöntikalvon välille.Aloita viritys melko korkeasta vireestä ja tule sieltä alaspäin. Onko lyöntikalvot "esivenytetty"?Olen joskus huomannut tuonkin auttavan. Hullulta ei voi paljon vaatia. |
moderndrummer88 10.02.2006 08:00:44 | |
---|
Onko lyöntikalvot "esivenytetty"?Olen joskus huomannut tuonkin auttavan. jep tämä kannattaa muistaa! ite en antanu kyllä ollenkaan armoa noille ambassadoreille mitkä laitoin, kummasti alkoi kalvot venymään kun laitoin tomiin kiinni, tomi lattialle ja meikä (80kg) pomppaa sitten siihen päälle mod. huom. ei näin |
Ernesti 10.02.2006 08:32:31 | |
---|
Kyllähän emperor-ambassador yhdistelmän pitäis olla suht pomminvarma homma. Ja varsinkin ku on jo ton luokan pannuista kymysys. Veikkaisin että kyllä se soundi sieltä löytyy ku just kokeilee eri vireitä. Mulla emperor-diplomat toimii ainakin noissa omissa jammuissa. ja vireet on kireet. Traditional grip!! |
Stereophile 10.02.2006 09:58:35 | |
---|
Ainakin Genistoissa Emperor/Ambassador-yhdistelmä toimii loistavasti. Suosittelen reenaamaan virittämistä... Kyllä nyt kelpaa... |
moderndrummer88 10.02.2006 11:09:03 (muokattu 10.02.2006 11:13:14) | |
---|
Ainakin Genistoissa Emperor/Ambassador-yhdistelmä toimii loistavasti. Suosittelen reenaamaan virittämistä... itellänikin 10" tomissa ennen noita ambassadoreita oli emperor alakalvona tosin diplomat mutta toimi kyllä hemmetin hyvin, kunhan rahat antaa myöten hommaan myös kahteen muuhunkin varmaan nuo emperorit E: perhana! olihan mulla sillon sen aikaa kun ne MMX:t oli niin hetken ajan semmoset melko kuluneet emperorit niissä kiinni ja diplomatit alla, kyllä ne ihan suht hyvältä sai kuulostamaan, sointi vaan oli hemmetin lyhyt. Mihinkähän minä oon pistäny ne emperorit, ei tarvitsisi uutta kalvosettiä ehtiä jos nuo löytäisin jostain. mod. huom. ei näin |
harzza1 10.02.2006 12:46:44 (muokattu 10.02.2006 13:54:31) | |
---|
ja onhan tuo toki mielipide haluaako clearit vai coatedit. itse pidän coatedeista paljon enemmän. |
moderndrummer88 10.02.2006 12:49:28 | |
---|
itse pidän coatedeista paljon enemmän. mod. huom. ei näin |
aironman 10.02.2006 12:52:23 | |
---|
Moi! Syy voi olla tomikiinnikkeen liian pitkässä "vipuvarressa". Tarkoittaa, että jos kiinnikevarsi on liikaa ulkona niin se resonoi väärin rummun kanssa ja tappaa soinnin. Varsinkin jos kiinnike on ISS. Jonne |
harzza1 10.02.2006 13:54:20 | |
---|
no ääh typo ;P |