Aihe: rumpusetti
1 2
flesh eater
08.02.2006 17:47:38
Sanokaapas joka tollanen halpa mutta perus hyvä setti aloittelialle?
Migo
08.02.2006 17:48:30
dolo
09.02.2006 13:16:44
Voisinpa jopa suositella Tamburon ASH-sarjaa. Hintasekseen (~500e) soundeissa ei ole mitään vikaa.
Epämuusikko
09.02.2006 14:07:35
Suositelkaa halpoja rumpusettejä aloitelialle.
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. Kuuntele räkäpnukia http://www.mikseri.net/artists/?id=52448
flesh eater
09.02.2006 18:48:27
nii joo ja jos haluaa sit ruvete pörisytteleen nii pitääkö tuplapedaleiden olla saman merkkiset ku ite rummut?vai sopiiko yhtee melkee mitkä vaa?
Alpha
09.02.2006 18:51:43
nii joo ja jos haluaa sit ruvete pörisytteleen nii pitääkö tuplapedaleiden olla saman merkkiset ku ite rummut?vai sopiiko yhtee melkee mitkä vaa?

Siis täh? Samalla tavallahan ne spedut kiinnitetään siihen vanteeseen, oli sitten mitä merkkiä tahansa...

Tässä pedaalien tapauksessakin suosittelen jättämään ne Milleniumit ostamatta...
flesh eater
09.02.2006 18:58:35
ok.piti nyt kuitenki varmistaa.onko pdp hyvä merkki?
Migo
09.02.2006 19:07:23
ok.piti nyt kuitenki varmistaa.onko pdp hyvä merkki?

Pdp on ihan hyvä merkki. Halvin taitaa olla tuo FX mallisarja, joka on materiaaliltaan koivua. Itse en ole näitä juurikaan kokeillut.
south_of_heaven
09.02.2006 19:09:08
Eikös Pdp ole mapexia tai jotain siihen liittyvää?
ilmoitti South_of_Heaven
Alpha
09.02.2006 19:13:10
Eikös Pdp ole mapexia tai jotain siihen liittyvää?

DW:n "halpasarjaa" on nuo.
south_of_heaven
09.02.2006 19:25:44
DW:n "halpasarjaa" on nuo.

DWhän se olikin. Kiitos.
ilmoitti South_of_Heaven
flesh eater
09.02.2006 21:05:41
onko tuohon pörisettelyyn parempi iso pasari vai pieni?tai ylipäätänsä soitteluun?vai onko sillai mitää suurta merkitystä?
Jeltz
09.02.2006 21:18:01 (muokattu 09.02.2006 21:28:18)
onko tuohon pörisettelyyn parempi iso pasari vai pieni?tai ylipäätänsä soitteluun?vai onko sillai mitää suurta merkitystä?

Pörisettelyyn? Makuasioita nuo. 20" basari on kiva, jos tykkää asetella tomeja matalammalle, mutta ei se 22" basarinkaan kanssa mahdotonta ole. Ja mullahan on siis 22".
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
fish-eye
09.02.2006 21:23:35
mä tykkkään ainakin 22 tuumasest enemmä ku se 20 tuumanen tuntuu jotenki kauhee pienelt varsinkin jos se ei oo hirveen syvä..
can't beat me!
flesh eater
10.02.2006 16:09:46
Onko pasarin koolla mitään väliä sen kestävyyteen?ja kestääkö jotku perus kalvot tuplapedaleita?Kärsiikö ne enemmän tuplapedaleista?
Jeltz
10.02.2006 16:39:21
Onko pasarin koolla mitään väliä sen kestävyyteen?ja kestääkö jotku perus kalvot tuplapedaleita?Kärsiikö ne enemmän tuplapedaleista?

Mikä mahtaa olla basarin käyttötarkoitus jos pitää pelätä sen kestävyyden puolesta?

Kannattaa hommata basarinkalvoon suojalätkä, jos sen tuottama soundin muutos ei häiritse. Saa napsumman soundin, ja kalvon ikä pitenee huomattavasti.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Akahito
10.02.2006 16:53:29

Kestävyy..mitä? En oo ikänä kuullu että joku olis rumpujaan soittamalla rikki saanu, ja vartavasten hajottamallakin saa tehdä aika paljon työtä. :o Eipä tuolla halkaisijalla mitään tekemistä kalvon kestävyyden kanssa ole.
Kalvot kuluu kun niitä soittaa, ja jos soittaa kovaa, kalvot kuluu kovaa. Suosittelen vahvikelätkän hankkimista, soititpa sitten singleä tai tuplaa. Ne maksaa muutaman euron palalta, ja pidentävät basarinkalvon ikää huomattavasti. Se on semmonen pala kevlarmuovia, joka liimataan kalvon pintaan siihen kohtaan, mihin polkimen nuija osuu. Niitä saa isoja ja pieniä, tupla- ja singlespedulle eri mallisia. Ite käytän Remo Falam Slamia.

Rummut on monikäyttöisiä nykypäivänä, kun livenä harvemmin vaaditaan enää sitä akustista voimakkuutta - päin vastoin, äänimiehet vaimentais koko setin, jos niiltä kysyttäis. Tältä pohjalta, voit hankkia minkä kokoiset rummut tykkäät, mikä vain tuntuu omaan käteen paremmalta. Ite en tykkää 22" basarista kauheasti, suosin mieluummin 20":n tiukkaa olemusta, tai 24":n isoa sointia.

Tuosta PDP:stä, se on ihan hyvä merkki, mutta niin on esimerkiksi Pearl tai Tamakin; kaikilta löytyy myös huonoja tuotteita, varsinkin hintahaitarin halvemmasta päästä, joten merkki ei aina takaa laatua.

Jos tosin olet vasta aloittamassa/aloittanut, en suosittele että suunnittelet settiäsi tämän "pörisettelyn" pohjalle - musiikkiin ja rumpujen soittoon liittyy aika paljon tärkeämpiä seikkoja, kuin tuplan kiivastahtinen takominen. :)
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Alpha
10.02.2006 16:57:38
Onko pasarin koolla mitään väliä sen kestävyyteen?

Ei sillä koolla ole mitään merkitystä(turvat kii jätkät)...käytetyillä materiaaleilla yms on...

ja kestääkö jotku perus kalvot tuplapedaleita?Kärsiikö ne enemmän tuplapedaleista?

Tommosen hankit siihen kalvoon, ni kestää:

http://www.thomann.de/thoiw3_evans_eqpb2_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw3_remo_ks0006ph_prodinfo.html
flesh eater
10.02.2006 17:32:52
onko tommoset ku dw pdp ez thomannilta ihan paskat.siis muistakaa et oon vasta alottamassa.kiitti noista lätköistä..
Akahito
10.02.2006 17:37:40

onko tommoset ku dw pdp ez thomannilta ihan paskat.siis muistakaa et oon vasta alottamassa.kiitti noista lätköistä..

Ei paskat hintaansa nähden, mutta aloittelija ei ole aloittelija kauaa - ajattelitko hankkia uudet, paremmat rummut vuoden kuluttua? Rauta noissa ei ole hääppöistä, ja se kuluu helposti aloittelijan kovassa käsittelyssä, varsinkin jos sitä paljonpuhuttua heavymusiikkia olis tarkoitus soittaa. :) Nuo symbaalit eivät myöskään ole minkäänmoiset, ne joutuisit kuitenkin lähitulevaisuudessa uusimaan.

Mikä sun budjettis on koko projektille, rummut + pellit + tykötarpeet?
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)