Aihe: Hyviä "rumpuvapaita" biisejä joihin vois itse soittaa rummut
1 2
Maskotti
02.02.2006 16:44:42
Tuli hankittua sähkösetti tossa äskettäin, ja mielii kokeilla soittaa kaikenlaista. Nyt olisi haussa hyviä biisejä joista on tehty rumpuvapaa versio, tai muuten vain sellaisia hyviä biisejä joista puuttuu alunperinkin rummut, ja joihin vois sitten itse soittaa päälle. Mideistä voi tietty napata rumpuraita pois päältä, mutta paremmalta kuulostaa tietty ihan 'aito' versio. Oon kokeillu tähän asti soittaa aivoista löytyviä biisejä ja jotain Apocalyptican rummuttomia biisejä yms., mutta ainakaan nuo jälkimmäiset ei tunnu ihan täysin soveltuvan tarkoitukseen.

Olis huippua jos löytyis ihan tätä tarkoitusta varten tehtailtuja kappaleita. Eli vähän samaan tapaan kuin jonkun biisin karaoke-versio, mutta laulun sijaan vain rummut otettu veks. Eli linkkejä ja vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.. :)
Hulfok
02.02.2006 16:56:11
Kokeiles vaikka tätä....
http://www.emule-project.net/home/perl/general.cgi?l=37
Tämä ei ole vitsi. Tällä löytää, jos osaa etsiä. Itsekin olen löytänyt:)
Tosin tuo uusi kopiosuojauslaki saattaa vaikeuttaa asioita vähän:)
(Moderaattoille huom: En riko mitään lakia, jos laitan pelkän latausohjelman linkin. Enkä myöskään itse käytä emulea enään)
passe
02.02.2006 17:02:20
Tuli hankittua sähkösetti tossa äskettäin, ja mielii kokeilla soittaa kaikenlaista. Nyt olisi haussa hyviä biisejä joista on tehty rumpuvapaa versio, tai muuten vain sellaisia hyviä biisejä joista puuttuu alunperinkin rummut, ja joihin vois sitten itse soittaa päälle. Mideistä voi tietty napata rumpuraita pois päältä, mutta paremmalta kuulostaa tietty ihan 'aito' versio. Oon kokeillu tähän asti soittaa aivoista löytyviä biisejä ja jotain Apocalyptican rummuttomia biisejä yms., mutta ainakaan nuo jälkimmäiset ei tunnu ihan täysin soveltuvan tarkoitukseen.

Olis huippua jos löytyis ihan tätä tarkoitusta varten tehtailtuja kappaleita. Eli vähän samaan tapaan kuin jonkun biisin karaoke-versio, mutta laulun sijaan vain rummut otettu veks. Eli linkkejä ja vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.. :)

Tsekkaa vic firth:n kotisivut, siellä oli mielestäni ainakin aikaisemmin nippu eri vicejä käyttävien rumpaleiden biisejä, sekä rummuilla että ilman. Muutakin hyvää infoa.
Maskotti
02.02.2006 17:16:30 (muokattu 02.02.2006 17:39:39)
Kokeiles vaikka tätä....
http://www.emule-project.net/home/perl/general.cgi?l=37
Tämä ei ole vitsi. Tällä löytää, jos osaa etsiä. Itsekin olen löytänyt:)
Tosin tuo uusi kopiosuojauslaki saattaa vaikeuttaa asioita vähän:)
(Moderaattoille huom: En riko mitään lakia, jos laitan pelkän latausohjelman linkin. Enkä myöskään itse käytä emulea enään)

Joo pitänee yrittää kalastella jostakin. Kai niitä laillisiakin biisejä jostakin löytyy...
polytoximaniac
03.02.2006 00:24:20 (muokattu 03.02.2006 00:24:54)
Rhythm-nimisessä rumpulehdessä tulee joka numeron (?) mukana sellainen cd mis on vähä kaikkee... Perusharjoituksista vähä vaativampaan tavaraan... Niissä on myös pari biisiä (yleensä eri musatyyleistä) joiden mukana voi soitella... Biiseistä löytyy kaks versioo: rummullinen (onko edes sana??) ja sit rummuton... Itsellä pari cd:tä... Ihan käteviä.. Yhdellä levyllä Panteran Cowboys From Hell... Sen mukaan onpi ihan jees joskus soitella...

Löytyy levyiltä myös pari bassoraitaa, joihin voipi itse räätälöidä mieleisensä poljennon sekä sit jami-zydeemeitä :) Jos vaan löydät lehteä jostain niin kehotan tutustumaan.. Itse ainakin diggaan... Itse lehdessä myös asiallista infoa..

Että tälläinen yksi vaihtoehto :)
Mosh your ass off!!!
Kärsänpuolikas
03.02.2006 00:30:10
Ja useiden rumpukirjojen ohessa tulevilla CD:llä on myös tuollaisia rummuttomia versioita.. Näin lisätäkseni.
"En kangasta viittaan mittaa"
K.Suninen
03.02.2006 23:33:18 (muokattu 03.02.2006 23:34:06)
John Patitucci: Hearth of the bass -Jousiorkesterin kaa vedettyä musaa, johon voi sovittaa vähän mitä tyyliä tahansa.
D.D. Jackson: So far -Jacksonin pianosoololevy, kiva soittaa.
Sitten erityisesti Heirbie Hancockin The New Standard- albumilla on Mercy Street- niminen- kipale, johon Don Alias(?) soittaa vaan perkussioita ja setille jää tilaa...
Ni..ei ny heti tuu mieleen muuta..

Niin ja tietysti J.Rileyn The Art of Bob Drumming
En perusta Wecklistä
Hulfok
03.02.2006 23:38:12
Dennis Chambersilla on joku "In the Pocket" niminen teos, Jonka mukana tulee cd missä on piisit ensin Rummuilla ja sitte ilman. Se on omasta mielestäni hyvä... Varsinkin, jos tykkää funkista:)
Hola
04.02.2006 17:17:17
Dave Wecklillä on sellanen oppiopus kuin Contemporary drummer 1+ tai jotain, sen mukana tulee vihko missä on selitetty biisien kompit ja kikat, nuotit biiseihin ja 2 cd.tä joista toisella soittaa weckli ja toisella on raidat ilman rumpuja.
Tästä on myös musavideo. Samoin kuin muistaakseni chambersin in the pocketista.

hyvä threadi.
allekirjoitus tähän
jyrildo
04.02.2006 18:36:01
Hanki itsellesi jostain (en tässä vaiheessa suosittele warettamaan) Guitar Pro 4.

Sen jälkeen menet http://www.mysongbook.com/ - Tuolla iso lista biisejä laidasta laitaan. Varmasti löytää hyviäkin.

Sitten Guitar Pro 4:sta rumpuraidat mutelle ja menoxi! Ok soundit midiä, mutta toimii silti!
kampela
04.02.2006 23:25:15

music4drummers.net :)
Tirlittan.
Deino
04.02.2006 23:28:30

Tällaista sivua ei ole tai sitten en ymmärtänyt supersarkasmiasi.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
kampela
04.02.2006 23:34:09

Tällaista sivua ei ole tai sitten en ymmärtänyt supersarkasmiasi.

Tirlittan & Anteeksi, tuo pitäisi olla oikea www.music4drums.net
Tirlittan.
Deino
04.02.2006 23:35:43 (muokattu 04.02.2006 23:35:54)

Tirlittan & Anteeksi, tuo pitäisi olla oikea www.music4drums.net

E: Ei mitään.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
Epämuusikko
05.02.2006 14:08:04
Tuolla oli Essential Stylesin molemmat levyt! En tiedä onko tuo laillista vai ei mutta helvetin hyvä homma kuitenkin. Vielä kun olisi laput.
En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8.
northern
05.02.2006 21:21:07

Itse keksin joskus soitella apocalyptican mukana rumpuja. Aika helposti niihin kappaleisii keksii komppeja.
Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä.
Kesukka
06.02.2006 08:57:15 (muokattu 06.02.2006 08:57:29)
Elviksen "Sun-levytykset" vuosilta 54 -55. Suurin osa biiseistä tehty ilman rumpuja.
Kaksi kitaraa ja kontrabasso. Siihen vaan päälle rummuttelemaan.

Blastit ja tuplakompit kuuluvat tässä tapauksessa sarjaan "raiskaus".
Vanhassa vara parempi
Maskotti
06.02.2006 11:31:13

Olihan tuolla muutama 'rummutonta' biisiä, mutta useimmissa tuntui olevan kuitenkin rummut mukana. Nuo muutama oli kuitenkin todella hyvä lisä 'kirjastoon' mitä yritän kasata tässä. Kiitos linkistä!
aakkoin
06.02.2006 13:02:10
no rummuttomia biisejä äkkiseltään tulee mielee nirvanan polly, soadin roulette ja yesin mood for a day.. toinen juttu saako niihin hyvänkuulosia rumpuja soitettua!
Yes on jees
rm_wispila
06.02.2006 15:58:51
Rautiaisen Tommin Groove In - opuksellakin on cd, jossa on biisejä ensin rumpujen kanssa ja perään ilman - siihen voi sitten lätkyttää itte...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)