V-tone 28.02.2006 22:51:06 | |
---|
Toivottavasti otsikko on topikin mukainen mutta kuitenkin. Miten saisi kehitettyä sitä kun soittaa ridee/haitsuu ja polkee samalla tuplilla niin heti kun koittaa nostaa vain käsiihin lisää tempoa niin jalatkin lähtee polkemaan nopeammin ja siitä ei sitten tulekkaan mitään. Jotain hyviä treenejä jos olis tähän ongelmaan. :) |
KoRn88. 28.02.2006 22:56:53 | |
---|
No tota, eikös se ole ihan loogista, että jalkojen pitää mennä samassa temmossa käsien kanssa vai ymmärsinkö nyt ihan väärin? Vai tarkoitatko, että polet esim. 16-osia jaloilla ja 4-osia käsillä. Ja siitä kun yrität muuttaa kädet esim. 8-osiksi, niin jalkojen tempokin nousee? Suosittelisin, että pistät metronomin tikittämään sellaista tempoa, johon pystyt tasaisesti ja rennosti polkemaan. Sitten vaan poljet menemään useita minuutteja kerrallaan ja siinä samalla sitten voit käsillä kikkailla kaikkea. Rentoudesta se kaikki lähtee. |
V-tone 28.02.2006 22:59:50 | |
---|
Vai tarkoitatko, että polet esim. 16-osia jaloilla ja 4-osia käsillä. Ja siitä kun yrität muuttaa kädet esim. 8-osiksi, niin jalkojen tempokin nousee? Tätä juuri tarkoitan. |
Niq 28.02.2006 23:01:27 | |
---|
Mulla sama ongelma. Jos joutuu soittamaan tuplilla 8-osia/16-osia ja käsillä jotain monimutkaista, niin jalat karkaa aina nopeampaan tempoon, jos ei keskity. "I have a cunning plan" -Baldrick |
south_of_heaven 28.02.2006 23:01:32 | |
---|
no, kyllä se siitä kun vähän harjoittelet ilmoitti South_of_Heaven |
south_of_heaven 28.02.2006 23:02:24 | |
---|
jos ei keskity. harjoitellessa kannattaa keskittyä, oppii asiat nopeammin kuin keskittymättä. ilmoitti South_of_Heaven |
NKVD 28.02.2006 23:13:45 | |
---|
no, kyllä se siitä kun vähän harjoittelet Älä, oletko tosissas? Kuinka vähän riittää? Mikäli et lukenut ensimmäistä viestiä niin kirjoittaja pyysi kertomaan kuinka ja miten harjoitella, että ongelma poistuisi. Niin ja voisit myös käyttää tuota muokkaus-toimintoa jottei kaikki ketjut täyttyisi yhden lauseen viesteistä. Itselläni oli/on ollut samoja ongelmia. Joissain omissa biiseissä oli noita temmon vaihteluita jolloin meinasi komppi hieman karata. Harjoittelin niitä vaihtokohtia paljon. Ongelma oli lähinnä korvien välissä sillä jostain syystä aivokoppa pakotti soittamaan jaloillakin nopeampaa. Keskittyminen auttaa ihmeellisesti. Vieläkin tulee välillä semmoinen tunne, ettei soitto lähtenyt temmon vaihdossa oikein, mutta kuitenkin se menee oikein. |
ddrum54 28.02.2006 23:24:11 | |
---|
Tässäpä helppo treeni : Jaloilla paradiddleja sopivaan tempoon ja käsillä samaa, mutta puolinopeudella. Ja päinvastoin. 2`n 4 |
Niq 28.02.2006 23:24:13 (muokattu 28.02.2006 23:25:36) | |
---|
harjoitellessa kannattaa keskittyä, oppii asiat nopeammin kuin keskittymättä. Hehheh. Tarkoitin toki sitä keskittymistä nimenomaan basareiden soittoon, eikä niinkuin yleensä, kun keskitytään siihen soittamiseen kokonaisvaltaisesti. Paitsi että treenatut biisit menee lihasmuistista, eihän silloin tarvii keskittyä... :) EDIT: Tässäpä helppo treeni : No ei kyllä mun mielestä mikään helppo. Kyllä tuota jonkun aikaa saa tahkota ennenkuin menee kunnolla. Tai sitten olen vaan hidas oppimaan. "I have a cunning plan" -Baldrick |
south_of_heaven 28.02.2006 23:52:16 | |
---|
Älä, oletko tosissas? en oikeastaan. Rummuissa on se jännä puoli, että huomaa onnistuvansa yllättäen aikaisemmin mahdottomissa asioissa kun on yrittänyt sitä kovasti kantapään kautta. Viestini tarkoitus oli lähinnä, että kun sitä vain yrittää saada aikaiseksi niin kyllä se sieltä lopulta tulee melkein huomaamatta(mutta se treeni tietenkin auttaa) Ei ollut erityisemmin tarkoitus loukata ketään, mutta pyydän anteeksi. ilmoitti South_of_Heaven |
ddrum54 28.02.2006 23:59:09 | |
---|
No ei kyllä mun mielestä mikään helppo. Kyllä tuota jonkun aikaa saa tahkota ennenkuin menee kunnolla. Tai sitten olen vaan hidas oppimaan. No joo, vitsi vitsi. Simon Phillipsin videolta tuon ohjeen löysin. Simon kehui sen olevan todella "mind bending". Kyllä siinä oikeesti meinaa pää nyrjähtää. 2`n 4 |
Bobana 01.03.2006 10:42:52 | |
---|
Tuohon lihaskontrolliin myös tärkeä pointti on se että treenaa molemmat lihakset kuntoon kintuista eli Heels up= pohkeet ja Heels down= säärilihakset. Tajusin vasta juuri omalla kohdalla tuon puutteen ja se on jarruttanut kehitystä huomattavasti. Pienellä harjoittelulla on tullut jo huomattavia tuloksia. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
moderndrummer88 01.03.2006 11:49:08 | |
---|
Tässäpä helppo treeni : Jaloilla paradiddleja sopivaan tempoon ja käsillä samaa, mutta puolinopeudella. Ja päinvastoin. kuulostaapa pirulliselta, no onpahan jotain tekemistä ens tunnille, enkun kuunteluun "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." - jonsku1 |
DimensionZ 01.03.2006 11:54:33 | |
---|
No ei kyllä mun mielestä mikään helppo. Kyllä tuota jonkun aikaa saa tahkota ennenkuin menee kunnolla. Tai sitten olen vaan hidas oppimaan. Ainakin päinvastoin on aika helppo, siis että jalat vetää half-timessa. Itse sain tässä läpsyteltyä ilman mitään ihmeempiä valmisteluja melkein yhtä nopeasti kuin paradiddle sujuu käsillä muutenkin. Toisinpäin on varmasti haastavampaa ainakin minulle koska en tuplilla kauheasti soittele. ''He jumped right out of a building!!'' |
south_of_heaven 01.03.2006 12:04:51 | |
---|
keksin äsken että tämä olisi mielenkiintoinen treeni: käsillä paradiddlea ja jaloilla myös mutta jaloilla alkaa vasemmalla. ilmoitti South_of_Heaven |
Stratton 01.03.2006 14:30:08 | |
---|
Tuota voi sitten jalostaa vielä vaikka siten että heittää raajat ristiin: Oikealla kädellä ja vasemmalla jalalla paradiddleä ja oikealla jalalla ja vasemmalla kädellä puolitahtiin. Hauskaa :) Suomen virallinen Lars Ulrich. |
DimensionZ 01.03.2006 16:19:28 (muokattu 01.03.2006 16:20:03) | |
---|
keksin äsken että tämä olisi mielenkiintoinen treeni: käsillä paradiddlea ja jaloilla myös mutta jaloilla alkaa vasemmalla. Tää ei oo kovin haastava, ainakaan samassa timessa. Lyö vaan vastakkaiset puolet aina samaan aikaan. Ja half-time kummin päin vaan treenautuu noilla aiemmin mainituilla: alottaa vaan sitten puolivälistä. Tuota voi sitten jalostaa vielä vaikka siten että heittää raajat ristiin: Oikealla kädellä ja vasemmalla jalalla paradiddleä ja oikealla jalalla ja vasemmalla kädellä puolitahtiin. Hauskaa :) Tää sen sijaan onkin hyvä. Pitää mennä treenaamaan. ''He jumped right out of a building!!'' |
lethus1 01.03.2006 16:29:32 | |
---|
Onko kukaan harrastanut seuraavaa: Paradiddle käsillä, samanaikaisesti Tuplaparadiddle (?) (dudidudidudu) jaloilla niin kauan kunnes luuppi alkaa alusta. kolme kertaa käsillä mahtuu Kahteen jalalla tehtäviin. Interesting. Jaa, teenpä tähän havainnollistuksen niin nähään. ovoovovvovoovovvovoovovv ovovoovovovvovovoovovovv |
south_of_heaven 01.03.2006 17:07:24 | |
---|
ovoovovvovoovovvovoovovv ovovoovovovvovovoovovovv mielenkiintoisen näköinen, tuo kyllä taittui heti, mutta tuon treenaus voisi olla hyödyksi. ilmoitti South_of_Heaven |
HeavyMachinery 01.03.2006 17:40:12 | |
---|
Tässäpä helppo treeni : Jaloilla paradiddleja sopivaan tempoon ja käsillä samaa, mutta puolinopeudella. Ja päinvastoin. Tuota on tullu harrastettua.... Opettelin tuplapoljentoa itse tällä metodilla: Metronomi nakuttamaan 4-osia siihen sitten 1. käsillä 4sia jalat 8seja 2 kädet 8seja jalat 16 3 sitten samat trioleina 4 kädet 8 jalat 4sia 5 kädet 16 jalat 8 Vieläkun tekee ton niin ettei pidä taukoa vaan vaihtaa suoraan niin sekin tulee paremmin hanskaa varsinkin trioli basari pyrähdykset helpottuu.... Tuota tulee myös vedettyä ennen reenejä alkulämpimiksi..... Eikä se oikein kulje vieläkään..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |