Jaska 28.02.2006 21:02:19 | |
---|
Varsinkin Pearlin foorumilla näyttää jengillä olevan aika ylhäällä pellit, etenkin cräshit. Jossain pään korkeudella. Itellä on cräshi n. rinnan korkeudella ja ride ehkä hiukan navasta ylöspäin niin ettei tarvi kättä nostaa yhtään ridea soittaessa. Jos cräshiä nostaa esim. pään korkeudella niin tuntuu että joutuu kurottamaan kauheasti, eikä se oikein onnistu. Tykkään että kaikki on kivasti tuntumassa. Ei cräshiä lyödessäkään tarvi kauheesti kyynärpäätä nostaa. Ajattelin kysyä että mitenkä te, hyvät rumpaliystävät peltinne asettelette. Eli mitenkä te, hyvät rumpaliystävät peltinne asettelette? |
dictatorsh*t 28.02.2006 21:05:06 | |
---|
Eli mitenkä te, hyvät rumpaliystävät peltinne asettelette? Mulla on crashit ridestä ja haikasta n. 10 cm korkeammalla. Ei tarvi kurotella ylttääkseen ja vielä kätevä kun kummankin crashin päällä sälää (kts. omakuva). Ihan näyttäväähän se on jos symbaalit korkealla, mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Kaiken järjen mukaan kapulat ja symbaalitkin tykkää enemmän mitä matalammalla ovat, ei tule jyrkkiä kulmia tms. |
Youni 28.02.2006 21:07:55 | |
---|
Mulla on crashit ridestä ja haikasta n. 10 cm korkeammalla. Ei tarvi kurotella ylttääkseen ja vielä kätevä kun kummankin crashin päällä sälää (kts. omakuva). Ihan näyttäväähän se on jos symbaalit korkealla, mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Kaiken järjen mukaan kapulat ja symbaalitkin tykkää enemmän mitä matalammalla ovat, ei tule jyrkkiä kulmia tms. Juuri näin, omakuvasta näkee. On minullakin kyllä vähän setuppi muuttunut uuden crashin myötä, mutta mitään en ole nostanut. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Akahito 28.02.2006 21:47:11 | |
---|
Asettelen ne niin, että on mukava soittaa, enkä mitenkään pahoinpitele niitä huonoilla osumakulmilla jne. Useimmiten ne on matalalla, mutta siinä mataluudessakin ilmenee ongelmansa, varsinkin isolla kattauksella kun pitäis mahduttaa paljon kamaa settiin. Jos ne on korkeammalla ne on kuitenkin kallistettu niin, että reunaan ei tule osuessa isoa kulmaa, eikä tarvitse kohottaa kättä symbaalin yläpuolelle lyödäkseen. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
WyW 28.02.2006 22:04:22 | |
---|
Mä pidän kans niin alhaalla kuin suinkin. Mulla vaan tuo pikkuhelistimien määrä vähän määrittelee sitä korkeutta. Ottaa suorastaan päähän joillain yhteiskeikoilla missä o jokkut vanhat Tamat ja syvät tomit basarin pääl, eikä saa peltejä järkevälle korkeudelle! :D http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
ÄM 28.02.2006 22:39:31 (muokattu 28.02.2006 23:11:56) | |
---|
Pidin pitkään alhaalla, luullen olevan helpompi soittaa. Mutta sitten kokeilin piruuttani välillä korkeammalle ja soitto kävi helpommaks niin, että NAPS! Analyysi: No empä tiiä, ehkä esim. etu krässi, ollessaan matalalalla, oli pidettävä liian kaukana, ettei se ollut tomin tiellä. Kun sitä nosti sai sen, käden liikekaarta ajatellen, lähemmäs, eikä tarvitse kurottaa. Ja jotenkin koko setupille tuli paremmin tilaa ja ilmavuutta. Yks mikä erityisesti on, niin kun lyö ja samantien sammuttaa kaks krässiä, vasemmalla ja oikealla, on toimenpide helpompi toteuttaa, kun niiden alla on vähän turvaväliä, eikä kädet kolise tomien rimmeihin. Riden tietysti pidän matalalla ja mukavan lähellä, että käsi lepää rennosti luonnollisella paikallaan, rideä soittaessa. Edit. Omakuvassa näkyy. Ei ne nyt mitenkään älyttömän korkealla kuitenkaan ole. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
south_of_heaven 28.02.2006 22:39:59 | |
---|
suht alhaalla on. Yleensä kun näen esim. muiden sähkösettejä, tuntuisi niissä olevan liian ylhäällä ne lautaset. Plus ne näyttävät naurettavilta kun ovat niin erillään ja niin pieniä ilmoitti South_of_Heaven |
Legatus 28.02.2006 22:45:24 | |
---|
Jaahas mulla ne on siinä otsan korkeudella. Mukavampi minusta. Tietysti splässit (ei ole tällä hetkellä) pidän niin matalalla kun vaan kannut antaa tai ständit. Juoksee halvemman perässä. |
Tanakkala 28.02.2006 22:46:57 | |
---|
Mahdollisimman alhaallan pyrin pitämään ja mahdollisimman vaakatasossa. Mitä enemmän nostaa niitä nii, sitä enemmän niitä joutuu kallistamaan, että saa optimaalisen lyöntikulman mahdolliseksi. Se on muuten pojjaat viikonloppu lähempään ku äsken. |
fabarm 28.02.2006 23:00:21 | |
---|
Ennen alhaalla,nyt melko ylhäällä.Ne on syytä laittaa siihen korkeuteen,missä itselle tuntuu hyvältä. Rumpujen asettelun 3 perusperiaatetta: 1.Asettele niin,että soitto on helppoa 2.Asettele niin,että soitto on helppoa 3.Katso kohdat 1. ja 2. Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. |
Brother Michael 28.02.2006 23:22:37 | |
---|
Mulla myös suhteellisen korkealla on nuo crashit kahdesta syystä. 1. Mulla kun on pelkästään 3 räkkitomia, niin perhanan vaikea olisi asetella peltejä ilman, että ovat tomien tiellä, mutta kuitenkin helposti soitettavissa 2. Jotenkin tykkään niistä korkeammalle, vähän tuo enemmän fiilistä soittoon. myöskin yleinen settiasetteluni on hieman enemmän tuonne anti-muusikoiden.net, eli tomit eivät ole täysin vaakatasossa tuossa reisien korkeudella. Itselleni se on vaan helpompaa kun kaikki on ikäänkuin siinä edessä, eikä niinkään alhaalla. Osasyynä myös soittotyylini, joka ei välttämättä ole puhtainta mahdollista, eli siis ihan pelkällä ranteella ei soitto lähde, muutenkin soittoni on hieman "liikkuvaa", jälleen fiilis kysymys, tykkään olla itse mukana siinä soitossa. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
vapauskauppias 01.03.2006 01:29:18 | |
---|
Selitänpä tässä samalla koko setupini: Etutomi, lattiatomi ja virveli ovat lähes samassa tasossa. Virveli kallistettuna etukenoon (soitan perinteisellä otteella). Etutomissa ja lattia tomissa pienet kallistukset itseeni päin. Haikka on n. 5 cm virvelin yläpuolella. Siitä n.4 cm ylöspäin löytyy crash. Vasemmalle mentäessä löytyy muutaman sentin korkeammalta ride, jossa on kohtuullisesti kallistusta (enemmän kuin crashissa) itseeni päin. Korkeuksista sen verran vielä, että riden, joka on siis settini korkein komponentti, reuna on n. 6-7cm napani yläpuolella. Tällä tavalla tänään, huomisesta ei tietoa. |
rijnswand 01.03.2006 09:03:35 | |
---|
Kuten omasta kuvasta näkyy. Mikko |
lethus1 01.03.2006 09:16:09 | |
---|
Lyhyt ja ytimekäs setin kasaus periaate omalla kohdallani... Korkeampi taso (lärvin puoliväli?): Crashit, Chinat Alempi taso: Splashit, pikkukiina, belli, sälä, haitsu ja ride. Mukava ajatella että nuo isommat pellit ikäänkuin "suojaa pieniä" kuten sateenvarjo sateelta. Uh-huh... |
Peicco 01.03.2006 09:24:24 (muokattu 01.03.2006 09:26:55) | |
---|
Ainoa millä on merkitystä on ergonominen soittoasento ja luontevat liikeradat mahdollistava setuppi. Sitte on tietty näitä katu-uskottavuuden puutetta kompensoivia show-miehiä joilla pellit on jossain kurottelukorkeudella. Näyttää joidenkin mielestä paremmalta. Toiset kitaristit ja basistitkin roikottaa luuttuaan tuolla polven korkeudella vaikka tämä tuskin helpottaa soittamista. Harvassa on ne kellaribändit joissa soitinten asettelu on mallia Beatles. Vaikka soittaminen varmasti olisi astetta helpompaa. Mutta niinhän se on aina ollut, että tyylin takia ollaan valmiita tinkimään muista seikoista. EDIT: täähän on myös tottumuskysymys. Ei kenekään epäergonomisella asennolla 20 vuotta soittaneen välttämättä tarvitse alkaa hommaa muuttamaan. Se taas voi sotkea kaiken tai vähintäänkin uuteen asetteluun tottuminen vie aika lailla aikaa. |
Strumbali 01.03.2006 09:50:17 (muokattu 01.03.2006 09:59:31) | |
---|
Crashit on pään korkeudella. Pienempi aksentti china on ollut vähän ylempänä oikealla, joskus jopa vasemmalla ja isompi kompattava china siellä hitusen riden yläpuolella oikealla. Jälkimmäinenkin on ollut myös vasemmalla. Ei ne sentilleen ole mulla paikallaan ja vaihtelen setuppia silloin tällöin, myös symbaaleja. Oon suhteellisen hujoppi ja liian lähellä liikeradat menee näpertelyksi. Yksi mikä ei ikinä ole ollut minun juttu on se riden pitäminen korkealla tyyliin Mcbrain. Ja omakuvan sähkikset = myyntikuva :), myyty. ettäjotta |
HeavyMachinery 01.03.2006 10:41:36 | |
---|
Omakuvassa näkyy aika hyvin.... Rässit on mulla naaman korkeudella ride sopivasti niin ettei kättä tarvii nostaa. efekti osasto on max matalalla.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
mechanic 01.03.2006 10:44:42 | |
---|
Selitänpä tässä samalla koko setupini: Etutomi, lattiatomi ja virveli ovat lähes samassa tasossa. Virveli kallistettuna etukenoon (soitan perinteisellä otteella). Etutomissa ja lattia tomissa pienet kallistukset itseeni päin. Haikka on n. 5 cm virvelin yläpuolella. Siitä n.4 cm ylöspäin löytyy crash. Vasemmalle mentäessä löytyy muutaman sentin korkeammalta ride, jossa on kohtuullisesti kallistusta (enemmän kuin crashissa) itseeni päin. Korkeuksista sen verran vielä, että riden, joka on siis settini korkein komponentti, reuna on n. 6-7cm napani yläpuolella. Tällä tavalla tänään, huomisesta ei tietoa. Oho! Aika matalan profiilin jätkä ;) Ittellä on silleen sopivasti kaikki härpäkkeet. En nyt muista tarkemmin kun ei ole settiä tässä hollilla. Oiskohan pään korkeudella crashit ja sitä rataa. Tuntematon Sivari |
vapauskauppias 01.03.2006 21:52:22 | |
---|
Oho! Aika matalan profiilin jätkä ;) Tuli jatsin mukana. |
Ruoste 01.03.2006 22:17:59 | |
---|
Pyrin pitämään kaikki pellit mahdollisimman matalalla ja helposti soitettavina ettei tarvi kauheasti urheilla että osuu pelteihin. Olen saanut kaikki peltini sopivan matalalle ja hyvälle etäisyydellä ilman että ne osuvat toisiinsa. kuva-> http://muusikoiden.net/dyn/members/32305.jpg |